Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagermindvalper ventes igjen!


Caroline

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Oi - jeg har hele tiden lest eaglemind jeg. Skjønte ikke den umiddelbare forbindelsen mellom ørner og sheltie men regnet vel med at du hadde dine grunner :huh:

Hehe, det er ikke bare bare ;) Jeg hadde forøvrig en liste med tja, ca. 20 alternativer da jeg skulle velge kennelnavn (og alle var ledige), men det var altså dette jeg landet på som jeg syntes best beskrev både meg selv og hundene. Ville ikke ha et navn som inneholdt en spesifikk rase da det kan hende jeg utvider med en rase til etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke bare bare ;) Jeg hadde forøvrig en liste med tja, ca. 20 alternativer da jeg skulle velge kennelnavn (og alle var ledige), men det var altså dette jeg landet på som jeg syntes best beskrev både meg selv og hundene. Ville ikke ha et navn som inneholdt en spesifikk rase da det kan hende jeg utvider med en rase til etterhvert :lol:

Å HIMMEL! Jeg sliter med navn i det heletatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, jeg er navnenerd, jeg representerer ikke normalen for å si det sånn ;) Jeg har navnelister klare for minst 10 kull framover uten å ha mer enn 3-4 i planene over de neste par årene :lol:

*grine* Hvis du har VEEEEELDIG lyst å hjelpe meg med å finne kennelnavn er det VELDIG lov! ;) ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikker etter drektighetstegn og har målt magen et par ganger, men så kikker jeg gjennom bilder fra hun var drektig sist, og man så absolutt ingenting på henne da hun var 5 uker drektig, så det er kanskje ikke så rart jeg ikke ser noe enda. Sist hadde hun dårlig matlyst den andre uka, ellers null tegn. Denne gangen er det null tegn, punktum. Men vi får se hvordan det går, hun er ihvertfall i fin form :)

Her er hun den 19. mars 2005, hun fødte 7. april.

Joganydelig3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, spennende! Vært på UL eller noe?

Nei, har ikke det. Jeg har ikke gjort det før heller, så jeg tror neppe det blir med mindre jeg er ekstremt i tvil. Når det er 1-2 uker igjen vil jeg jo uansett kjenne om det er liv i magen eller ikke :) Har kjent tidlig liv på både henne og datteren, da er liksom all tvil borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, eneste tegn er +2 cm. i bukomfang, men hun hadde utrolig få tegn sist gang også. Hun er veldig liten i seg selv (33 cm.) og får små valper, så det er ikke rart hun ikke blir veldig stor da. Sist fikk hun 3 stk. som veide fra 145-160 gram liksom :drool: Er tydelig forskjell på hvordan tispene bærer valpene sine. Datteren hennes (Saeta) var jo virkelig synlig drektig da hun var 5 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Tja, eneste tegn er +2 cm. i bukomfang, men hun hadde utrolig få tegn sist gang også. Hun er veldig liten i seg selv (33 cm.) og får små valper, så det er ikke rart hun ikke blir veldig stor da. Sist fikk hun 3 stk. som veide fra 145-160 gram liksom :) Er tydelig forskjell på hvordan tispene bærer valpene sine. Datteren hennes (Saeta) var jo virkelig synlig drektig da hun var 5 uker på vei.

33cm høy? Hvor høye/tunge blir en sheltietispe som regel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33cm høy? Hvor høye/tunge blir en sheltietispe som regel?

Nå er jo ikke denne tråden aktuell lenger, men jeg skal svare på spørsmålet.

33 cm. er minstemålet for ei sheltietispe, og med den høyden vil de veie fra ca. 5,5-6,5 kg. Idealhøyde er 35,5 cm. og maxhøyde er 38 cm., og vekten stiger omtrent i takt med høyden, selvsagt med noe variosjon pga. kroppstype og beinstamme. Mine tisper på hhv. 35,5, 36 og 36,5 cm. veier omtrent 7, 7,5 og 8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...