Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagermindvalper ventes igjen!


Caroline

Recommended Posts

Wee, da krysser vi det vi har for at det kommer noen smånusk om et par måneder :whistle:

Kombinasjonen er kjempespennende, så skulle jeg hatt shelite... men, det skal jeg ikke nei *overbevisesegselv*

Ja det krysser vi fingrene for :rolleyes2: Tar gjerne begge farger og begge kjønn jeg.

Og du kan vel få deg sheltie du, nå som du har magisk støvsuger :drool: Røyteargumentet holder ikke lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Sååå spennende! Skal du beholde noen selv fra dette kullet, da?

Hva håper du på?

Tipper 3 stk, jeg. 2+1. :whistle:

Skal muligens ha en hannhund på deleie, om det blir en fin en :cry: Så har jeg ei venninne jeg synes trenger en ny valp :rolleyes2: Hun får førstevalget om hun vil ha ihvertfall. Ellers har jeg et par til som ønsker tispe, så to tisper og en hann hadde hvertfall vært fint :lol: Men gjerne 2+2, så det blir noe å velge blant i begge kjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan vel få deg sheltie du, nå som du har magisk støvsuger :cry: Røyteargumentet holder ikke lenger!

Johoho, for den magiske støvsugeren funker dårlig oppi møbler. Der gjorde Harry en bommert, altså! :rolleyes2:

Men heldigvis så her jeg ikke plass til flere hunder her, og har planer om to nye hunder i år som skal ut på fôr, så.. :whistle:

Jeg tipper tre valper; en tric og en sobel hann, og en sobel tispe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gniene dere er på tisper :lol: Fikk jeg nok tisper i forrige kull kanskje? Hehe..

Jóga fikk forøvrig 3 valper i forrige kull, 1 sobel tispe og 2 tricolour hanner, men da ble hun paret med en tricolour. Hun er selv fra et kull på 4, og kullsøsteren har hatt 3 kull, med 4, 5 og 2 valper. Spennende blir det hvertfall :P

Johoho, for den magiske støvsugeren funker dårlig oppi møbler. Der gjorde Harry en bommert, altså! :P

Men heldigvis så her jeg ikke plass til flere hunder her, og har planer om to nye hunder i år som skal ut på fôr, så.. :P

Jeg tipper tre valper; en tric og en sobel hann, og en sobel tispe :P

Pfft, detaljer! Skinnsofa er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått halvannen uke siden første paring. Jóga er nå hjemme hos meg, men skal nok være noen uker hos mamma før hun kommer hit igjen en uke før termin. Sist hun var her var hun sitt vanlige jeg (litt "over the top"), nå er hun absolutt mye roligere (altså på nivå med de andre, kanskje enda roligere), så jeg har en god følelse så langt :D Oppdatering følger etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått halvannen uke siden første paring. Jóga er nå hjemme hos meg, men skal nok være noen uker hos mamma før hun kommer hit igjen en uke før termin. Sist hun var her var hun sitt vanlige jeg (litt "over the top"), nå er hun absolutt mye roligere (altså på nivå med de andre, kanskje enda roligere), så jeg har en god følelse så langt :D Oppdatering følger etterhvert..

Spennende! Vi krysser fingre og labber for små "Eagermind'ere" :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! :icon_cry:

Hva er bakgrunnen/meningen med kennelnavnet Eagermind? :(

Tja, synes det sier seg litt selv? At jeg ønsker å oppdrette hunder som ikke bare er friske, følger standarden og dermed er pene å se på, jeg ønsker at de skal ha noe "mellom øra" og kunne brukes til noe også. Pluss at det er litt sånn min egen mentalitet er også, jeg vil veldig mye og er ganske ivrig til sinns :lol:

Ellers takk for kommentarer :icon_confused: Ser ut som Jóga skal få være her hele drektigheten allikevel, så hun slipper unødig reising. Så kan det hende Silma reiser opp til mamma en tur istedet, det er visst tomt der uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, synes det sier seg litt selv? At jeg ønsker å oppdrette hunder som ikke bare er friske, følger standarden og dermed er pene å se på, jeg ønsker at de skal ha noe "mellom øra" og kunne brukes til noe også. Pluss at det er litt sånn min egen mentalitet er også, jeg vil veldig mye og er ganske ivrig til sinns :icon_confused:

Ellers takk for kommentarer :icon_cry: Ser ut som Jóga skal få være her hele drektigheten allikevel, så hun slipper unødig reising. Så kan det hende Silma reiser opp til mamma en tur istedet, det er visst tomt der uten hund.

Heh, hva betyr egentlig Eagermind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...