Gå til innhold
Hundesonen.no

Rare, dumme eller morsomme utsagn


Maria

Recommended Posts

Og faren til en annen klasse venninne av meg var en skikkelig kontorrotte, og hadde vel aldri hatt noe særlig omgang med dyr. Og Da hun fikk bedlington terrieren sin i hus, så lurte han på hvorfor hun gikk rundt å viftet sånn med halen hele tiden :)

:)

Noen som jeg møtte på fjellet sa til meg at fjellreven er freda og at det er fobudt å ha dem i fangenskap.. men han var veldig fin da :hyper:

:)

Min minste mann skulle skrive sin første stil og han kunne velge selv hva han skulle skrive om så han valgte å skrive om hunder.

Her er stilen hans syns den er litt morsom:

HUNDER.

Vi har en hund den bærsjer mye som vi tar opp med svart pose.

Hunden vår heter Sara og hun er 4år.

Om natten kan hun komme inn på rommet mitt å ta senga mi hvis jeg ikke har lukket døra så jeg må gå over til mamma.

Sara spiser opp maten min når jeg kommer hjem fra skolen så mamma skal tro at jeg har spist opp matpakka mi.Når vi kjører bil ligger Sara i bur.

Når jeg leker med bilene mine kommer Sara og tar bilene mine og løper ned til mamma med bilen i munnen så jeg må løpe etter å få bilen tilbake så jeg ønsker meg en egen hund som ikke tar biler.

Når vi går på tur kan jeg holde Sara i bånd og det syns jeg er kjempe kult.

Det er moro med hund.

Utrolig bra! :)

Mye morsomt å lese her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Mannen hadde sett en ulv i utkanten av Oslo. Han var helt sikker på at det var en ulv, for den løp "skeivt", og det var det bare ulven som gjorde, på grunn av at den bare har én nyre. :hyper:

At det var schäfertispa vår i trav over et jorde, er ikke så nøye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra et annet stevne sto jeg og så på eliteklassen i LP. Bak meg sto et par og diskuterte, de hadde nettopp vært i den andre ringen og sett på agility (klasse 1...) og dette var jo mye lettere for hunden hadde jo bare ètt hinder! :rolleyes:

Herlig!

Og tenk om de kom til utstillingsringen - bare løpe, ikke hoppe - det er lett, det!

Jeg må jo stadig vekk benekte for at jeg har st. bernhardshund, og er i grunnen ganske lei hele den greia, jeg ser virkelig ikke likheten, ikke en gang med godvilje... Jeg har også fått beskjed om at jeg har en feit gordon setter, og noen lurte på om jeg hadde kaukasisk ovcharka. For den rasen hadde de hørt om, men ikke berner sennenhund...

Ellers er det jo vanlig å tro at de spiser enorme matmengder hver dag, og jeg får stadig høre hvor rask hun er til å være så tung. De kan jo lee seg selv om de har størrelse, de har jo lange bein til å ha kraftige fraspark med... Men nei, det er tydeligvis bare late sofabikkjer alle sammen. Sist helg var det en i Frognerparken som bemerket hvor koselig det var å se en berner som kunne løpe, for naboen hadde en som bare luntet i hagen.

Og jeg møtte de obligatoriske kinesiske turistene, som jo synes hun er stooooor. Og da jeg svarte hun var 17 måneder, lurte de på hvor stor hun ble, for hun måtte vel vokse flere år til? Deretter kom ti år gamle Clara, som er tydelig mindre enn X'en, så de var lettet over at de krympet etter hvert... :hyper:

Men det dummeste og tristeste jeg erfarer, er når eiere av miniatyrhunder hyler til og løfter opp sine små, i frykt for at X'en skal spise eller drepe de (ja, de sier det rett ut). Så sitter den lille der på armen og bjeffer, og lærer at store hunder er driiitskumle. Nice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskussion hos veterinären efter kastration av hane:

- Skulle vi kunna få ett intyg på att båda testiklarna var på plats innan operationen?

- Ja... ni tänker på om ni skulle avla på honom eller så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "Min hund kan ikke hilse på din, for hun får så lett valper"

HAHAHAHAHA!

Mitt eksempel er vel kanskje ikkje så bra, men så har me jo kun hatt Balder i tre veker: Ein mann kom bort då me stod utanfor ein butikk, og spurte om å få klappe Balder. Jodå, det fikk han, og så fortalte han at han sjølv hadde ein fjorten veker gamal gul labradorkvalp. Så spurte han kva rase Balder var! (Brun labrador...) Han trudde ikkje heilt på meg, sidan han hadde så lang pels...? (Det er heilt ordinær labradorkvalpepels...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke quote alt sammen, men her var det mye morsomt :lol:

Jeg må jo stadig vekk benekte for at jeg har st. bernhardshund[...]

Samme her, men tenker at det kanskje har noe med navnet å gjøre, hører flere variasjoner som "st. berner", "bernard sennenhund" osv ...

Har også fått "Ere en Briiiard detta her'a?"

Er ingen racer på å gjenkjenne raser selv, altså, men bernern har jo et utseende som skiller seg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, men tenker at det kanskje har noe med navnet å gjøre, hører flere variasjoner som "st. berner", "bernard sennenhund" osv ...

Har også fått "Ere en Briiiard detta her'a?"

Er ingen racer på å gjenkjenne raser selv, altså, men bernern har jo et utseende som skiller seg litt ut.

Joda, når jeg sier til folk "berner sennenhund" er det mange som "hører" st. bernhardshund. Men jeg er aldri enig når de sier at det er ganske likt, der er jeg litt frekk og påståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke quote alt sammen, men her var det mye morsomt :D

Samme her, men tenker at det kanskje har noe med navnet å gjøre, hører flere variasjoner som "st. berner", "bernard sennenhund" osv ...

Har også fått "Ere en Briiiard detta her'a?"

Er ingen racer på å gjenkjenne raser selv, altså, men bernern har jo et utseende som skiller seg litt ut.

Jeg blander St. Bernhards hund og Berner Sennen hele tiden. :)

-Likt navn

-Store hunder

-Brun, hvit og svart (ikke samme tegninger da)

Ser ikke dem til vanlig, vet ikke om jeg har sett en St. Berhardshund engang, så jeg klarer liksom ikke å huske... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander St. Bernhards hund og Berner Sennen hele tiden. :D

-Likt navn

-Store hunder

-Brun, hvit og svart (ikke samme tegninger da)

Ser ikke dem til vanlig, vet ikke om jeg har sett en St. Berhardshund engang, så jeg klarer liksom ikke å huske... :)

Men, de er jo ikke like, verken rasenavn eller utseendet.

Berner sennenhund er ikke likt st. bernhardshund.

St. bernhardshund er mye større enn en berner, og har en annen kroppsbygning - for eksempel et mye mer dominerende hode enn det en berner har.

Berner sennenhund har sort bunnfarge, og er hovedsakelig sort. St. bernhardshund har hvit bunnfarge, og knapt nok sort på seg.

St. bernhardshund:

yellow_herning.jpg

(hentet fra bernegaarden.com)

Berner sennenhund:

Amojosmall.jpg

(hentet fra zanzebern.com)

Pugg! :P

Og hvorfor er det så få som drar inn newfoundlandshund eller landseer, som i mine øyne minner mer om berner enn det en st. bernhardshund gjør? Eller pyreneerhund, som også kan framstå som en tofarget, stor, hårete hund... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når naboen min (som har 3 hunder) fikk greie på at Loke var 5 år og ikke en valp slik hun trodde så kom komentaren; ja, flatcoated retrievere modnes jo veldig sent... Har sjelden blitt mer fornærmet faktisk. Ellers har jeg blitt frarådet på det sterkeste å gi bikkja rått kjøtt, får de smaken på blod så blir selv en puddel farlig for tenk! Når jeg påpekte at hunden min er så harmløs at han ville ønsket enhver innbruddstyv velkommen inn så var svaret; "det gjelder forresten ikke med gjeterhunder for de er avlet for å være pasifister for ikke å skade sauene" eh... Når jeg fortalte noen utstillingsfantaster som har en annen type hund at loke IKKE skulle brukes i avl til tross for at han er nuch pga skuddredsel fikk jeg spørsmål om belgeren ble brukt i jakt.. ? Da jeg avkreftet dette skjønte de virkelig ikke problemet. Jada.. Alle utsagnene er fra hundefolk hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, de er jo ikke like, verken rasenavn eller utseendet.

Berner sennenhund er ikke likt st. bernhardshund.

St. bernhardshund er mye større enn en berner, og har en annen kroppsbygning - for eksempel et mye mer dominerende hode enn det en berner har.

Berner sennenhund har sort bunnfarge, og er hovedsakelig sort. St. bernhardshund har hvit bunnfarge, og knapt nok sort på seg.

St. bernhardshund:

yellow_herning.jpg

(hentet fra bernegaarden.com)

Berner sennenhund:

Amojosmall.jpg

(hentet fra zanzebern.com)

Pugg! :)

Og hvorfor er det så få som drar inn newfoundlandshund eller landseer, som i mine øyne minner mer om berner enn det en st. bernhardshund gjør? Eller pyreneerhund, som også kan framstå som en tofarget, stor, hårete hund... :lol:

Jeg syntes navnene ligner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har hørt var en husky som pleier å være her på pensjonatet, som egentlig bor i Oslo. Hun er gråsvart med noe hvitt på. Hun hadde stått i bånd utenfor lageret der eieren hennes jobber, fordi han skulle hente noe papirer der, og da hadde en dame passert, og blitt så skremt av hunden som satt der, at hun ringte politiet, for hun var sikker på at det var en ulv! (Helga ser forøvrig absolutt ikke ut som en ulv)

Når jeg hørte det, så lo jeg innmari godt. :lol: Viser litt hvor god kunnskap folk har om hvordan en ulv ser ut og oppfører seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var fargen det eneste som gjorde at jeg kunne skille Berner Sennen og St. Bernhard. :lol:

Var en i klassen min som hadde Dobbermann. Han lot hunden stå ute i gården og det resulterte i at naboen sa ifra til politiet. For tispe-valpen som sto stille i gården og så på henne hadde blitt til to svære agresive hunder som løp mot henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Mye gøy her!

Særlig de to historiene fra veterinærkontor... :rolleyes:

Og helt enig med Emma ang St. Bernhard og Berner sennen - :lol:

Men er ikke sikker på om de med St. Berhard får omvendt spørsmål ?

St. Bernhard er jo mest kjent, kanskje pga hunden til Donald, Beethoven filmene og Båtsman...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, som mange vet, så har jeg verdens feiteste boxer, han er en bullmastiff og heter Baghera. Det er gjerne folk som har boxer selv som påpeker dette. :lol:

Ellers er det ofte:

"Oi, han må spise mye mat!"

"Har han spist i dag?"

"Det er den schværeste bikkja jeg noen gang har sett!!"

"Hvordan type er det?" "Bullmastiff" "Bullmaster, ja!"

og ikke minst (okei da, denne har bare inntruffet en gang, men allikevel):

"Er du en tiger?! Jah, du er en tiger. Store tigeren, det! Hehehehehehehehehe" Men ho kunne ikke hilse på, da. Dumme damen, sa Baghera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskussion hos veterinären efter kastration av hane:

- Skulle vi kunna få ett intyg på att båda testiklarna var på plats innan operationen?

- Ja... ni tänker på om ni skulle avla på honom eller så?

*ler* Den var vel den morsomste her?

Det er mindre sånne teite greier nå enn det var før når jeg hadde alaska husky, selv om belgeren også gir en del rare spørsmål. Som han journalisten fra NRK som skulle filme taiganen Cesar som vosken når vi bodde i Trondheim, han var ganske sikker på at Zar var en langhåra schäfer..

Når jeg hadde Tommy, så gikk det mest i at det var en ulv eller rev.. For the record, Tommy var 64 cm høy og så sånn ut:

Tommy_3.jpg

Den verste var egentlig en fyr som hadde alaska husky sjøl, hans AH var en greyhoundmix, og han påsto at det var MYE ulv i Tommy. Hva han regner som MYE, aner jeg ikke, men han var rimelig påståelig ihvertfall, det hjalp ikke at jeg sa jeg hadde stamtavle, og at det ikke var ulv i noen av de generasjonene som var oppført der - det var ulv i han, så det så! Samtidig var han ganske nedlatende og snakket om hvor fort bikkja hans løp - fantes ingen raskere AH, sa han.. Må innrømme at jeg syns det var svært tilfredsstillende at Tommy slo greyhound-AH'en hans i 100 m sprint.. Den ble ikke nr 2 engang, den ble slått av venninna mi sin labrador/rottis-mix (det var nesten det beste av alt, for han var ikke avla for sprint whatsoever.. hahaha)

Jeg var ikke overdrevent imponert over disse instruktørene fra en av landets eldste hundeskoler heller, som påsto at det egentlige problemet jeg hadde med AH-gutta Tommy og Tango, var manglende lederskap. Det var derfor de dro i båndet, de respekterte ikke meg som leder i flokken, så jeg burde hive de på rygg og tvinge de til underkastelse minst en gang om dagen. Drit i at det er hunder som er avlet for å trekke og løpe og ingenting annet, liksom..

Vi fikk barn når T&T var halvannet år, og da var folket sikker på at vi kom til å omplassere dem, for alle veit jo at huskies spiser små babyer. Sjokket var stort når jeg sa at det ikke var aktuelt, det var visst å leke med barnets liv. Han blir forøvrig 15 år i mars..

Jeg måtte forøvrig være forsiktig med å gi de kjøtt, og da særlig blodig kjøtt, for da ville de komme i drapsmodus og klikke fullstendig. Jeg måtte også være forsiktig om jeg skadet meg rundt de, for været de at jeg blødde og var skadd, kom de også til å klikke og drepe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy lesning dette her!

Jeg har ikke opplevd noe spesielt morsomt. Men det er mange som har bestemt påstått at jeg har en Lassie-hund. "Nei, dette er en Shetland Sheepdog. Lassie-hund er en annen rase, den rasen heter collie". "Nei, det er en Lassie-hund!". Ok, liksom. Pleier bare å si "Ja, rasene ligner, ja..men det er ikke det.". Ene som sa det virket som han orket ikke diskutere mer, fordi jeg var så idiot og ikke visste hvilken hund jeg har.

Og på ungdomsskolen var det lov å ta med hund på skoleturene. Helt til venninna min skulle ta med sin husky. Den kom visst til å spise opp ungene. Det "farligste" den hunden kunne gjort forøvrig, hadde vært å tigge etter kos, for den var verdens snilleste.

Siden da har hund på skoletur vært streeeengt forbudt.

Men en kommentar jeg fikk til min hund var:

"Så lite hode, den kan jo ikke ha mye til hjerne...".

Jeg skulle svart at han har i det minste mer hjerne enn deg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det bare jeg som suger i svensk? skjønte den ikke jeg:p

Nei, du er ikke den eneste :lol: Men jeg troor (etter å ha lest den et par ganger), at hunden skulle kastreres, så spurte de dyrlegen om begge testiklene var der. Så svarte dyrlegen at "åja, sånn i tilfelle dere skal avle på hunden?". Hvis ikke jeg er helt på en snurr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...