Gå til innhold
Hundesonen.no

Rare, dumme eller morsomme utsagn


Maria

Recommended Posts

Ja, kom så med dem!

På jobben her en dag kom det et par inn som skulle ha lightfôr til border collien sin, de hadde fire hunder forøvrig. Men den yngste måtte da ha lighttypen, fordi den var så utrolig aktiv og stresset ift de andre, og dette orket de ikke mer. Derfor ville de gi den et fôr med lite energi. Jeg spør om bikkja er tykk, neida, den er tynn, den. Visste ikke helt hva jeg skulle si, men jeg hadde lyst til å si a "kanskje dere skal begynne å aktivisere bikkja deres litt mer??". De andre bikkjene var visst gamle og rolige hunder til sammenlikning. Alt folk har "gode" løsninger på altså...

Flere historier? :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Var flyttet til ny by, og dro til den lokale hundeklubben. Var tidlig ute, men 2 andre var allerede kommet. Stod 2 border collier bundet til et tre og de to menneskene stod ved siden av. Når BC'ene så meg og hunden begynte de å styre noe voldsomt, eieren deres ser mot veien vi kommer, og da vi var ganske nær sier hun:''Å så søt han var(om min Simba), jeg har alltid ønsket meg en hund med stort hode, men føler ikke at jeg kan nok om hund enda for å få meg en med stort hode''

Viste seg at hun som kom med dette utsagnet var instruktør på valpekurset, og at hun hadde hatt kull på den eldste BC. Disse storhodete hundene må jo virkelig være smart i følge henne :)

Instruktøren jeg hadde i samme klubb sa at jeg måtte få lederskap på bikkja min. (Simba var litt over året, og dreiv å hoppet opp på meg så snart vi ble stående i ro). Jeg spurte hvordan jeg fikk lederskap på han. Han måtte se på meg og vente på væresegod før han fikk spise maten sin...Ja men det gjøre han jo allerede...Jeg måtte gå først ut døra da...Svært ugunstig svarer jeg. Har ofte med meg datter på 3 år, og vi har ei veldig lita trapp utenfor døra, så da må jeg og datter gå først(ingen gelender på trappa, så måtte hjelpe datter ned), så opp trappa å hente Simba og lukke døra...Jeg skulle ikke leke med han...Søren og tenkte jeg, bikkja har jo endelig begynt å leke, så får jeg ikke lov å gjøre det. Vi fikk i lekse å trene innkallling fra sitt, og jeg belønte selvsagt med å leke, neste gang ¨på trening fikk jeg veldig skryt for at jeg hadde trent mye på dette og fått opp farten på han, jeg sa aldri hvordan jeg hadde belønnet han. :hyper:

Var hos vetrinær for noen månder siden og spurte etter vitamin og mineraltiskudd, jeg foret rått på han. Jeg sa ingenting om hva jeg foret, sa bare rått kjøtt og litt ekstra. Ekspeditøren går for å spørre en vetrinær, kommer tilbake og sier at det eneste de har er omega tilskudd, men jeg burde absolutt ikke for rått, for hunder har utviklet seg slik at de ikke tar opp næringinnholdet like bra på rått kjøtt som de gjorde før i tiden. Min reaksjon :shocked:

Am.staffen min kunne ikke være am.staff for hun var for hvit, så hun var en pittbull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom så med dem!

På jobben her en dag kom det et par inn som skulle ha lightfôr til border collien sin, de hadde fire hunder forøvrig. Men den yngste måtte da ha lighttypen, fordi den var så utrolig aktiv og stresset ift de andre, og dette orket de ikke mer. Derfor ville de gi den et fôr med lite energi. Jeg spør om bikkja er tykk, neida, den er tynn, den. Visste ikke helt hva jeg skulle si, men jeg hadde lyst til å si a "kanskje dere skal begynne å aktivisere bikkja deres litt mer??". De andre bikkjene var visst gamle og rolige hunder til sammenlikning. Alt folk har "gode" løsninger på altså...

Voooops - litt skremmende når folk finner på slike "gode" løsninger :hyper: Trolig litt sent, men jeg tror nok det hadde vært bra om noen hadde foreslått en eller annen "hodebry" leke istedenfor - evt et et fint turområde og/eller et unghund kurs....

"Kunden har alltid rett" må etter min erfaring tas som en kreativ utfordring. Så flott at dere har merket at den yngste er mest aktiv, det tyder på at den er frisk. Artig med unghunder, men du verden så slitsomt det kan være i blant ! Har dere forsøkt å finne noe han kan bruke livsgleden sin på ? En "hodebry leke "... ?

Med mindre de var av typen "ikke prøv å fortelle meg noe, for jeg vet best uansett", så kan man jo håpe at de tross alt ønsket hundens beste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt var fra den gangen jeg gikk på vidregående skole og gikk tur med ei klassevenninne og border collien hennes. Kan hadde diiigre floker bak ørene, og da jeg sa at hun burde klippe de bort, så hun sjokkert på meg og sa at de måtte da være der, hvordan skulle han heller holde balansen?? Hun hadde fått for seg at dette var noe naturlig alle hunder hadde for å holde balansen! :rolleyes::hyper:

Og faren til en annen klasse venninne av meg var en skikkelig kontorrotte, og hadde vel aldri hatt noe særlig omgang med dyr. Og Da hun fikk bedlington terrieren sin i hus, så lurte han på hvorfor hun gikk rundt å viftet sånn med halen hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tidligere vennepar av meg hadde hver sin rottis, de forklarte meg at det var en rase man måtte banke noen ganger i året for at de ikke skulle ta over eller gå til angrep...

Et mer ufarlig/uskyldig utsagn var om min Lapphund (brun m lyse tegninger), en eldre mann mente at det måtte være en sjelden elghund jeg hadde...han hadde hatt elghund "bestandig", men aldri sett en som lignet på min :)

Eller at folk stadig vekk blir litt overrasket over at jeg har kjøpt min FINSKE lapphund her i Norge, ikke engang mer eksotiskt enn Gjelleråsen :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som murer og har Supra med på jobb. I en lunsjpause trente jeg lydighet utenfor ett bygg vi jobbet på. Jeg så ikke at en elektriker kom og satt seg ned like ved og kikket på, så jeg bare fortsatte med mitt. Da jeg var ferdig med å trene kom han bort, fortalte at han hadde hatt hund "i alle år" (jakthunder) og lurte på hvor mye juling jeg hadde gitt henne for å få henne så lydig og hvordan i all verden det kunne ha seg at hun var så lykkelig når vi trente :rolleyes:

Han trodde meg forøvrig ikke da jeg sa at det aldri ville falt meg inn å gi en bikkje juling i ett forsøk på å få den lydig, og at hun bare var 8mnd hadde han ikke heller helt troen på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en del vittige utsagt om min hvit/lever dalmis det siste 1,5 året kan man si.. :hyper:

- "Oi, er det en dalmatiner?" "ja, det er det." "nei, det er det ikke.." "øøhm, jo det er en dalmatiner..." "nei, hvis du fremdeles lever i den troen er du kraftig lurt, for det der er en labradorblaning, det kan alle som har holdt på med hund se. En dalmatiner kan bare ha svarte prikker" <_< - dame med puddel i sentrum

- "MAMMA MAMMA, er hun som går med Pongo der borte Cruella De Ville?" - en liten unge til moren utenfor butikken... (:))

- "Min hund kan ikke hilse på din, for hun får så lett valper" - en som bor nedi veien og lar hunden ta kveldsturene selv, og har fått valper to-tre ganger med ikke-prikkete fedre :)

- "Hadde bare den hunden hatt like mye IQ som prikker...." - pappa i ett oppgitt øyeblikk (og forøvrig seirer prikkene tror jeg :closedeyes:) .

Folk er vittige, haha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hund til fordypning på skolen, og når læreren spurte om vi visste hva hi- og rottehunder var, var det ei i klassen min som sa "chihuahua og sånn?" haha, tror hun tenkte litt mer på utseendet enn egenskaper gitt :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg hørte var da en kamerat av meg skulle hjelpe ei venninne (av han) med hennes to tervuren. Da den ene ikke hørte hadde han kastet seg over hunden og dratt ned underkjeven på bikkja. Bikkja hadde forsøkt å bite han, men han fortsatte å dra ned den kjeven tilhunden holdt opp. I følge han var dette en helt naturlig måte å trene ulydige bikkje. Sa hva jeg mente om saken og sa jeg aldri vil ha han med på tur med mi bikkje hvertfall. Syke, syke mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en del vittige utsagt om min hvit/lever dalmis det siste 1,5 året kan man si.. :hyper:

- "Oi, er det en dalmatiner?" "ja, det er det." "nei, det er det ikke.." "øøhm, jo det er en dalmatiner..." "nei, hvis du fremdeles lever i den troen er du kraftig lurt, for det der er en labradorblaning, det kan alle som har holdt på med hund se. En dalmatiner kan bare ha svarte prikker" <_< - dame med puddel i sentrum

- "MAMMA MAMMA, er hun som går med Pongo der borte Cruella De Ville?" - en liten unge til moren utenfor butikken... ( :) )

- "Min hund kan ikke hilse på din, for hun får så lett valper" - en som bor nedi veien og lar hunden ta kveldsturene selv, og har fått valper to-tre ganger med ikke-prikkete fedre :)

- "Hadde bare den hunden hatt like mye IQ som prikker...." - pappa i ett oppgitt øyeblikk (og forøvrig seirer prikkene tror jeg :closedeyes: ) .

Folk er vittige, haha! :)

Ha ha ha ha :)

Har også blitt kalt Cruella devil... (kanskje på tide å begynne å børste håret...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "MAMMA MAMMA, er hun som går med Pongo der borte Cruella De Ville?" - en liten unge til moren utenfor butikken... (:))

Ja man hører mye rart fra unger.. I går tok jeg toget med yngste sønnen min på 4 år, da det kom på ei dame med en jack russel tispe, hvor sønnen min utbryter "Den var søt mamma. Kan vi bytte den med Blondie?" :hyper: Da jeg fortalte at da kom både mamma og damen til å bli veldig lei seg, så foreslo han at vi kunne ta begge hundene..:) Jeg fortalte videre at damen da ville bli lei seg fordi hun gjerne ville ha hunden sin boende hos seg selv.. 4 åringen min tenkte seg om og utbrøt "du kan få komme å besøke oss da! " :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste mann skulle skrive sin første stil og han kunne velge selv hva han skulle skrive om så han valgte å skrive om hunder.

Her er stilen hans syns den er litt morsom:

HUNDER.

Vi har en hund den bærsjer mye som vi tar opp med svart pose.

Hunden vår heter Sara og hun er 4år.

Om natten kan hun komme inn på rommet mitt å ta senga mi hvis jeg ikke har lukket døra så jeg må gå over til mamma.

Sara spiser opp maten min når jeg kommer hjem fra skolen så mamma skal tro at jeg har spist opp matpakka mi.

Når vi kjører bil ligger Sara i bur.

Når jeg leker med bilene mine kommer Sara og tar bilene mine og løper ned til mamma med bilen i munnen så jeg må løpe etter å få bilen tilbake så jeg ønsker meg en egen hund som ikke tar biler.

Når vi går på tur kan jeg holde Sara i bånd og det syns jeg er kjempe kult.

Det er moro med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste mann skulle skrive sin første stil og han kunne velge selv hva han skulle skrive om så han valgte å skrive om hunder.

Her er stilen hans syns den er litt morsom:

HUNDER.

Vi har en hund den bærsjer mye som vi tar opp med svart pose.

Hunden vår heter Sara og hun er 4år.

Om natten kan hun komme inn på rommet mitt å ta senga mi hvis jeg ikke har lukket døra så jeg må gå over til mamma.

Sara spiser opp maten min når jeg kommer hjem fra skolen så mamma skal tro at jeg har spist opp matpakka mi.

Når vi kjører bil ligger Sara i bur.

Når jeg leker med bilene mine kommer Sara og tar bilene mine og løper ned til mamma med bilen i munnen så jeg må løpe etter å få bilen tilbake så jeg ønsker meg en egen hund som ikke tar biler.

Når vi går på tur kan jeg holde Sara i bånd og det syns jeg er kjempe kult.

Det er moro med hund.

Så herlig! :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hundeklubb her i fylket anbefalte en dame med stor, hårete rase å bruke munnkurv midt på sommeren, fordi hunden hennes bjeffet/utagerte. Snakk om mord!! Tenk du er stor, med kraftig sort pels og så ikke få åpne munnen for å svette/puste ordentlig..

Dame med stor bullehund hadde fått anbefalt av en trener i en hundeklubb å bruke strøm, slik at hun kunne trene kontakt med denne viltre, 10 mnd gamle omplasseringshunden..

Instruktør(er) i hundeklubb anbefalte meg å ta tak i øret til Mona og legge henne i bakken til hun "ga seg" da hun hadde raptusanfall/ble stresset under klubbens lydighetstreninger. Jeg måtte forbedre lederskapet mitt.

Går med Mona i Tønsberg sentrum, da en utenlandsk mann kommer rundt et hjørne og ser henne. Han utbryter "jeg trodde det var kamel!" Han spør videre hvor gammel hun er, jeg sier 14 mnd. Han gisper og strekker ut armene: "14 mnd, tenk når den er 90 år da, da er den like stor som en kamel!"

:hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med Sara ( hunden min) på Lørdagen og da møtte vi en eldre dame som hadde en Pomerang i en hundevogn.

Og hun var veldig stolt for nå hadde hun og Zindi gått en så lang tur at hun måtte forte seg så Zindi kunne komme seg på do inne.

Jeg bare så rart på henne og da forklarte hun meg at denne hunderasen ikke kunne være i snø eller vann, så når det var sånt vær gikk hunden på do inne på kassa si pga at pelsen tålte ikkke å bli våt.

jeg sa bare ok og gikk videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som jeg møtte på fjellet sa til meg at fjellreven er freda og at det er fobudt å ha dem i fangenskap.. men han var veldig fin da :hyper:

HAHAHA!

Det beste utsagnet jeg har hørt var da jeg jobbet som mannskap på en stevne for en del år siden. Det striregnet og vi jobbet hardt med å jage vekk alle som som prøvde å parkere intill ringen isteden for parkeringsplassen. Unnskyldningene var mange og varierte men den beste kom fra en puddeldame som påsto at,

"- pudler er ikke vanntette, som schæfere og sånt!"

Fra et annet stevne sto jeg og så på eliteklassen i LP. Bak meg sto et par og diskuterte, de hadde nettopp vært i den andre ringen og sett på agility (klasse 1...) og dette var jo mye lettere for hunden hadde jo bare ètt hinder! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller å slutte å bruke pels og gå med rød leppestift! :rolleyes:

:hyper: Lurer på om jeg bare skal la leopardfuskepelsen henge i skapet jeg *flir* har faktisk ikke brukt den etter jeg fikk casper, tenker at det muligens blir litt "over the top"....

Gikk tur med Casper, og på andre siden av veien sto det noen gutter og hang utenfor et gatekjøkken. Så roper en av dem, skikkelig entusiastisk mens han peker mot oss, "se en puddel!!"

Han tok seg i det da, og lo av seg selv he he (han var vel 19 eller noe).

Forresten mange som tror det heter dalmaNtiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...