Gå til innhold
Hundesonen.no

Myter om din hunderase?


Aya

Recommended Posts

Er det noen spesielle myter om din hunderase? Har dne fått et rykte på seg, poritivt/negativt? Stemmer det? eller..?

For å ta min, BC, så har de rykte på seg for å være utrolig lettlærte, noe folk tror er det samme som letttrente. Dette er da feil, etter min mening. Ja- de lærer fort= lettlærte, men de er vanskelig å trene riktig=ikke letttrente.. Dessuten har de rykte pås eg for å være let stressa og arbeidsnarkomane, og det stemmer vel egentlig ganske bra.. :roll: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhunden har ry på seg for å være gneldrete. i følge enkelte gjør ikke buhunden annet enn å gjø. detee stemmer ikke. så lenge en buhund blir aktivisert fysisk og physisk, vil den ikke gjø på annet enn forbi.passerende osv. men visst hunden kjeder seg, vil den naturlig nok gjø av kjedsomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergene har vel et rykte på seg for å være gneldrete... Men tror nok det er mer hva du gjør dem til! Puddler generelt har vel rykte på seg for å være veldig pertentelige..Det kan vell være fakta med noen, men ikke med Felix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håh!!Jeg har sett Pavlov til Thomas Stokke (vi går på kurs sammen)og BC`n ER født lydig!Lille valpen går fot som en liten gud :D

Min hund er visst nervøs,hundeaggresiv,gneldrete og dominerende.

Også stresset...

Joda,Loke stresser nok lettere enn en golden for å si det sånn,men jeg synes ikke han er værre enn jeg kan holde ut med :)

Nervøs,hundeaggresiv og gneldrete er han overhodet ikke.

Dominerende?...vel,endel av dere her inne ville vel kalt han dominant,oppdretteren hans sa han var meget dominant.Men jeg vet liksom ikke...Så lenge han har vett til å slutte med bølling når han skjønner at det ikke lønner allikevel så kan han være så "dominant" han bare vil for meg :P

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som Aya sa, så skal valpen min ifølge boka, lære det meste på en to tre. :wink: men det gjør han altså ikke :roll: må nok ha en del repitisjoner før han kan det ja.stress har jeg ikke opplevd så mye av ennå, kan hende det kommer kan hende ikke :? håper ikke da. trente på plass i dag, han går rundt men setter seg ett stykke bak meg ved siden av foten. så født lydig er IKKE min iallefall hehe, men regnet ikke med annet heller da :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en STOR myte at pommer har nok mosjon med å springe én gang rundt huset

haha, kan se det for meg :P samme med chi'en, møtte ei , hun hadde en chi på 10uker og hadde hatt en før, hun skulle bruke hunden til skogturer- det er BRA må jeg si :) (er så lei av de derre som bare må ha en chi fordi da kan de se ut som paris hilton)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, kan se det for meg :P samme med chi'en, møtte ei , hun hadde en chi på 10uker og hadde hatt en før, hun skulle bruke hunden til skogturer- det er BRA må jeg si :) (er så lei av de derre som bare må ha en chi fordi da kan de se ut som paris hilton)

Ja Pito får minst en time skogtur om dagen. Ellers blir hun helt GAL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista er lang, så hvor skal jeg begynne?

Sier en ting. Chow'en ligger på topp 10 lista over mest farlige raser i USA.

Så det sier vel litt om fordommer?

Så vil si det er nok av fordommer mot dem.

Deriblant veterinærens skrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om så mange myter.. Men labradoren er i bunn og grunn undervurdert pga dens popularitet ("alle har en"). Folk tror det er en hund som ikke krever noe eller aldri har noen nykker.

Jeg har en liten "fordom" mot Labradorer.

Eller det kan vel ikke kalles fordom da.. :)

Men om de røyter 24/7 hele året?

Er en labrador på det turområdet jeg går med Diego, og den røyter HELE tiden. Uansett hvilken tid på året det er..

Bare den som det er noe gale med? Eller røyter de bare mye?

(Hadde også en blanding før som det var labrador i, jeg holdt på å bli gal av all den pelsen, hele året. 24/7.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe problem med røyting, ei heller oppdretterne jeg kjenner. Er ikke noe som er kjent for rasen så vidt jeg vet. :)

Jeg har en liten "fordom" mot Labradorer.

Eller det kan vel ikke kalles fordom da.. :P

Men om de røyter 24/7 hele året?

Er en labrador på det turområdet jeg går med Diego, og den røyter HELE tiden. Uansett hvilken tid på året det er..

Bare den som det er noe gale med? Eller røyter de bare mye?

(Hadde også en blanding før som det var labrador i, jeg holdt på å bli gal av all den pelsen, hele året. 24/7.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiwa er jo en POLARHUND og de SPISER JO UNGER :) , men kan ikke si at jeg savner ungene mine enda de er her hver dag(borsett fra når vi låner dem vekk) :P

Japanerene skal visst nokk(i følge en utstillings dommer, så står de i rasebeskrivelsen) være tilbaketrukkne mot fremmede mennesker(noe dommeren fant ut at mine hunder motbeviste så det holdt), det nærmeste vi kommer til det er at Tinka ikke alltid gidder å hilse på folk hvis de ikke setter seg ned for å kose med henne(hun kan være litt overlegen av og til). mens både Småen og Astrix hopper opp og skal hilse på(spesielt Småen og det regner jeg med at Kine og Calina kan skrive under på at hun er glad i mennesker). :wink:

har også hørt noen si at japanerene er aggresive mot mennesker, nå har jeg hatt japaner i snart 10 år og har aldri sett dem være aggresiv uten at det har vært misshandling inn i bildet(overtok en hannhund som hadde blitt misshandlet og han kunne være agresiv mot enkelte mannfolk og små gutter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myter om schäfer, ja, hvor skal jeg begynne....?

Den er vel mest kjent for å være enmannshund, lumsk og litt ustabil...

kan lage en del lyd, har lett for å vokte sitt territorium mer enn normalt, og så "spiser" den andre hunder...

(jeg kan ikke ha normale hunder av denne rasen, for ingen av mine er/har vært sånn... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myter om schäfer, ja, hvor skal jeg begynne....?

Den er vel mest kjent for å være enmannshund, lumsk og litt ustabil...

kan lage en del lyd, har lett for å vokte sitt territorium mer enn normalt, og så "spiser" den andre hunder...

(jeg kan ikke ha normale hunder av denne rasen, for ingen av mine er/har vært sånn... :) )

Å ja.. Chow Chow'en spiser jo andre hunder..

Hvordan kunne jeg glemmer det? #-o :P

Jaja, fordommer er ikke alltid lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om så mange myter.. Men labradoren er i bunn og grunn undervurdert pga dens popularitet ("alle har en"). Folk tror det er en hund som ikke krever noe eller aldri har noen nykker.

He he :) Jeg hadde en labrador og bc blanding (hvem har vel ikke hatt det...?)og hun var kanskje litt hyper før hun ble syk men hun var salig ukomplisert og :P Samme med Pan.Sånn utenom de problemene han hadde med aggresjon og stress som følge av smerter så var han utrolig grei å ha med å gjøre,aldri noe bøll eller tull.Jeg vet at de fleste andre som har møtt Pan vil være svært uenig med meg i den beskrivelsen,men det var altså slik han var ovenfor meg.Etter at vi hadde blitt enige om endel ting selvfølgelig :D Jeg skjønnte aldri hva folk mente med at tolleren var så sta etc...kanskje derfor jeg også innbiller meg at retrievere generellt er enkle? :?

Fordi jeg tross sykdommer har hatt litt "flaks" med de 2?

Jeg må vel kanskje luke av meg de fordommene :D he he

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...