Gå til innhold
Hundesonen.no

Er du for eller imot burbruk

For eller imot burbruk?  

170 stemmer

1. 1.

• 1. Jeg har ingenting imot burbruk, bruker selv på min(e) hund(er)
      50
    • 2. Jeg bruker ikke bur, men skjønner at andre kan ha behov for det
      49
    • 3. Jeg bruker ikke bur, og har ingen forståelse for at andre trenger å bruke det heller.
      42
    • 4. Bruker bur en sjelden gang, ved spesielle anledninger (utstilling/besøk etc) Bruker du bur flere ganger i uken, velg alternativ 1.
      29
    • 5. Har ingen mening om dette, men bryr meg masse om krig og fred og politikk og sånn assa
      0
  2. 2.

• Har ikke bur i bilen
      18
    • Har bur i bilen
      121
    • Bruker sikkerhetssele for hund
      18
    • Har ingen av delene (men har bil og hund)
      11
    • Har ikke bil
      24

Recommended Posts

Skrevet

Bruker ikke bur, men har ingenting imot burbruk om hundene ikke blir sittende halve livet inni der. Bruker bur i bil og på treninger i pausene.

Skrevet
Det mangler vel enda et alternativ? For de som bruker bur i en periode som et ledd i trening, f.eks.?

Jeg valgte nr1, med samme baktanke som deg. :lol:

Nr1 er jo ikke synonymt med burbruk 16 timer hver dag.

Skrevet

Selv bruker jeg bur ved "spesielle" annledninger som utstilling eller opphold på hotel sammen med andre hunder.

Har forståelse for bruk av bur i korte tidsrom som ledd i trening eller hunder som må holdes i ro pga sykdom/skade.

I bil har jeg alltid bur.

Skrevet

Lillegutten min sover enten i bur om natten eller i sengen hos meg.

Har prøvd å ha han løs på rommet sitt med åpen burdør, men da er det hylekor og skraping på burdøren (som var stripset fast) Så Når vi sier Lalle og enten peker ned trappen eller inn i buret luter han lykkelig avsted :lol:

Skrevet

Bruker bur stortsett bare i bil, og litt på utstillinger/stevner og sånt. Jeg er ikke i mot bruk av bur så lenge det ikke blir for mye (natt og dag).

Skrevet
Har prøvd både tispetruse og babybleie med hull til halen, men på et eller annet mystisk vis, så klarer hun å krype ut av den i løpet av natta <_<

Ah, da blir det verre ja... Norma er ikke overbegeistret for sin heller og har prøvd å rive den av, men hun er tydeligvis ikke like smart som Blondie *flir*

Skrevet

Glemte forresten å si at jeg heller ikke er i mot burbruk, så lenge det brukes med måte og hunden trives inni der, samt at det er større enn stort nok. Ei hel natt og en hel arbeidsdag synes jeg er for lenge.

Skrevet

Jeg har en bod full av bur synes jeg.

Et for enhver anledning... :rolleyes2:

Men har ikke et voldsomt brubruk.

Egentlig er burbruken min som tatt rett ut av den nye Svenske hundeloven.

Hundene sitter i bur i bil, på fly og mellom slagene på utstilling.

Ellers står burene pent bortpakka i boden, bortsett fra det i bilen da.

Bur er ok det, men alt med måte.

Skrevet

Stemte alternativ 3 på første spørsmålet. På spørsmål 2 var jeg litt usikker, da puddelen sitter i bur i baksetet mens bernerne sitter bak i bagasjerommet(stasjonsvogn).

• 2 weeks later...
Skrevet

bruker bur i bil, og når hunden er alene hjemme/om natten...

hun kan ikke være løs når hun er alene, for da tygger hun i stykker alt vi eier omtrent :flowers:

hun er snart 1 år, men er omtrent like ille endå.

Skrevet

Bruker bur omtrent kun i bil, og noen få ganger på utstilling/stevner, men ikke alltid der heller. Har ikke bur inne, og bruker det ikke på hotell eller andre steder vi overnatter, i forbindelse med løpetid eller besøk. Har nok alt for liten forståelse for at andre kan trenge det.. :flowers:

Skrevet

Jeg bruker bur i bil og fly. Har vel også brukt det et par ganger når vi har vært på besøk fos familien og vi har reist ut uten hunden, så jeg stemte på alternativ 4, og at jeg har bur i bilen.

Skrevet

Bruker bur når Jaily er alene hjemme. Hun er veldig tyggete i perioder (ene kanten av bordet i stua har f.eks. blitt offer for noen kløende valpetenner, veldig pent) så er mest så hun ikke skal finne på å tygge på noe farlig. I bil bruker jeg alltid bur...

Skrevet

Hadde bur i leiligheten til gamlehunden, men tenkte å prøve uten til neste hund. Ble bare brukt når eg var på jobb da... Dyret kunne jo åpne dører....

I bilen har hunden lagt i bagasjerommet, med bagasjegrind bak nakkestøttene. Har tenkt litt på å få plass til bur i bilen, men den er litt teit å få bur inn i uten å måtte legge ned setene...

Guest lijenta
Skrevet

Bruker bur om natta og i bil san i det daglige. Ellers så bruker jeg litt bur når vi er borte.

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Dina sover i bur, men vi lukker det ikke. Vi gjorde det før da hun ødela alt, men etter at hun ble voksen har hun mer eller mindre sluttet med det.

Vi bruker også bur i bilen. Ble skikkelig skremt av en film jeg så en gang.

Skrevet

Kaisa ligger i bur både om natten og i bilen.

Det er greit å kunne ha hun i bur om natten. Men hun har fått lagt i sengen min 5 eller 6 ganger eller noe sant.

Jeg syntes det er godt og trygt å ha Kaisa i bur i bilen. Ser at de fleste her bruker bur i bilen også.

Skrevet
Kaisa ligger i bur både om natten og i bilen.

Det er greit å kunne ha hun i bur om natten. Men hun har fått lagt i sengen min 5 eller 6 ganger eller noe sant.

Jeg syntes det er godt og trygt å ha Kaisa i bur i bilen. Ser at de fleste her bruker bur i bilen også.

Bare av ren nysgjerrighet; hvorfor er hun i bur om natten? :drool:

Skrevet

Eira ligger i bur om natten og når vi er på skole/jobb.

Hun har bur i faren min sin bil, men moren min har så liten bil at det ikke er plass til bur :drool: Så hun har bare sånn netting mellom bagasjen og baksetet.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...