Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 10. - 11. januar 2009

Peers

Recommended Posts

Skrevet
Søndag var det Diezel sin tur til å slå sin søster igjen, og jammen gjorde han det nesten like bra som sin søster - BIG 2 til oss, på tross av at dyret var som et lokomotiv i ringen - fy fader han er tung når han setter på 4 giret og bare løper... :rolleyes2:

Hm. Hadde du hannhunden og tispa som ble best i ringen på søndag? Mener jeg skreiv for dere, og jeg la merke til at han peisa på i hundreogellevte! Men fy, så fin han er!

Gratulerer til alle med flotte resultater!

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
*ler* jeg måtte flire når jeg så trynet på Stine lørdagen. "Shitt, han kommer med målestaven!!"

Sånn så jeg ut på Hamar...

Men for meg endte det positivt da, siden hun er innenfor standarden (med et nødskrik).

Skrevet
Jeg tok bilder. :sleep: Får de tilsendt i morgen så kan sende de til deg da.

Grattis med cert og bir. :yawn:

Takk :whistle:

Kjenner at jeg har litt lyst til å se dem bildene jeg... :rolleyes2:

Skrevet

Groenendael Leto søndag:

1 jk, 1 jkk, HP, CK, Cert, 1 BT, BIR:

Aja Arissa Dakota (imp. Lithauen)

Eier: Emte Jahnsen

1 uk, 1 ukk, HP, CK, 2 BT:

Xantia du Baton Tiroir (imp. Holland)

Eier: Aina Rønning / Emte Jahnsen

+ 2 hanner med 2. pr.

Bir valp var Colin til Leif Eriksen.

På terven fikk en hannhund fra Woodshine Cert og BIR.

En importerte valp fra Home Port fikk BIR og 3 BIG tgror jeg det var. Han var BIG dagen før med BIS-plassering.

Herlig valp med kamplyst og super sosial.

post-5069-1231775185_thumb.jpg

post-5069-1231775485_thumb.jpg

post-5069-1231775279_thumb.jpg

Skrevet
Hm. Hadde du hannhunden og tispa som ble best i ringen på søndag? Mener jeg skreiv for dere, og jeg la merke til at han peisa på i hundreogellevte! Men fy, så fin han er!

Gratulerer til alle med flotte resultater!

Jupp, det var meg ja...Diezel hadde fjerde giret på hele dagen, han...jeg løp jo nesten inn i naboringen, fordi jeg hadde et svære strev med å kontrollere hvor vi løp - han bare løp han! :rolleyes2: :whistle:

Skrevet
Jupp, det var meg ja...Diezel hadde fjerde giret på hele dagen, han...jeg løp jo nesten inn i naboringen, fordi jeg hadde et svære strev med å kontrollere hvor vi løp - han bare løp han! :rolleyes2: :sleep:

Haha, jeg så det. Men dere var veldig flinke! Beklager kråkeskriften på kritikken, herr dommer hadde visst meget, meget dårlig tid, så jeg svetta nærmest oppover. :whistle:

Guest Dratini
Skrevet

Har tittet litt på bildene og filmene som ligger i tråden. Er alle ringene så store som det virket (iallefall for Berner Sennen-hundene). Hadde vært kjekt om alle ringene (iallefall til de litt større rasene og oppover) hadde den størrelsen. Er jo ett sant mareritt å vise en hoffe på nkk's utstillinger, der burde de legge inn doseringer i "kortsvingene" sine *(lurer på om nkk er unntatt fra regelen om størrelsene på ringene?)...

Uansett, GRATTIS til alle som er fornøyde med sine resultater i helgen :rolleyes2:

Skrevet
Grattis til alle som har gjort det bra i helgen! Jeg ser jo på bilder her at jeg har sett noen av dere live i løpet av helgen.... :sleep:

Selv er jeg MEGET fornøyd. BIR og BIM til mine to begge dagene, og lille Gina slo sin bror for første gang på lørdagen. :whistle: hehe...-jeg hadde ALDRI trodd at hun skulle gå henn og vinne gruppa, men - BIG 1 ble vi! :rolleyes2: plukket ut i BIS også, men rakk ikke langt nok opp.

Søndag var det Diezel sin tur til å slå sin søster igjen, og jammen gjorde han det nesten like bra som sin søster - BIG 2 til oss, på tross av at dyret var som et lokomotiv i ringen - fy fader han er tung når han setter på 4 giret og bare løper... :yawn:

Hey- da så vi dere i BIS ringen på lørdag (vi konkurrerte jo mot hverandre)

Du satt ved kortsiden av oppsamlingsringen,

og voffsen hadde dekken på seg da du ble ropt opp av ringsekretær, sant?

Flott hund du har!

Grattis med gode resulatater for deg også :yes:

Skrevet
Jupp, det var meg ja...Diezel hadde fjerde giret på hele dagen, han...jeg løp jo nesten inn i naboringen, fordi jeg hadde et svære strev med å kontrollere hvor vi løp - han bare løp han! :rolleyes2: :whistle:

Ah, da var det kanskje dere som var en svipptur innom ringen vår på søndag? Jeg skrev nemlig i ringen ved siden av, og ved en anledning hadde vi plutselig en dobermann der inne :sleep: Flott hund, om det var dere jeg så!

Skrevet
Har tittet litt på bildene og filmene som ligger i tråden. Er alle ringene så store som det virket (iallefall for Berner Sennen-hundene). Hadde vært kjekt om alle ringene (iallefall til de litt større rasene og oppover) hadde den størrelsen. Er jo ett sant mareritt å vise en hoffe på nkk's utstillinger, der burde de legge inn doseringer i "kortsvingene" sine *(lurer på om nkk er unntatt fra regelen om størrelsene på ringene?)...

De fleste ringene var så store, så vidt jeg vet - dog mulig at noen valperinger var mindre. Men da er det gjerne tatt høyde for at det der skal få hunder inn av gangen, og av liten størrelse.

Jeg syntes vår ring var lang nok, men litt smal, det ble litt krappe svinger i enden. Særlig på søndag, når det var dommerbord og aspirantbord i diagonale hjørner. Men, hallen er bare så stor, og en må gjøre det beste ut av det.

Den beste ringen jeg har fått noen gang er i Herning i Danmark, fantastisk størrelse! Og helt firkantet!

Skrevet
Haha, jeg så det. Men dere var veldig flinke! Beklager kråkeskriften på kritikken, herr dommer hadde visst meget, meget dårlig tid, så jeg svetta nærmest oppover. :sleep:

Kråkeskrift? hehe...du skal se de kritikkene jeg har skrevet i min tid...*fnis* DET er kråketær! Jeg hadde hvertfall nada problemer med å lese hve du hadde skrevet. ;-)

Ah, da var det kanskje dere som var en svipptur innom ringen vår på søndag? Jeg skrev nemlig i ringen ved siden av, og ved en anledning hadde vi plutselig en dobermann der inne :yawn: Flott hund, om det var dere jeg så!

Moi ? Nope...jeg har ikke dobermann... :rolleyes2:

Fader...-var jeg virkelig helt inni ringen? shit....*ler* - jeg så plutselig at kjeglene var på min venstre side idet jeg prøvde å ta styringen over lokomotivet mitt... :whistle:

Skrevet
Groenendael Leto søndag:

+ 2 hanner med 2. pr.

Bir valp var Colin til Leif Eriksen.

På terven fikk en hannhund fra Woodshine Cert og BIR.

En importerte valp fra Home Port fikk BIR og 3 BIG tgror jeg det var. Han var BIG dagen før med BIS-plassering.

Herlig valp med kamplyst og super sosial.

post-5069-1231775185_thumb.jpg

post-5069-1231775279_thumb.jpg

Gratulerer så mye :rolleyes2:

Skrevet
Oioi, snakk om å avansere fra dag 1 til dag 2 :rolleyes2: Stilte først Barney i champ hann (han som ikke fikk CK igår) og vant, og ble beste hannhund. Så fikk Silma rød og ble nr. 2 av 4 med HP. Vi gikk BIR/BIM mot ei fin champtispe, og trakk det lengste strået med BIR :yes: Siden det idag var "min" hund som ble BIR så var det min tur til å gå i gruppa (min debut i voksengruppa faktisk). Det var jo utrolig kult med hele 4 doggiser i gruppa, og jammen ble 3 av oss plassert! Og Barney vant :D Hadde utrolig god kontakt med ham idag, det har hjulpet seg siden første gang (3. gang jeg stiller ham). Så var vi så heldige å få rasedommeren i BIS, og ble jammen plassert nr. 3 der også :whistle: Så det ble både debut i gruppe og BIS på samme dag, og jeg er såklart kjempefornøyd! Gruppedommeren skal dømme oss i Exporama om 3 uker, så da er jeg selvsagt spent.

Skjønner som vanlig ikke halvparten av plasseringene :sleep: men det ser veldig bra ut. Gratulerer så mye :yawn:

Masse gratulasjoner til resten av gjengen også. Doggisgjengen er i en høy klasse skjønner jeg.

Skrevet
Gratulerer så mye :rolleyes2:

Takk :-)) Oppdretteren i Lithauen var nok i mer "ekstase" enn meg :shocked:

Men det var gøy å slå den andre egne tispa, da hun stort sett har vunnet

det som er på denne sida av fjellet siste året på tispesida :rolleyes:

Så får vi se om vi orker å stå oppgrytidlig flere helger utover...

Var så utkjørt at jeg knapt orket å kjøre hjem i mørket :sleep:

Ingen maller med denne helga :whistle:

Et bilde til av terv-valpen som gjorde det bra i gruppa under.

Full fart under fotosession :yawn:

post-5069-1231796467_thumb.jpg

Skrevet
Takk :-)) Oppdretteren i Lithauen var nok i mer "ekstase" enn meg :shocked:

Men det var gøy å slå den andre egne tispa, da hun stort sett har vunnet

det som er på denne sida av fjellet siste året på tispesida :rolleyes:

Så får vi se om vi orker å stå oppgrytidlig flere helger utover...

Var så utkjørt at jeg knapt orket å kjøre hjem i mørket :yes:

Ingen maller med denne helga :rolleyes2:

Et bilde til av terv-valpen som gjorde det bra i gruppa under.

Full fart under fotosession :yawn:

post-5069-1231796467_thumb.jpg

Det er jo kjempe bra :whistle:

Jeg tror jeg skal begynne å stille Extra litt ( :sleep: ). Kanskje det blir ei rødsløyfe eller to på Hector avkommet? Det er lov å håpe :D

Skrevet
Hey- da så vi dere i BIS ringen på lørdag (vi konkurrerte jo mot hverandre)

Du satt ved kortsiden av oppsamlingsringen,

og voffsen hadde dekken på seg da du ble ropt opp av ringsekretær, sant?

Flott hund du har!

Grattis med gode resulatater for deg også :rolleyes2:

Ja, vi konkurrerte mot hverandre på lørdagen. :-) Jeg hadde buret mitt på kortsiden av oppsamlingsringen,og jeg troor Gina hadde på seg et sort eukanuba dekken - jeg husker kun at jeg stresset mye akkurat da..hehe

Grattis til deg også! Virkelig en fin hund, som jeg husker jeg snudde meg til når vi ventet på å entre BIS ringen. Jeg har virkelig sansen for den rasen, og hadde hatt en om den hadde passet mitt bruk.

Skrevet

Ringstørrelse Dratini?

Noen ringer var ordentlig store - nesten sånn at det var tåpelig i forhold til hvor trangt det var utenfor..

Mens andre var bitte-bitte små. Den vi hadde (bearded collie, belgiske fårehunder, kelpie, osv) var troligvis den minste jeg har noensinne har stilt i. I realiteten var det bare èn eneste sving for oss - og hundene så jo ut deretter..

Folk utenfor ringen kunne telle TRE travsteg på min hannhund på ringens langside (og da brukte jeg virkelig hele lengden av ringen), så jeg lurer på hva dommeren egentlig ville vi skulle gjøre når hun ba oss løpe rundt... he he he

(Også greide hun å skrive på nærmest ALLE kritikkene i min rase at de skulle hatt bedre driv i bevegelsene...)

Men, men - sånt må man være innstilt på når man stiller ut innendørs, da.

Susanne

Skrevet
Ringstørrelse Dratini?

Noen ringer var ordentlig store - nesten sånn at det var tåpelig i forhold til hvor trangt det var utenfor..

Mens andre var bitte-bitte små. Den vi hadde (bearded collie, belgiske fårehunder, kelpie, osv) var troligvis den minste jeg har noensinne har stilt i. I realiteten var det bare èn eneste sving for oss - og hundene så jo ut deretter..

Folk utenfor ringen kunne telle TRE travsteg på min hannhund på ringens langside (og da brukte jeg virkelig hele lengden av ringen), så jeg lurer på hva dommeren egentlig ville vi skulle gjøre når hun ba oss løpe rundt... he he he

(Også greide hun å skrive på nærmest ALLE kritikkene i min rase at de skulle hatt bedre driv i bevegelsene...)

Men, men - sånt må man være innstilt på når man stiller ut innendørs, da.

Susanne

*ler* var ikke mye fart jeg fikk heller, jeg skulle løpe en trekant men for å klare det så måtte jeg egentlig løpe rundt hele ringen. Hadde ikke mulighet til å endre posisjon i forhold til dommeren en gang. Tror ikke det var så mye enklere for den hvite gjeterhunden, Beauceron som er enda større raser.

Men det beste var naboringen som var 3x så stor (på str med Berner ringen) og hadde rasene Cavaljer, Kineser, Mops o.l. Dem brukte bare halve ringen sin dem.

Men det er slik det er så stille inne, men det er den minste ringen jeg noen gang har stilt i også ja.

Skrevet

Det var veldig ujevn størrelse på ringene ja. Den som lå på baksiden av scenen, ved sekretariet, var jo latterlig lang og smal. Jeg lurer litt på hvordan de store hundene fikk til kortsiden der...

Skrevet

6 av ringene var 15 x 10 meter

3 var 10 x 10

1 var 20 x 12 (Berner-ringen)

Om dere ser på hvilke raser og antall i de forskjellige ringene hadde jeg ikke stusset. Stor utfordring å få til såpass mange ringer med en Scene på 300 m2.

Alternativet hadde vært å finne et annet utstillings-sted. Om noen har noe forslag: Shoot...

Skrevet

Det er vel akkurat dèt som er problemet, vel? Altså å finne haller som er store nok? Eller rettere sagt - sted som er stort NOK og likevel ikke koster "skjorta".

Letohallen er jo oftest ganske grei den, men det hjelper vel ikke særlig på når den scenen er der, liksom..

Jeg aner ikke hva/hvem som stilte i de miniringene på lørdagen, og om man skal "stusse" på det eller ikke. Men det er uansett den minste ringen jeg noensinne har stilt ut i, og jeg syntes ikke aussiene eller belgerne fikk særlig sjanse til å vise seg frem de heller..

Så jo, jeg stusser veldig over valget å sette disse rasene i en så liten ring, men, men.. Det var sikkert andre hunder som trengte de større ringene, og vi fikk jo i alle fall være i en av dem den ene dagen!

Det spiller jo ingen rolle for meg, sånn egentlig.. Jeg ble BIR jeg og hadde den eneste beardisen som fikk på kritikken at han beveget seg godt (ha ha ha ha!)...

Susanne

Skrevet
6 av ringene var 15 x 10 meter

3 var 10 x 10

1 var 20 x 12 (Berner-ringen)

Om dere ser på hvilke raser og antall i de forskjellige ringene hadde jeg ikke stusset. Stor utfordring å få til såpass mange ringer med en Scene på 300 m2. Alternativet hadde vært å finne et annet utstillings-sted. Om noen har noe forslag: Shoot...

Nå kikket jeg ikke på alle ringene må jeg innrømme, men jeg var overrasket over hvor store ringer de hadde fått til der inne jeg, den scenen tatt i betraktning. Jeg forventet mye større kaos enn det det faktisk var, og der jeg stod var det jo rimelig grei plass utenfor ringen også. Nei, jeg synes ikke vi skal klage for mye egentlig, det er ikke lett å finne alternative haller å ha utstilling i, så om vi skal ha innendørs utstillinger må vi nok bare belage oss på at det er litt trangt og dårlig plass dessverre. Alternativet er jo at man ikke har dobbeltutstillinger, men kun ei utstilling pr helg - men det blir vel ramaskrik av det også *flir*.

Skrevet
Groenendael Leto søndag:

Gratulerer så mye med flotte resultater Emte :cry: Nyanskaffelsen ser meget bra ut, og som du sier, litt moro at hun slo Xantia med tanke på den rekka hun har hatt det siste året :cry: Lykke til videre :cry:

:ahappy: Han der så jo mycket mycket bra ut :lol: blir spennende følge med han... Så har han jo en litt interessant stamtavle og :lol:

Takk for at du deler bilder

Skrevet
Gratulerer så mye med flotte resultater Emte :) Nyanskaffelsen ser meget bra ut, og som du sier, litt moro at hun slo Xantia med tanke på den rekka hun har hatt det siste året ;) Lykke til videre ;)

**Takk takk :-) Ja, det var jo litt moro det :-) Hadde håpet Aina hadde "glemt henne i bilen", ha ha ! Men enda bedre å slå henne, selv om det er min også.... Hun Har jo det hun trenger, kan man trygt si :- Fint å dele med seg litt når det passer sånn:-)

:) Han der så jo mycket mycket bra ut ;) blir spennende følge med han... Så har han jo en litt interessant stamtavle og ;)

Takk for at du deler bilder

**Ingen årsak. Kul valp, så da er det jo hyggelig å fortelle verden at han fins.

Emte

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
    • Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...