Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper

Kristinh

Recommended Posts

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer! Trekker et lettelsens sukk for Arwen her ...

Takk Bård,, må si jeg er ganske så lettet jeg også nå ja.. må ærlig innrømme at jeg syns synd om Arwen like før fødselen.. Tungt var d for henne. Men i forbløffende form etter å ha fødd så mange. Hun er virkelig tilitsfull og tar mamma rollen med glans. Du aner ikke hvor vakkert det er å bare å sitte der å se på hvordan instinktet tar overhånd.

Et helt fantastisk syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene kjempe koselig av dere.

Nå er valpene ett døgn og det går kjempe flott med de alle sammen. Jeg har ennå ikke kommet meg ut av soverommet og ligger i senga ved sidnav valpene.. Klarer ikke å se meg mett på disse små vakkringene.. Arwen er ei strålende mor og tar rollen på strak arm og steller de små og er en helt utrolig mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh! spennende. masse lykke til. og vennligst IKKE noe valpebilder..hehe. har vert innom og snoket på hjemmesiden din, og gud, for noen flotte hunder du har. så jeg tåler ikke noe valpe bilder på skjermen min. da er jeg redd det ikke blir søvn å få før en whippet valp er i hus... :D -_- ;) -_-

Hehe.. nå har jeg ordnet mange søvnløse netter på deg.. og flere blir det etterhvert,, så du kommer vel ikke til å sove på en laaaaaang stund du.. :rolleyes::lol:;):D

arwenv12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. nå har jeg ordnet mange søvnløse netter på deg.. og flere blir det etterhvert,, så du kommer vel ikke til å sove på en laaaaaang stund du.. :rolleyes::D:D:lol:

arwenv12.jpg

nei nei nei.... åååh så søte de er. hadde jeg kunnet sove nå skulle jeg drømt om nussenurket med liten prikk ved halen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med flotte valper, morsomt å se at det gikk så godt. Små whippet valper er jo utrolig søte da, så nå gleder jeg meg til å se masse flere bilder etterhvert. Ja da blir det jo liv i heimen hos dere noen uker fremover tenker jeg... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær går alt fortsatt veldig bra, valpene legger på seg og ser riktig så fine ut.

Lange flotte halser og fine hoder så vi gleder oss veldig til videre utvikling.Alle er veldig livskraftige så hær bare koser vi oss hele tiden. Jeg henger nå med hode oppe i kassen mesteparten av dagene og bare koser med de små. Arwen er i kjempe form og loggrer når hun får besøk.. Hun er så stolt av sine små vakkre barn.

Ja den linken på halsbånn.. hærre min så mye vakkert gitt,, tenk om man var miljonær du og kunne kjøpt alt av dimanter og pynt. Men skal ærlig innrømme at vi har ikke manko på stasj hær i gården nei,, he,he.

Tusen takk for alle grattulasjonene på valpene ,vi er veldig stolte over dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...