Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper

Kristinh

Recommended Posts

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer! Trekker et lettelsens sukk for Arwen her ...

Takk Bård,, må si jeg er ganske så lettet jeg også nå ja.. må ærlig innrømme at jeg syns synd om Arwen like før fødselen.. Tungt var d for henne. Men i forbløffende form etter å ha fødd så mange. Hun er virkelig tilitsfull og tar mamma rollen med glans. Du aner ikke hvor vakkert det er å bare å sitte der å se på hvordan instinktet tar overhånd.

Et helt fantastisk syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene kjempe koselig av dere.

Nå er valpene ett døgn og det går kjempe flott med de alle sammen. Jeg har ennå ikke kommet meg ut av soverommet og ligger i senga ved sidnav valpene.. Klarer ikke å se meg mett på disse små vakkringene.. Arwen er ei strålende mor og tar rollen på strak arm og steller de små og er en helt utrolig mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh! spennende. masse lykke til. og vennligst IKKE noe valpebilder..hehe. har vert innom og snoket på hjemmesiden din, og gud, for noen flotte hunder du har. så jeg tåler ikke noe valpe bilder på skjermen min. da er jeg redd det ikke blir søvn å få før en whippet valp er i hus... :D -_- ;) -_-

Hehe.. nå har jeg ordnet mange søvnløse netter på deg.. og flere blir det etterhvert,, så du kommer vel ikke til å sove på en laaaaaang stund du.. :rolleyes::lol:;):D

arwenv12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. nå har jeg ordnet mange søvnløse netter på deg.. og flere blir det etterhvert,, så du kommer vel ikke til å sove på en laaaaaang stund du.. :rolleyes::D:D:lol:

arwenv12.jpg

nei nei nei.... åååh så søte de er. hadde jeg kunnet sove nå skulle jeg drømt om nussenurket med liten prikk ved halen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med flotte valper, morsomt å se at det gikk så godt. Små whippet valper er jo utrolig søte da, så nå gleder jeg meg til å se masse flere bilder etterhvert. Ja da blir det jo liv i heimen hos dere noen uker fremover tenker jeg... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær går alt fortsatt veldig bra, valpene legger på seg og ser riktig så fine ut.

Lange flotte halser og fine hoder så vi gleder oss veldig til videre utvikling.Alle er veldig livskraftige så hær bare koser vi oss hele tiden. Jeg henger nå med hode oppe i kassen mesteparten av dagene og bare koser med de små. Arwen er i kjempe form og loggrer når hun får besøk.. Hun er så stolt av sine små vakkre barn.

Ja den linken på halsbånn.. hærre min så mye vakkert gitt,, tenk om man var miljonær du og kunne kjøpt alt av dimanter og pynt. Men skal ærlig innrømme at vi har ikke manko på stasj hær i gården nei,, he,he.

Tusen takk for alle grattulasjonene på valpene ,vi er veldig stolte over dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...