Jump to content
Hundesonen.no

Boxer fòr fra Royal Canin.

Identity

Recommended Posts

Hadde en vennine som hadde boxeer som skulle prøve dette foret..

Han slo ut i pelsen, med byller, mista pels osv..

Dyrlegen sa at det mest trolig var foret,og at de rasespesifikke forene ofte hadde mye midd osv i seg, fordi de ikke ble solgt like fort,og derfor ble liggende mye lengere enn de vanlige forene..

Har også hørt fra andre at hunden har reagert på foret..

Håper Identity det er greit jeg stiller spørsmål i tråden din angående boxerforet fra royal canin?:)

Som noen vet så sluker aussiegutten min Kenzo foret uten å tygge. Så jeg prøvde å gi en sånn kule til han, og den tygde han veldig godt faktisk. Tror dere at det går greit å blande litt sånn for inn i det vanelige foret hans?

Jeg tror ærlig talt det ikke har noen betydning. Så etter min mening skal du bare blande fôret ditt med boxerfôret.

Jeg fôrer ikke så mye med tørrfôr, bruker mest Norwegian Polar. Men i perioder når jeg bruker tørrfôr har jeg vært fornøyd med boxerfôret fra Royal Canin. Og det beste med det er akkurat det du sier. Bitene er så store at de må tygge istedet for å sluke de. Det gjør nemlig særlig hanhunden min. Han suger de til seg med luft omtrent så hører du hvordan han harker de ned gjennom halsen. Høres noen ganger helt ****** ut.

Jeg bruker Boxerfóret på min boxer og Scháferfóret til min aussie og er veldig fornøyd med RC.

Det er store biter som de liker godt og tar seg tid til å tygge. Aussien har fått mye bedre tenner etter to uker på dette nye foret, all antydning til tannstein er borte. I tillegg kommer det lite ut... fra begge to...

Jeg blander V & H i tørrfóret så de får litt av hvert.

(Legger til at jeg brukte spesialfóret fra Eukanuba i en periode og er ikke like fornøyd med det. Små biter som hundene slukter og VELDIG mye som kom ut... Jeg byttet tilbake til RC.)

• 2 weeks later...

Ok, er det så lurt å bruke det på andre raser en det er tilpasset for?

Jeg lurer på hvor man får kjøpt fòr tønne fra royal canin til å ha fòret oppi..?

Det er helt greit at du spør om fòret i denne tråden (civga).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

• Create New...