Gå til innhold
Hundesonen.no

Boxer fòr fra Royal Canin.

Identity

Recommended Posts

Hadde en vennine som hadde boxeer som skulle prøve dette foret..

Han slo ut i pelsen, med byller, mista pels osv..

Dyrlegen sa at det mest trolig var foret,og at de rasespesifikke forene ofte hadde mye midd osv i seg, fordi de ikke ble solgt like fort,og derfor ble liggende mye lengere enn de vanlige forene..

Har også hørt fra andre at hunden har reagert på foret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Identity det er greit jeg stiller spørsmål i tråden din angående boxerforet fra royal canin?:)

Som noen vet så sluker aussiegutten min Kenzo foret uten å tygge. Så jeg prøvde å gi en sånn kule til han, og den tygde han veldig godt faktisk. Tror dere at det går greit å blande litt sånn for inn i det vanelige foret hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ærlig talt det ikke har noen betydning. Så etter min mening skal du bare blande fôret ditt med boxerfôret.

Jeg fôrer ikke så mye med tørrfôr, bruker mest Norwegian Polar. Men i perioder når jeg bruker tørrfôr har jeg vært fornøyd med boxerfôret fra Royal Canin. Og det beste med det er akkurat det du sier. Bitene er så store at de må tygge istedet for å sluke de. Det gjør nemlig særlig hanhunden min. Han suger de til seg med luft omtrent så hører du hvordan han harker de ned gjennom halsen. Høres noen ganger helt ****** ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Boxerfóret på min boxer og Scháferfóret til min aussie og er veldig fornøyd med RC.

Det er store biter som de liker godt og tar seg tid til å tygge. Aussien har fått mye bedre tenner etter to uker på dette nye foret, all antydning til tannstein er borte. I tillegg kommer det lite ut... fra begge to...

Jeg blander V & H i tørrfóret så de får litt av hvert.

(Legger til at jeg brukte spesialfóret fra Eukanuba i en periode og er ikke like fornøyd med det. Små biter som hundene slukter og VELDIG mye som kom ut... Jeg byttet tilbake til RC.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ok, er det så lurt å bruke det på andre raser en det er tilpasset for?

Jeg lurer på hvor man får kjøpt fòr tønne fra royal canin til å ha fòret oppi..?

Det er helt greit at du spør om fòret i denne tråden (civga).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Må han være der? Jeg tenker det kan være greit som en del av alenetreningen etterhvert, men så lenge dere er hjemme disse første ukene så ser jeg ingen grunn til å stenge ham inne der med mindre dere har behov for å skjerme ham for noe, unna gulvvask, støvsuging og sånt. Men selv det er også ting han bør bli vant til, strengt tatt. La valpegrinda være åpen så mye som mulig både dag og natt, så lærer han nok å finne roen etterhvert.
    • Valpen vår på snart 10 uker er vandt med valpeinnhegning med et bur inni(dør åpen til buret) på batteristandard. Vi sover enn så lenge på madrass på utsiden av innhegningen. Men på dagtid blir han helt rabiat når han blir satt i innhegningen. Hyler og skriker i evigheter selv når han ser oss. Vi vet han både har er mett, har tisset og bæsjet og behovene hans er fylt. Hvor lege skal han få lov å holde på før jeg gir opp? Valpehjerte får jo vondt av han, men vil jo heller ikke gi opp for lett. Vi vet det enda er tidlig og vi har fri helt frem til nytt år for å være hjemme med han. Gode tips og råd mottas med takk. 
    • Kan stedet jeg beordrer hunden for irettesettelse være den vanlige dagsenga i stua eller bør det være et separat sted/seng?
    • Jeg har hentet flere valper gjennom årene og har aldri tenkt over at det er noe problem at tisper i huset har løpetid.  Tror det går fint med både tispe og valp.
    • Ja han har teppe fra dem. Han koser seg fint i buret sitt på dagtid.  hittil må vi ut med ham rundt kl 02 og igjen kl 05.30 når han våkner på morningen. Han blir tatt ut for å tisse og legger seg raskt tilbake i buret. Men går 3-5 minutter så kommer han tuslende over på madrassen. Vi får prøve å legge oss utenfor å se hvordan det går. Bare håpe. Vi ikke vekker han for mye da når vi flytter madrassen vi skal sove på.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...