Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK, Bø i Telemark. Hvem skal?

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet
Noen som er i hallen til de starter på søndagen? Ei veldig god venninne av meg skal stille med hund nr 8 og 9 i ringen. Problemet kommer om de to hundene ender opp som bir-bim... Noen som vil/kan hjelpe henne?

Hva mener du med "Noen som er i hallen til de starter pä söndagen?" :whistle:

Jeg skal väre der begge dager, og stiller gjerne opp, om det trengs :ahappy:

• Svar 308
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi kommer som sagt ikke. 6 Basselusker påmeldt, og jeg vet bare hvem 3 av dem er.... *Undres om det kommer noen fra utlandet?*

Skrevet

Er 98% sikker på at jeg kommer til å trekke Bella fra denne utstillingen, da pelsen hennes virkelig lar vente på seg.

Så lurer på om jeg skal håpe at John Jacobsen skal bli syk sånn at jeg får igjen pengene mine.. ;)

Skrevet
Er 98% sikker på at jeg kommer til å trekke Bella fra denne utstillingen, da pelsen hennes virkelig lar vente på seg.

Så lurer på om jeg skal håpe at John Jacobsen skal bli syk sånn at jeg får igjen pengene mine.. ;)

Hey, noen her tror at de har lyst til å stille for ham! :P

Skrevet
Hey, noen her tror at de har lyst til å stille for ham! ;)

Så synd for dere 61 andre da... :P

Men ingen fare, det blir aldri dommerbytte de gangene jeg har meldt på men ikke stiller. Og det begynner å bli en god del ganger nå.

Skrevet

Så lurer på om jeg skal håpe at John Jacobsen skal bli syk sånn at jeg får igjen pengene mine.. :P

Jeg har litt det samme problemet selv gitt... Nå har ikke Norma mye pels i utgangspunktet, men hun er mer "naken" på grunn av at løpetiden er rundt hjørnet. Hun kunne godt beholdt den lille pelsen hun har til Bø var over synes jeg <_<

Skrevet
Så synd for dere 61 andre da... :P

Men ingen fare, det blir aldri dommerbytte de gangene jeg har meldt på men ikke stiller. Og det begynner å bli en god del ganger nå.

Det er jo uansett sjelden det blir dommerbytte på berner. Andre raser kan få det ofte, fordi de får få påmeldte og er lettere å flytte fra en ring med mange påmeldte til en ring med færre påmeldte, for å gjøre fordelingen jevnere i ringene. En flytter ikke 50-60 bernere uten videre, også fordi det statistisk sett er større prosentandel som vil be om pengene tilbake pga dommerbytte. Så det må nok sykdom til, og det er da ikke pent å ønske at en annen skal bli syk. Hva har han gjort deg? :P:P:P

Guest Dratini
Skrevet
Hva mener du med "Noen som er i hallen til de starter pä söndagen?" :P

Jeg skal väre der begge dager, og stiller gjerne opp, om det trengs :P

Hjelp er fikset, men tusen takk for omtanken. Rasen stiller først på søndagen, så jeg fikk tak på ei som ville hjelpe om hundene må opp til bir-bim. Er 14 i rasen, så det skal godt gjøres at de blir blir-bim, men man må jo være på den sikre siden;) Er ikke mine hunder men ei god venninne av meg som skal stille.

Men har du anledning og kamera med, setter jeg pris på om du får tatt bilder av veteran-hannen og tispa som skal stille (de har samme eier) ;whistle:

Skrevet

Det er ingen som trenger overnatting fra lørdag til søndag? Er en hytte på 15 min fra hallen med to soverom, ett med en dobbeltseng, og et annet rom med køyseng. Webadressen er www.lifjell.com. De har dessverre satt begrensning på 2 hunder inne på hytta..

Skrevet

Det går da ikke an å la hunder sove ute på denne tiden av året (unntak: endel polare spisshunder) ?

Så en "begrensning" på hytta' hadde jeg virkelig ikke brydd meg om et eneste øyeblikk. Det er jo vi (eier/hytteleier) som skal rydde og vaske hytten etterpå. Så såfremt DET er okey, så spiller det da ingen rolle om det er en eller 10 hunder der??

Og forresten - Norsk Melodi Grandi Prix på lørdag kvelden når vi er der, da... Så da MÅ man jo ha hytte med TV, ikke sant? (ha ha ha!)

Susanne

Skrevet
Det går da ikke an å la hunder sove ute på denne tiden av året (unntak: endel polare spisshunder) ?

Så en "begrensning" på hytta' hadde jeg virkelig ikke brydd meg om et eneste øyeblikk. Det er jo vi (eier/hytteleier) som skal rydde og vaske hytten etterpå. Så såfremt DET er okey, så spiller det da ingen rolle om det er en eller 10 hunder der??

Og forresten - Norsk Melodi Grandi Prix på lørdag kvelden når vi er der, da... Så da MÅ man jo ha hytte med TV, ikke sant? (ha ha ha!)

Susanne

hehe, jeg er helt enig. Følte bare at jeg måtte si at det var det som avtalt med hytteeierne (det var ikke jeg som bestilte :whistle:

Guest Belgerpia
Skrevet

KJenner at jeg kunne tenke meg hytte fra fredag til lørdag jeg da..... det er meldt snøstorm liksom

Skrevet

Veldig glad for at det var ledig plass på campinghytta til oppdretteren, og at oppdretteren har andre valpekjøpere som passer på at hun fikk seg ei hytte...

Også kan vi speide etter Seljordsormen derfra!

Skrevet

Vi skal også bo ved Seljordsvannet - og selvsagt se etter Sjøormen...

Men måten å gjøre dèt på er vel å gå ut i nattens mulm og mørke - uten kamera, mobil eller noe man i ettertid kan bevise noe som helst med..

Susanne

Skrevet
Vi skal også bo ved Seljordsvannet - og selvsagt se etter Sjøormen...

Men måten å gjøre dèt på er vel å gå ut i nattens mulm og mørke - uten kamera, mobil eller noe man i ettertid kan bevise noe som helst med..

Susanne

...og etter å ha drukket litt også, kanskje?

Skrevet

Jeg er klar til helgen ( :) ). Extra er helt avrøytet (hun har ikke "bukser" en gang) pluss at hun har løpetid :rolleyes: Så vi er glad hvis vi får blå :P

Vi stiller selvfølgelig opp med godt mot :P

Skrevet
KJenner at jeg kunne tenke meg hytte fra fredag til lørdag jeg da... det er meldt snøstorm liksom

Gi ett hint hvis du snubler over en hytte som du trenger å dele med noen... :)

Skrevet

Ja, Emma - jeg tror også at muligheten å se sjøormer definitivt øker med antall promille alkohol i blodet! Samtidig som troverdigheten synker i tilsvarende takt når man skal prøve å forklare hva man har sett...

Er det virkelig ikke flere hytter igjen på de forskjellige camp.plassene i Seljord lenger heller? F.eks. den vi skal bo på - Garvikstrondi Camping, men ellers er det jo Seljord Camping, Sanden Camping, Nes Motell og Camping, osv..

Det er riktignok et par mil bortenfor - men et par/tre mil er da peanuts i forhold til 2-3 timers kjøring fra Oslo-området?

Susanne

Skrevet
Ja, Emma - jeg tror også at muligheten å se sjøormer definitivt øker med antall promille alkohol i blodet! Samtidig som troverdigheten synker i tilsvarende takt når man skal prøve å forklare hva man har sett...

Er det virkelig ikke flere hytter igjen på de forskjellige camp.plassene i Seljord lenger heller? F.eks. den vi skal bo på - Garvikstrondi Camping, men ellers er det jo Seljord Camping, Sanden Camping, Nes Motell og Camping, osv..

Det er riktignok et par mil bortenfor - men et par/tre mil er da peanuts i forhold til 2-3 timers kjøring fra Oslo-området?

Susanne

*sjekke*...

Edit: får ta en ringerunde i morgen og høre...

Skrevet

Hvis du tror på meg når jeg forteller om sjøormen jeg så, så skal jeg tro på deg når du forteller om sjøormen du så.

__

Vi bor på Seljord camping, og fikk hytte fredag eller lørdag. Vet dog ikke hvor mye ledig det var, da andre mer oppegående mennesker enn meg tenkte på å booke seg ei hytte...

Skrevet
...og etter å ha drukket litt også, kanskje?

Sikkert mange som ser (sjøormen) Selma under Country Festivalen i Seljord på sommerstid :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...