Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

Også lurte jeg på om noen har lest House of night serien? Fant denne tilbakemeldingen på serien:

was unsure about reading it at first because i thought it cant be better than twilight but it is just as good! i was glued to the book the whole time and i read it in less than 2 days..and thats a record..i mean its just as good as twilight

Jeg har lest alle House of Night bøkene som er kommet ut hittil, og jeg synes det er helt grei tidsrøyte. Litt mer "voksent" enn Twilight, men på en måte også mer "fjortis" om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar

Jeg har lest alle House of Night bøkene som er kommet ut hittil, og jeg synes det er helt grei tidsrøyte. Litt mer "voksent" enn Twilight, men på en måte også mer "fjortis" om du skjønner.

Jeg har også vært litt nysgjerrig på "House of Night", kan du anbefale den? Eller er det noe som bare er greit å lese om man virkelig kjeder seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurte jeg på om noen har lest House of night serien? Fant denne tilbakemeldingen på serien:

was unsure about reading it at first because i thought it cant be better than twilight but it is just as good! i was glued to the book the whole time and i read it in less than 2 days..and thats a record..i mean its just as good as twilight

Überfjortis. Er bare å hoppe glatt over spør du meg :ahappy:

Jeg har også vært litt nysgjerrig på "House of Night", kan du anbefale den? Eller er det noe som bare er greit å lese om man virkelig kjeder seg?

Jeg ville ikke grått meg i søvn om jeg gikk glipp av den serien for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. lest nesten de samme bøkene jo! Likte ikke The Malazan jeg.. tung, alt for voldelig, alt for sørgelig, jeg glemte hele tiden hvem som var hvem - og leste jeg dem på senga ble jeg så giret at jeg fikk ikke sove! Så ga opp den serien etter bok 5 eller noe sånt..

men Joe Abercrombie.. my favorite på en måte.. (i trilogien syntes jeg at bok 3 virket nesten ufattelig ulik de 2 foregående, syntes den tapte seg så forferdelig.. ) Nå leste jeg bnylig han siste bok som jeg ikke husker hva het, men det var igjen en topp bok!

*snippetisnippelitt*

Jeg er litt sånn sucker for elendigheta i de bøkene jeg, selv om man kan miste litt troa på menneskeheten etter å ha lest for mye Erikson :wub: Men guuuuuuud, de siste to bøkene... *alle* dør jo, og favorittene mine blir jo plukka bort en etter en :ahappy: Han er virkelig ikke redd for å knerte karakterer, det skal han ha :yawn:

Og jeg er helt enig med deg om Abercrombie serien, ble litt skuffa. Men jeg skjønner jeg må en tur på Outland, visste ikke at det var kommet noen ny bok, jeg. Og hvis han har tatt seg opp igjen er jo det helt fabelaktig.

og takk og lov at det ikke bare er meg som ikke tåler twilight :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Überfjortis. Er bare å hoppe glatt over spør du meg :wub:

Jeg ville ikke grått meg i søvn om jeg gikk glipp av den serien for å si det slik...

Men du liker vel ikke Twilight eller Sookie bøkene heller, om jeg husker rett nå? :yawn:

og takk og lov at det ikke bare er meg som ikke tåler twilight :yawn:

Og jeg lurer på om jeg er rar som ikke liker Malazan serien... den var bare :hmm::D:ahappy: Kjøpte de 3 første bøkene jeg, og endte med å legge bort den første etter 1/3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du liker vel ikke Twilight eller Sookie bøkene heller, om jeg husker rett nå? :yawn:

Og jeg lurer på om jeg er rar som ikke liker Malazan serien... den var bare :wub::hmm::D Kjøpte de 3 første bøkene jeg, og endte med å legge bort den første etter 1/3.

Har lest alle Twilightbøkene, og alle Sookiebøkene(og alle de andre bøkene Charlaine Harris har gitt ut :yawn:). Twilight var kanskje ikke fantastisk godt skrevet, men for all del, underholdende. Så nei, jeg tror ikke du husker rett :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på True blood bøkene nå, og de er jo spennende, og i mitt hodet blir det ikke like skummelt som å se det på tv, hehe

Har denne forfatteren skrevet flere bøker, og hva handler de om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på True blood bøkene nå, og de er jo spennende, og i mitt hodet blir det ikke like skummelt som å se det på tv, hehe

Har denne forfatteren skrevet flere bøker, og hva handler de om??

Hun har skrevet noen serier, og noen frittstående romaner, kort oppsummert:

Lily Bard/Shakespeareserien: mord og mysterier.

Aurora Teagardenserien: mord og mysterier.

Harper Connellyserien: mord og mysterier med innslag av fantasy.

Du kan lese mer om bøkene hennes på f.eks. wikipedia: Charlaine Harris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå begitt meg inn i Sookie serien, og etter en bok kan jeg ikke si at jeg er ekstremt fanget. Men greit tidsfordriv, og jeg håper på at de skal bli litt bedre etter hvert :innocent: Har også kjøpt inn deler av en annen serie som ble nevnt her, Riftwar. Og diverse andre bøker, så nå har jeg 9 uleste bøker som skal fortæres :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer på om jeg er rar som ikke liker Malazan serien... den var bare :innocent::lol::) Kjøpte de 3 første bøkene jeg, og endte med å legge bort den første etter 1/3.

Det er mange som sier at den første boka er den dårligste i serien, og det tror jeg nok jeg må si meg enig i, så det kan jo hende det ville tatt seg opp for deg :o Men ja, han bruker ganske lang tid på å legge grunnlaget for bøkene sine, men jeg syns det er verdt det i forhold til resten av boka, og måten han trekker "trådene" sammen til slutt. Men han er en sånn forfatter som folk enten elsker eller hater. Det koker vel ned til smak og behag, tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt på en bok av Neil Gaiman som heter "Neverwhere". Han skrev opprinnelig et manus til en TV-serie men ble svært frustrert av hvordan innholdet ble endret i serien så han ga den da ut som egen bok. Det er en ekkel bok, handler om en skyggeverden som finner seg under London. Har ikke kommet så langt i den, men jeg føler at dette kanskje er en motbydelig bok..

Serien Neverwhere var det som var motbydelig her, boka derimot er strålende! Bare å glede seg! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bok tre syns jeg Sookie S serien tok seg opp veldig. Men jeg har ikke kjøp de neste bøkene, og det er grusomt å ikke vite hvordan ting går.. Ikke minst når jeg måtte innom Wikipedia for å finne ut hvem hun egentlig ender opp med :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som vet om noen romaner der en hund har en sentral rolle?

Husker jeg hadde (eller har?) en pocket fra TL-klubben eller noe sånt, en dagbok for en hund. Skrev om kurs de var på og lignende. Husker ikke hva den het..? Var i alle fall oransje, og så var det tegna en hund utenpå. :) Lyst å lese den på nytt, hehe.

Og så har vi "Kunsten å være menneske" av Garth Stein. Der er det også hunden som forteller. Den skal jeg lese. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen romaner der en hund har en sentral rolle?

Husker jeg hadde (eller har?) en pocket fra TL-klubben eller noe sånt, en dagbok for en hund. Skrev om kurs de var på og lignende. Husker ikke hva den het..? Var i alle fall oransje, og så var det tegna en hund utenpå. :) Lyst å lese den på nytt, hehe.

Og så har vi "Kunsten å være menneske" av Garth Stein. Der er det også hunden som forteller. Den skal jeg lese. :)

Timbuktu av Paul Auster. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som ikke er overbegeistret for twilight-serien? (når har jeg ikke giddet å lest hele denne tråden da..)

Det første boka var jo bra egentlig, spennende, men i den andre og tredje synes jeg det blir vel mye fra og tilbake, gjentaklse... Og en stigende irritasjon over Bella som alltid er så forbanna hjelpeløs, og som går hen og faller og besvimer hele tiden og må reddes/bæres på av Edward. Mannlig strålende kjekk gutt (snill vampyr) redder hjelpeløs kvinne i nød. Kan vi ikke bli litt mer moderne?

(hehe, noen trengte en utblåsning... :whistle:)

Leser for tiden Stieg Larsson selv. Er på tredje boka. Temmelig spennede må jeg si, for en som egentlig ikke leser krim.

Etter det har jeg lyst til å begynne på en tynnere bok "Frokost på Tiffany" av Truman Capote. Skal være bra.

Flush av Virginia Woolf er også en bok der en hund er sentral, har ikke lest den enda, men den står i hylla.

Ellers vil jeg anbefale Sigrid Hustvedts - Det jeg elsket - eller - Med bind for øynene - . Kan ikke roses nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg anbefale Sigrid Hustvedts - Det jeg elsket - eller - Med bind for øynene - . Kan ikke roses nok.

Hun heter vel Siri Hustvedt? :whistle:

Har kjøpt "What I Loved" av henne, dvs den første boken du nevnte, bare på engelsk. Så det lover godt at du liker den :blink:

Nå om dagen er jeg litt inne i de gamle klassikerne, og har akkurat lest "North and South" av Elizabeth Gaskell, og "Middlemarch" av George Eliot. Fine bøker for folk som liker kostymedrama a lá BBC. :lol:

Husker at Aya anbefalte "The Thirteenth Tale" av Diane Setterfield her på sonen en gang(muligens i denne tråden, en del sider tilbake). Har fått lest den nå, og den kan anbefales. En spennende historie som stadig tok nye vendinger. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Powers: Ja, den var en ganske stilig historie synes jeg å huske!

For tiden leser jeg "Bokens Folk" av Geraldine Brooks ("People of the Book"), den synes jeg faktisk er veldig god! Etterpå skal jeg lese "Hjemkomsten" av Victoria Hislop- har lest den på engelsk, og er nysgjerrig på hvor stor språkforandringen er :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun heter vel Siri Hustvedt? :D

Har kjøpt "What I Loved" av henne, dvs den første boken du nevnte, bare på engelsk. Så det lover godt at du liker den :icon_confused:

Ja, selvølgelig :P SIRI Hustvedt altså :icon_redface: Går litt fort svingene av og til...

Personlig likte jeg "Med bind for øynene" best, men det er mange som foretrekker "Det jeg elsket"/"What I loved". Enjoy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen er jeg litt inne i de gamle klassikerne, og har akkurat lest "North and South" av Elizabeth Gaskell, og "Middlemarch" av George Eliot. Fine bøker for folk som liker kostymedrama a lá BBC. :P

Akkurat begynt på North & South :icon_redface: Elsker serien, og var nysgjerrig på hvordan bøkene var. Og så tenke jeg at det egentlig var på tide å lese noe som ikke var på japansk en stund :icon_confused:

Middlemarch skrives bak øret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vet ikke om dette er den ferskeste boktråden på sonen, men:

Er det noen som har en bok å anbefale? Gjerne en som du ble grepet av og hadde problemer å legge fra deg før du ble ferdig. :)

De fleste sjangere er interessante. Jeg er ganske så altetende når det gjelder bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er den ferskeste boktråden på sonen, men:

Er det noen som har en bok å anbefale? Gjerne en som du ble grepet av og hadde problemer å legge fra deg før du ble ferdig. :)

De fleste sjangere er interessante. Jeg er ganske så altetende når det gjelder bøker.

Nå vet jeg ikke om du har lest den, men "Jeg tenker du skjønner det sjøl" er en veldig bra bok:) Jeg klarte nesten ikke legge den fra meg i hvert fall.... :icon_cry:

Ellers har du jo "Ida's dans" , "Sammen til verdens ende" , "Regines bok" for å nevne noen:) Det er bøker jeg liker i hvert fall... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål?

Jeg har lest en serie om ei jente/dame som driver med kampsport, er renholder hos diverse folk, og løser krim mysterier, men jeg kan for mitt bare liv ikke huske forfatter- noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...