Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

Takk folkens. :)

Jeg prøver første Sookie bok og ser hvordan den sitter. Starta såvidt på den i går kveld uansett. Så første episode av tv-serien, men det var HBO på sitt ytterste og det ble for mye puling for min del. Puling på tv er helt greit det altså, men ikke når det er bare det man har å selge seg på liksom. Men jeg har hørt at den blir bedre etterhvert, kanskje spesielt i sesong to?

Dem er endel med porr enn Twilight, og det er vel egentlig litt mildt sagt. Men bok 2 roer det seg litt i. Men ja, det handler mye om sex og blod. Men litt mer "ekte", om jeg kan kalle vampyr sex det *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar

Nå sitter jeg og ser på "breaking dawn" etter at jeg leste ut "eclipse" tidligere i dag. Enig i at det er svært "tynne" tjukke bøker, men når jeg leser dem på engelsk, er det greit at det er rimelig enkelt. :) Bortsett fra at jeg syns det er voldsomt til grining og styr med følelseslivet til Bella og slett ikke i de situasjonene det kanskje ville vært naturlig med et lite sammenbrudd (snakker ikke om "new moon" nå, altså), går det jo ikke an å legge fra seg disse bøkene. Nå har jeg lest litt i "opplæring av mennesker med forsinket utvikling" og tror nok at jeg fortjener et par timer på sofaen med den siste Twilightboka. Heldige meg som har fjortis i huset og kan lese hennes bøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på helt desperat bok jakt nå. Har letet på nett etter The Dark Tower nr.1, og den er like umulig å finne der. Den boken jeg har ventet på at skulle være ute nå kommer ikke før 2010 :) og jeg har egentlig lest alt annet som er her unntagen "La den rette slippe inn" (eller noe) den har jeg bestilt på Tanum men kommer ikke før om en stund..

*helt desperat her altså* Jeg får begynne lese Hobbiten igjen eller noe.

Eh, snakker du om The Dark Tower av Stephen King, eller av en annen forfatter? Jeg kjøpte nr 1 av The Dark Tower (Stephen King) i våres, og jeg ser at man fremdeles får tak i den. Mulig vi snakker om vidt forskjellige bøker da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The dark tower bøkene av King er jo gamle da, og ikke så vanskelig å få tak i regner jeg med? Med mindre det er norsk utgave da, det vet jeg ikke noe om. Annet enn at det er gamle bøker og litt rart om de blir oversatt før nå...

Her er The gunslinger (bok nr. en i serien) iallefall, om det var den du så etter :) Play.com er jo portofritt og. Herlig. http://www.play.com/Books/Books/4-/297975/...-1/Product.html

I dag har jeg kjøpt en ny twilightbok, husker ikke hva den heter, men den som er skikkelit tjukk. Har bare noen få kapitler igjen i den før. Kan fortsatt ikke kalle meg twiligtfan akkurat, synes ikke de er superbra, men likevel er det jo ett eller annet som fanger meg, og får meg til å ville lese ut serien. Må jo se hvordan det går da, selv om jeg snikleste litt på wiki før jeg begynte å lese...

Mange flotte tips i tråden her, som jeg tenker å sjekke ut etterpå. Har jo alltid hatt en greie for vampyrer. Tror jeg tok følge med en i går faktisk. Han spurte om jeg hadde sansen for drap, og om jeg kunne drepe en forbipasserende for å ta paraplyen. Han var skikkelig dårlig kledd, og det pissregnet. Unormalt blek og. Men drittsekk... ok, avsporing delux!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg må forresten anbefale en bok! Den trettende fortellingen av Diane Setterfield. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken sjanger den er, den er rar, med endel fantasytrekk, endel spenningstrekk, endel dramatrekk ... Den er skikkelig fengende, og en ordentlig typisk høstbok. Jeg likte den kjempegodt, den er perfekt for å krype opp i sofaen under et pledd med en kopp varm te og en god bok -denne boken- mens vinden stormer ute. Det er ikke en dyp bok om meningen med livet, men som sagt- jeg likte den kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, snakker du om The Dark Tower av Stephen King, eller av en annen forfatter? Jeg kjøpte nr 1 av The Dark Tower (Stephen King) i våres, og jeg ser at man fremdeles får tak i den. Mulig vi snakker om vidt forskjellige bøker da...

Jo, men for litt siden hadde dem den ikke på play.com, og ikke noen av dem lokale butikkene. Jeg fant alle utenom 1 og 2.

Mne nå har jeg annet å lese på så det er ikke så farlig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg må forresten anbefale en bok! Den trettende fortellingen av Diane Setterfield. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken sjanger den er, den er rar, med endel fantasytrekk, endel spenningstrekk, endel dramatrekk ... Den er skikkelig fengende, og en ordentlig typisk høstbok. Jeg likte den kjempegodt, den er perfekt for å krype opp i sofaen under et pledd med en kopp varm te og en god bok -denne boken- mens vinden stormer ute. Det er ikke en dyp bok om meningen med livet, men som sagt- jeg likte den kjempegodt.

Oh, høres bra ut! Jeg glemte å avbestille den da jeg var med i en bokklubb, og siden har den bare ligget og støvet ned, aldri fått tatt meg sammen til å lese den. Men nå må jeg jo gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men for litt siden hadde dem den ikke på play.com, og ikke noen av dem lokale butikkene. Jeg fant alle utenom 1 og 2.

Mne nå har jeg annet å lese på så det er ikke så farlig :ahappy:

Skjønner.

Jeg ble forresten litt inspirert, og bestilte de tre første Sookie Stackhouse-bøkene i går. Jeg må innrømme at jeg er litt redd for å lese dem, rett og slett fordi det er en del paralleller til Twilight-serien. Jeg liker Twilight jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Twilight bok nr.1 (tørr ikke lese de andre før de er kommet på film, kan risikere å bli skuffet :lol: ), så akkuratt nå leser jeg en engelsk bok som heter "Anybody Out There". Jeg liker da engelske bøker som dere kanskje skjønner, men jeg vil anbefale denne på det sterkeste! Den er fra 2007 og er skrevet av Marian Keyes. Boken handler om en dame som har havnet i en ulykke når hun jobbet i New York og har måtte reise hjem igjen til Irland for å bli bedre igjen. I New York møtte hun en mann, som hun vil tilbake til når hun er blitt frisk nok igjen. Fortellingen veksler hele tiden mellom nåtid (at hun blir frisk igjen i Irland) og fortid (hvor hun møtte denne mannen) som gjør den utrolig spennende! Jeg har nå kommet til side 113 (treig leser)av 592 sider, så jeg har masse mer glede i vente!

Marian har skrevet flere bøker som jeg håper på å få lest i fremtiden om jeg får tak i dem. Denne boken fikk jeg av min onkel. Han hadde den på hotellet sitt så gjestene kunne få noe å lese på, men det ble vell mer meg som en av de ansatte som leste de :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk en Stephen King bok dumpa i fanget her om dagen, ei bok som var funnet, og det var en av disse The Dark Tower bøkene, det er dog nr 7 i serien tydeligvis, så jeg lurte i grunn bare på om jeg burde kjøpe resten? Er det en bra serie? Hva handler den om? :)

For øyeblikket koser jeg meg med bok 14 i Sagaen om Isfolket, tror det er 5 gangen jeg leser den serien ;) Det er liksom en egen verden! Ellers kjøpte jeg ei feit bok på noen å 1000 sider nå når vi var i London, den heter New York. Handler om New York fra 1600-tallet og frem til nå, men det er skrevet som en roman, med oppfunnede folk, men i situasjoner som sjedde, eller kan ha sjedd. Superbra hittil! Leser også ei bok som heter "En bedre dag i morgen", som handler om en barnesoldats liv, skrevet av han boka handler om, kjempesterk bok! I tillegg har jeg begynt på Kristin Lavransdatter, men der går det heller treigt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Twilight bok nr.1 (tørr ikke lese de andre før de er kommet på film, kan risikere å bli skuffet ;) ), så akkuratt nå leser jeg en engelsk bok som heter "Anybody Out There". Jeg liker da engelske bøker som dere kanskje skjønner, men jeg vil anbefale denne på det sterkeste! Den er fra 2007 og er skrevet av Marian Keyes. Boken handler om en dame som har havnet i en ulykke når hun jobbet i New York og har måtte reise hjem igjen til Irland for å bli bedre igjen. I New York møtte hun en mann, som hun vil tilbake til når hun er blitt frisk nok igjen. Fortellingen veksler hele tiden mellom nåtid (at hun blir frisk igjen i Irland) og fortid (hvor hun møtte denne mannen) som gjør den utrolig spennende! Jeg har nå kommet til side 113 (treig leser)av 592 sider, så jeg har masse mer glede i vente!

Marian har skrevet flere bøker som jeg håper på å få lest i fremtiden om jeg får tak i dem. Denne boken fikk jeg av min onkel. Han hadde den på hotellet sitt så gjestene kunne få noe å lese på, men det ble vell mer meg som en av de ansatte som leste de :)

Har vel lest alle bøkene hun har gitt ut. Synes de er grei, men kanskje litt langdryge. Eller, hun kunne skrevet like gode(om ikke bedre bøker), om hun hadde kuttet vekk 100 sider pjatt :) Likte kanskje best "Lucy Sullivan is getting married" og "Last Chance Saloon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, er ferdig med bok 1&2, venter på 3-4-5! (Jeg føler liksom at play.com tar ekstremt lang tid, men de gjør jo ikke det.. det er jo kun en ukes tid egentlig!)

Den uken føles veldig lang.. Kanskje jeg går lese slutten på siste igjen?

Hva syns du så langt da? Likte dem litt tydeligvis siden du har bestilt flere?

Jeg har vel egentlig bare en ting og klage over så langt. Det er liksom at man "begynner på nytt" i hver bok, enkelte ting blir man liksom påminnet om at han hent i forje bok. Ettersom bøkene er tynnere enn hva jeg normalt leser så jeg greier huske det liksom :ahappy:

Så lurer jeg på om jeg skulle lese serien med the golden compass.. (northern lights, the sublte knife og alt hva det heter). Så filmen i helgen, og synets den var kjempeteit på en måte - men effektene var veldig bra her og der (gode effekter og jeg gir blaffen i handling..) men isbjørner med rustning - det er for dumt synes jeg. Imidlertid så jeg intervjuer med produsenter, skuespillere etc og de snakket om at bøkene var så bra så da lurte jeg på om de kanskje er bedre i bokform enn på film.. noen som har synspunkter?

Nå er det en stund siden jeg leste dem. Det holdt med den ene gangen, jeg ble ikke "fanget" i den verden/verdene.

Husker ikke helt hva det var, men jeg tror det ble for"basic" for meg. Altså ingen stor hit her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder His Dark Materials (the golden compass, the subtle knife og the amber spyglass), så synes jeg de er kjempebra! Jeg synes de er überfantastiske og mye mer orginale enn f.eks Eragon-serien. I tillegg synes jeg språket er godt, og handlingen er fengende- kjempefine bøker. Bøkene kan IKKE sammenlignes med filmen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en Stephen King bok dumpa i fanget her om dagen, ei bok som var funnet, og det var en av disse The Dark Tower bøkene, det er dog nr 7 i serien tydeligvis, så jeg lurte i grunn bare på om jeg burde kjøpe resten? Er det en bra serie? Hva handler den om? :ahappy:

For øyeblikket koser jeg meg med bok 14 i Sagaen om Isfolket, tror det er 5 gangen jeg leser den serien :D Det er liksom en egen verden! Ellers kjøpte jeg ei feit bok på noen å 1000 sider nå når vi var i London, den heter New York. Handler om New York fra 1600-tallet og frem til nå, men det er skrevet som en roman, med oppfunnede folk, men i situasjoner som sjedde, eller kan ha sjedd. Superbra hittil! Leser også ei bok som heter "En bedre dag i morgen", som handler om en barnesoldats liv, skrevet av han boka handler om, kjempesterk bok! I tillegg har jeg begynt på Kristin Lavransdatter, men der går det heller treigt :lol:

jeg syntes the Dark Tower var en helt enorm serie.. men til gjengjeld fikset jeg ikke isfolk-serien i det hele tatt - så jeg vet ikke om du vil synes serien er noe bra. Imidlertid er det livsviktig å lese bøkene i rekkefølge for ellers blir de rimlig ubegripelige tror jeg. Bok 1 var litt tung&drøy men f.o.m.bok 2 var det full rulle og man ble helt totalt hektet.. (det er et vesen der - en billybumbler - som jeg er helt sikker på er den alternative verdenens svar på basenji!)

Den uken føles veldig lang.. Kanskje jeg går lese slutten på siste igjen?

Hva syns du så langt da? Likte dem litt tydeligvis siden du har bestilt flere?

Jeg har vel egentlig bare en ting og klage over så langt. Det er liksom at man "begynner på nytt" i hver bok, enkelte ting blir man liksom påminnet om at han hent i forje bok. Ettersom bøkene er tynnere enn hva jeg normalt leser så jeg greier huske det liksom :)

Glemsk på gamle dager frøken? Dette har vi faktisk snakket om før! Ja, jeg likte bøkene - men som deg så syntes jeg det litt dumt at hver bok "begynner på nytt" (og jeg har bare lest 2 så langt, så jeg tenker dette kan bli et irritasjonsmoment etterhvert!).

Jeg synes all vampyrkunnskapen der, er helt fasinerende og shapeshifters og hun der fæle som Sam dater.. sånt liker jeg veldig godt! Og så Sookie selv da.. kunne ønske hun hadde funnets på ordentlig for hun liker jeg veldig godt (selv om hun er kvalmende klissete uberforelska og litt vel sulten på Bill..)

Nå er det en stund siden jeg leste dem. Det holdt med den ene gangen, jeg ble ikke "fanget" i den verden/verdene.

Husker ikke helt hva det var, men jeg tror det ble for"basic" for meg. Altså ingen stor hit her i gården.

Når det gjelder His Dark Materials (the golden compass, the subtle knife og the amber spyglass), så synes jeg de er kjempebra! Jeg synes de er überfantastiske og mye mer orginale enn f.eks Eragon-serien. I tillegg synes jeg språket er godt, og handlingen er fengende- kjempefine bøker. Bøkene kan IKKE sammenlignes med filmen ...

Fnis.. hva skal man si til 2 så ulike bokanmeldelser! Lar skjebnen avgjøre jeg, kommer jeg over dem tilfeldigvis så kjøper jeg dem! Akkurat som jeg idag kom over "The Host" og kjøpte den.. (Twilight har jeg ikke tenkt å lese, er 99.9999999 % sikker på at den vil jeg ikke like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder His Dark Materials (the golden compass, the subtle knife og the amber spyglass), så synes jeg de er kjempebra! Jeg synes de er überfantastiske og mye mer orginale enn f.eks Eragon-serien. I tillegg synes jeg språket er godt, og handlingen er fengende- kjempefine bøker. Bøkene kan IKKE sammenlignes med filmen ...

What she said. Jeg elsker His Dark Materials - virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder His Dark Materials (the golden compass, the subtle knife og the amber spyglass), så synes jeg de er kjempebra! Jeg synes de er überfantastiske og mye mer orginale enn f.eks Eragon-serien. I tillegg synes jeg språket er godt, og handlingen er fengende- kjempefine bøker. Bøkene kan IKKE sammenlignes med filmen ...

Jeg er helt enig! Finefine bøkene. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes the Dark Tower var en helt enorm serie.. men til gjengjeld fikset jeg ikke isfolk-serien i det hele tatt - så jeg vet ikke om du vil synes serien er noe bra. Imidlertid er det livsviktig å lese bøkene i rekkefølge for ellers blir de rimlig ubegripelige tror jeg. Bok 1 var litt tung&drøy men f.o.m.bok 2 var det full rulle og man ble helt totalt hektet.. (det er et vesen der - en billybumbler - som jeg er helt sikker på er den alternative verdenens svar på basenji!)

Notat til meg selv: En dag må jeg lese den serien..

Glemsk på gamle dager frøken? Dette har vi faktisk snakket om før! Ja, jeg likte bøkene - men som deg så syntes jeg det litt dumt at hver bok "begynner på nytt" (og jeg har bare lest 2 så langt, så jeg tenker dette kan bli et irritasjonsmoment etterhvert!).

Jeg synes all vampyrkunnskapen der, er helt fasinerende og shapeshifters og hun der fæle som Sam dater.. sånt liker jeg veldig godt! Og så Sookie selv da.. kunne ønske hun hadde funnets på ordentlig for hun liker jeg veldig godt (selv om hun er kvalmende klissete uberforelska og litt vel sulten på Bill..)

:ahappy: Er vist det.

Som Sam dater? Du mener vel ikke Alcyde nå? Åh du kan glede deg til klissete og überforelset i andre enn Bill, eller kanskje ikke. Åh klør etter å fortelle! Fikk ikke spoiler knapp til å virke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notat til meg selv: En dag må jeg lese den serien..

:ahappy: Er vist det.

Som Sam dater? Du mener vel ikke Alcyde nå? Åh du kan glede deg til klissete og überforelset i andre enn Bill, eller kanskje ikke. Åh klør etter å fortelle! Fikk ikke spoiler knapp til å virke :)

:lol: Får stålsette meg skjønner jeg!! Og ja jeg mente hun du sa.. hun som er sånn øh.. maiade (? "marinade" leser jeg det som..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes the Dark Tower var en helt enorm serie.. men til gjengjeld fikset jeg ikke isfolk-serien i det hele tatt - så jeg vet ikke om du vil synes serien er noe bra. Imidlertid er det livsviktig å lese bøkene i rekkefølge for ellers blir de rimlig ubegripelige tror jeg. Bok 1 var litt tung&drøy men f.o.m.bok 2 var det full rulle og man ble helt totalt hektet.. (det er et vesen der - en billybumbler - som jeg er helt sikker på er den alternative verdenens svar på basenji!)

Aha! Jeg eelsker Isfolket, Arvesynd og slike type serier, men jeg er egentlig altetende :ahappy: Skal absolutt se om jeg finner bok nr 1 og begynne der. Kunne aldri begynt midt i en serie :lol:

Driver å laster ned denne His Dark Materials på lydbok også, siden dere sier den er so god! Gleeder meg til litt nytt lese-/hørestoff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje ikke noe matnyttig å tilføre diskusjonen for øyeblikket, men fy så koselig det er å sette seg godt til rette med en bok nå som høsten setter inn, og bare drømme seg helt vekk :ahappy:

Ellers så har jeg tørket støv av lånekortet mitt på biblioteket. Jeg er egentlig en type som kjøper bøker, men det er i grunn kjekt å låne bøker helt gratis i blant også. I hvert fall når bokhyllene(og skapene, og pappkassene) er så fulle av bøker som her. *Host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Får stålsette meg skjønner jeg! Og ja jeg mente hun du sa.. hun som er sånn øh.. maiade (? "marinade" leser jeg det som..)

Men Alcide er en han :lol: Kan ikke huske Sam date noen jeg... lurer nesten på om jeg må bla igjennom 1 og 2 igjen for å sjønne hvem du mener om det ikke er Alcide du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Alcide er en han :ahappy: Kan ikke huske Sam date noen jeg... lurer nesten på om jeg må bla igjennom 1 og 2 igjen for å sjønne hvem du mener om det ikke er Alcide du mener.

Sam boinket på dama uti skogen med grisen. :lol:

Mari, som langt ifra er overimponert over Sookie heller, men som synes de er så milevis over Twiligh at de mulighens befinner seg i forskjellige sfærer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...