Jump to content
Hundesonen.no

Raser du har lyst på?

Identity

Recommended Posts

Hvilke raser har du/dere lyst på?

Jeg har lyst på en av disse rasene i løpet av livet:D

1. Grand Danois.

2. Tibbetansk spaniel.

3. Boxer.

4. Australian Shepherd.

5. Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

6. Østerisk Pincher.

7. Malinois.

8. Dalmatiner.

9. Pomeranian.

10. Engelsk Stafforshire Bullterrier.

11. Golden Retriever (Amerikanske Linjer).

12. Puddel.

13. Amstaff.

14. Pitbull.

15. Shar pei.

Morro å se hvilke raser dere her på forumet har lyst på (inkludert de ulovlige i norge).

• Replies 90
  • Created
  • Last Reply

1. Puddel

2. Fox Terrier

3. Cavalier King Charles Spaniel

4. Welsh Springer spaniel

5. Springer Spaniel

6. Boxer

7. Sheltie

8. Collie

9. Basenji

10. Fransk Bulldog

(Rekkefølge har ingenting og si, men jeg skal jo få Dvergpuddel da :icon_confused: )

se bort i fra allergien til samboer:

(og det faktum at noen ikke er lov)

1. Amstaff

2. Amerikans ulvehund (vet ikke om noen har vært borti disse de ser ut som ulver helt nydelige)

3. Puddel

4. Engeslk Bulldog

5. Basenji

6. Rhodesian Ridgeback

Hmm.. Her er min liste akkurat nå. Den varierer litt nå og da, men sånn er det jo :icon_confused: Har Toller nå, og kunne tenkt meg en til en gang i fremtiden.

De andre rasene jeg kunne tenkt meg er:

Shiba

Finsk Lapphund

Kanaanhund

Labrador

Islansk Fårehund

Amerikansk Bulldog

Hvilke raser har du/dere lyst på?

Jeg har lyst på en av disse rasene i løpet av livet:D

1. Grand Danois.

2. Tibbetansk spaniel.

3. Boxer.

4. Australian Shepherd.

5. Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

6. Østerisk Pincher.

7. Malinois.

8. Dalmatiner.

9. Pomeranian.

10. Engelsk Stafforshire Bullterrier.

11. Golden Retriever (Amerikanske Linjer).

12. Puddel.

13. Amstaff.

14. Pitbull.

15. Shar pei.

Morro å se hvilke raser dere her på forumet har lyst på (inkludert de ulovlige i norge).

jeg får grand danoisvalp nå i februar :ahappy: har ønska meg det i mange år, så nå er jeg ferdig med å den på lista :)

men kunne gjerne tenkt meg:

-rottweiler

- amerikansk bulldogg (hvis det er sånn som Schans i den utrolige reisen hjem)

-boxer

-alaskan malamut

-akita

-bull terrier

-finsk lapphund

-weimaraner

men det blir nok ikke på noen år enda :)

Guest Luckystaff

- staffordshire bull terrier (får til våren)

- bull terrier

- boxer

- amstaff

- amerikans bulldog

- engelsk bulldog

- grand danois (lillesøs har et lite nurk...)

- rotweiler

- eurasier

- samojed

Bortsett fra flere krøllertgalninger...

- Bearded collie (digger dem og deres vesen!)

- Dobermann (alltid hatt en "ting" for den rasen...)

- Afghansk mynde (vakreste skapningen... En dag)

- Löwchen (utrolig kule hunder - blir det miniatyr her noen gang blir det en slik)

- Schapendoes (fått øynene opp for denne rasen i det siste - instruktøren min sin er bare så "fresh")

- Puddel alle størrelser, i første omgang dverg (dritkule hunder som jeg liker utseendet på)

- Hovawart (spennende brukshund)

- Amerikansk cocker, hvis den er brown & tan (aner ikke hva som tiltrekker med med dem, det bare er noe ved de jeg synes er så flott)

...og et drøss med andre raser. Men det blir nok ingen andre raser her på mange år!

Jeg kommer jo med ulike meninger hele tiden jeg da men...

1. Griffon , har fått øynene opp for denne lille skapningen :ahappy:

2. Bearder collie, etter å ha møtt noen utrolige søte skapninger den siste tiden

3. lagotto

4. portis

5. dvergpuddel

6. cocker spaniel

Dette er vel mest raser som hadde kommet i hus om jeg ikke fikk tak i Australsk Kelpie liksom eller intressen min endret seg totalt *ler*

• Galgo Espanol
  • Welch Corgi Cardigan
  • Siberian Husky
  • Schäferhund
  • Working Kelpie

Jeg har IKKE noen varierende ønske om hund i det hele tatt! Men har prøvd å sette det opp i den rekkefølgen jeg kunne tenkt meg å ha dem...

• schæfer
  • schæfer
  • schæfer
  • Azawak
  • Grey Hound
  • Whippet
  • Basset griffon
  • AH
  • Vorster Korthår
  • Border terrier

Rottweiler er øverst på lista og kommer alltid til og være det.

Amerikansk Bulldog

Dogo Canario

Bullmastiff

Boerboel

STB

Aussie

.. skal jeg noen ga ha en liten rase så skal jeg ha Fransk Bulldog.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

• Create New...