Gå til innhold
Hundesonen.no

Her slår prinsen jakthunden

Papillon

Recommended Posts

Slike bilder sier ingen ting. Jeg så nettopp et bilde av Margrete (tror jeg det var) som "slo" hunden sin! (Var det 2ne som hadde tatt det tro?)

Kan godt hende at denne Edvard slår hundene sine hver dag for alt jeg vet, men sånne bilder er ingenting verd i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bilder sier ingen ting. Jeg så nettopp et bilde av Margrete (tror jeg det var) som "slo" hunden sin! (Var det 2ne som hadde tatt det tro?)

Kan godt hende at denne Edvard slår hundene sine hver dag for alt jeg vet, men sånne bilder er ingenting verd i seg selv.

Helt enig. Man ser jo ikke at han faktisk slår hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en slåsskamp er årsaken til at han slår hundene så er det jo litt voldsomme reaksjoner fra media og folk? jeg lot en gang være å slå to kamphaner (alaska husky med mye fuglehundblod) som sloss (til tross for at eier sa at om slåsskamp oppstod måtte jeg slå hundene med en kjepp om nødvendig). jeg forsøkte i stedet å dra hundene fra hverandre- Resultatet var at den ene måtte sys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2008_12190006.jpg

Jeg har forresten slått to hunder som bulket sammen med skistav jeg. Prøv å skille to hunder alene med en kroppsvekt på rundt 20-25kg som mener alvor. Og ja jeg "jaget" den ene, akkurat som Edvard, for at den ikke skulle fly på den andre igjen. (og tilsammen sydde dem vel godt over 50 sting, ene øret var nesten revet av også. Jeg slå heller enn å stå å se på slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skille to hunder alene med en kroppsvekt på rundt 20-25kg som mener alvor.

35kg, det gikk, men jeg ble bitt på låret... såkalt "streifbitt" :lol: (lite altså)

Å skille hunder med å fysisk gå inn selv er farlig, da heller slå med noe...

Ikke verd å bli skammbitt i ansiktet å merket for livet for å skille to hunder...

Jakthundene hans ikke klarer å sammarbeide i apporteringen, kan jo skje alle, men det får da være grenser for å jage hund med kjepp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35kg, det gikk, men jeg ble bitt på låret... såkalt "streifbitt" :lol: (lite altså)

Å skille hunder med å fysisk gå inn selv er farlig, da heller slå med noe...

Ikke verd å bli skammbitt i ansiktet å merket for livet for å skille to hunder...

Jakthundene hans ikke klarer å sammarbeide i apporteringen, kan jo skje alle, men det får da være grenser for å jage hund med kjepp..

Når jeg tenker meg om så var det nok 30-35kg som er mer korrekt i den ordentlige bulken jeg har skilt, det var en stor labbis hannhund og en Schäfer hanhund.

Nei jeg går heller ikke imellom to hunder som sloss alene, har sett resultater av det på 2 personer. En av dem mangler to fingrer den dag i dag.. Så jeg slår heller, så får bikkjene sy litt, dem "tåler" tanna bedre enn min hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen gir to slossende hunder noen rapp med en stokk, og verden går av hengslende pga dyremisshandling. Og så gir man blaffen i alt det den vanlige mannen i gata gjør, trass i at dette er ganske mange ganger verre enn et par rapp med en stokk. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le av folks reaksjoner på sånt. Dersom hundene sloss, er det bedre at de får skade hverandre alvorlig/drepe hverandre, heller enn at han gir dem noen rapp med en stokk til de skilles, og så flyr etter den ene for å passe på at den ikke flyr på den andre igjen? *oppgitt*

Uansett, selvfølgelig skal man ikke slå hunden sin, dersom man kan unngå det. Men må man, så må man. Jeg hadde ikke hatt NOEN reservasjoner mot å smelle til to hunder som sloss, dersom de ikke reagerte når jeg skreik til dem(det er det jeg alltid gjør først, med det være seg hester, katter, hunder eller whatever, som sloss).

Jeg hadde heller ikke hatt noen reservasjoner mot å smelle til en hund som holder på å riste ihjel en katt, en hest som holder på å løpe meg ned, e.l. Selvfølgelig, om jeg vet at dyra kan takles på en annen måte, med å snakkes til, eller gis signaler til på annen måte(håndkommandoer e.l.), så er det jo noe annet, men hvis de ikke reagerer på det, eller jeg ikke kjenner dyra, så sender jeg heller inn en kjepp mellom to sinte dyr, enn min egen hånd, som for det første kan skades mye mer, for det andre, ikke får påvirket dyra på samme måte i det hele tatt.

Edit: Så på bildene på Daily Mail nå, ser jo ikke annet enn at han skremmer hundene. Skulle tro at hvis han slo løs på hunden, ville den ha løpt lenger unna litt fortere kanskje, før han rakk å ta et nytt slag? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Nirm. Utrolig hvor amokk verden går pga mediastoff. Glad ikke jeg er kjendis for da hadd jeg vel vært på forsiden pga dyremishandlig jeg også. Mye kan fremstilles i media og bilder blir brukt og lagt fortellinger til. Har dere ikke sett hotell cæsar. *ler*

Klart, er ikke bra hvis han slår hundene med stokker til vanlig, men man vet jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skille to hunder alene med en kroppsvekt på rundt 20-25kg som mener alvor.

Jeg sier som Tore, at jo, det har jeg prøvd, og vel så det. Jeg har skilt to trekk-vorstehre på minst 30 kg hver, men jeg var selvsagt sjeleglad da det endelig kom hjelp slik at jeg slapp å sitte og holde de fra hverandre, for det var sinnsykt tungt. Har ellers skilt flere hunder, og mye større hunder enn det, og da gjør man ganske enkelt hva man må, om det er å slå, sparke, løfte etter diverse kroppsdeler eller bruke en pinne for å skille de. Heldigvis har ingen av de slåsskampene jeg har opplevd endt med alvorlige skader, kun et øre som har blødd litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hun får også en god sykkeltur hver morgen, noen ganger med trekk og andre ganger uten. I løpet av uken trener vi også lydighet, svømming, rallylydighet og spor. De siste månedene har vi fokusert mye på ro-trening i offentlige områder med mange folk og hunder. Hun er i god form og har en slank kroppsbygning, men sliter med å roe seg ned når vi er ute, selv om hun lett finner roen innendørs. Tidligere kastet vi dessverre en del pinner og ball på turer, men jeg innså i senere tid at det er med på å skape mye stress. Derfor har vi sluttet med dette for en god stund siden. Jeg forstår at dette har bidratt til å bygge opp stressnivået hennes utendørs. Men ellers har hun vært slik jeg beskriver henne, helt siden vi fikk henne.
    • Søk er fint, men ellers synes jeg det virker som det kan være litt mye løping og stress-jobbing, enn ro og fokus. Jeg ville droppet kasting av ball/leker/apport, og agility. La henne løpe litt fra seg, og så ta økter med roligere øvelser. Lengre søk, flere gjenstander, rolige øvelser som sitt, dekk, stå, veksling mellom posisjoner, gå fot, og andre roligere lydighetsøvelser. Bli-øvelser krever også fokus og selvbeherskelse. Det kan også være det hjelper å gi henne oppgaver på tur. Selv om jeg i prinsippet er motstander av at hunder skal gå fot på tur, så kan det være en idé å gjøre det for noen strekninger. Variere med å veksle hvilken side hun går på (etterhvert bytte side under gange, og veksle mellom å bytte side ved å gå foran eller bak deg), snurr mens dere går fot, osv. Ta korte stopp med gjennomgang av et par øvelser. Hopp opp på steiner og benker dere går forbi. Og stopp innimellom og kast en neve godbiter i grøftekanten så hun får søke opp. Dette høres ut som en hund som kjeder seg på tur, og trenger litt fokus og jobb. Gjør det lønnsomt å ha slakt bånd når dere ikke fokuserer aktivt på en oppgave. Bruk kontaktkommando litt før båndet blir helt stramt, og belønn kontakt og nærhet til deg. Og ja, det tar tid og tålmodighet!
    • Det er en border collie på 2 år. Før tur får ho løpe fra seg på et jorde en halvtimes tid. Da pleier vi også å leke litt søk med ulike gjenstander som ho skal finne. Eller så trener vi litt agility hvor hvor ho også får kjørt seg litt både mentalt og fysisk, men ho er likevel alt for gira og stresset på turen etterpå.. 
    • Gulvredsel er ikke uvanlig på en del raser. Hvilken rase er det? Selv om søsknene ikke har det ligger det også typisk i genene, det er jo arven bakover som er relevant her. Jeg ville jobbet med å gjøre det å gå gjennom dører en positiv ting. Finn en ukjent døråpning, la hunden stå nærmest døren. Stå på avstand, og belønn at hunden ser på døråpningen. Hvis hunden beveger seg nærmere på egenhånd, belønn igjen. Ikke gå for fort fram, og belønn gjerne med å ta noen skritt bort fra døråpningen igjen innimellom. Ta pauser, men la hunden selv også styre tempo mot og gjennom døren. Gjør dette med både kjente og ukjente dører en periode, og se om adferden endrer seg.
    • Jeg har en hund på 11 måneder som er litt merkelig. planen er at vi skal stille han ut etterhvert . Men vi har et problem han er ikke glad i «dør listene» inn til nye bygninger eller rom.. Vanskelig å få han inn i rom, da han nekter å gå inn.. vanskelig å motivere og det har skjedd at han har kommet ut av båndet når vi har vært på vei «inn» . Andre steder igjen kan dette gå helt fint.. Vi trenger tips å råd til at han mestrer å gå gjennom døråpninger over dørlistene, hvordan gjøre dette på en god måte slik at det ikke blir noe verre .. vi har også perioder der han kommer inn i det nye rommet / bygningen , blir han usikker på underlaget og snuser på «parkett skillene» akkurat som han reagerer på lister og planke skillene i gulvet . Han går på det, men er ikke akkurat komfortabel. (han går som regel bare rett fram akkurat som han har en sti) Andre steder igjen kan dette gå helt fint. Vi har valgt å bare overse det , til han løser det selv og skjønner at det ikke er noe skummelt med tanke på «spøkelsesalderen» . Det som jeg ønsker råd om er hvordan få hunden til å mestre å gå inn i nye rom? Vi skal stille han ut etterhvert , og blir det innendørs er jeg redd for at han ikke vil trives da han ikke er komfortabel med å gå inn i nye rom eller å gå på ukjente underlag.. Vi har han med jevnlig på nye ting i nye miljøer, men ikke vært rundt på utstillinger enda.  noen som har vært borti dette ? han er veldig sta og litt vanskelig å motivere da staheten er sterkest😅 ingen av søskene har redsel på gulv, men de kan reagere på lister eller streker. Men det har gått over når de har blitt voksne på de andre kullene .. De har blitt godt sosialisert hos oppdretter og gått på ulike underlag og vært i forskjellige rom. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...