Gå til innhold
Hundesonen.no

Her slår prinsen jakthunden


Papillon

Recommended Posts

Slike bilder sier ingen ting. Jeg så nettopp et bilde av Margrete (tror jeg det var) som "slo" hunden sin! (Var det 2ne som hadde tatt det tro?)

Kan godt hende at denne Edvard slår hundene sine hver dag for alt jeg vet, men sånne bilder er ingenting verd i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bilder sier ingen ting. Jeg så nettopp et bilde av Margrete (tror jeg det var) som "slo" hunden sin! (Var det 2ne som hadde tatt det tro?)

Kan godt hende at denne Edvard slår hundene sine hver dag for alt jeg vet, men sånne bilder er ingenting verd i seg selv.

Helt enig. Man ser jo ikke at han faktisk slår hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en slåsskamp er årsaken til at han slår hundene så er det jo litt voldsomme reaksjoner fra media og folk? jeg lot en gang være å slå to kamphaner (alaska husky med mye fuglehundblod) som sloss (til tross for at eier sa at om slåsskamp oppstod måtte jeg slå hundene med en kjepp om nødvendig). jeg forsøkte i stedet å dra hundene fra hverandre- Resultatet var at den ene måtte sys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bilder sier ingen ting. Jeg så nettopp et bilde av Margrete (tror jeg det var) som "slo" hunden sin! (Var det 2ne som hadde tatt det tro?)

Kan godt hende at denne Edvard slår hundene sine hver dag for alt jeg vet, men sånne bilder er ingenting verd i seg selv.

2008_12190006.jpg

Jeg har forresten slått to hunder som bulket sammen med skistav jeg. Prøv å skille to hunder alene med en kroppsvekt på rundt 20-25kg som mener alvor. Og ja jeg "jaget" den ene, akkurat som Edvard, for at den ikke skulle fly på den andre igjen. (og tilsammen sydde dem vel godt over 50 sting, ene øret var nesten revet av også. Jeg slå heller enn å stå å se på slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skille to hunder alene med en kroppsvekt på rundt 20-25kg som mener alvor.

35kg, det gikk, men jeg ble bitt på låret... såkalt "streifbitt" :lol: (lite altså)

Å skille hunder med å fysisk gå inn selv er farlig, da heller slå med noe...

Ikke verd å bli skammbitt i ansiktet å merket for livet for å skille to hunder...

Jakthundene hans ikke klarer å sammarbeide i apporteringen, kan jo skje alle, men det får da være grenser for å jage hund med kjepp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35kg, det gikk, men jeg ble bitt på låret... såkalt "streifbitt" :lol: (lite altså)

Å skille hunder med å fysisk gå inn selv er farlig, da heller slå med noe...

Ikke verd å bli skammbitt i ansiktet å merket for livet for å skille to hunder...

Jakthundene hans ikke klarer å sammarbeide i apporteringen, kan jo skje alle, men det får da være grenser for å jage hund med kjepp..

Når jeg tenker meg om så var det nok 30-35kg som er mer korrekt i den ordentlige bulken jeg har skilt, det var en stor labbis hannhund og en Schäfer hanhund.

Nei jeg går heller ikke imellom to hunder som sloss alene, har sett resultater av det på 2 personer. En av dem mangler to fingrer den dag i dag.. Så jeg slår heller, så får bikkjene sy litt, dem "tåler" tanna bedre enn min hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen gir to slossende hunder noen rapp med en stokk, og verden går av hengslende pga dyremisshandling. Og så gir man blaffen i alt det den vanlige mannen i gata gjør, trass i at dette er ganske mange ganger verre enn et par rapp med en stokk. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le av folks reaksjoner på sånt. Dersom hundene sloss, er det bedre at de får skade hverandre alvorlig/drepe hverandre, heller enn at han gir dem noen rapp med en stokk til de skilles, og så flyr etter den ene for å passe på at den ikke flyr på den andre igjen? *oppgitt*

Uansett, selvfølgelig skal man ikke slå hunden sin, dersom man kan unngå det. Men må man, så må man. Jeg hadde ikke hatt NOEN reservasjoner mot å smelle til to hunder som sloss, dersom de ikke reagerte når jeg skreik til dem(det er det jeg alltid gjør først, med det være seg hester, katter, hunder eller whatever, som sloss).

Jeg hadde heller ikke hatt noen reservasjoner mot å smelle til en hund som holder på å riste ihjel en katt, en hest som holder på å løpe meg ned, e.l. Selvfølgelig, om jeg vet at dyra kan takles på en annen måte, med å snakkes til, eller gis signaler til på annen måte(håndkommandoer e.l.), så er det jo noe annet, men hvis de ikke reagerer på det, eller jeg ikke kjenner dyra, så sender jeg heller inn en kjepp mellom to sinte dyr, enn min egen hånd, som for det første kan skades mye mer, for det andre, ikke får påvirket dyra på samme måte i det hele tatt.

Edit: Så på bildene på Daily Mail nå, ser jo ikke annet enn at han skremmer hundene. Skulle tro at hvis han slo løs på hunden, ville den ha løpt lenger unna litt fortere kanskje, før han rakk å ta et nytt slag? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Nirm. Utrolig hvor amokk verden går pga mediastoff. Glad ikke jeg er kjendis for da hadd jeg vel vært på forsiden pga dyremishandlig jeg også. Mye kan fremstilles i media og bilder blir brukt og lagt fortellinger til. Har dere ikke sett hotell cæsar. *ler*

Klart, er ikke bra hvis han slår hundene med stokker til vanlig, men man vet jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skille to hunder alene med en kroppsvekt på rundt 20-25kg som mener alvor.

Jeg sier som Tore, at jo, det har jeg prøvd, og vel så det. Jeg har skilt to trekk-vorstehre på minst 30 kg hver, men jeg var selvsagt sjeleglad da det endelig kom hjelp slik at jeg slapp å sitte og holde de fra hverandre, for det var sinnsykt tungt. Har ellers skilt flere hunder, og mye større hunder enn det, og da gjør man ganske enkelt hva man må, om det er å slå, sparke, løfte etter diverse kroppsdeler eller bruke en pinne for å skille de. Heldigvis har ingen av de slåsskampene jeg har opplevd endt med alvorlige skader, kun et øre som har blødd litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...