Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder bet nesten av armen til postbud


mixmaster

Recommended Posts

Ha ha ha - ja, vi kan jo skylde på postmannen for dette... !

(For hundene var jo bare snille, liksom...?)

Men neida, vi gidder ikke engang å diskutere dette annet enn at det er synd at det er brukt et så stygt bilde... Ikke en eneste "stakkars" postmannen som faktisk blir overfalt av to krek av noen hunder som var løse i nabolaget.

Heldigvis at det ikke var en skoleklasse som kom, liksom..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. hva med å skrive rottweiler litt større i overskriften til siden (altså websiden). Det kunne jo vært en annen rase med f.eks. en dårlig erfaring med postbud eller noe.

Men men, det er nok ikke så morsomt å være det postbudet heller nei, men veldig dramatisk reaksjon fra hundene da (det må jo være en grunn til det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nok en gang er det om å gjøre å finne det "styggeste" illustrasjonsbildet... <_< Hvorfor ikke bare velge et bilde av en helt vanlig rottweiler i en helt vanlig situasjon?

Jeg synes det passer fint til artikkelen med ett bilde av en rottweiler som ser gal ut.

Den handler jo faktisk om en (eller 2) gale rottweilere.

Passer dårlig inn med en hund med rose i munnen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke en eneste stakkars?

Joda,det er selvfølgelig synd på postmannen,og jeg skrev det var forferdelig og kvalmende..men glemte " stakkars!"

Det er grusomt..jeg blir svimmel av tanken,og sitter med klump i halsen!

Men jeg syns som skrevet at Rottisen begynner å bli den nye "amstaffen" i media,med disse bildene.

Selv om jeg på den andre siden mener at bildet av hunden er bedre enn bildet jeg får av selve artikkelen...

Det er som det blir sagt;Det passer ikke inn med en hund med rose i munnen.

Om de hadde valgt å ta bilde av selve mannen med armen(eller var det uten?)så hadde det vært langt mindre pent og skrekkelig!

Poenget er vel at det blir mer fokusert på hvilken rase,istedenfor at det er en hund,eller to "gone bad".

Jeg syns synd på eieren av hundene også,for man trenger ikke gå ut ifra at det er en ansvarsløs eier.Det kan hende hundene har stukket av med uhell,og at eier er like sjokkert over hva de har gjort!

Tenk å ha noe slikt på samvittigheten!

Jeg tror ikke jeg hadde overlevd...Man må jo være stein kald om man som eier ikke lar seg påvirke av slikt,så eier har nok en vanskelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbannet synd og tragisk for rasen og raserepresentanter at det finnes slike idioter som holder denne slags hunder. Og er fullt ut enig med Susanne her: Tenk om det hadde vært barn som hadde gått forbi!

Fornuftig at hundene er avlivet, skulle bare mangle, og håper eieren får en klekkelig straff for hold av farlige hunder. Merk dere _hunder_og ikke rase!

Synes ikke hunden på bildet ser gal ut jeg. Den er bare påkledd en ekstremt harry munnkurv og en like harry sele. Hunder med munnkurv er sjelden farlige, men folk blir redde, denne hadde jeg og blitt redd, for en munnkurv med så mye nagler kan skade deg.

Synes ikke Rottweiler er blitt den nye "amstaff", det er lenge siden det har vært oppslag med rasen nå. Men det sier seg jo også selv at et oppslag hvor det står Rottweiler selger bedre enn om det står Collie. Men de fleste vet at en Rottweiler i feil hender fort kan utgjøre stor skade, mer enn en Collie kan, men forbud mot rasen kan det nok bli lenge til at det blir, da rasen er mye brukt av både forsvar, politi og redningsarbeidere. Men lisens på rasen kan skje, og det hadde nok ikke vært så dumt, da det er mye dårlig avl og mye dårlig eiere av rasen.

Postmenn er, artig nok kanskje for noen, ofte utsatt for anngrep av hunder av alle slag. Det er ikke bare på tegnefilmer postmannen er et lett bytte. Men en postmann tar seg inn på hundens eiendom og dette kan provosere hunder som forsøker holde eiendommen fri for fremmede. De fleste postmenn jeg har snakket med, er faktisk redd for hunder, da de titt og ofte har dem hengende i buksebaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildet var kanskje hakket overdrevet, men det er da bedre med ett slikt bildet til artikkelens innhold enn en vanlig rottweiler som gjør vanlige ting? da kan jo folk tro at også vanlige rotweilere som gjør vanlige ting er like ustabile og gale som de som angrep postmannen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var av de verste avisoppslagene med hund akkurat... Joda, bildet var nok valgt fordi det var "morsomt", men de har da iallefall valgt rett rase... Og det er vel naturlig at man sier hvilken hunderase det er, synes egentlig ikke det var noe krigsoppslag ang at det var rottweiler. Men ellers er jeg selvfølgelig enig i at det er trist at enkelte raser dras fram som monstre når noe skjer.

Og så ER jo historien vanvittig da! Tragiske greier! Stakkars mann! Man kan jo bare prøve å sette seg inn i en sånn situasjon og tenke seg hvordan det ville føles å bli angrepet av to rasende hunder som faktisk greier å rive armen av deg... Synes definitivt det er rett at eieren bør i retten for dette. Jeg tenker at siden dette var et "eksklusivt strøk" (var ikke det ordlyden?) så var dette hunder som har gått løs inne på en stor eiendom, opplært til å angripe inntrengere.... Gjetter selvfølgelig bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt, jeg..

Hvis det hadde vært en biltype/merke som hadde "klikket" med mer eller mindre jevne mellomrom og mistet styringen, bremsene eller noe annet som gjør at man mister kontrollen og førerne eller tilfeldige forbipasserende dør/skades.

Hadde man fortsatt forsvart BILEN - villet skjerme merket på denne bilen, og kommentert det omtrent slik: "jamen det er jo bare fordi at eieren ikke har vedlikeholdt den, den burde vært på service oftere, dumt av de forbipasserende å gå akkurat DER og DA, liksom". Og for guds skyld må man vel ikke måtte nevne merket på den hele tiden, eller? Det kan sikkert skje med alle - hvis man bare er skikkelig uheldig...?

Selvsagt skriver pressen rasen, hvorfor i all verden skulle den ikke dèt? Hvis det hadde vært to chihuahuaer som anfaller en postmann i nabolaget eller to rottweilere, så vil jeg gjerne vite hvilken av dem - så man kan foreta de rette valgene når man sender unga' på skolen... (Slagstøvler eller rustning?)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare le av bildet, helt ærlig.

Men utrolig trist at sånt skjer, og jeg kan ikke hjelpe for å lure på hva i alle dager som har ført til/utløst denne atferden hos de to rottweilerne. Ja, det kunne like gjerne ha vært to schæfere, to dobermenn, to labradorer, to collier, to chihuahuaer(men med mindre skader, kanskje), men denne gangen var det to rottweilere. Ikke minst synes jeg det er bra at de i artikkelen nevner at i England har de en lov vedrørende farlige hunder, og ikke farlige raser.

STAKKARS postmannen, jeg klarer ikke engang å tenke på å forestille meg hvordan det må ha vært, for da blir jeg kvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff...synd at hundene blir dei slemme her... OM hundene gikkt til angrep her så har enten eierne ganske feil syn på oppdragelse, eller postmannen har skremt dei på det vis...

OM hundene gikk til angrep??Er det noe å lure på når mannen nesten fikk armen revet av? Er det rart noen syns vi hundefolk er skrullete....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på rottisforum og leste. Det eiere av rasen har hengt seg opp i er bildet som er brukt. Flere har sendt klager til avisen pga. bildet. De mener bildet ødelegger rasens rykte, ikke det faktum at hundene har nesten revet av armen til en mann. Det er nemlig bildet som gjør at folk misliker og blir redd en rase. De er av den oppfatning av at om mna hadde hatt bilde av en søt og snill hund i artikkelen så hadde folk sett på det og ikke lest teksten, slik de gjør nå også (mener dem) ser på bildet og ikke leser teksten.

Fant dette: http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2...15875-20992646/

Signerer Tonje: Er det rart noen synes hundefolk er tullete?

Man kan ikke komme med slike uttalelser om at hundene "blir de slemme", når faktum er at de nesten reiv armen av en mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff...synd at hundene blir dei slemme her... OM hundene gikkt til angrep her så har enten eierne ganske feil syn på oppdragelse, eller postmannen har skremt dei på det vis...

Enten eller? Det kan ikke være at det kanskje var noe galt med en av hundene og denne eglet med seg de andre? Jeg sier ikke at det må være den løsningen heller, men det finnes flere enn hva du skisserer over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror disse hundene var vakthunder. De skriver jo

at huset er i et ekslusivt nabolag (eller noe lignende).

I Oslo (og andre byer) finnes det mange vakthunder som blir lært til

dette helt fra de er små hvalper, de har dem utenfor lagerhus og lignende.

Opererer man med dette fremdeles? I så fall synes jeg det høres noe drøyt ut at slike, trente hunder gjerne kan finne på å bite av en inntrengers kroppsdeler, eller i det hele tatt stå klar på vakt til å utføre drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...