Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

Skrevet

men jeg skal si til ho når jeg får program i posten, så finner vi ut av det med dager;) er mange kjente som skal dit, så blir spennende å se hvordan det går med alle :ahappy:

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

ja siden det ikke har skjedd så mye nytt de siste dagen kan jeg jo si at den helga i april vi skal på utstilling skal vi prøve å få tatt et "famileportrett" av de tre valpene som bor her i Norge :P det vil si Ylbert (Pupziz sin), Yippie og min sin :ahappy:

ellers koser vi oss om dagen :) lillemor er også blitt veldig flink til å pipe å skrape ved/på døra når ho må ut på do :icon_confused:

er med på jobb om dagen, noe som går kjempefint! ikke redd for høye lyder og nye ting :)

var med når jeg skodde hesten min etter jobb i dag, de er bare så søte sammen :banana:

så har vi fått litt mer søvn om nettene nå, er ikke oppe i 4 tida lenger, eller halv 6 for den saks skyld :ahappy: nå sover ho somregel til halv 7 og da ligger ho bare og driver med leikene sine :P ikke vekke mamma:P

må le for meg selv nå, ho snorker og sover skikkelig tungt og plutselig så logrer ho skikkelig i sovne :) har tydeligvis trivelige drømmer lillemor -_-

mer oppdattering til helga etter vi har vært på utstillingskurs med blondiemamma :ahappy: privatkurs jeg se :):)

Skrevet
mer oppdattering til helga etter vi har vært på utstillingskurs med blondiemamma :ahappy: privatkurs jeg se :):ahappy:

:icon_confused::ahappy: kurs og kurs fru blom.... Har du utstillingsbånd forresten? jeg tar med meg de jeg har jeg, så kan vi se hva som passer best på henne :banana:

Skrevet
:icon_confused::banana: kurs og kurs fru blom.... Har du utstillingsbånd forresten? jeg tar med meg de jeg har jeg, så kan vi se hva som passer best på henne :ahappy:

det kjøpte jeg før jeg hentet ho, så både det og halsbånd er i boks :ahappy::) men du må gjerne ta med noen :ahappy:

kanskje jeg stikker bortom dere på stange å sier hei

ja hadde vært koselig det:)

Skrevet
det kjøpte jeg før jeg hentet ho, så både det og halsbånd er i boks :ahappy::icon_confused: men du må gjerne ta med noen :ahappy:

ja hadde vært koselig det:)

hvis ikke mamma er opptatt med frida, så tar jeg med hu

Skrevet

Fant vist noen bilder fra sist helg her nå :ahappy:

Yakita og Sivert er ute og koser seg i det fine været :banana: Yakita er meget opptatt med den pinnen :ahappy: og sivert følger ivrig med på den store valpisen som noen ganger er bittelitt skummel :icon_confused:

Yakita_11_uker_ute_med_Sivert.jpg

Her er Yakita på tur over gjerdet inn til brønnen :shocked: fikk heldigvis tak i ho rett på andre siden :ahappy:

Yakita_11_uker_p__tur_over_gjerdet_til_br_nnen.jpg

Skrevet

Hey, bildene mine igjen jo! :ermm:

Ser jo nesten ikke Sivert oppe i buska der da.... :D og den valpen er litt av ei fjellgeit når ho først setter i gang...:D godt du fikk fort tak i ho...:D brønnen er nok ikke det smarteste alternativet nå som isen smelter.... :D

Skrevet

i ettermiddag har vi vært på kurs med blondiemamma :icon_redface: lærte nyttig ting som å tenke på hva slags klær man skal ha på (i forhold til fargen på hund) noe jeg ikke hadde tenkt på :icon_redface::)

ellers trente vi på hvordan halsbåndet skulle sitte og hvor på halsen det skulle ligge ;) trene også litt på å stille opp, noe som må trenes litt mer på :P

mangler litt før ho står like fint som Blondie :rolleyes: heldigvis har vi noen mnd å ta det igjen på :P:P skal nok se at vi lærer etterhvert;)

Blondiemamma: Tusen takk for tips og råd ;) fikk forresten kjøpt et smalt halsbånd i sverige på 38cm, som jeg synes sitter veldig fint, og et smalt fint svart bånd :P har trena litt i kveld ;) stilt opp, hatt halsbåndet opp bak øra og flytta på bein :P jeg får ta noen treningsøkter med ho HVER dag fram til utstillinga :lol:

skal prøve å få lagt ut noen nye bilder i løpet av helga:) der vi står på teppe (så ho ikke synes det er glatt) oppstilt med utstillingsbånd ;)

Skrevet

hehe prøver i hvertfall få til nok trening, så lille valpis skal føle seg trygg når vi skal stille :icon_redface: da bør det være i boks med å stå pent å flytte bein :icon_redface:

Skrevet

da prøver vi igjen :rolleyes: her med nytt halsbånn og bånn og på teppet :lol: får se om det blir bedre etterhvert :icon_redface:

ser vi må prøve å få nesa litt lenger opp :) så ikke ho "henger" slik i båndet :icon_redface: men vi har ikke trent SÅ mye, så synes ho er flink jeg ;)

Yakita_oppstilt_14._mars.JPG

Skrevet

OJ! Det gjorde seg skikkelig med det båndet ja! Se hvor mye bedre hun står på de to siste bildene! Flinke dere er :icon_redface::lol: Vet nå ikke helt hvor mye nytte dere fikk av treningen i dag, men det ble da noen tips i hvertfall :) Synes Yakita er superflink jeg til å være bare 12 uker... :icon_redface:

Skrevet
OJ! Det gjorde seg skikkelig med det båndet ja! Se hvor mye bedre hun står på de to siste bildene! Flinke dere er :icon_redface: :icon_redface: Vet nå ikke helt hvor mye nytte dere fikk av treningen i dag, men det ble da noen tips i hvertfall :lol: Synes Yakita er superflink jeg til å være bare 12 uker... :)

hehe ja det var snasent det ;) vært og sett på "oppstillingbilde-tråden"??

var til mye nytte for meg i hvertfall, så veit jeg hva som må terpes på :P ja er en tålmodig "lita" jente :P

Skrevet

hehe sant det:) hjelpe mye at folk som har peil kommer med tips og råd :) tipper jeg kommer til å bli dritnærvøs den dag jeg skal stille :) så vi får bare krysse fingra å håpe det beste :P

Skrevet
Takk takk :) vi ligger i hardtrening fram til vår første utstilling :P

Ja de er kjempeflinke begge to :P Me e begynnt å snuse litt på sitt og kom,, ho har no berre vore her i to dagar då, men e kjempeflink..

Yakita og mi er omtrent på samme alder så eg håpar mi vert like flink, men eg kjem nok ikkje til å gå på utstilling då..

Håpe det går fint med treninga fram over og lykke til :)

Skrevet
Ja de er kjempeflinke begge to :) Me e begynnt å snuse litt på sitt og kom,, ho har no berre vore her i to dagar då, men e kjempeflink..

Yakita og mi er omtrent på samme alder så eg håpar mi vert like flink, men eg kjem nok ikkje til å gå på utstilling då..

Håpe det går fint med treninga fram over og lykke til :)

ja det er morro å se når de lærer så fort :P har din valpis egen tråd også??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...