Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

ÅÅ! Det ser så morsomt ut å gå spor! Jeg har hatt lyst til det såå lenge, men har liksom aldri blitt noe av :D

Det er utrolig gøy :D både med blodspor og vanelig spor som man man bare går opp selv :) Det er bare å hoppe i det :) Kita hadde ingen forventninger i starten, men når hun får på selen nå, da veit hun hva hun skal :D Da piper hun av iver og må bindes med kjetting i skogen, mens vi går opp spor, ho beit over enda et bånd her om dagen på 3 sek :ahappy: Det kaller jeg ivrig :wub:

Skrevet

Det er utrolig gøy :D både med blodspor og vanelig spor som man man bare går opp selv :) Det er bare å hoppe i det :D Kita hadde ingen forventninger i starten, men når hun får på selen nå, da veit hun hva hun skal :D Da piper hun av iver og må bindes med kjetting i skogen, mens vi går opp spor, ho beit over enda et bånd her om dagen på 3 sek :ahappy: Det kaller jeg ivrig :wub:

Haha, fantastisk! :) Begge hundene her i huset elsker å bruke nesen sin, så tror de vil like spor veldig godt ;)

• 3 weeks later...
Skrevet

Lille Nantipanti er nå blitt ca 6 og en halv mnd ;) Oppdretter Lisbeth tok dette bildet da vi var der :P

NantiogmegiOs16oktober.jpg

Også noen flotte bilder av Kita også :lol: Som er blitt 22mnd gammel :ahappy:

Kita15oktober2010vedOskirke.jpg

Kita22mndgammel.jpg

Skrevet

Så utrolig nydelige de er :)! Vakkre vakkre hundene :)

Takk for det :) Bildene av Kita blei så bra at jeg har lyst til å få de opp på veggen :) Ha et stort lerret med Kita :)

Skrevet

Wow, virkelig flotte! :-D

Nydelig :);):blink: Enkelt og greit. hehe

Takk for det begge to :P De er så søte og gode, men samtidig SÅ forskjellige :) Mer bilder kommer etterhvert :whistle:;)

Prøve å ta noen bilder på treffet til lørdag og GD treffet på søndag :)

Skrevet

JA det må du gjøre! :blink::) Kos deg masse. Hadde jeg vært i nærhete hadde jeg garantert kommet jeg og :whistle:

Ja, synd dere bor så langt nord :)

Ser ut til å bli MANGE GG på tur til helga, over 10 stk, nærmere 15 ;);) Kan bli noen artige bilder :)

Ler jeg godt av Nanti som er kjempesliten og sitter med baken i den ene soffaen, frambeina på gulvet og hode på den andre soffaen :P Såååå sliten, at ho sovner slik og nesten detter i gulvet :)

Skrevet

Nydelig bilder av nydelige hunder!

Kita er bare... :ahappy: For ei majestetisk tispe.

Tusen takk for det :) Og hun er like snill og god, som hun er majestetisk :lol: Snillere frøken skal man lete lenge etter :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Vært hos vet'n med jentene i dag :icon_redface: Kita fikk sin årlige rabiesvaksine og Nanti fikk sin aller første av de to :) Så er hun klar for det store utlandet til sommeren :P:lol:

Begge to var flinke og friske og raske :whistle:

Veide dem også, Kita er nede på normalvekten sin igjen 54,4kg og Nanti har kommet opp i 48,5kg :) og 77cm :)

Skrevet

I dag har vi vært på skikkelig tur i skogen :wub: Vært knallvær og det benytter vi til det fulle og hele :P Både Kita, Nanti og Marco var med :P

Kita greide å rive seg opp litt på en piggtråd jeg ikke så :P Men det blei heldigvis bare en litten skramme :banana:

forresten noen som har hørt om at rabiesvaksinen går utover veksten til hunden?? Spurte vet'n her om dagen og hun sa "nei", men vil gjerne høre hva dere har hørt :P

Skrevet

Så fine hunder du har :banana: De ser så majestetiske ut!

Takk For det :P Håper de eventuelle valpene blir like søte og gode :P

Noen nye bilder av Kita :wub: Snilleste frøkna det :P

Kitaogmegoktober2010.jpg

-Kita-hst2010jpg-.jpg

Skrevet

Smashing! :P Er hun 77 cm? Er det noen øvre grense for GD i høyden?

Kita er 80cm og Nanti er 78cm alt :wub: GD har ingen øvre grense, men nedre grense for tispene er 72cm og for hannene 81cm :banana:

Skrevet

Har aldri hørt at rabiesvaksina påvirker veksten, så du har nok fått ei skrøne din vei. Valpis ble vaksinert når hun var 3+4 mndr, og hun er da jevnhøy og høyere med resten av kullet. (Kun tre av 12 som er rabiesvaksinert)

Skrevet

Har aldri hørt at rabiesvaksina påvirker veksten, så du har nok fått ei skrøne din vei. Valpis ble vaksinert når hun var 3+4 mndr, og hun er da jevnhøy og høyere med resten av kullet. (Kun tre av 12 som er rabiesvaksinert)

Flott :P Kita og blei vaksinert tidlig, Nanti var ca 7mnd gammel når hun fikk sin første sprøyte :wub: Dyrlegen heller kunne ikke skjønne at den skulle hemme veksten :banana:

Syntes begge mine så sunde og friske ut :P Nantipanti er ikke akkurat noen liten frøken, blir nok en del større enn Kita :P

Skrevet

Så flott hun er blitt Tina :wub: Og jeg må også si at du har blitt en utrolig flink handler. Jeg synes ikke det er sååå lenge siden jeg hadde utstillingstrening med dere nede på Hov, og første valpeshowet til Kita hvor du var rimelig nervøs og grønn.. hehe.... :banana:

Skrevet

At Nanti blir større enn Kita tviler jeg ikke på, Theodor er jo gigantisk :banana: Jeg synes 82-87 er perfekt på tisper, høyere enn det så blir de gjerne "skrangleverk" siden de ikke får samme massen som hannene.

Skrevet

Så flott hun er blitt Tina :wub: Og jeg må også si at du har blitt en utrolig flink handler. Jeg synes ikke det er sååå lenge siden jeg hadde utstillingstrening med dere nede på Hov, og første valpeshowet til Kita hvor du var rimelig nervøs og grønn.. hehe.... :P

Ja, hun har utviklet seg og begynner virkelig å bli en dame nå :P

Har lært en del på den lille stunden vi har vært aktive innen utstilling :) Vi har gått gjevnlig på ringtrening med Julian Bakke, som er utrolig dyktig til å handle GD :D Han har lært oss vanvittig mye :P

Blir nok fler handlerkur og treninger med tiden :banana: Og nervene er gått mer over i spenning :D

Vi gleder oss til neste år når det er vilende CERT, da skal vi rundt i norden :P

Skrevet

At Nanti blir større enn Kita tviler jeg ikke på, Theodor er jo gigantisk :P Jeg synes 82-87 er perfekt på tisper, høyere enn det så blir de gjerne "skrangleverk" siden de ikke får samme massen som hannene.

Hehe nei, skal ikke så mye til for å være større enn Kita, hun er ikke av de største tispene :banana: Tedden er nok rundt 90-92cm trodde samboer til oppdretter :wub: Han har vært på besøk der nå :P Pluss at Tedden har MYE masse, så der har vi arvet en hel del beinstamme og masse :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...