Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jepp, liker ikke å ha syke barn :blink: gikk ikke mer enn 2 dager, så var ho "hostfri" :P så etter litt fram og tilbake og snakk med vet'n var det ikke no problem å stille på Lillestrøm :P:P så blir det Stockholm og Göteborg neste :)

kan ikke sette ord på hvor mye jeg gleder meg til å dra dit, møte oppdretter og få en fin tur=) :P

Skrevet

Jepp, nå har vi mye å se fram til gett!!

Er utrolig glad for at begge "barna" allerede er symptomfri etter en liten omgang med kennehoste...Nå får vi begynne å trene litt igjen...

Skrevet

I ringen i går røyk vi ut på blå, som utrolig mange andre:S i åpenklasse tisper var det 11 av 14 som fikk blått :D så her var det lite knappenålshode får å få rødt :P

fikk brev fra skk med startnr. til hund 2009 i Stockholm i dag :D Kita skal bedømmes som hund nr. 9, av alt 12 juniorer :D i alt er det 97 GD'er :D det er maaaaange :D gleder meg vil til å se så mange GD'er på en plass "yes"

Skrevet

ja var han dag, med Tulla (mantel tispa) som sa det :D så nåløyet hos denne dommeren var bitte lite. Viste tydeligvis veldig godt hva ho ville ha :P og gjett om jeg skal inn på dogweb å sjekke der når resultatene kommer der! se hvor mange alt i alt som fikk, blå eller dårligere :D

3stk er få liksom, i andre ringer var det 8 som fikk CK og liknende :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg elsker ansiktet til Kita, helt vakkert! :whistle: Også ser hun jo bare så stolt og elegant ut på bilde nr 2 og 4.

Skrevet

Jeg elsker ansiktet til Kita, helt vakkert! :whistle: Også ser hun jo bare så stolt og elegant ut på bilde nr 2 og 4.

Tusen takk, eller er vel Kita som skal takke :wub: håper det blir enda stoltere og mer elegant med alderen :) får bort "babyface" for å si det sånn, ganske valpete ennå :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Pene jenta :wub: God jul! Fikk ikke sett henne på dogs4all desverre, var bortom gdringene for å se, men så ikke noen som lignet på deg eller henne, men så en blå hanne da... var vel kanskje enten for sent eller for tidlig ute.

Skrevet

Pene jenta :P God jul! Fikk ikke sett henne på dogs4all desverre, var bortom gdringene for å se, men så ikke noen som lignet på deg eller henne, men så en blå hanne da... var vel kanskje enten for sent eller for tidlig ute.

Tusen takk =) hanner og tisper stilte ikke i samme ring, så ikke rart du ikke så oss :wub:

• 4 weeks later...
Skrevet

Da har endelig Arwen begynt å løpe :lol: Dette er tispen jeg skal ha kull etter hvis parring, drektighet og fødsel går bra :blink:

Egentlig heter ho Nordic Giant's Bushranger og er harlequin av farge :lol:

Noen lurer kanskje siden jeg har sakt jeg skal ha en blå til, men siden valget til denne tispe-eiern heller mot Molosserix Crown Prince (faren til Kita), takket jeg nei. Faren til dette kullet har jeg syntes var helt rålekker siden jeg så han første gang :wub:

Noen bilder av Arwen:

Arwen.jpg

Arwenoppstilt.jpg

Faren er Nordic Giant's Colonel Cody (begge hundene er fra hennes eget oppdrett). Theodor til daglig :blink:

På bildene er han 10mnd

Theodor10mnd.jpg

Majestetisk og maskulint hode

Theodorhode.jpg

Så da er det tre fargemuligheter :hmm: Sort, mantel eller harlequin :D er noen fra Australia, Finland og Sverige (oppdrette alle sammen) som ville ha harlequin tisper, så da passer det jo fint at jeg vil ha en litten gutt :lol: blir spennende å se hvordan det blir framover. Regnet med parring i slutten av uke 5 :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
    • Hvis du ikke har vært borte mer enn en time nå, og så plutselig øker til en hel arbeidsdag så er det klart at det blir problemer. Jeg vil også påstå at de færreste valper takler greit en arbeidsdag alene ved 12 uker, og synes det er ganske dårlig av en oppdretter å påstå det. Det er også litt raseavhengig, men jeg ville aldri regnet med at hunden var klar til hele dager alene hjemme ved 12 uker, uansett rase. Man henter vanligvis valpen ved 8-10 uker. Den første uken bør man være sammen med valpen og legge et trygt grunnlag, og så gradvis legge til rette for at valpen takler at man går unna, enten det bare er i et annet rom, ut og hente posten, osv. Da er det veldig individavhengig hvor fort man kan gå fram, og går man for fort fram må man ofte gå mange steg tilbake igjen. Det ER mye jobb å ha hund, og uansett hvor forberedt man er så tror jeg mange får seg en overraskelse. 
    • Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...