Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jepp, liker ikke å ha syke barn :blink: gikk ikke mer enn 2 dager, så var ho "hostfri" :P så etter litt fram og tilbake og snakk med vet'n var det ikke no problem å stille på Lillestrøm :P:P så blir det Stockholm og Göteborg neste :)

kan ikke sette ord på hvor mye jeg gleder meg til å dra dit, møte oppdretter og få en fin tur=) :P

Skrevet

Jepp, nå har vi mye å se fram til gett!!

Er utrolig glad for at begge "barna" allerede er symptomfri etter en liten omgang med kennehoste...Nå får vi begynne å trene litt igjen...

Skrevet

I ringen i går røyk vi ut på blå, som utrolig mange andre:S i åpenklasse tisper var det 11 av 14 som fikk blått :D så her var det lite knappenålshode får å få rødt :P

fikk brev fra skk med startnr. til hund 2009 i Stockholm i dag :D Kita skal bedømmes som hund nr. 9, av alt 12 juniorer :D i alt er det 97 GD'er :D det er maaaaange :D gleder meg vil til å se så mange GD'er på en plass "yes"

Skrevet

ja var han dag, med Tulla (mantel tispa) som sa det :D så nåløyet hos denne dommeren var bitte lite. Viste tydeligvis veldig godt hva ho ville ha :P og gjett om jeg skal inn på dogweb å sjekke der når resultatene kommer der! se hvor mange alt i alt som fikk, blå eller dårligere :D

3stk er få liksom, i andre ringer var det 8 som fikk CK og liknende :D

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg elsker ansiktet til Kita, helt vakkert! :whistle: Også ser hun jo bare så stolt og elegant ut på bilde nr 2 og 4.

Skrevet

Jeg elsker ansiktet til Kita, helt vakkert! :whistle: Også ser hun jo bare så stolt og elegant ut på bilde nr 2 og 4.

Tusen takk, eller er vel Kita som skal takke :wub: håper det blir enda stoltere og mer elegant med alderen :) får bort "babyface" for å si det sånn, ganske valpete ennå :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Pene jenta :wub: God jul! Fikk ikke sett henne på dogs4all desverre, var bortom gdringene for å se, men så ikke noen som lignet på deg eller henne, men så en blå hanne da... var vel kanskje enten for sent eller for tidlig ute.

Skrevet

Pene jenta :P God jul! Fikk ikke sett henne på dogs4all desverre, var bortom gdringene for å se, men så ikke noen som lignet på deg eller henne, men så en blå hanne da... var vel kanskje enten for sent eller for tidlig ute.

Tusen takk =) hanner og tisper stilte ikke i samme ring, så ikke rart du ikke så oss :wub:

• 4 weeks later...
Skrevet

Da har endelig Arwen begynt å løpe :lol: Dette er tispen jeg skal ha kull etter hvis parring, drektighet og fødsel går bra :blink:

Egentlig heter ho Nordic Giant's Bushranger og er harlequin av farge :lol:

Noen lurer kanskje siden jeg har sakt jeg skal ha en blå til, men siden valget til denne tispe-eiern heller mot Molosserix Crown Prince (faren til Kita), takket jeg nei. Faren til dette kullet har jeg syntes var helt rålekker siden jeg så han første gang :wub:

Noen bilder av Arwen:

Arwen.jpg

Arwenoppstilt.jpg

Faren er Nordic Giant's Colonel Cody (begge hundene er fra hennes eget oppdrett). Theodor til daglig :blink:

På bildene er han 10mnd

Theodor10mnd.jpg

Majestetisk og maskulint hode

Theodorhode.jpg

Så da er det tre fargemuligheter :hmm: Sort, mantel eller harlequin :D er noen fra Australia, Finland og Sverige (oppdrette alle sammen) som ville ha harlequin tisper, så da passer det jo fint at jeg vil ha en litten gutt :lol: blir spennende å se hvordan det blir framover. Regnet med parring i slutten av uke 5 :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...