Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

da har vi hatt en ny veiing og måling :P veier nå 20,4kg og er blitt 53cm høy :P

det var brått 3cm på ei uke det :P

så ringte de fra oslo hundeskole på torsdagen, valpekurset starter den 27. april :P så da blir ho nok sliten ja :P da blir det tre ganger i uka;)

de har også kurs til sommeren, med søk, spor og rundering :P så vi skal bli med på det sammen med Anniken og Cross :P fra 16.-20. juni :P er på sølen, tror det er litt nord for Hamar :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vi hatt en ny veiing og måling :icon_cry: veier nå 20,4kg og er blitt 53cm høy :P

Vog Frøya i går,, da var ho 16 uker og 2,4 kg.. :P e litt forskjell på dessa to ja.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det må jeg si :P lille nurken her er bare 14 uker, men begynner å bli ei stor jente nå :D begynner liksom å se at det er en GD nå :P

nå ligger ho og snorker på dyna si. sliten og trøtt etter en dag med mye inntrykk :P var ute på morran og leika masse med Marco, sånn en halvtiime-tre kvarter :wub: så dro vi opp i stallen en tur, siden jeg skulle sko og værke noen hester der. må si ho er kjempeflink med hesta, rolig og fin (ikke redd), når vi var ferdig der dro vi til Askim "city" :P der vi miljøtrente i gågatene og i by'n :o til slutt dro vi innom søstra mi en tur :P

så får håpe ho sover litt lenger enn til kvart på 4 i morra :P:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal valpekurset gå 3 dager i uka?:icon_redface:

Gleder oss til sommern nå gitt!

jøss er du her også :P:wub: det var jo koselig! regner med det går tre ganger i uka ja:) var i hvertfall det det stod på hjemmesiden dems :P

sommeren blir jo bare helt knall :D har du egen tråd her inne til Cross eller??

tenker de kommer til å storkose seg sammen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada er her. hehe. men har ingen egen tråd til han ennå...

ok, vi ble informert om 2 dager i uka vi, da vi begynte. nå har vi en kveld, med litt lengre økter. får mye mye mer ut av treninga og det blir skikkelig effektivt. :icon_redface: anita karlsen som blir instruktøren deres eller?

ja tipper det blir superbra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada er her. hehe. men har ingen egen tråd til han ennå...

ok, vi ble informert om 2 dager i uka vi, da vi begynte. nå har vi en kveld, med litt lengre økter. får mye mye mer ut av treninga og det blir skikkelig effektivt. :wub: anita karlsen som blir instruktøren deres eller?

ja tipper det blir superbra:)

kanskje det blir to :D ikke helt sikker jeg :o men skulle få info i posten, så veit mer etter det :icon_redface:

var i hvertfall ho som ringte meg:) er det fler instruktører som holder tol ved skreia??

fortsatt valpekurs dere går på eller er det noe annet kurs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vi hatt en ny veiing og måling :icon_redface: veier nå 20,4kg og er blitt 53cm høy :P

så ringte de fra oslo hundeskole på torsdagen, valpekurset starter den 27. april :P så da blir ho nok sliten ja :P da blir det tre ganger i uka;)

de har også kurs til sommeren, med søk, spor og rundering :P så vi skal bli med på det sammen med Anniken og Cross :wub: fra 16.-20. juni :P er på sølen, tror det er litt nord for Hamar :D

Embla er 2 år og veier 25 kg og er ca. 60 cm høy :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, skjønner! tror hu anita skal være flink. det er venninna til instruktøren min, så har hørt en del bra om a:)

håper det går bra da, syns nok yakita blir arti!

nei vi går ikke på valp lenger. går videregående lydighet pluss.

trent noe mer til stangeutstillinga eller? nærmer seg det nå. hehe;) gruer meg litt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha ja men Cross er jo både lydig og flink han:)

utstillinga blir sikkert ikke noe problem for dere;) skal oppdrettern deres være der som psykisk støtte eller??

vi trener en liten snutt hver dag, med stå, se på tenner og gå pent på min venstre side:) synes ho er blitt ganske flink;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei uff, si ikke det;) mye som spiller inn på en slik dag! hehe!

jada hun skal dit. blir et slags familietreff. bror og søster til cross stiller også...

så bra da! går nok bra for dere vettu:) vi må vel møtes før den tid vel????:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det bilde bare måtte jeg lagre;) det var helt rått :ahappy:

hvis du er i stand til å kjøre, så er det bare å si fra :D vi er klare når du er klar vettu :D

koselig at fler fra kullet hans også skal stille da=D

tre med Yakita, fra hennes kull:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga var Kita med opp i stallen hos Randi :D vi kosa oss skikkelig i vårsola som virkelig varmet godt :D Mamma tok bilde av meg og Kita i helga ;) synes det var litt søtt jeg da :ahappy:

er i hvertfall en blid og fornøyd jente jeg har!

Meg_og_Kita_koser_14_uker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok noen nye bilder etter jobb i dag ;) Yakita med litt overskudd for å si det sånn ;)

her i full rulle mellom trærne :) så rask at det blei bare bakparten som blei med nesten ;)

Yakita_14_uker_l_per_mellom_tr_ra.jpg

Jeg har fått meg monsterhund ;) ser jo mer vill enn tam ut der ho hoppe fra snøkanten :)

Yakita_14_uker_ser_mer_vill_enn_tam_ut.jpg

En stolt Yakita med nytt skjærf ;)

Yakita_14_uker_stolt_med_nytt_skj_rf.jpg

Her er ho hoppende og skrensene opp på brøytekanten :)

Yakita_14_uker_skrenser_i_sn_en.jpg

ja da var ho i gang med øra på stilk igjen og ei kongle i mun :)

Yakita_14_uker_med_kongle_i_munn_og__ra_p__stilk.jpg

Her er det bare å passe seg, så man ikke blir flydd ned :)

Yakita_14_uker_og_i_full_fart.jpg

Full fart, så øra flagrer ;)

Yakita_14_uker_i_full_rulle.jpg

Veit ikke hva jeg skal kalle denne galopp/hopp'n her jeg ;)

Yakita_14_uker_snakker_om___l_pe_du.jpg

Yakita stirrer den lille kongla si i senk :)

Yakita_14_uker_med_en_kongle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ;)

Søting ja :)

Virker som hu har mer energi den dama di altså :)

Men Ylbert er jo mager rett og slett nå, men vi kan ikke øke mengden på mat heller når han legger på seg og vokser de 2 cm og kg i uka liksom ;)

Men han har da sine raptuser innimellom han også, skjer som oftest inne da men :)

Løper frem og tilbake med lille tufsa si i munn ;)

Gleder meg til å møte dere om ikke så alt for lenge altså ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ;)

Søting ja ;)

Virker som hu har mer energi den dama di altså ;)

Men Ylbert er jo mager rett og slett nå, men vi kan ikke øke mengden på mat heller når han legger på seg og vokser de 2 cm og kg i uka liksom :)

Men han har da sine raptuser innimellom han også, skjer som oftest inne da men ;)

Løper frem og tilbake med lille tufsa si i munn :)

Gleder meg til å møte dere om ikke så alt for lenge altså :);)

ja etter jobb er det full rulle en stund :) ganske artig å se på ho da :) hender ho begynner inne også, men da går vi bare ut så ho får fortsette der;)

er han mager altså, vokser seg sikkert til når den værste veksten har gitt seg :)

ja blir fint og møtes og ikke minst koselig for hundene ;) de kjenner hverandre sikkert igjen ;) er ikke lenge igjen nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...