Gå til innhold
Hundesonen.no

hjelp til å lage julekort!?


Gry83

Recommended Posts

heisann alle sammen!

okey,veldig kort fortalt: siden mai har hunden min,olivia,vert syk. hun var plaget med høy feber,mange forskjellige symptomer og plager,samt veldig dårlig annmenntilstand,men til tross for at vi nermest bodde hos veterinæren (3 forskjellige veterinærer OG veterinærhøyskolen i oslo var involvert) i 4 måneder var det ingen som fant ut hva hun feilte. jeg var på et tidspunkt så fortvilet over hele situasjonen og på hunden sine vegne at jeg vurderte ved flere anledninger å la henne få slippe alle plagene sine... jeg gjorde alt jeg kunne,men til tross for det fikk vi ingen diagnose,og dermed heller ingen behandling (bortsett fra antibiotika),og hunden ble ikke bedre. tvert i mot dukket det bare opp flere og flere symptomer.

vel,jeg bestemte meg for å la enda et par veterinærer ved nok en dyreklinikk ta en kikk på henne,uten egentlig å ha noen som helst tro på at disse kunne gjøre noe mer for henne,men mest for å ikke ha noenting uprøvd... det var den beste avgjørelsen jeg kunne ha tatt-for noen fantastiske veterinærer!

straks satte di himmel og jord i bevegelse for å finne ut hva som var galt med olivia-di ba meg skaffe alle svarene på blodprøver vi tok på den andre dyreklinikken,og olivia tilbrakte en hel dag hos dem sånn at dem kunne undersøke henne grundig,med røntgen og full pakke. og endelig fikk vi svar: olivia hadde en kronisk betennelse på hjerteklaffen,pga dette hadde hun svekket hjerte og væskeansamling i lungene,samt hun hadde imunsystemsvikt. ingen hyggelig diagnose å få,men nå hadde vi i det minste fått svar og en forklaring på hvorfor olivia var så dårlig! det ble straks satt i gang behandling med hjertemedisiner (for å lette jobben til det svekkede hjertet),vanndrivende (for å kontrollere væaskeansamlingen i lungene),og permanent antibiotika (som skal erstatte det ødelagte imunsystemet)... og olivia har rett og slett fått livet sitt tilbake. :D hun har svært få symptomer,hun er aktiv,energisk og glad igjen,hun har fått tilbake matlysten og har lagt på seg all vekten hun mistet da hun var dårlig. ord kan ikke beskrive hvor takknemlig jeg er ovenfor disse veterinærene! dem har vert helt supre på alle måter:

-dem har hele veien vert veldig inkluderende å latt meg tatt del i alt som skjedde,forklart og svart på alle mine tusen spørsmål om sykdommen,om medisinene osv

-dem har vert veldig hensynsfulle,snille og forsiktige med hunden

-dem har vert nøye med oppfølging etterpå og virker genuint interesserte i hvordan ting går med olivia

jeg kan anbefale KARMSUND DYREKLINIKK i haugesund på det aller varmeste!

vel,over til hovedpoenget mitt med dette innlegget: jeg vil gjerne sende en hyggelig julehilsen til karmsund dyreklinikk på mail,og det er her jeg trenger deres hjelp. jeg har sett hvor fantastisk flotte julekort dere har laget,så dermed lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg å lage et fint julekort jeg kan sende til veterinær-heltene mine? :D

jeg vil veldig gjerne at det skal være et bilde av olivia på dette kortet,et flust av bilder finner dere på siden hennes:

http://oliviajenta.wordpress.com/

jeg vil også ha med denne teksten på kortet:

Vi vil ønske veterinærene ved Karmsund Dyrehospital en riktig GOD JUL!

Di beste hilsener fra Olivia og matmor Gry :P

ellers har dere fritt spillerom for hvordan kortet skal se ut.

fordi jeg er litt ekstra generøs nå når det er jul,og for å gjøre det hele litt mer spennende og forhåpentligvis å få mange bidrag å velge mellom,så lover jeg en premie på 100 kr som går direkte inn på kontoen til den jeg synes har laget det fineste julekortet,det julekortet jeg sender av gårde. :) dersom det kommer noen bidrag,kåres vinneren rundt midnatt på søndag. så... da er det bare å sette i gang,folkens! :P

håper at det finnes noen som vil delta på dette-jeg vil være dere evig takknemlige alle sammen! jeg synes virkelig disse veterinærene fortjener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget to varianter. Men hvordan får jeg sendt de til deg? Er ikke sikker på hvordan jeg legger inn bilder her inne. Har du en mailadresse jeg kan sende de til deg på?

http://kristinrosoy.googlepages.com/lykkebilder

De ligger inne på denne siden så du kan se de.

oi,di var kjempeflotte! akkurat det bildet er en av mine favorittbilder av olivia :)

tusen takk for bidrag! :D

du (og andre som måtte føle for det) kan sende julekortene til: gryjenta@gmail.com :P

edit: jeg kan jo forresten bare kopiere dem å lagre dem innpå PC'en,så slipper du å sende dem :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et par forslag. Kanskje kommer jeg med flere utover dagen :D

julekort-1.jpg

julekort2-1.jpg

enda et par kjempebra julekort-jeg er mektig imponert over hvor flinke dere er her på doggis :D

jo flere forslag,jo større sjanse er det for å vinne,så det er bare å pøse på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å fyttigrisen,som jeg har slitt med å velge julekort! absolutt alle var jo kjempeflotte,og jeg endte opp med å sitte med 3-4 favoritter til slutt som jeg nesten ikke greide å velge mellom. :rolleyes: mye vanskeligere enn jeg hadde trodd!

til slutt falt valget på dette flotte julekortet:

julekort-1.jpg

så gratulerer WHEATENTASS,du er vinneren av 100 kr! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Gry og Olivia!

Har ingen forslag til julekort, men ville bare inn å hilse på dere. Var forresten et flott julekort som du til slutt valgte... :D

Jeg har lagt inn en hilsen på siden til Olivia forresten... :)

Håper alt er bra med dere i julestria... :) Jeg får vel sette i gang med å rydde her jeg..Tenkte å ta det, nå som typen er på jobb, sånn at han kommer hjem til en ryddig leilighet:):D Hehe!

Noen som forresten vet hvordan man forandrer på profilen sin her på Doggis?? Er jo en del som jeg må forandre på nå... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Gry og Olivia!

Har ingen forslag til julekort, men ville bare inn å hilse på dere. Var forresten et flott julekort som du til slutt valgte... :)

Jeg har lagt inn en hilsen på siden til Olivia forresten... :D

Håper alt er bra med dere i julestria... :D Jeg får vel sette i gang med å rydde her jeg..Tenkte å ta det, nå som typen er på jobb, sånn at han kommer hjem til en ryddig leilighet:):o Hehe!

Noen som forresten vet hvordan man forandrer på profilen sin her på Doggis?? Er jo en del som jeg må forandre på nå... :o

heisann du! :D

ja var det ikke flott vel!? jeg er forferdelig imponert over hvor flinke disse folkene er til å lage julekort altså!

tusen takk for hilsenen,jeg har akkurat vert å svar der nå. ting tar litt tid her,har det travelt med juleforberedelser!

jeg er forferdelig dårlig til å forklare sånne ting,så jeg håper noen andre kan svare bedre på spørsmålet ditt! men hvis ikke,skal jeg alltids prøve å forklare jeg. :)

kos deg med julevasken,nå må jeg finne medisiner til frøkna mi her,før jeg drar på julehandel! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Gry og Olivia!

Har ingen forslag til julekort, men ville bare inn å hilse på dere. Var forresten et flott julekort som du til slutt valgte... :D

Jeg har lagt inn en hilsen på siden til Olivia forresten... :D

Håper alt er bra med dere i julestria... :) Jeg får vel sette i gang med å rydde her jeg..Tenkte å ta det, nå som typen er på jobb, sånn at han kommer hjem til en ryddig leilighet:):) Hehe!

Noen som forresten vet hvordan man forandrer på profilen sin her på Doggis?? Er jo en del som jeg må forandre på nå... :D

Du går på kontrollpanel, så finner du det sikkert :o

Veldig fint julekort forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...