Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny pus til jul


PsychoLynx

Recommended Posts

Yapp, jeg skal rett og slett kjøpe katt til meg selv i julegave! :)

Pus er blanding av orientaler og "nabokatten". Har enda ikke helt bestemt meg for hvem av de to hannene jeg vil ha, men får se litt når vi henter den.

Jeg trenger navnforslag... Navnet skal inneholde s'lyden... Det skal ikke rime på Psycho eller Lucifer eller Luc. Og det skal være enkelt å "rope"/uttale.

trenger mange forslag, slik at jeg kan eliminere ettersom. :) Sist tok det 1 mnd før Lucifer fikk sitt navn, så her blir ingenting overlatt til tilfeldighetene.

Men, det er uansett EN av disse to som skal flytte til oss!

pus 1:

katt_002.jpg

katt_004.jpg

pus 2:

katt_003.jpg

katt_001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Pus 1 var veldig fin, men pus 2 så ut som en litt doven løve på det første bildet, som plutselig kan finne ut at 'nå skal jeg gjøre noe faenskap'. Tror pus 2 kan bli en morsom katt..

Hva med Silius? Eller Sinius? Sernej? Zilius. Poseidon. Sernies. Capros. Stealth. Zenno. Eller noe sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin! hum.. mon tro om det var disse pusene jeg mailet på, men så ble det liksom litt for langt vekke for oss dette... liknet iallefall masse. De blir så flotte når de er iblandet litt orientalsk blod :)

Grattis med ny pus! Her var det masse navn på s...norskenavn.no

ellers kan du jo kalle han noe så "Orientalsk" som Safran hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tabby-katter med en M i panna' må da hete noe på M, ikke sant...

"Morse"?

Susanne

Pffft, det må de da ikke. Vi har sånn pus som heter Sofie Sofapus hjemme hos mamma og dem. :) :)

Men på M har du jo mye. Marzipan(han er jo en julegave, ikke sant?), Moccas, osv. :)

Hva med CACIB? Siden vi nettopp fant ut hvordan det ble uttalt. :P Sasib-pus! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendemessig likte jeg best nr 1.. tegningene osv... :)

Sirius

Cert! haha

Salmon

Saxe

Cert må være med!

Jeg synes pus nr. 1 så veldig våken og kvikk ut, mens nr. 2 så litt daff, og mer kosete ut :) da kommer det jo an på hva man vil ha :)

hmm.. ang. navn, vet jeg faktisk ikke helt... kan se om jeg kommer på noe :P

Dette er hva selger sier... "nr 1 er den mest robuste og høylytte og nr 2 er den mest viltre"

Så her må man velge blandt to onder :P

Men navneliste til nå

Silius

Cacib

cert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang betydning i navnet, så er enten Silius eller Sinius navnet på skipet til tipptippoldefaren til en kompis av meg. Han var viking, og skipet var da så klart et vikingskip. Men klarer ikke for mitt bare liv å huske om det var Silius eller Sinius, men tror Silius. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene sakene! :ahappy:

Kan kanskje virke som pus 2 blir mest lik mora av utseende...? Hmmm... Gleder meg til å hilse på uansett hvilken det blir! :P

Skal tenke litt lurt om navn når jeg får tid...

Sånn apropos skip så har du jo en annen med s også - Poseidon. (Edit: Oups... det har visst roya87 allerede nevnt... :whistle: )

Edit 2:

Jeg skulle egentlig rettet prøver, mao er det plutselig VELDIG gøy å lete etter pusenavn... Så tok et lite søk på berømte katter på nettet (skader jo aldri å være oppkalt etter noen... :ahappy: ).

Azraël - onde pusen til Gargamel i Smurfene

Berlioz - ene kattungen i Aristokattene (åååh, gode barndomsminner!)

Catzilla - fra filmen Mouse Hunt... ?

Genghis - bla fra Cats (og i tillegg en siameser)

jah... og ellers går det an å guggle og se selv! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mungo Jerry, Rumpleteazer, Mr.Mistoffelees(men det passer vel best på svart/hvite), Rum Tum Tugger(det må jeg si jeg synes passer til nr 2 der).. <--Cats-navn.

Må si jeg synes Azraël var et veldig pent navn... Fikk litt lyst til å stjele det, egentlig. :whistle: (men jeg har ingen å gi det til..) *åh, nei, farlige tanker! skal IKKE ha en katt til! neineineineineineinei*

Edit:legge til litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit 2:

Jeg skulle egentlig rettet prøver, mao er det plutselig VELDIG gøy å lete etter pusenavn... Så tok et lite søk på berømte katter på nettet (skader jo aldri å være oppkalt etter noen... :whistle: ).

Azraël - onde pusen til Gargamel i Smurfene

Berlioz - ene kattungen i Aristokattene (åååh, gode barndomsminner!)

Catzilla - fra filmen Mouse Hunt... ?

Genghis - bla fra Cats (og i tillegg en siameser)

jah... og ellers går det an å guggle og se selv! :ahappy:

Bare fortsett du Bente, dette kan du bedre enn meg. :closedeyes:

Likte Azraël da! Og du vet jo åssen smak jeg har på kattenavn... Det må være litt i Lucifer, Tamlin eller Lillith stil :ahappy:

Jeg skal gå igjennom lista her igjen i morra når vi får hentet pus og vet hvilken vi velger, så skal jeg tenke videre da :P

Skjønne puser :P Har en pus av samme blanding her, mor orientaler og far nabokatt. Du må bare gjøre deg klar for en katt som prater mye, er enda mer kosete, og ikkje minst har en kroppstemperatur som er litt høyere enn huskatter :P

Navn er eg dårlig på, men her kommer en link: http://www.behindthename.com/

Å, fortell mer!

Har allerede en prater i hus fra før, og bortsett fra at han reklamerer høylytt hver gang han må på do, så er prating kjempekoselig! Vi har akkurat hatt en intellektuell samtale her i sofaen. kjære Lucifer og jeg.

Og kos vil vi gjerne ha mer av! Helst av en katt som ikke spretter opp så fort man puster :P

Skal se på linken din i morra. Nå skal jeg sove tror jeg :P

Men få gjerne se bilder av din pus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...