Gå til innhold
Hundesonen.no

V&H


Marthe

Recommended Posts

Jeg skulle kjøpe V&H for et par dager siden. Da kostet det 25 kr per kg (pølser). Er det bare jeg som synes at dette var litt i overkant? Jeg fòrte på V&H for noen år siden, og da tror jeg at jeg betalte rundt 15 kr per kg. Kan dette stemme? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en halvkilospølse så var det en sinnsyk pris, dyrere enn ren kjøttdeig for eksempel. Jeg betaler 13 kr pr halvkilospølse når jeg kjøper minst ti stykker. Det blir ennå billigere hvis man kjøper blokker eller kjempepølser (husker ikke hvor store de er), men jeg orker ikke styret og sølet med disse.

Edit: Ser nå at du betalte 25 pr kilo. Det tror jeg altså er normal pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expensive, I tell you.

Jeg synes fortsatt ikke det er dyrt i forhold til tørrfôr. Skulle valpis gått på bare tørrt hadde hun spist rundt 2 liter dagen, og det blir over to sekker i mnd... Nå får hun 300g tørrt (ca 6 1/2 dl) til frokost, og 350g V&H eller annet rått til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos V&H i Sandnes betaler en 22 kroner for 1 kilos pølser, dersom en kjøper minst 20 pølser, 27 kroner ellers.

For 20 kilos blokkene betaler en 15 kroner kiloen, 300 kroner per blokk for de som er god i matte ;) Her er det ingen mulighet for å hente rabatter på kjøp av x - antall blokker ;)

For 5 kilos pølsene, betaler en 18 kroner per kilo - eller 90 kroner per pølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper vi ikke på samme sted lenger? Er det nr 25 du betaler ekstra for eller?

Vet ikke jeg? Kjøper der jeg alltid har kjøpt. Betaler ikke mer for 25 enn for 33. Men betaler 1 kr ekstra for kg hvis jeg vil ha blokken opphogd (uansett hvilken type), og da blir prisen 260 kr for 20 kg. ;) Og eh, kanskje mindre enn 250 for 20 kg hvis den ikke er opphogd? *regne matte* Bah, jeg husker ikke. Det er nesten alltid gubben som handler fôr. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er så "skammelig dyrt" skjønner jeg ikke helt. Selv om man kjøper det i butikker og ikke forhandler, så kommer man ganske greit ut av det i forhold til en god del tørrfôr. Nå er jeg ikke helt inne i tørrfôrpriser, men hvor mange 15 kg sekker får man for under 450 kroner? Sist jeg kjøpte tørrfôr, så mener jeg at jeg betalte rundt 550 kroner for en sekk med RC i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg? Kjøper der jeg alltid har kjøpt. Betaler ikke mer for 25 enn for 33. Men betaler 1 kr ekstra for kg hvis jeg vil ha blokken opphogd (uansett hvilken type), og da blir prisen 260 kr for 20 kg. :P Og eh, kanskje mindre enn 250 for 20 kg hvis den ikke er opphogd? *regne matte* Bah, jeg husker ikke. Det er nesten alltid gubben som handler fôr. ;)

Hehe, ja da er jeg med. bare vi som kjøper 3x20kg i slengen= 20 kr billigere pr blokk =220kr . og vi kapper selv. Men pølsene har han tatt 20 for når jeg har handla der i allefall (http://www.bayeros.com/). Gubber er fine å bruke til å handle for (for ikke å snake om til å dele opp for..) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja da er jeg med. bare vi som kjøper 3x20kg i slengen= 20 kr billigere pr blokk =220kr . og vi kapper selv. Men pølsene har han tatt 20 for når jeg har handla der i allefall (http://www.bayeros.com/). Gubber er fine å bruke til å handle for (for ikke å snake om til å dele opp for..) ;)

Ååja, mulig de tar 20 for pølsene, jeg har ikke kjøpt sånt, men innbilte meg at jeg hadde fått høre prisen en gang, og droppet det pga det. Kjøpte heller blokk litt senere. Gubber er gode å ha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en halvkilospølse så var det en sinnsyk pris, dyrere enn ren kjøttdeig for eksempel. Jeg betaler 13 kr pr halvkilospølse når jeg kjøper minst ti stykker. Det blir ennå billigere hvis man kjøper blokker eller kjempepølser (husker ikke hvor store de er), men jeg orker ikke styret og sølet med disse.

Edit: Ser nå at du betalte 25 pr kilo. Det tror jeg altså er normal pris.

Her hos meg betaler vi 26 kr kg når vi drar ut på klinikken å kjøper..

Men kjøper vi hos privat forhandler betaler jeg 18 kr kg..

han tar da ikke inn blokker, kun kg pølser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 200kr for ei 20kg blokk (privat forhandler med stooor huskykennel), også er det rundt 15kr for et halvtkilo, 25kr for et kg, og 100kr for 5kg i pølseform på dyrebutikken (hvis ikke prisene har steget nå da). Vi kjøper som oftest 20kg vi, enklest, men det betyr at vi ikke har plass til så mye menneskemat i fryseren.. Ønsker meg ny fryser;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt 15 kr per "enkle" halvkilospølse, men 13 kr per pølse om jeg har kjøpt flere enn 10. Nå er det dessverre en stund siden jeg har fått kjøpt V&H, jeg har rett og slett ikke fryseplass. Jeg er heller ikke sikker på om jeg har plass til en fryser til *sutre*

Jeg satt og regnet på dette i stad, og jeg hadde spart MYE på å fôre på V&H framfor tørrfôret vi bruker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt 15 kr per "enkle" halvkilospølse, men 13 kr per pølse om jeg har kjøpt flere enn 10. Nå er det dessverre en stund siden jeg har fått kjøpt V&H, jeg har rett og slett ikke fryseplass. Jeg er heller ikke sikker på om jeg har plass til en fryser til *sutre*

Jeg satt og regnet på dette i stad, og jeg hadde spart MYE på å fôre på V&H framfor tørrfôret vi bruker nå.

Det er dyrt å være fattig og ha dårlig plass.. :icon_confused: *ønske seg fryser til jul*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt å være fattig og ha dårlig plass.. :icon_confused: *ønske seg fryser til jul*

Men tenk på hvor fort du sparer inn igjen en fryser om du bytter til vom og hundemat?

Nå er det lenge siden jeg ga tørrfor til en hund, og husker ikke helt hvor mye de forskjellige hundene skal ha, men uanset.. Om man regner 300 g med tørrfor da, pr dag. (tatt ut fra en tabell på royal canin sine sider). Hund på 20 kg. Da har den hunden mat i 50 dager for ca 600 kr (er det ikke ca det for en 15 kg sekk da??). Det vil si ca 4400 kr pr år i tørrfor.

(eller er jeg helt på jordet med regnekunnskapene mine idag?)

Bridie får +-300 g vom og hundemat pr dag. Vi reiser til Askim og handler mat direkte fra leverandør før maten blir fryst. Siden vi kjøper over 200 kg, betaler vi 150 kr pr 20 kg.

Bridie har 20 kg i 66 dager. Det vil si at vi forer Bridie for 830 kr pr år. (pluss reiseutgifter til askim, men kjekt med en svensketur samtidig :))

Fryser får man for +-3000 kr.... Altså, det tar deg litt over et år, på EN hund på 20 kg, å ha spart inn den frysern...

Tenk på hunder på 40 kg.. eller den som har fler hunder :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrt å være fattig og ha dårlig plass.. :ermm: *ønske seg fryser til jul*

Det kan man trygt si!

Men tenk på hvor fort du sparer inn igjen en fryser om du bytter til vom og hundemat?

*klippe fin utregning*

Jammen, tenk på de stakkarene (eh, er det egentlig et ord, og skrives det i så fall sånn? *forvirret*) som ikke har plass til en fryser? :icon_confused: Jeg krysser fingrene for at jeg flytter snart, og i tillegg vinner en pen gevinst i Lotto jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, tenk på de stakkarene (eh, er det egentlig et ord, og skrives det i så fall sånn? *forvirret*) som ikke har plass til en fryser? :icon_confused: Jeg krysser fingrene for at jeg flytter snart, og i tillegg vinner en pen gevinst i Lotto jeg...

ja da blir det litt værre desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk på hvor fort du sparer inn igjen en fryser om du bytter til vom og hundemat?

Vel, når sant skal sies, så får hundene V&H allerede. Men vi er så heldige å få låne fryseplass av foreldrene mine sånn at vi har plass til både V&H og mat til oss. Hadde jeg derimot hatt en større fryser, hadde vi kunnet hente *gratis* mat fra slaktern, og DET hadde spart seg fort inn, det! :ermm: Problemet med penger og sånt, er at det hjelper lite å "spare inn igjen" det man har brukt. Man må nødvendigvis HA pengene i utgangspunktet, sånn at man kan bruke de til å spare.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...