Gå til innhold
Hundesonen.no

Når tar dere siste turen ut på kvelden?

Kristiin

Recommended Posts

Skrevet

Ja, når er den siste lufte turen om kvelden til dere ?

Her blir det en times (ofte flere timer, men en time er minimum) tur mellom 19.30-20.00 og det er siste turen ut.

Da ligger han og slapper av/sover til klokken 7 dagen etter.

Skrevet

Har ingen veldig faste rutiner her, men jeg liker å jogge en tur med gjengen ca rundt kl. 20-21, minst 6 km, gjerne lenger. Er vi inne etter 22.30 blir dette siste tur ut den dagen, er vi inne før den tid slipper jeg de ut i hagen en snar-tur før leggetid, vanligvis rundt 23-23.30.

Skrevet

"Den Store Kveldsturen" skjer alt fra 20 til 00, ettersom hva passer meg/Casper. Har vært litt bevisst på å ikke ha noe fast tidspunkt, orker ikke en hund som maser etter klokken. Den er minimum en time lang, der han går fritt meste av turen.

Men siste tissetur skjer rett før vi legger oss, da sender jeg ham bare ut i hagen, og da vet han hva han har å gjøre. :wub: Med mindre vi kom inn fra turen etter 23, da slipper han å bli røsket ut av søvnen.

Skrevet

Vi pleier som regel å gå en skikkelig tur i 6-7 tiden. Etter det ligger Turbo som regel og snorker i soffan eller tygger på noe godt. den siste tisseturen blir i 22-23 tiden. Hvis vi skal opp tidlig dagen etter så kan den siste turen bli ganske tidlig på kvelden, men hvis vi vet vi har lyst å sløve litt lenge på morgenen, f.eks i helga, så drøyer vi den siste tisseturen så lenge som mulig.

Skrevet

Jeg går en tur med Symra i åttetiden, varierende lengde. Gubben eller Sara går med Pippin. (Jeg nekter å gå med begge til hver av dem har blitt flinkere med pene passeringer, jeg gidder ikke stå og streve hvis vi møter noen med hund(er)). Gubben tar en skikkelig tur med begge før vi skal legge oss, dvs sånn elleve tolv.

Skrevet

Mellom 18.00 og 01.00 en plass tar vi kveldsturen :wub: De blir også luftet en siste gang rett før vi legger oss når enn det er, men da er det bare rett utenfor døren.

Skrevet

Jeg antar det er snakk om å la hunden gjøre fra seg en siste gang før natta, og i så fall er svaret at jeg lufter for siste gang aldri tidligere enn 22, men andre veien er det litt ubegrenset. Vanligvis mellom 00 og 01 en gang.

Skrevet

Rett før jeg legger meg... Noe som varierer fra 22.00 - til... 10.00 alt avhengig av jobb og hvor trøtt jeg er.

Skrevet

Her går vi som regel ut på siste luftetur i 9-tida. Da går vi en runde på mellom 20-30min. Langtur får de hver dag rett etter jobb i halv3-3tida. Så er det ut igjen om morran klokka 6. Innimellom der hender det de vil utenfor her å gjøre ifra seg.

Skrevet

Mener vi siste TUREN (hvor man går rundt omkring med hunden i bånd) eller siste LUFTEturen (hvor man går ut for å la hunden gjøre ifra seg og rett inn etterpå) ?

Siste TUREN er som regel imellom 21-01 tiden på kvelden/natta mens siste LUFTEturen er rundt alt fra 24-02 på natta.

Skrevet

Siste tisse (og bæsjetur) er det siste jeg gjør før jeg legger meg. Når vi kommer inn er det rett i seng. Når det er varierer vel fra 23 til 01 ca.. Og vi går i ca. 10 min. eller til han har gjort det han må.

Skrevet

Siste turen her er som morgen turen, ca 20-30min lang, tidspunktet varierer litt avhengig av når sistemann legger seg, men oftest mellom 22 og 01

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...