Gå til innhold
Hundesonen.no

Når tar dere siste turen ut på kvelden?


Kristiin

Recommended Posts

Har ingen veldig faste rutiner her, men jeg liker å jogge en tur med gjengen ca rundt kl. 20-21, minst 6 km, gjerne lenger. Er vi inne etter 22.30 blir dette siste tur ut den dagen, er vi inne før den tid slipper jeg de ut i hagen en snar-tur før leggetid, vanligvis rundt 23-23.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den Store Kveldsturen" skjer alt fra 20 til 00, ettersom hva passer meg/Casper. Har vært litt bevisst på å ikke ha noe fast tidspunkt, orker ikke en hund som maser etter klokken. Den er minimum en time lang, der han går fritt meste av turen.

Men siste tissetur skjer rett før vi legger oss, da sender jeg ham bare ut i hagen, og da vet han hva han har å gjøre. :wub: Med mindre vi kom inn fra turen etter 23, da slipper han å bli røsket ut av søvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier som regel å gå en skikkelig tur i 6-7 tiden. Etter det ligger Turbo som regel og snorker i soffan eller tygger på noe godt. den siste tisseturen blir i 22-23 tiden. Hvis vi skal opp tidlig dagen etter så kan den siste turen bli ganske tidlig på kvelden, men hvis vi vet vi har lyst å sløve litt lenge på morgenen, f.eks i helga, så drøyer vi den siste tisseturen så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går en tur med Symra i åttetiden, varierende lengde. Gubben eller Sara går med Pippin. (Jeg nekter å gå med begge til hver av dem har blitt flinkere med pene passeringer, jeg gidder ikke stå og streve hvis vi møter noen med hund(er)). Gubben tar en skikkelig tur med begge før vi skal legge oss, dvs sånn elleve tolv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det er snakk om å la hunden gjøre fra seg en siste gang før natta, og i så fall er svaret at jeg lufter for siste gang aldri tidligere enn 22, men andre veien er det litt ubegrenset. Vanligvis mellom 00 og 01 en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi som regel ut på siste luftetur i 9-tida. Da går vi en runde på mellom 20-30min. Langtur får de hver dag rett etter jobb i halv3-3tida. Så er det ut igjen om morran klokka 6. Innimellom der hender det de vil utenfor her å gjøre ifra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener vi siste TUREN (hvor man går rundt omkring med hunden i bånd) eller siste LUFTEturen (hvor man går ut for å la hunden gjøre ifra seg og rett inn etterpå) ?

Siste TUREN er som regel imellom 21-01 tiden på kvelden/natta mens siste LUFTEturen er rundt alt fra 24-02 på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...