Gå til innhold
Hundesonen.no

Når tar dere siste turen ut på kvelden?

Kristiin

Recommended Posts

Har ingen veldig faste rutiner her, men jeg liker å jogge en tur med gjengen ca rundt kl. 20-21, minst 6 km, gjerne lenger. Er vi inne etter 22.30 blir dette siste tur ut den dagen, er vi inne før den tid slipper jeg de ut i hagen en snar-tur før leggetid, vanligvis rundt 23-23.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den Store Kveldsturen" skjer alt fra 20 til 00, ettersom hva passer meg/Casper. Har vært litt bevisst på å ikke ha noe fast tidspunkt, orker ikke en hund som maser etter klokken. Den er minimum en time lang, der han går fritt meste av turen.

Men siste tissetur skjer rett før vi legger oss, da sender jeg ham bare ut i hagen, og da vet han hva han har å gjøre. :wub: Med mindre vi kom inn fra turen etter 23, da slipper han å bli røsket ut av søvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier som regel å gå en skikkelig tur i 6-7 tiden. Etter det ligger Turbo som regel og snorker i soffan eller tygger på noe godt. den siste tisseturen blir i 22-23 tiden. Hvis vi skal opp tidlig dagen etter så kan den siste turen bli ganske tidlig på kvelden, men hvis vi vet vi har lyst å sløve litt lenge på morgenen, f.eks i helga, så drøyer vi den siste tisseturen så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går en tur med Symra i åttetiden, varierende lengde. Gubben eller Sara går med Pippin. (Jeg nekter å gå med begge til hver av dem har blitt flinkere med pene passeringer, jeg gidder ikke stå og streve hvis vi møter noen med hund(er)). Gubben tar en skikkelig tur med begge før vi skal legge oss, dvs sånn elleve tolv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det er snakk om å la hunden gjøre fra seg en siste gang før natta, og i så fall er svaret at jeg lufter for siste gang aldri tidligere enn 22, men andre veien er det litt ubegrenset. Vanligvis mellom 00 og 01 en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi som regel ut på siste luftetur i 9-tida. Da går vi en runde på mellom 20-30min. Langtur får de hver dag rett etter jobb i halv3-3tida. Så er det ut igjen om morran klokka 6. Innimellom der hender det de vil utenfor her å gjøre ifra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener vi siste TUREN (hvor man går rundt omkring med hunden i bånd) eller siste LUFTEturen (hvor man går ut for å la hunden gjøre ifra seg og rett inn etterpå) ?

Siste TUREN er som regel imellom 21-01 tiden på kvelden/natta mens siste LUFTEturen er rundt alt fra 24-02 på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...