Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i senga

Linda Kristin

Recommended Posts

Det var vel ikke meningen at hunden skulle i verken seng eller sofa. Men ting forandret seg, og sambo er mye vekke. Ace har vært veldig grei å ha med tanke på at en ikke sitter alene og sturer, kommer seg ut og trening. Samtidig føler jeg det som trygghet å vite at Ace ligger ved siden av meg i sengen eller i stuen. Han veksler litt på sengen, sofaen og gangen. Og det er helt greit for meg. Skifter sengetøy ofte, og kokvasker det. Ellers er han alltid rein før han kommer i sengen. Han blir tørket hver gang vi har vært på tur, eller dusjet under.

Og når sant skal sies: jeg har aldri vært så frisk som jeg er når Ace er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 212
  • Created
  • Siste svar
Enten så liker man det å tillater det, ellers så liker man det ikke og unngår det.

Hunden min har ikke tilgang på soverommet vårt engang. Det er vårt rom. Hunden har sin plass i gangen. jeg velger å gjøre det fordi jeg syns hunder drar med seg mye skitt i pelsen, og røyter. Hårene stikker og klør. Hunden tar mye plass, har spisse albuer og bein og promper litt for mye. Jeg syns også det lukter stygt der hunden ligger.

Hunden får heller ikke være i møblene, men ligger på gulvet. Mye av de samme årsakene som over, samt at klør ødelegger møbelstoffene.

Vi som ledere har våre egne plasser som hunden må holde seg unna. (og selvsagt har vi de beste plassene)

Men ja, jeg kan skjønne at folk syns det er trivelig med hunder i møbler og seng.

Godt å se at det er flere som meg..hehe :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har unger, katter og bikkja i senga (og gubben da, helt ytterst på kanten :D ).

Trives meget godt med det.

Var ikke noe problem når Bonnie var valp heller. Hun tisset ikke i senga men vi måtte ta henne ned med en gang vi våknet for hun var så glad at hun skvetta litt :icon_redface:

Bessie fikk av praktiske årsaker sjelden ligge i senga. Hun røytet en hel katt hver natt + at hun tok uhorvelig stor plass.

Bonnie er litt greiere i størrelsen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover hundene i senga. Noe mer hår blir det, men all den møkka har jeg til gode å oppdage da. I tillegg til at jeg ikke akkurat er så plaget med lopper og lus på de, og sommerstid gåes de igjennom for flått hver dag uansett. Jeg har de i senga fordi jeg liker å ha de der. Dessuten så trenger jeg ikke å gå rundt å "befeste lederskapet" mitt ved å nekte de å ligge her og der, gå ut døra først etc. De er søren meg lydige selv om de sover der..... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er kjekt med boffen i sengen jeg. Hadde planer om å være streng hundeeier, men etter noen måndeder som hundeeier, så ble det bare til at hun fikk komme oppi sengen en kveld etter at hun hadde badet, og siden har hun vært der ofte. Hun kommer oppi kun på oppfordring, og ser ikke ut til å være fornærmet om hun må sove i sin seng på gulvet en natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zelda er lita og røytefri.

Jeg har aldri opplevd en kjempetilgriset seng etter Zelda har vært der, det er minimalt med hund altså!

Linda, hun tar ikke mye plass til å være storpuddel, hun krymper seg ettersom hvor god plass det er.

Jeg syns det er kjempefint å ha to hunder i senga, en fotvarmer(Zelda) og en kroppsvarmer.( jeg har 120 cm seng så det er god plass til hunder på besøk og, spesielt når besteforeldrene mines storpuddel som elsker senga mi kommer, da har jeg blitt omkranset med pudler, og jeg liker nærheten og tryggheten, for jeg bor i en skummel del av huset!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får hunden lov til å ligge i senga ja. bare kos det da. Han røyter en del da, men med svarte laken så ser man det ikke :icon_redface:

Den eneste ulempen er vel at han snorker som et uvær! og når han i tillegg skal ligge på hodeputa mi,så kan det litt for mye av det gode av og til. Men kunne aldri tenkt meg kaste ham ut av verken senga eller soverommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hofsen får verken lov å være i senga eller være i sofaen. Ser absolutt sjarmen i å tillate dyrene det, men syns selv det blir litt voldsomt pga størrelsen på vår hund, og det blir lite delikat å legge seg i masse hundehår. (syns jeg støvsuger senga ofte nok - tiltross for at hunden aldri er oppi)

Vi prøvde å ha henne i senga på en hyttetur i vinter (ikke vår hytte riktignok :icon_redface: ), men da hoppet hun ned med en gang.

Men må innrømme at det virker veldig koselig da.. I barndommen sov alltid familiens collie i senga mi, og hadde jeg bodd alene med en liten røytefri hund hadde jeg kanskje revurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie sover i senga, og det har hun alltid gjort :D

Da vi fikk eldstehunden, Tara, var mamma og pappa veeeldig bestemte på at "bikkja skal ikke i sofa, seng eller stoler". Jauda. Det holdt i knapt to mnd, så gikk hun hen og brøt bakbeinet. Da var det så synd på lille vofsen at hun måtte jo sove i senga. (Mamma sine ord :P )

Og siden har vi ungene hatt både hund og katt i senga :rolleyes:

Nå er sofaen, senga og stolene hårete :icon_redface:

En del hår blir det med hund i senga, men det oppveies av hvor kos det egentlig er å ha gubben på ene siden og boffen på andre siden. Glad i dem begge to, og da må vi selvsagt sove sammen :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forrige hunder har alltid fått lov til å ligge i sengen, men med denne orker jeg ikke... Ho snorker som en bryggesjauer,og hun er utrolig urolig.. og har vekket meg flere ganger midt på natten for å leke..Da blir mor morsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover hundene i senga. Noe mer hår blir det, men all den møkka har jeg til gode å oppdage da. I tillegg til at jeg ikke akkurat er så plaget med lopper og lus på de, og sommerstid gåes de igjennom for flått hver dag uansett. Jeg har de i senga fordi jeg liker å ha de der. Dessuten så trenger jeg ikke å gå rundt å "befeste lederskapet" mitt ved å nekte de å ligge her og der, gå ut døra først etc. De er søren meg lydige selv om de sover der..... :D

:D:P Mine også! Må være vi som er ytterst heldige da :icon_redface:

Mine har full tilgang til samtlige rom, samtlige senger og samtlige møbler. Noen ganger går de jaggu ut først av døra og. Det hender til og med de spiser før meg. Merkelig nok har de aldri prøvd å "ta" meg eller vært ulydig. Det er nok bare et spørsmål om tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover begge i senga hvis de vil.Bernerdyret orker som regel bare fem min. likevel,blir fort for varmt for ham. eventuelle gjestehunder får også sove der hvis de vil. Noen netter tar vi med en katt eller to også :icon_redface: Har god vaskemaskin og ny støvsuger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund i seng syntes jeg er helt greit, men nå røyter ikke min hund og han bli badet 1 til 2 g i mnd :D (Kongepuddel)

Vi har en seng på 180 og da er det god plass til både meg, mannen og Arkos :P

Syntes det er utrolig godt når hann ligg å varmer både seng og dyne mens jeg pusser tennene :icon_redface: faktisk så "sloss" vi om hvem han skal ligge hos :D

Når det gjelder hygiene så syntes eg det er blitt mye så hysteri og allt skal være så sterilt at imunforsvaret vårt har glemt å gjøre jobben når vi bli syk, så da er det kanskje litt greit å ha litt basiller i sengen alikavel :P

PS: no e vi nesten aldri syk heller (bank i bordet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo presisere at mine ikke har tilgang til alle møbler... De får sove i min seng, i tillegg har de en stol de kan ligge i. Sofaen og andre møbler er ikke tillatt, og det vet de. Dog ser det ut til at jeg må kjøpe en stol til; Norma vil gjerne dele plassen hun, mens Orry liker å ligge for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en brukt bueskinnsofa til 1000 kroner på fretex i stavanger. Pent brukt. Har ingenting imot å ha hunder, katter eller folk oppi den. Men dette er selvfølgelig noe jeg må ta konsekvensene av den dagen jeg kjøper en designersofa til 90.000 kroner...

Edit: rettet skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har både hunder og katter i senga vi... nå er det ikke plass i min seng da, men de sover hos mamma...

når hundene våre var valper, lå de i en egen seng ved siden av min/mammas seng, og hvis valpen ble urolig kunne vi bare legge armen ned til den så den hadde noeå ligge inntil, da merket vi også hvis valpen måtte ut, noe vi ikke har hatt problemer med ulykker inne på natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! :)

For meg er ikke min hund verken skitten eller uhygenisk, og jeg kan nusse og pusse, klemme og kose på henne overalt hele tiden uten at det er ekkelt!

Men andres hårete skittne, for ikke å snakke om ILLELUKTENDE dyr.. njæ, de får pent ligge på gulvet om de er på besøk.. Her i huset er det "bare" sofaen som er allemannseie :closedeyes:

Så enig, så enig - men det gjelder for mine hunder altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...