Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i senga


Linda Kristin

Recommended Posts

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Luno sover ikke i sengen, men hadde fått lov om han ville. Han liker derimot å komme opp i sengen med hele kroppen utenom bakbeina for å kose om morgenen (verdens herligste vekkerklokke tror jeg :) ). Gamlemor (Dibah) derimot sov alltid i sengen, hadde henne oppi siden hun var valp. Hun pleide å snike seg opp først og legge seg på puten min (vel, over puten, grønnisfrøkener tar gjerne noe mer plass enn at de får plass på en pute :rolleyes: ) Ellers var favorittsysselen å legge seg med ryggen mot meg og ta spenntak med beina mot veggen, for så å dytte hardt. Ikke alltid like behagelig, men hun var jo litt søt da i jakten på hodeputen :)

For min del er det altså helt greit med hunder i sengen, bare kos i grunnen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe bare tenker på en GD i senga:P sikkert koselig, men tror det kunneblitt trangt om plassen når den blei voksen:P hihi får skaffe meg dobbeltseng:P ser nok an rasen hvis jeg skulle hatt den i senga og som mange sier, mange synes det blir for varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har seng som er 1,25 bred. Der ligger vi to mennesker og to hunder, så det er bra vi er glade i hverandre, for å si det sånn. Folk som ikke har hundene sine i sengen vet ikke hva slags lykkelig bonding de går glipp av åtte timer i døgnet. Natten starter med en hund i armkroken og en langs siden, krypende tett inntil. Utover natten hopper som regel eldstehunden ned, men valpen blir liggende i sengen hele natten, i noen fantastisk underlige stillinger, helst på tvers ved fotenden så jeg blir liggende i en teit s-stilling. På morgenkvisten pleier eldstehund å komme opp igjen.

Det er rart med hygiene. Ellers er jeg relativt nøye, spesielt når det gjelder håndhygiene. Dørhåndtak blir åpnet med albu eller kleserme uten at jeg tenker over det, jeg vasker hendene grundig, ofte, også under neglene. Men hundene mine er unntatt hygieniske lover. Jeg greier ikke se på dem som "skitne", selv når de er beviselig skitne. Da dusjer jeg og tørker dem, enkelt og greit. Og jeg blir jo ikke oftere syk? Nei, folk som ikke har hundene sine i sengen om natten, vet virkelig ikke hva de går glipp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å ha Dina i senga, men sambo er ikke helt enig. Så som regel kommer hun oppi når han har dratt på jobb :) Hun får ikke komme i senga hvis hun er møkkete da, men når hun er ren synes jeg ikke det er uhygienisk. Jeg er så enig i at min egen hun er aldri skitten, hun lukter aldri vondt, og ingenting er ekkelt med henne. hehe Sånn er det bare.

Det er så herlig å kjenne den varme kroppen, og de søte sovelydene hun lager, at hårene i senga er mer enn verdt det i mine øyne. Hun har tilgang til alt utenom spisebord eller da. Hun får ligge i sofaen og hvor hun vil ellers i huset og. Hun bor jo her like mye som oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å la Tassen være i senga (kunne ikke motstå fristelsen :))

Har litt regler da. Han må sitte pent med kontakt og vente til jeg sier værsågod før han får lov oppi. På den måten kan jeg hindre ham i å komme oppi ved evt. lopper, når han er skitten o.s.v.

:)

Så smart! Har ikke gjort noe sånt med Irma, og her en dag når vi hadde gått tur og hun var klissvåt ville hun "tørke" seg og med en gang jeg knipset av båndet løp hun opp og hoppa opp i senga mi, klissvåt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulla er jo rett og slett en sofahund hun :) Og sove i sengen er en selfølge for henne.. Hun gjør ikke fra seg inne, og hvis hun må på do, vekker hun deg og blir helt hyper! Så da må man lufte henne. Men det går helt fint. Lufter henne jo alltid før leggetid og når jeg står opp. Hun er veldig grei egentlig. :ahappy: Og for henne er det helt naturlig og kunne ligge i alle stolene, i sofaen, i sengene, på puter osv. Hun blir jo badet og vasket når hund har vært på tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Noen ganger får de ikkje lov, men som oftest er de i senga med meg ja. Vel, en om gangen da, ellers blir det bare bråk fordi tøsen vil heller leke enn sove. Ingen av de får lov oppi før eg har lagt meg til rette, og tøsen får bare lov å ligge i fotenden. Om det er veldig kaldt på soverommet får hun ligge lengre oppe, under dyna og inntil meg. Gromgutten har eg ikkje så ofte med på soverommet, men når han er med ligger han i fotenden.. Til eg har sovna. Da sniker han seg vel lengre opp med en gang, så eg våkne som oftest med ansiktet faretruende nær baken hans eller med en labb i tryne :ahappy:

Gjør det vel mest fordi eg syns det er koselig. Litt hår blir det jo, men går da fint an å støvsuge madrassen og dyna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sov i sengen vår noen år dem.. men de ble "kastet" ut når vi fikk sønnen vår, det ble og føltes veldig trangt ut med 2 hunder, en mann og baby i sengen på en gang... og det hender jeg finner den minste hunden vår sovende i armkroken til gubben om jeg legger meg senere og han har glemt døra til soverommet oppe,hun er veldig flink og snike seg stille inn og under dynen uten at at merker noe.. Og Det hender mine fortsatt får komme i sengen når mannen er borte, føles liksom litt tryggere når man ikke liker og sove alene.. men orker ikke ha dem under samme dyne som meg da, doffen har noen ekstremt lange bein.. så han får holde seg på sin side av sengen under egen dyne da.

Ser ikke noe problem og ha hundene i sengen så lenge man er heller nøye med og skifte på sengtøyet litt oftere, og hundene er rene før dem for komme oppi, altså trøket over/dusjen beina og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hunden min i senga, fordi jeg syns det er hyggelig:) Men jeg kan også be henne om å legge seg på plassen sin om hun nettopp skulle ha vært ute i regnvær ol, er jo ikke så ofte jeg gidder å føne hunden når den kommer inn fra øsepøseregn, og våt hund i senga er ikke like hyggelig.. Men utover det tenker jeg ikke noe spesielt over at det skulle være så utrolig uhygenisk å ha hund i senga, jeg er ihvertfall frisk som en fisk nærmest hele tiden så tydeligvis så er det iallefall ikke uhygenisk på den måten at jeg blir syk, så da gidder jeg ikke tenke på det.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina sover ikke i senga.

Hadde jeg bestemt hadde hun nok gjort det.

Jeg liker når hun hopper opp i senga om morgenen for å vekke meg. Så kan vi ligge en stund og kose og slappe av før jeg står opp. :wub:

Beste start på morgenen som fins!

Jeg har prøvd å sove med henne i sengen, men det gikk ikke så bra. Hun våkner jo kl. 6 om morgenen. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min ligger i mitten av meg og min kjære... når den blir verm legger den enten seg i buret eller under sengen..

Det har hendt at huden er VELDIG skitten å må ned i fjoset å dusje.. Men det er også fordi det er ikke gøy å ha labbe merker over alt.

Hjemme ligger dobbermannen i mitten i vannsenga å under dobbeldyna. hos mamma og pappa.

Jeg ser på hunden min som babyen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempe koselig å ha hunden i senga. Sambo er ikke enig med meg riktignok, så sålenge vi er hjemme sover Jaily i egen seng, men når vi er på hytta og sånt sover hun i senga med meg. ;) Hjemme vet hun at senga er off limits så der prøver hun ikke engang å hoppe opp. På hytta er senga stort sett det første stedet hun sjekker ut når vi kommer opp. :P

Når det gjelder skitt og møkk syns jeg ikke det gjør noe. Jaily er tett på meg resten av døgnet uansett så det hun måtte bære med seg av sand, møkk, jord, rester fra skogen, krypdyr osv det får jeg på meg uansett... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot ikke min hund ligge i senga om natta når han var valp, da fikk han være i bur (da sa han fra når han måtte ut om natta, så slapp jeg tiss og bæsj på romgulvet).

Men nå lar jeg han ligge i senga lammi meg, og det er det koseligste jeg vet når han ligger i armkroken min om kvelden. Nå når jeg ikke har han ho meg i uka, pleier jeg å la en pute være "stand-in", men det funker ikke like godt :rolleyes:

Unntaket er selvsagt når vi er på overnattingsbesøk en sjelden gang; jeg lar han ikke sove i senga hvis jeg ikke vet om det er greit for de vi er hos.

Tapper er da ganske liten, så mye skitt kommer det ikke på sengtøyet, men alle hårene derimot! Det er ikke så deilig med masse hår som klør i ansiktet!

Men jeg klarer å godta alle hårene så lenge jeg får ha lille gullet i armkroken min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel en av de "faste reglene" som gikk dukken først. Fikk så utrolig dårlig samvittighet når katten lå og vred seg i sengen og den nydelige valpen stod og så på meg gjennom kompostbingeelementet som vi hadde mellom soverom og stue. Synes det er kos jeg, og med tørketommel så går "alt" håret ut av sengetøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke meningen at hunden skulle i verken seng eller sofa. Men ting forandret seg, og sambo er mye vekke. Ace har vært veldig grei å ha med tanke på at en ikke sitter alene og sturer, kommer seg ut og trening. Samtidig føler jeg det som trygghet å vite at Ace ligger ved siden av meg i sengen eller i stuen.

Sånn er det her også! Mannen er mer borte enn hjemme, og jeg liker ikke å legge meg alene. Om hunden ikke kommer opp med det samme roper og lokker jeg og drar han inntil meg! :)

Første året sov han i bur, men nå er det vi som bestemmer om han skal være i senga eller ikke. Stort sett er han der, men vi har også en krok og en hundeseng på soverommet som vi bruker innimellom. Så snart jeg sover dårlig ryker han ut av senga, så nå oppfører han seg ordentlig. Om det er varmt (særlig sommer) er han mest på gulvet.

... da hunder er hunder, og ikke kosedyr:P

Min hund er et kosete dyr = kosedyr. Definitivt! Og det er faktisk en av grunnene til at jeg har hund, jeg er håpløs kosete selv! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...