Gå til innhold
Hundesonen.no

Petra Mopsefrøken!


Synnikken

Recommended Posts

Å helledussan de fine små mopsebamsene da! :x

Tja, det er vel mer alvorlig enn skjønnhetsfeil også kanskje? Mangler ei tann i underkjeven, har et lite navlebrokk (som evt må opereres i tilfelle valper), liten hvit flekk i brystet og en stor under navlen, og ei utypisk neserynke. Men vi synes hun er nydelig da :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Å helledussan de fine små mopsebamsene da! :x

Tja, det er vel mer alvorlig enn skjønnhetsfeil også kanskje? Mangler ei tann i underkjeven, har et lite navlebrokk (som evt må opereres i tilfelle valper), liten hvit flekk i brystet og en stor under navlen, og ei utypisk neserynke. Men vi synes hun er nydelig da :x

Det at hun har hvitt på seg er ikke skjønnhetsfeil. :x Her i Norge er det ikke lov å trekke ned på det.

navlebrokk er det mange mops som har.. :x

:P Du må bare være glad hun har neserynke! :x Mange av de stygge mopsene uten rynke, å ja! Men jeg skjønner dere.. :P

Er glad det er sånne ansvarlige mopseeiere som ikke avler bare for morroskyld! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker de ikke ned for fargefeil? Så rart da, og synd..

Skal jo aldri si aldri, men å avle for moros skyld hadde jeg aldri i livet turt. Måtte eventuelt bli overbevist fra alle bauger og kanter at vi har en særs flott mops, i sinn og skinn, men det skjer vel neppe :x Den neserynka er jeg forresten ikke sikker på at er så gal lenger, ingen dommere har kommentert den i det hele tatt, og på spesialen vant hun jo beste hode. Skulle tro at neserynken spiller en stor rolle der?

Jaja, samme det :x Er moro å prate mops iallefall :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men ikke på photobucket, og gidder ikke laste opp nå. Kan gjøre det imorgen :x

Det gikk jo opp et lite lys her for meg nå, vi har jo snakka på pm en gang for lenge sida! :x skulle inn og kikke på nettsida di her nå, og den har jeg jo sett på før :x *er litt flau og skylder på lite søvn og en uendelig lang og slitsom dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Søs og henter henne.

Hun skulle bli overlevert kl 14, men de skulle være å snakke en times tid.. :D

Igår (rett etter flyet hadde gått) så ringte oppdretter her og spurte om det var greit at hun byttet valp på oss, for petra er så fin. Jeg sa bare at det gikk ikke. ;)

Hehe, var jeg stygg da? :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun påvei til Norge.. :D

To andre haddevært å hentet valp idag også, de hadde spurt om de kunne byttet begge to! Hehe! :P Fineste tispen i kullet tydeligvis.. ;)

Hun skal hete Petra :icon_cry:

Er supersøt! Imorgen kveld kommer det nye bilder innpå her! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som ønsker seg så veldig en mopsefrøken, men hun prøver iherdig å la være å skaffe seg en (hun er nemlig veldig glad i å reise også). Jeg tror jeg skal plage henne litt med å maile henne et par av valpebildene av Petra ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...