Gå til innhold
Hundesonen.no

Petra Mopsefrøken!

Synnikken

Recommended Posts

Skrevet

Å helledussan de fine små mopsebamsene da! :x

Tja, det er vel mer alvorlig enn skjønnhetsfeil også kanskje? Mangler ei tann i underkjeven, har et lite navlebrokk (som evt må opereres i tilfelle valper), liten hvit flekk i brystet og en stor under navlen, og ei utypisk neserynke. Men vi synes hun er nydelig da :x

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Å helledussan de fine små mopsebamsene da! :x

Tja, det er vel mer alvorlig enn skjønnhetsfeil også kanskje? Mangler ei tann i underkjeven, har et lite navlebrokk (som evt må opereres i tilfelle valper), liten hvit flekk i brystet og en stor under navlen, og ei utypisk neserynke. Men vi synes hun er nydelig da :x

Det at hun har hvitt på seg er ikke skjønnhetsfeil. :x Her i Norge er det ikke lov å trekke ned på det.

navlebrokk er det mange mops som har.. :x

:P Du må bare være glad hun har neserynke! :x Mange av de stygge mopsene uten rynke, å ja! Men jeg skjønner dere.. :P

Er glad det er sånne ansvarlige mopseeiere som ikke avler bare for morroskyld! :P

Skrevet

Trekker de ikke ned for fargefeil? Så rart da, og synd..

Skal jo aldri si aldri, men å avle for moros skyld hadde jeg aldri i livet turt. Måtte eventuelt bli overbevist fra alle bauger og kanter at vi har en særs flott mops, i sinn og skinn, men det skjer vel neppe :x Den neserynka er jeg forresten ikke sikker på at er så gal lenger, ingen dommere har kommentert den i det hele tatt, og på spesialen vant hun jo beste hode. Skulle tro at neserynken spiller en stor rolle der?

Jaja, samme det :x Er moro å prate mops iallefall :x

Skrevet

Jepp, men ikke på photobucket, og gidder ikke laste opp nå. Kan gjøre det imorgen :x

Det gikk jo opp et lite lys her for meg nå, vi har jo snakka på pm en gang for lenge sida! :x skulle inn og kikke på nettsida di her nå, og den har jeg jo sett på før :x *er litt flau og skylder på lite søvn og en uendelig lang og slitsom dag*

Skrevet
Da tenker vi sikkert på samme Dorthen da :x

kennel shandor sin?

Yes, en god venninne av meg eier Charlie fra første kullet hennes..

Kjenner også en som eier en valp fra andre kullet hennes.. :x

Skrevet
Yes, en god venninne av meg eier Charlie fra første kullet hennes..

Kjenner også en som eier en valp fra andre kullet hennes.. :P

chocolate Charlie :P

(Medlem av dalmisforum der de er nemlig)

Sorry at jeg offtoppica tråden din helt... :S

Skrevet
chocolate Charlie :P

(Medlem av dalmisforum der de er nemlig)

Sorry at jeg offtoppica tråden din helt... :S

Hehe, ja..:P han er herlig! :P

Går fint det:)

Skrevet

Nå er Søs og henter henne.

Hun skulle bli overlevert kl 14, men de skulle være å snakke en times tid.. :D

Igår (rett etter flyet hadde gått) så ringte oppdretter her og spurte om det var greit at hun byttet valp på oss, for petra er så fin. Jeg sa bare at det gikk ikke. ;)

Hehe, var jeg stygg da? :icon_cry:

Skrevet

Nå er hun påvei til Norge.. :D

To andre haddevært å hentet valp idag også, de hadde spurt om de kunne byttet begge to! Hehe! :P Fineste tispen i kullet tydeligvis.. ;)

Hun skal hete Petra :icon_cry:

Er supersøt! Imorgen kveld kommer det nye bilder innpå her! :P

Skrevet

Jeg har en kollega som ønsker seg så veldig en mopsefrøken, men hun prøver iherdig å la være å skaffe seg en (hun er nemlig veldig glad i å reise også). Jeg tror jeg skal plage henne litt med å maile henne et par av valpebildene av Petra ...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...