Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 29-30 desember


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert egentlig. I annonsen så står det "Øvrige raser", jeg har meldt på.

I dag fikk jeg en meget kort mail.

"Rasen kan ikke delta"

Så det var den utstillingen, nå håper jeg at dem klarer levere pengene tilbake til meg. Dem har klure mye med det før tidligere når dem ikke skjønte at rasen gikk under "øvrige raser". <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert egentlig. I annonsen så står det "Øvrige raser", jeg har meldt på.

I dag fikk jeg en meget kort mail.

"Rasen kan ikke delta"

Så det var den utstillingen, nå håper jeg at dem klarer levere pengene tilbake til meg. Dem har klure mye med det før tidligere når dem ikke skjønte at rasen gikk under "øvrige raser". <_<

Men hvis kelpien går under øvrige raser, er det jo bare å stå på sitt? Ta en telefon til NKK og få bekreftet at kelpie er "øvrige", og vis til arrangør. Det burde jo vært en enkel greie. Men noe sier meg at det ikke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på "øvrige" raser i terminlisten kontra dommerlisten..

Kelpie står ikke i terminlisten som rase som kan delta, og da menes det i dommerlisten at det er de øvrige (som kan være med) som har den dommeren.

Ergo vil ikke dober.klubben ha med "r.u.r."rasene på denne utstillingen. Dette er da de rasene som gjenstår i gruppen men som ikke har egen raseklubb ("raser uten raseklubb")

Men dere er heldige dere, som har fri da... Noen andre av oss må jo holde Norge AS igang og faktisk jobbe (fillern!)..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på "øvrige" raser i terminlisten kontra dommerlisten..

Kelpie står ikke i terminlisten som rase som kan delta, og da menes det i dommerlisten at det er de øvrige (som kan være med) som har den dommeren.

Ergo vil ikke dober.klubben ha med "r.u.r."rasene på denne utstillingen. Dette er da de rasene som gjenstår i gruppen men som ikke har egen raseklubb ("raser uten raseklubb")

Men dere er heldige dere, som har fri da... Noen andre av oss må jo holde Norge AS igang og faktisk jobbe (fillern!)..

Susanne

Om det står RUR så er det ikke noe problem ;)

Men 99,9% av gangene det står øvrige raser i annonsen så er AK med. Nå har ikke jeg vært innom NKK sin terminliste bare sidene til dob.Klubben, titta på annonsen og meldt meg på via dems side.

Men jeg får heller sitte hjemme å kose meg med valpiser og stille i januar istedet. Hadde bare vært litt koselig å si hei til allemann som skal opp dit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det står RUR så er det ikke noe problem :lol:

Men 99,9% av gangene det står øvrige raser i annonsen så er AK med. Nå har ikke jeg vært innom NKK sin terminliste bare sidene til dob.Klubben, titta på annonsen og meldt meg på via dems side.

Men jeg får heller sitte hjemme å kose meg med valpiser og stille i januar istedet. Hadde bare vært litt koselig å si hei til allemann som skal opp dit ;)

Jeg skjønner godt at det er kjedelig... Men du kan vel komme uten å stille også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg skjønner godt at det er kjedelig... Men du kan vel komme uten å stille også? :)

Hadde jo egentlig tenkt å være hjemme med valper..... Men kanskje jeg tar meg en liten tur nå når jeg har påtvungen fritid. Om ikke jeg heller drar til skogs da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har pm kommet! :)

34 voksne bernere, langt i fra så mange som jeg hadde fryktet!

Nei, dette begynner å nærme seg antallet for en liten utstilling.

Hvilke katalognummer har du og vet du om?

Even er 419 og X'en er 427 - jeg håper det betyr noen juniorer, så jeg får den pausen jeg trenger mellom de to...

Even skal inn som hund 33, altså berner nummer 17. Det er jo veldig jevn kjønnsfordeling, i forhold til hva det pleier å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå fikk jeg brått sånn grue-seg-til-utstilling-mage :). Merkelig det der. Man har holdt på med dette i sååå mange år, men like fullt har man litt sånn smånervøse tendenser. Jeg tror det er mest det at jeg er litt spent på om jeg greier å handle hunden optimalt i ringen liksom, og jeg vet at jeg blir uhyre irritert på meg selv om jeg "handler bort" dyret :). Ekstra spennende er det selvsagt når man starter med ny hund og egentlig ikke helt har fått inn rutinene med den ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette begynner å nærme seg antallet for en liten utstilling.

Hvilke katalognummer har du og vet du om?

Even er 419 og X'en er 427 - jeg håper det betyr noen juniorer, så jeg får den pausen jeg trenger mellom de to...

Even skal inn som hund 33, altså berner nummer 17. Det er jo veldig jevn kjønnsfordeling, i forhold til hva det pleier å være!

Jeg har bare Bella sitt nummer, 430. Hun er nr 44 i ringen, altså voksen berner nr. 28(blir det ikke det da?)

Bare 2 stk. mellom Bella og X'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare Bella sitt nummer, 430. Hun er nr 44 i ringen, altså voksen berner nr. 28(blir det ikke det da?)

Bare 2 stk. mellom Bella og X'en!

Ikke overraskende igjen en stor åpen klasse. Men berner nummer 34 er veteran, i følge en blogg jeg leste skulle ei gammel dame entre ringen i romjula. Det blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke meldte på.... Har ikke vært på så mange utstillinger i år, og Makka shiba er bare 2 poeng unna å bli årets veteran.... Hun har gjort det kjempebra på flere store utstillinger i år og selv med bare 4 tellende resulater er hun helt oppe på 7. plass av alle, og hadde bare trengt en 3btk eller bedre på en liten utstilling for å blitt Årets veteran. Angrer på at jeg ikke stilte henne avrøytet på Steinkjer likevel...

Eller meldte på til Leto..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er så snille at de sjekker hvor mange bearded collies som er påmeldt? (Jeg har ikke meldt på..)

Ser det ut som om det er mange hunder totalt der, da?

Siden det vel er en av de første gangene utstillinger faktisk arrangeres på to hverdager hadde det jo vært interessant å se om det kanskje ikke spiller noen som helst rolle for antallet...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er så snille at de sjekker hvor mange bearded collies som er påmeldt? (Jeg har ikke meldt på..)

Ser det ut som om det er mange hunder totalt der, da?

Siden det vel er en av de første gangene utstillinger faktisk arrangeres på to hverdager hadde det jo vært interessant å se om det kanskje ikke spiller noen som helst rolle for antallet...

Susanne

Det er 6 bearded.

Jeg kommer til 1271 hunder, og det er jo en nedgang. Min rase har for eksempel 15-20 færre påmeldt enn Letohallen i oktober.

8 ringer lørdag og 10 ringer søndag.

PM ligger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...