Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 29-30 desember


Monab88

Recommended Posts

Åh, nå var jeg skikkelig gæern og meldte på Dina og! Så får vi håpe at hun har kommet opp igjen i pels til da *ler* Hun har vel løpetid og hun, om jeg husker riktig.. Da er hun jo morsom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar
Men hvorfor ikke klage? Hvis gjentagende dommere er et problem, så må en jo si fra til arrangører som ikke klarer å holde oversikt over alle raser? Hvorfor stilltiende akseptere noe en ikke liker?

Joa, du har et poeng.

For selvom jeg har fått fine plasseringer på mine hunder er det jo mer intr med mangfold på dommere for oss alle :x

Hvor er veien å gå da? Si fra til min raseklubb? Det er kanskje rette instansen at de tar opp "problemet" med arrangører?

Det veier vel mer enn om enkelt-person(er) sier ifra?

Ka du tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, du har et poeng.

For selvom jeg har fått fine plasseringer på mine hunder er det jo mer intr med mangfold på dommere for oss alle :x

Hvor er veien å gå da? Si fra til min raseklubb? Det er kanskje rette instansen at de tar opp "problemet" med arrangører?

Det veier vel mer enn om enkelt-person(er) sier ifra?

Ka du tru?

En venninne stilte for samme dommer fire eller fem ganger på et år. Hun melde alltid på for annen dommer, men det ble dommerbytte og de fikk denne dommeren. Der gikk raseklubben inn og sendte et brev til NKK (som hadde gjort dommerbyttet et par ganger), og jeg mener de også oppfordret NKK om å ta kontakt med dommer og be denne være mer bevisst på hvilke raser den sa ja til å dømme, selv om utstillingene var spredt rundt om i landet. Jeg tror ikke de kontaktet de andre arrangørene, siden utstillingene allerede var avholdt innen de reagerte.

Så ja, jeg ville bedt raseklubben gjøre det - det er rette veien å gå, framfor at du skal få pepper fra andre med samme rase som ikke ønsket dommerbytte.

I raseklubbens mestvinnendeliste har vi som krav at tellende resultat skal være for seks forskjellige dommere (seks resultat teller), for at en ikke skal kunne fotfølge en og samme dommer for å få høy plassering. Er en hund god nok, kan den gjøre det godt for flere dommere - mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel å regne som "fast inventar" på Letohallen snart ??

Nå har jo situasjonen vår forandret seg noe, nå som vi har en liten en å ta hensyn til, så vi får se om det bare blir yodelmannen som blir hele helgen, eller om jeg og veslemann overnatter på hotellet vi også.

Det er jo ikke langt hjemmefra (25 min å kjøre...) men har man "gratis" hotell, så må man nesten benytte seg av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt på en junior (Silma) og en åpen (Villa) :P Har ikke stilt for Leif Lehmann Jørgensen før, så det blir jo spennende.

Cæsar har fått Cert og Bim for denne mannen i fjor på juleutstillinga :P Så det er en mann jeg liker i allefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, for en gangs skyld veldig, veldig fornøyd med oppsatt dommer hos denne arrangøren.

Tror veldig at jeg må dra og stille, selv om mamma skal feire rund bursdag. Får tenke litt, men er veldig klar for å dra. Tror i så fall kanskje brått Even må bli med også...

Jeg tror veldig at du må dra og stille X'en jeg også...for jeg tror nok at Arne vil like henne.. :P

Oops..det skulle jeg kanskje ikke ha tasta...for det er jo Bella som skal ta certet...hvis ho ikke tar det på Hamar da..(veldig lite trolig..)...for da blir ho i såfall champion.. :P

Arne Foss er en dommer jeg aldri har hørt noen si noe negativt om.. Blid og trivelig er han..og en ganske så rettferdig dommer også.. En typisk Trønder, med andre ord.. :P

Jeg vurderer om jeg skal melde på Dinamor jeg, dommeren har visst likt henne før, sier hun som har stilt henne mest *flir* Nora er påmeldt alt, så kan man jo håpe at et mirakel skjer sånn at hun får mer beinstamme til da? Jeg veit om minst en konkurrent, og den har nok av akkurat det, ihvertfall.. Så kan jeg trøste meg med at Norris har en utrolig fin farge? hehe

Lille Norris er utrolig skjønn ho...utifra de bildene jeg har sett iallefall..og jeg så henne såvidt i Letohallen, mellom beina på div. Belgerfolk.. :P

Jeg skal heie på henne hvis jeg ser henne i ringen. :P

Stiller dere lørdag eller søndag..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Norris er utrolig skjønn ho...utifra de bildene jeg har sett iallefall..og jeg så henne såvidt i Letohallen, mellom beina på div. Belgerfolk.. :P

Jeg skal heie på henne hvis jeg ser henne i ringen. :P

Stiller dere lørdag eller søndag..?

Ja, hun er ei søt lita tøtte :P Takk for det, vi skal prøve og se etter dere. Men vi stiller den 29 (og det er en mandag :P ), berneren går vel dagen etter? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, som jeg tuller...jeg var liksom på Hamar jeg nå..hehe.. :P

Men de har vel ikke valpeshow der i år heller.. :P

Vi stiller på tirsdag ja, så da kommer vi ikke før på mandagskvelden..

..men vi skal sende positive tanker til Norris-tøtta, slik at ho banker alle konkurrentene ned i potesokkene.! :P

Jeg har fremdeles det vakre hodebildet av henne brent inn på netthinna. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror veldig at du må dra og stille X'en jeg også...for jeg tror nok at Arne vil like henne.. :P

Oops..det skulle jeg kanskje ikke ha tasta...for det er jo Bella som skal ta certet...hvis ho ikke tar det på Hamar da..(veldig lite trolig..)...for da blir ho i såfall champion.. :P

Du, Bella har de småcertene hun trenger, så dere kan få bli 2 BTK. X'en stakkars, har ingen cert hun. Hun gråter hver kveld og lurer på hvorfor alle dommerne synes hun er så stygg. Unner du ikke en gråtende junior et lite cert????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, som jeg tuller...jeg var liksom på Hamar jeg nå..hehe.. :P

Men de har vel ikke valpeshow der i år heller.. :P

Vi stiller på tirsdag ja, så da kommer vi ikke før på mandagskvelden..

..men vi skal sende positive tanker til Norris-tøtta, slik at ho banker alle konkurrentene ned i potesokkene.! :P

Jeg har fremdeles det vakre hodebildet av henne brent inn på netthinna. :P

Nei, det er vel ikke valpeshow på Vikingskipet i år heller, men hun skal nok være med opp og kikke :P Når går berneren der da? De går vel ikke på søndag? hehe

Og takk for det, hun trenger hele all den heiagjengen hun kan få hun! Lille katta i sekken min :P

Du, Bella har de småcertene hun trenger, så dere kan få bli 2 BTK. X'en stakkars, har ingen cert hun. Hun gråter hver kveld og lurer på hvorfor alle dommerne synes hun er så stygg. Unner du ikke en gråtende junior et lite cert????

Uff, stakkars X'en! Hun kan få et cert av meg? 2necert for gråtende juniortisper, liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel ikke valpeshow på Vikingskipet i år heller, men hun skal nok være med opp og kikke :P Når går berneren der da? De går vel ikke på søndag? hehe

Og takk for det, hun trenger hele all den heiagjengen hun kan få hun! Lille katta i sekken min :P

Uff, stakkars X'en! Hun kan få et cert av meg? 2necert for gråtende juniortisper, liksom :P

Berner går lørdag på Hamar - og med 102 påmeldt er det fra ni til tre og vel så det.

Men, vi må jo tilbake på søndag for å heie i BIS'et, en av oss skal sikkert dit... :P

Men seriøst, så skal jeg overnatte til søndag (jeg kjører ikke hjem i mørten etter vinnergallaen), og må innom skipet for å handle julegaver. Kanskje det gjelder Gullen & co og.

Når er dere innkalt? Jeg er for lat til å sjekke PM...

Oh, blir det 2nsk championat da? Har du små og store cert, eller er et cert et cert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekte med tanken om å dra, men det er finsk dommer så da blir jeg hjemme :ahappy:

Hvorfor det? Synes det er dumt at du skal holde deg hjemme selv om en finsk dommer kommer. Du kan jo bli overasket :shocked:

Jeg stilte samma bikkja for samma dommeren 2 ganger på 4 mnd. Første gangen blei han 2 beste hanne - andre gangen fikk han blått. Så - man vet jo aldri.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel ikke valpeshow på Vikingskipet i år heller, men hun skal nok være med opp og kikke :ahappy: Når går berneren der da? De går vel ikke på søndag? hehe

Og takk for det, hun trenger hele all den heiagjengen hun kan få hun! Lille katta i sekken min :ahappy:

Uff, stakkars X'en! Hun kan få et cert av meg? 2necert for gråtende juniortisper, liksom :hyper:

Lille katta i sekken ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berner går lørdag på Hamar - og med 102 påmeldt er det fra ni til tre og vel så det.

Men, vi må jo tilbake på søndag for å heie i BIS'et, en av oss skal sikkert dit... :ahappy:

Men seriøst, så skal jeg overnatte til søndag (jeg kjører ikke hjem i mørten etter vinnergallaen), og må innom skipet for å handle julegaver. Kanskje det gjelder Gullen & co og.

Når er dere innkalt? Jeg er for lat til å sjekke PM...

Oh, blir det 2nsk championat da? Har du små og store cert, eller er et cert et cert?

Åh, okay.. Men da sees vi kanskje på søndag da? Belgeren pleier å gå tidlig, så da har vi noen timer å slå ihjel før BIG og BIS (jeg har jo alt bestilt BIR til et Dinabarn, så vi må jo bare være der vi og.. hehe). Jeg aner ikke når vi er innkalt jeg, jeg har ikke meldt på noen hund i år, og NKKs sider er som vanlig pøkk her, så jeg får ikke gått inn og sett heller.. Men vi pleier som nevnt å være tidlig i ringen..

2nsk championat ja! Har bare store cert jeg, syns det er greiest *flir* Alle fortjener et storcert, liksom! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, okay.. Men da sees vi kanskje på søndag da? Belgeren pleier å gå tidlig, så da har vi noen timer å slå ihjel før BIG og BIS (jeg har jo alt bestilt BIR til et Dinabarn, så vi må jo bare være der vi og.. hehe). Jeg aner ikke når vi er innkalt jeg, jeg har ikke meldt på noen hund i år, og NKKs sider er som vanlig pøkk her, så jeg får ikke gått inn og sett heller.. Men vi pleier som nevnt å være tidlig i ringen..

2nsk championat ja! Har bare store cert jeg, syns det er greiest *flir* Alle fortjener et storcert, liksom! :ahappy:

Jeg var brått ikke så lat lenger, malle skal i ring 2 klokka 0900 (og dit skal briard også, om Siri stiller), grønnisene er først i ring 7, og etterfulgt av de røde.

Vi liker 2necert-systemet! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var brått ikke så lat lenger, malle skal i ring 2 klokka 0900 (og dit skal briard også, om Siri stiller), grønnisene er først i ring 7, og etterfulgt av de røde.

Jupp da - vi stiller selvsagt, selv om det er lite å hente - vi vet liksom hvem som tar tittelen på tispesida, så vi er nok bare fyllstoff neste helg :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Synes det er dumt at du skal holde deg hjemme selv om en finsk dommer kommer. Du kan jo bli overasket :shocked:

Jeg stilte samma bikkja for samma dommeren 2 ganger på 4 mnd. Første gangen blei han 2 beste hanne - andre gangen fikk han blått. Så - man vet jo aldri.........

Ja, klart jeg kan bli overrasket - men å kjøre over 50 min i jula for at jeg kanskje kan bli overrasket? Næh, tror jeg heller bruker ferien min til noe annet enn det. Det er bare å ta en rask kikk på finske dvergschnauzere og sammenligne med min lille for å skjønne hvorfor - amerikanske linjer med godt med beinhår blir ansett som dårlige hunder av de fleste finske dommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp da - vi stiller selvsagt, selv om det er lite å hente - vi vet liksom hvem som tar tittelen på tispesida, så vi er nok bare fyllstoff neste helg :ahappy:.

Tja, hvem vet? Vi satser på at du blir positivt overrasket :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal melde.. Men pleier det å være fryktelig mange på denne utstillinga? syntes det var så innmari kaotisk inni hallen nå forrige utstililling.. men det pleier kanskje være sånn der? jeg har jo ikke vært nok rundt til å kunne si ,meg opp en mening om hva som er kaotisk og ikke på inneutstillinger.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg skal melde.. Men pleier det å være fryktelig mange på denne utstillinga? syntes det var så innmari kaotisk inni hallen nå forrige utstililling.. men det pleier kanskje være sånn der? jeg har jo ikke vært nok rundt til å kunne si ,meg opp en mening om hva som er kaotisk og ikke på inneutstillinger.. :ahappy:

Det var mange påmeldt på tilsvarende utstilling i fjor - men i år bør det bli romslig plass, siden de tar halvparten av rasene mandag og den andre halvparten på tirsdag. Før har det vært alle raser begge dager. Så jeg drømmer om større ringer og mer sitteplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Bella har de småcertene hun trenger, så dere kan få bli 2 BTK. X'en stakkars, har ingen cert hun. Hun gråter hver kveld og lurer på hvorfor alle dommerne synes hun er så stygg. Unner du ikke en gråtende junior et lite cert????

Stakkars lille X'en, som ingen cert har.. :D

Ho er bare JWW-08 og NordJV-08 ho, stakkar.. ..hva er det å slå i bordet med da, liksom..? :rolleyes:

Da er vel de 2 små certa til Bella mye mer å skrive hjem om, tenker jeg.. :P

Men siden Bella egetlig ikke har "bruk" for det lille certet, så kan vel X'en få det da.. ..og alle poenga som følger med.. <_<

..men da må Bella få bli 2Btk..for jeg regner med at det kommer ingen championtisper og slår oss..? :P

Berner går lørdag på Hamar - og med 102 påmeldt er det fra ni til tre og vel så det.

Men, vi må jo tilbake på søndag for å heie i BIS'et, en av oss skal sikkert dit... :P

Men seriøst, så skal jeg overnatte til søndag (jeg kjører ikke hjem i mørten etter vinnergallaen), og må innom skipet for å handle julegaver. Kanskje det gjelder Gullen & co og.

Når er dere innkalt? Jeg er for lat til å sjekke PM...

Oh, blir det 2nsk championat da? Har du små og store cert, eller er et cert et cert?

Jepp...vi kommer på søndag også vi.. ..vi drar liksom ikke til Hamar og Vikingeskipet for bare å være der en dag.. :P

Det gjorde vi bare det året ingen av oss skulle stille hund.. ((For 4 år sia)

Da dro vi nedover i 3-4-tida på natta...og i 25 av mila nedover, kjørte vi i tett snødrev..måtte stoppe titt og ofte og fjerne snø fra vindusviskerne og lyktene.. Så flere biler som lå i grøfta..de hadde tatt feil av hva som var veien.. Men til Hamar skulle vi.. :)

Heldigvis var været og føret langt bedre da vi dro hjem etter utstillinga.

Vi stiller gjerne som heiagjeng vi..selv om det sikkert blir i bakrus.. :blush:

Bare vis meg hvilken ring jeg skal stå ved, og hvem jeg skal heie på, så skal nok entusiasmen strømme over ringbåndet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...