Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 29-30 desember

Monab88

Recommended Posts

• Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert egentlig. I annonsen så står det "Øvrige raser", jeg har meldt på.

I dag fikk jeg en meget kort mail.

"Rasen kan ikke delta"

Så det var den utstillingen, nå håper jeg at dem klarer levere pengene tilbake til meg. Dem har klure mye med det før tidligere når dem ikke skjønte at rasen gikk under "øvrige raser". <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert egentlig. I annonsen så står det "Øvrige raser", jeg har meldt på.

I dag fikk jeg en meget kort mail.

"Rasen kan ikke delta"

Så det var den utstillingen, nå håper jeg at dem klarer levere pengene tilbake til meg. Dem har klure mye med det før tidligere når dem ikke skjønte at rasen gikk under "øvrige raser". <_<

Men hvis kelpien går under øvrige raser, er det jo bare å stå på sitt? Ta en telefon til NKK og få bekreftet at kelpie er "øvrige", og vis til arrangør. Det burde jo vært en enkel greie. Men noe sier meg at det ikke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på "øvrige" raser i terminlisten kontra dommerlisten..

Kelpie står ikke i terminlisten som rase som kan delta, og da menes det i dommerlisten at det er de øvrige (som kan være med) som har den dommeren.

Ergo vil ikke dober.klubben ha med "r.u.r."rasene på denne utstillingen. Dette er da de rasene som gjenstår i gruppen men som ikke har egen raseklubb ("raser uten raseklubb")

Men dere er heldige dere, som har fri da... Noen andre av oss må jo holde Norge AS igang og faktisk jobbe (fillern!)..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på "øvrige" raser i terminlisten kontra dommerlisten..

Kelpie står ikke i terminlisten som rase som kan delta, og da menes det i dommerlisten at det er de øvrige (som kan være med) som har den dommeren.

Ergo vil ikke dober.klubben ha med "r.u.r."rasene på denne utstillingen. Dette er da de rasene som gjenstår i gruppen men som ikke har egen raseklubb ("raser uten raseklubb")

Men dere er heldige dere, som har fri da... Noen andre av oss må jo holde Norge AS igang og faktisk jobbe (fillern!)..

Susanne

Om det står RUR så er det ikke noe problem ;)

Men 99,9% av gangene det står øvrige raser i annonsen så er AK med. Nå har ikke jeg vært innom NKK sin terminliste bare sidene til dob.Klubben, titta på annonsen og meldt meg på via dems side.

Men jeg får heller sitte hjemme å kose meg med valpiser og stille i januar istedet. Hadde bare vært litt koselig å si hei til allemann som skal opp dit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det står RUR så er det ikke noe problem :lol:

Men 99,9% av gangene det står øvrige raser i annonsen så er AK med. Nå har ikke jeg vært innom NKK sin terminliste bare sidene til dob.Klubben, titta på annonsen og meldt meg på via dems side.

Men jeg får heller sitte hjemme å kose meg med valpiser og stille i januar istedet. Hadde bare vært litt koselig å si hei til allemann som skal opp dit ;)

Jeg skjønner godt at det er kjedelig... Men du kan vel komme uten å stille også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Jeg skjønner godt at det er kjedelig... Men du kan vel komme uten å stille også? :)

Hadde jo egentlig tenkt å være hjemme med valper..... Men kanskje jeg tar meg en liten tur nå når jeg har påtvungen fritid. Om ikke jeg heller drar til skogs da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har pm kommet! :)

34 voksne bernere, langt i fra så mange som jeg hadde fryktet!

Nei, dette begynner å nærme seg antallet for en liten utstilling.

Hvilke katalognummer har du og vet du om?

Even er 419 og X'en er 427 - jeg håper det betyr noen juniorer, så jeg får den pausen jeg trenger mellom de to...

Even skal inn som hund 33, altså berner nummer 17. Det er jo veldig jevn kjønnsfordeling, i forhold til hva det pleier å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå fikk jeg brått sånn grue-seg-til-utstilling-mage :). Merkelig det der. Man har holdt på med dette i sååå mange år, men like fullt har man litt sånn smånervøse tendenser. Jeg tror det er mest det at jeg er litt spent på om jeg greier å handle hunden optimalt i ringen liksom, og jeg vet at jeg blir uhyre irritert på meg selv om jeg "handler bort" dyret :). Ekstra spennende er det selvsagt når man starter med ny hund og egentlig ikke helt har fått inn rutinene med den ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette begynner å nærme seg antallet for en liten utstilling.

Hvilke katalognummer har du og vet du om?

Even er 419 og X'en er 427 - jeg håper det betyr noen juniorer, så jeg får den pausen jeg trenger mellom de to...

Even skal inn som hund 33, altså berner nummer 17. Det er jo veldig jevn kjønnsfordeling, i forhold til hva det pleier å være!

Jeg har bare Bella sitt nummer, 430. Hun er nr 44 i ringen, altså voksen berner nr. 28(blir det ikke det da?)

Bare 2 stk. mellom Bella og X'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare Bella sitt nummer, 430. Hun er nr 44 i ringen, altså voksen berner nr. 28(blir det ikke det da?)

Bare 2 stk. mellom Bella og X'en!

Ikke overraskende igjen en stor åpen klasse. Men berner nummer 34 er veteran, i følge en blogg jeg leste skulle ei gammel dame entre ringen i romjula. Det blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå angrer jeg skikkelig på at jeg ikke meldte på.... Har ikke vært på så mange utstillinger i år, og Makka shiba er bare 2 poeng unna å bli årets veteran.... Hun har gjort det kjempebra på flere store utstillinger i år og selv med bare 4 tellende resulater er hun helt oppe på 7. plass av alle, og hadde bare trengt en 3btk eller bedre på en liten utstilling for å blitt Årets veteran. Angrer på at jeg ikke stilte henne avrøytet på Steinkjer likevel...

Eller meldte på til Leto..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er så snille at de sjekker hvor mange bearded collies som er påmeldt? (Jeg har ikke meldt på..)

Ser det ut som om det er mange hunder totalt der, da?

Siden det vel er en av de første gangene utstillinger faktisk arrangeres på to hverdager hadde det jo vært interessant å se om det kanskje ikke spiller noen som helst rolle for antallet...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er så snille at de sjekker hvor mange bearded collies som er påmeldt? (Jeg har ikke meldt på..)

Ser det ut som om det er mange hunder totalt der, da?

Siden det vel er en av de første gangene utstillinger faktisk arrangeres på to hverdager hadde det jo vært interessant å se om det kanskje ikke spiller noen som helst rolle for antallet...

Susanne

Det er 6 bearded.

Jeg kommer til 1271 hunder, og det er jo en nedgang. Min rase har for eksempel 15-20 færre påmeldt enn Letohallen i oktober.

8 ringer lørdag og 10 ringer søndag.

PM ligger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...