Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for bilderedigering

Mirai

Recommended Posts

• Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er det noen som klarer å hjelpe meg med disse bildene? Skulle gjerne hatt de skarpere og mere innbydene :lol:

20670_100567546643096_100000695528289_15333_1465313_n.jpg

20670_100852913281226_100000695528289_24684_5042192_n.jpg

20670_100567539976430_100000695528289_15331_4558010_n.jpg

20670_100377029995481_100000695528289_8705_2311980_n.jpg

20670_101225609910623_100000695528289_34480_8144502_n.jpg

Klarer noen endre bakgrunnen på utstillingsøvelsene våre her:)???

20670_100378086662042_100000695528289_8761_7081646_n.jpg

20670_100852996614551_100000695528289_24688_1452086_n.jpg

Gleder meg til resultat:)

Skrevet

Jeg trenger hjelp til redigering av noen bilder, men jeg vil gjerne ha dem tilbake i original størrelse, så da kan jeg kanskje ikke få hjelp via denne tråden...? :) Er det noen som kunne ha hjulpet alikevel, over mail?

Skrevet

Skikkelig ot, men visste ikke at det fantes langhåret rottis :P stilig :)

Takk:) Laghåret rottis er egentlig en "Feil" men hos oss er alle godtatt:)

Skrevet

DSC08215.jpg

Går det ann å gjøre noe med dette bildet? Snøen ble så lys og hunden så blass...

Skrevet

Går det ann å gjøre noe med dette bildet? Snøen ble så lys og hunden så blass...

Utbrendt snø er det ikke noe å gjøre med...

En slik fix er et trykk på en knapp i et gratis bilderedigeringsprogram...

Skrevet

Snøen ble mye finere jo! For ikke å snakke om hunden. Tusen takk! :)

Også har jeg Picasa :blink: Kunne jeg fått det til der? *dum*

Skrevet

Syns da snøen ble mye bedre jeg. Hvilket program brukte du?

Skrevet

Photoshop Elements 8.0 - koster rundt 800kroner :icon_cry:

Det er mye utbrendt i snøen, bare gjort det hvite mer gråhvitt og økt kontrasten i den lyseste delen av bildet...

Og fjernet blå-stikk'et litt...

Har ingen gratis programmer installert..

Sist jeg brukte Picasa hadde den en super enkel "Auto-Fix" knapp...

Man kan også justere farger og kontrast...

Picasa er supert til både enkel redigering og bildeorganisering.! :icon_redface:

• 2 weeks later...
Skrevet

Woow, det var nydelig! :D

Har noen veldig lyst til å gjøre noe med dette bildet? :D

Noe litt gøy? Forme det litt, finne på noe gøy med bakrunnen.. Ett eller annet? :D Vil gjerne ha noe som kunne kommet opp på veggen her, som et lite minne.

Floridamin2.jpg

Ja, er litt dårlig kvalitet. Et resultat av at jeg prøvde å fikse på det selv :D

Stoor klem og 14 sånne :blink: til den som vil prøve? :D *mase*

Se her, litt flere bilder:

IMG_9444.jpg

Uten meg og hånden min kanskje? :)

speilrefleksenmin4Mai-September1116.jpg

Glad i begge disse også :D

Skrevet

Stoor klem og 14 sånne :ahappy: til den som vil prøve? :D *mase*

Jeg prøvde, men vet ikke helt hva man skal gjøre? :ahappy: Synes det var veldig vanskelig og fjerne teksten siden fargene var så sterke, og skillene mellom gresset så stort. Det ble ikke så bra, så jeg droppet og legge det ut. :D

Skrevet

Stoor klem og 14 sånne :) til den som vil prøve? ;) *mase*

Se her, litt flere bilder:

IMG_9444.jpg

Uten meg og hånden min kanskje? :P

Meget hurtig redigering, fikk ikke til kroppen på hesten, men det er da noe? :)

IMG_9444.jpg

Skrevet

Jeg prøvde, men vet ikke helt hva man skal gjøre? :) Synes det var veldig vanskelig og fjerne teksten siden fargene var så sterke, og skillene mellom gresset så stort. Det ble ikke så bra, så jeg droppet og legge det ut. :P

Ja, ganske dårlig opplødning på bildet. Men synes hun har så herlig utrykk der :D

Men tusen takk for forsøket :)

Meget hurtig redigering, fikk ikke til kroppen på hesten, men det er da noe? :)

IMG_9444.jpg

Wey, takk! :D Det ble kjempefint! Nytt yndlingsbilde ;)

;):) :) :D :D :D:P :P :);):P :P :D :D til deg :D

Skrevet

Heisann og hoppsann alle proffe der ute!

Jeg lurte pä om noen kunne tenke seg ä pröve seg pä disse to bildene her..

Hadde detr värt mulig ä fjerne meg, og fä en litt nöytral bakgrund?

Vil egentlig at bare hunden skal syns, og bare med en helt enkel nöytral bakgrund :whistle:

23444_376383760976_549200976_5312418_7013060_n.jpg

Mischa_004.jpg

Og muligens gjöre bildet/fargene litt mer kraftig, eller.. ja, at det ikke ser sä blasst ut :banana:

Skrevet

Hei på dere fotoproffer!!

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med dette bildet? Få fjernet oss menneskene og båndene dersom det er mulig...?

IMG_8483.jpg

post-5192-1267973739,1979_thumb.jpg

Skrevet

Heisann og hoppsann alle proffe der ute!

Jeg lurte pä om noen kunne tenke seg ä pröve seg pä disse to bildene her..

Hadde detr värt mulig ä fjerne meg, og fä en litt nöytral bakgrund?

Vil egentlig at bare hunden skal syns, og bare med en helt enkel nöytral bakgrund ;)

*Sniiip*

Vil du bare ha en rolig farge som bakgrunn? Feks. lyseblå eller svak lilla eller lignende? :)

Hei på dere fotoproffer!

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med dette bildet? Få fjernet oss menneskene og båndene dersom det er mulig...?

*klip*

Ta et nytt bilde i stede. ;) Som du ser er bakpartene til hundene dekket til av dere/menneskene så det blir veldig vanskelig og redigere dere bort. ;)

Skrevet

Wilma: Kan godt bare väre rent hvitt pä den svarte :)

Og kanskje en gang en farge du syns passer bra pä begge to?? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...