Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for bilderedigering

Mirai

Recommended Posts

Trenger hjelp fra noen med photoshop icon_redface.gif

Disse to bildene sliter litt med at naturen er veldig blass/hvit, mens interiøret er veldig mørkt. Går det an å gjøre noe med det, slik at det blir mer balansert? (Tenker på shadows/highlight og evt noe hvitbalanse eller levels? Jeg hakke peil, menne :lol: )

4225162109_6c8c6b6f37_b.jpg

4225929620_020ef56696_b.jpg

Det ene der klarer jeg ikke få til noe særlig med naturen på. Mulig noen som er bedre på slikt enn meg kan få til. Cockpiten ble bra der da, men litt kornete på det andre bildet. hmm... kunne tatt et lite klipp og lim prosjekt der.

Edit: legger til klipp og lim bildet her:

4225929620_020ef56696_x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 346
  • Created
  • Siste svar

Hei! Kan noen prøve å redigere bort lenka på denne hunden? Hadde blitt veldig glad hvis det går an å få vekk den metall-griden også!

*klipp*

Jeg kom på at jeg redigerte dette bildet for leeenge siden, men har ikke lagt det ut.. :lol:

hundredig.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene der klarer jeg ikke få til noe særlig med naturen på. Mulig noen som er bedre på slikt enn meg kan få til. Cockpiten ble bra der da, men litt kornete på det andre bildet. hmm... kunne tatt et lite klipp og lim prosjekt der.

Edit: legger til klipp og lim bildet her:

Ooooh, takk for forsøket! Er det noe grunn til at det ble så kornete? Hadde laveste ISO-innstilling. Jeg likte klipp og lim'en faktisk, meget godt gjort! Du ser det ikke før du ser på artificial horizon'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, takk for forsøket! Er det noe grunn til at det ble så kornete? Hadde laveste ISO-innstilling. Jeg likte klipp og lim'en faktisk, meget godt gjort! Du ser det ikke før du ser på artificial horizon'en :D

Usikker på hvorfor det ble kornete på det ene. Fikk ikke fikset det på noen måte, samtidig som detaljene ble bevart. Hadde jeg hatt raw filen kunne jeg sikert ha gjort mer. Klipp og limen ble faktisk ganske bra den om jeg får si det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg? tok bilde i skogen i sommer, synes det blei litt vell hvitt...

Kitaiskogen17oktober09.jpg

Noen som vil prøve å gi gærningene en annen bakgrund?? fjell, skjø annet fint og eventyrlig?

IMG_5863-1.jpg

Fritt spillerom på Kita'n 5 uker :P

Yakita5ukergamel.jpg

Gi det gjerne en fin bakgrund slik at det kan rammes inn :D

Dronninganytersola5april09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg? tok bilde i skogen i sommer, synes det blei litt vell hvitt...

Noen som vil prøve å gi gærningene en annen bakgrund?? fjell, skjø annet fint og eventyrlig?

Gi det gjerne en fin bakgrund slik at det kan rammes inn :D

Nå er ikke dette det du ba om. Men erfaringsmessig vet jeg at bilder med "oppdiktet" bakgrunn sjelden blir bra, dersom man ikke bruker en hel haug med timer på det. Ofte kan det lønne seg bare å fjerne deler av bakgrunnen og legge på litt effekter osv. To raske forslag på det:

IMG_5863-1.jpg

Bildet i skogen er en tapt sak for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne trengt litt hjelp til redigering av et oppstillingsbilde. Jeg kunne ønsket at skyggen hennes ikke var så fremtredende, få lysnet den litt. Jeg vil også ha stikkontakten bort og ha en mer behagelig farge på bakgrunnen (off white/creme e.l.?). Har allerede endret litt på bildet, beskjært det, samt lysnet hele bilde da det var mørkt. Håper noen vil prøve seg :icon_redface:

DSC_0194-Kopi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette det du ba om. Men erfaringsmessig vet jeg at bilder med "oppdiktet" bakgrunn sjelden blir bra, dersom man ikke bruker en hel haug med timer på det. Ofte kan det lønne seg bare å fjerne deler av bakgrunnen og legge på litt effekter osv. To raske forslag på det:

IMG_5863-1.jpg

Bildet i skogen er en tapt sak for min del

Tusen takk :whistle: stilige begge to :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

...

Woow, det var nydelig! :ahappy:

Har noen veldig lyst til å gjøre noe med dette bildet? :)

Noe litt gøy? Forme det litt, finne på noe gøy med bakrunnen.. Ett eller annet? :) Vil gjerne ha noe som kunne kommet opp på veggen her, som et lite minne.

Floridamin2.jpg

Ja, er litt dårlig kvalitet. Et resultat av at jeg prøvde å fikse på det selv :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
    • Nå har frøken Lilje, usikker omplasseringshund, bodd hos meg i 3,5 mnd. Hun begynner å bli ganske husvarm og trygg på meg, men andre hunder og fremmede mennesker som tar kontakt er skumle, så de prøver hun å skremme bort. Det er greit nok, jeg skjønner at det har vært hennes eneste forsvar så langt i livet. Men så har vi en veldig grei og trivelig nabohund som vi har gått litt turer med, og han kjefter hun voldsomt på. I begynnelsen var det helt sikkert usikkerhet, hun ville gjerne følge etter og være nær han på tur, men så snart han snudde seg og så på henne ble det skummelt = bjeffing. Men nå synes jeg nesten det bikker over i bølling fra hennes side, for nå kjefter hun på han nesten uansett hva han gjør. Han er verdens snilleste og lar henne være helt i fred, så det er absolutt ikke noen grunn til at hun skal holde på sånn. Og ikke minst er det fryktelig urettferdig at han skal få så mye kjeft for ingenting. Hva gjør man? Hun er helt klart fryktelig dårlig sosialisert og har godt av å være sammen med snille hunder, men denne oppførselen synes jeg er uakseptabel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...