Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort med hunden din i dag?


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Virkelig ikke dagen å spørre på.. For i dag har vi ikke gjort noe sammen :huh:

Kl. 8.00 kom jeg hjem fra nattvakt og møtte en stk overlykkelig og litt søvnig valp i senga si. Ut på en liten tur i nabolaget, for tissing og bæsjing og snusing. Gikk også bittelitt langs bilveien for litt ikke-bjeffe-på-biler-trening. Inn å spise frokost. Så jeg gikk jeg å la meg og da kom Micko også og ville i senga. Sov til 11, da kom mamma/bestemor å hentet Micko, som skulle på overnattingsbesøk til henne og pappa. Hva han har gjort resten av dagen vet jeg ikke, men han har sikkert gått på tur og lekt seg tenker jeg.

Nå sover han sikkert søtt, mens jeg sitter på jobb igjen og savner lille klumpen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG OT, men er du fornøyd med Bootsa i snøen? Mamma er misfornøyd.. Hu frøys på beina med engang idag.. :huh:

Vasset i snø på Eiktunet med kun tynne ullsokker og var god og varm hele turen. Brukte de senere på dagen og var like varm :) Er veldig fornøyd, bortsett fra at de var glatte der snøen var tilkjørt ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasset i snø på Eiktunet med kun tynne ullsokker og var god og varm hele turen. Brukte de senere på dagen og var like varm :huh: Er veldig fornøyd, bortsett fra at de var glatte der snøen var tilkjørt ....

hmmm, ok.. Testet mine ute i dag tidlig jeg og, og merket ikke noe. Men mamma er ute hele dagen i barnehagen da, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort fint lite så langt. Har dratt ho ut av varme gode senga og ned til frokost. Tenkte vi skulle gå oss en tur snart, før eg må inn i "byen" for å handle saker og ting.

Edit: Turen ble omgjort til besøk i hagen til en vennine, der berta mi fikk leke med bikkja hennes i to timer. Snart middagstid og kanskje en kveldstur om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har vi tre faste ting:

En halvtimes morgentur for å gjøre nødvendige æren, strekke på beina, lese avis og eieren våkne av frisk morgenluft.

Vi har to korte ruter vi varierer på, som vi går når vi kommer hjem fra jobb, og på kvelden for å tisse. Det er det siste som skjer om kvelden, etter det går jeg i senga.

Mellom det har vi få faste rutiner, og dagene kan være svært forskjellige. Noen dager får hun ikke mer enn det jeg skisserer over (i tillegg til fõring åpenbart, kos, oppmerksomhet og det hun måtte be om av tisseturer), andre dager får hun en grei tur og litt trening av et-eller-annet (litt lydighet, trene utstilling, også videre), mens andre dager er hun i sentrum hele dagen og vi gjør masse "hund". Det skjer gjerne mer i helgene, naturlig nok. Noen dager har jeg litt dårlig samvittighet (særlig hvis det blir et par lavenergidager på rad), andre dager har jeg meget god samvittighet for henne. De beste dagene er når jeg har god samvittighet både for henne, meg og sambo... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hunder luftet av far kl 0700 (da sover jeg nemlig).Slapp ut hunden kl 08.30 da jeg gikk i stallen. Hund vært ute siden da. Vet ikke hva den gjør, men den har fått noen matrester slengt ut og jeg ser en rød kong som fyker rundt husvegga her... Nå skal hund i bilen og vi skal til harryland på harryshopping før hele gubbeslekta invaderer huset for helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt i dag har vofsen kun fått en liten tissetur da jeg stod opp (rett utenfor), og en morgentur før jeg dro på skolen, hvor hun får gjort fra seg og "lest avisen". Nå er jeg på skolen fram til kl 16:00. Etter det blir det en liten luftings og middag til vofs før matfar kommer hjem og når han kommer hjem blir det en times tur + hundetreff, som jeg tror er ukas høydepunkt for hennes del. Trener sikkert litt lydighet også i løpet av kvelden, tenker jeg. Øver på dekk under marsj for tiden..

Så blir det en liten kveldstur før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi ikke rukket å gjøre så mye ennå. Starta dagen med tissetur i 10 min. Så spiste jeg og hundene frokost. Deretter trente vi bittelitt triks og lydighet, cirka 10 min hver. Hundene har virra litt rundt i mens jeg rydda og styra litt. Dro de etter hvert med meg på Dyrenes verden, hvor ei venninne var med og tok en av dem. Så har de vært med i bilen mens jeg har vært innom diverse plasser før vi til slutt gikk langtur i stad. Inkludert å springe løs på jordet. Etterpå skal de være med i stallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard morgenrutine som vanlig, deretter dro jeg til byn for å gjøre noen ærend og kjøpe shampo til Tulla. Endte selvsagt opp med to bånd i tillegg.. :rolleyes: Nytt utstillingsbånd og retrieverbånd. Retrieverbåndet skal kun brukes på utstilling, dvs til og fra ringen og sånt, så det var et viktig kjøp! :huh:

Kom hjem og har nå vært en drøy time på jordene hvor de fikk løpe litt fra seg før jeg skal på jobb kl fire. Trente mye frivillig kontakt og fri, pluss litt sitt med Aynï. Og så prøvde jeg å ta noen bilder, og lot faktisk sportsfunksjonen på kameraet gjøre jobben (første gang siden jeg fikk det for et år siden, at jeg har prøvd de automatiske funksjonene). Etterhvert kommer typen hjem, lufter sikkert en gang eller to, før jeg kommer hjem fra jobb og tar kveldsturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp halv 8 hvor de fikk en liten luftetur og mat, før jeg tok de med meg på skolen hvor vi har vært frem til nå. På skolen gikk de for det meste rundt i klasserommet mens jeg gjorde oppgaver, men Cita fikk være litt sosial ute i gangene også. Nå skal jeg spise og så er det ut og ha lydighetstrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på en skogsrunde, var ute i 1 1/2time, trente kontakt da vi møtte andre hunder, det er ikke lett, for Chicka vil helst se på hundene som går forbi hun <_<

Nå skal vi straks gå opp en tur til mormor, tar med kameraet og skal ta noen høst bilder fra hagen hennes, er vel sikkert hjemme i 18tiden og da blir det rolig kveld frem til vi går tisserunden før vi legger oss.

Morsom tråd!! Gøy å se hva andre gjør og inspirasjon til hva man kan finne på i både trening, turer og aktivisering.

Håper tråden holder seg aktiv en stund :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonnie har vært med å fulgt jentungen til venninnen sin.

Etterpå trente vi litt ute men etter en liten stund fant Bonnie ut at hun ville ta opp sin gamle interesse.

Skyggegjeting! Tok seg en tur over hele jordet og nesten bort til veien :shocked: . Så nå er det stopp på å være ute i de lange skyggetidene igjen <_< .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjørt hundespann!

Ca kl 10.30 sendte vi avgårde 10 hunder (skole-huskyene) på 4,5 km tur. En time senere var et nytt spann klart (5 av læreren vår sine huskyer + 4 fra forrige tur + Amira) og kjørte den samme løypa på 4,5 km.

Jeg kjørte ingen av turene, men hjalp til å dra "doningen" opp av myra og sele på og av hundene.

IMG_5748_Small.jpg

IMG_5768_Small.jpg

Nå nettopp kom jeg inn etter en ny runde i lysløypa (som er uten lys, kun hodelykt). Det var Iselin og jeg som kjørte denne gangen, mens to venninder hjalp til. Vi kjørte på skolehundene, minus Orion, fordi han er forkjølet. Derfor satte vi inn Amira som er god erstatter.

Amira har hatt enorm fremgang i spannet. Hun hyler som en tulling før hun får gå, og har til og med lært litt av de andre hundene at hun skal være stille når man først er i gang. Hun legger seg i selen og bruker masse kraft. Hun er virkelig helt enormt motivert og ikke det minste utslitt etter en runde! Hurra!

IMG_5771_Small.jpg

Skal få lagt ut flere bilder på hjemmesiden idag eller imorgen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...