Monab88 Skrevet 2. November 2008 Rapporter Skrevet 2. November 2008 Tyson sin stamtavle: Morsiden: Mor: Pizzicato's Martha The Wild One Mormor: Nuch Ballentine's Black Tulip Morfar: Nuch Mulegårds Very Visible Oldemor1: Ballentine's Gullkorn Oldefar1: N Such Ballentine's Pandanus Oldemor2: Mulegårds Joyful Julia Oldefar2: Ankaru's Knowledge Is Power Farsiden: Far: Nuch Saxe's Billy The Kid Farmor: Saxe's Find Your Way Farfar: Saxe's Ola Nordmann Oldemor1: Nuch Ballentine's Witch Oldefar1: Nuch Mulegårds One Man Show Oldemor2: Nuch Saxe's Once And Again Oldefar2: Int Norduch Ballentine's Black Mail Siter
Papillon Skrevet 2. November 2008 Rapporter Skrevet 2. November 2008 E: NUCH SUCH PLCH NV-07 Menines Improved Image U: Tinctorias Shanita EE: INTUCH KBHV-02-03 LUCH NORDUCH NUCH NORDV-02 NUCH Pepejas Master Of Magic EU: Menines Charming Chame UE: Nuch Dobs Chakko UU: Papanovas Chani EEE: CHCH INT&NORD&DKUCH NORDV-99-00 SV-02 SV-04 SV-99-00-01-03 Sabamores Colorful Memory EEU: Pepejas Celebration EUE: JWW-98 SUCH Lamonia's Nicklas EUU: Haremet's Nathala UEE: N S UCH NORDV-98 NV-99-00-02 Golden Leafs Archie UEU: Dobs Miss Kelly UUE: Vilitens Quick UUU: Cingaros Cherri EEEE: EECH FINUCH FINV-96 INTUCH S&NUCH SV-98 Connection Mac Memory EEEU: FINUCH Sabamores Angel Indeed EEUE: SUCH Siljans Diamant Tnamaid EEUU: SUCH Pepejas Sweet And Proud EEUE: Silenzio's Nitro Dynamit EEUU: SUCH Lamonia's Petra EUUE: SUCH Caspian's Fridolf EUUU: SUCH Haremet's Dolly Parton UEEE: S N INT UCH SV-93-97 Golden Leafs Popeye UEEU: Zicca-Phi's Gitta UEUE: NUCH Sneff's Izak UEUU: Dobs Merzedez Benz UUEE: Chanfree's Stremline UUEU: Mango's Dezilulu UUUE: Vilitens Uno UUUU: Vilitens Laika Det tok sin tid Siter
Aussieglis Skrevet 2. November 2008 Rapporter Skrevet 2. November 2008 Mormors Far: Diamond Aire Hey jude (kilde: Diamond Aire ) Heeey, My har også han i stamtavla! Tippoldefaren til My er det (på morssiden) hvis jeg ikke husker helt feil. Siter
PsychoLynx Skrevet 2. November 2008 Rapporter Skrevet 2. November 2008 Heeey, My har også han i stamtavla! Tippoldefaren til My er det (på morssiden) hvis jeg ikke husker helt feil. hehe ja, de dukker opp igjen virker det som. Siter
Poter Skrevet 2. November 2008 Rapporter Skrevet 2. November 2008 Heeey, My har også han i stamtavla! Tippoldefaren til My er det (på morssiden) hvis jeg ikke husker helt feil. Jepp, far til Coyote det der Så også Lyng har ham i stamtavlen sin (og Arn så klart). Siter
Aussieglis Skrevet 2. November 2008 Rapporter Skrevet 2. November 2008 Det er vel ikke så "sjeldent" at aussier er i slekt, men jeg syns det er moro at My har så mange kule slektninger lell :P 1 Siter
MegaMarie Skrevet 6. April 2012 Rapporter Skrevet 6. April 2012 Jeg fikk lyst til å dra opp denne tråden igjen Jeg har desverre ikke så mange bilder av slekten til Blondie, men jeg kan prøve å rote frem noe (jeg vet at hun som eier søsteren har en del bilder, så kanskje jeg overrasker dere med en del bilder likevel). I mellomtiden kan noen andre begynne! Dere får visst bare se hele stamtavlen med de bildene som er. Stamtavlen er lån fra Mon-Cheri kennel Siter
Anette Skrevet 6. April 2012 Rapporter Skrevet 6. April 2012 http://www.cardiped.net/details.php?id=80552&gens=9 min er lettere å paste her, får du se med bilder og alt Siter
HHC Skrevet 6. April 2012 Rapporter Skrevet 6. April 2012 Ace sine flotte slektninger - Java (BM That's For Sure) en nydelig tispe jeg falt for noen år tilbake er selve grunnen til at jeg kom over denne kombinasjonen og kunne hente Ace hjem noen måneder senere Man skal vel med litt generell kunnskap om anatomi kunne se hvilken type flat jeg liker ut i fra disse bildene, selv om bildet av pappa Denver og bestefar Totti (Vally-Vic) ikke på langt nær viser dem på sitt beste Siter
Benedicte Skrevet 7. April 2012 Rapporter Skrevet 7. April 2012 Pim sin stamtavle: http://labbis.wordpress.com/hunder/pim/stamtavle/ Siter
bea Skrevet 7. April 2012 Rapporter Skrevet 7. April 2012 Kjeborg Daddys boy Danny Begge hans foreldre bor på Kennel Kjeborg Dannys pappa NOUC SEUCH Cratzy Toons Frodo of Karasea (Står for Int Champ har 2 cert i Luxembourg 2 cert i Frankrike) Bestått polarundtest A og B Hd ; A Øye U.A | Jeg har ikke oversikt over hvor hvor mange og hvilken polartest hunde i stammtavla har tatt. Men ihvertfall alle som er Svensk Champ har bestått minst en av polahundtesten.. Fars FAMILIE Int,Hungarian Campion Junior Campion Hungary,Austria, Luxembourg. CABAKA`S APOLLO SNOWSTORM. Eyes:OK HD:A . Fin;Sv;Est;Int.Champion Nord.Winner-97 Sv,Est.Winner-98 IKILIIKKUJAN SNOWSTORM Eyes:OK HD:B. N,Sv,Fin,Nord,Int.CH NW-89 KARAZOE SNOW TRAPPER Eyes:OK HD:A Fin.Ch HUMORESQUE DARLINGTON DAME. HD:A DK.Ch CABAKA`S KANDY OF KINGO Eyes;ok HD;B. Kib,Dk,Sv,N,Nord,Int.Ch KIAK`S KINGO HD:B Dk.Ch CABAKA`S ANAIS OF ICE PRINCE Eyes:OK HD:B Int, France, Montenegro, Ch RECOMMANDE Tiny Toons Tweeny of Karasea Exempt de tares oculaires. HD:A Champion de France Champion de Belgique Champion du Luxembourg Champion international Bundessieger 2001 (Dortmund) Free from defects eye. Playstation Okee of Karasea HD:A ELITE A Champion : FIN ARAMIS HD:B Championne : CS – L - IB Lorely Golden Light of Karasea free from defects eye HD:A ELITE A Vice Championne du Monde 2003 Championne de France Championne de Belgique Champion d’Allemagne VDH Championne du Luxembourg Championne Internationale Bundessieger 2001 (Dortmund) Rheinland-Pfalz-Sieger 2005 Lauréate challenge Pays de Loire 2001 Nordic Night Nazca of Karasea free from defects eye HD:A ELITE A Champion : IB – S – FIN – N -FINW95 et 98 - WW 98 Humoresque Quite Easy HD:A Championne : IB Golden White Pearlane of Karasea free from defects eye HD:A ELITE A Dannys mamma Vedja Torpets Magic of Merelin (stilt til bare exellent og CK..men trides ikke så bra i ringen og fikk slippe) Mors Familie; SE UCH Funny Fabric Triple Trouble FI UCH NO UCH NORD V-03 Funny Fabric Whopee Wedidit US CH Moonsong Quintsns O'Whytewynd US CH Whytewynd's King Of Currumpaw US CH Magic Mist's Crescent Moon FI UCH NORD V-03 SE UCH Funny Fabric Ima Spitfire US CH Moonlighter's Grandstander Funny Fabric Mean Machine White Legend Fruit Loop US CH Samkota's Sabre Of White Gold US CH Risuko's Joi Of Snowonder US CH Articross Samkota Escapade EE CH FI UCH NO UCH SE UCH Funny Fabric Space Madness FI UCH Sam Sirius Armadillon FI UCH Funny Fabric Moulin Rouge Frostbite's First Lady Whitebear Degli Alti Castagni INT UCH IT CH Boundlesspride IT CH Zamoyski Lucky Victory INT UCH IT CH Samont Appeal INT UCH IT CH Clan's Imperiawite IT CH Kismeagain Dei Monti Della Vena Clan's Glinca Frostbite's Dazzling Diva FI UCH Suvipäivin Bestseller FI UCH White Smile Jaravil FI UCH White Smile Ice Queen Humoresque Revlonette FI UCH Humoresque Sam O'Sullivan FI UCH SE UCH Humoresque Nougat N Pappa Frodo Polartest A Pappa Frodo Polartest B (sammen med noen av de andre hundene på Kjeborg) Morfar Funny Fabric Trippel Trouble Morfars far Funny Fabric Whopee Wedidit Farmor Tweeny Farfar Farmors mor Nazca Siter
Wildah Skrevet 7. April 2012 Rapporter Skrevet 7. April 2012 Ohh, tidsfordriv Det som går igjen i Rinas stamtavle er at det hverken er ren utstillings- eller brukslinjer, men en kombinasjon, hvor mange av hundene har titler både fra bruks og utstilling. Stamtavlen reflekterer det jeg mener om rasen: Gronniser skal være brukendes til de fleste sporter, men også følge rasestandarden. Begynner med Rinas far: sr Ubak des Perles Noires. Han hadde flere Cert, CACIB og BIR fra Frankrike. Inklusiv cert fra den franske spesialutstillingen. Rinas mor er CIE EEVCH BALTV-08 BH Valkohampaan Onyxie. Hun konkurrerte i lydighet og spor, og gjennomførte en veldig bra finsk karaktertest (+170). Hun ble 10 år nå i begynnelsen av april, men er i følge eieren like sprek og leken som da hun var unghund. Og hun trenes fortsatt aktivt i rundering. Må også skryte litt av noen av Faunas barn. Rinas søster, Tendance Bisou ble junior verdensvinner i 2009. Rinas halvsøster, Donatrix Wolfenne ble BIR og Finsk Vinner i 2011 (hennes sønn ble 2BHK på samme utstilling). Og halvbror Donatrix Wan Damme er *trekke pusten*: C.I.B C.I.E FI EE LT CH JVV-06 BALTV-08 PL&PZJV-06 LTJV-07 BH JK2 JK2 er sportittel, og han har også konkurrert i lydighet. Han trenes nå også i rundering. På morssiden har er det flere hunder med vinnertitler, det jeg elsker med disse linjene er at de aller fleste hundene ikke bare ble stilt ut, men konkurrerte aktivt i både lydighet og bruks. Jeg har god kontakt med både Rinas oppdretter, samt innehaverne av Valkohampaan og Donatrix, og har dermed fått høre en del om hvordan disse hundene var i hverdagen også Her henter jeg bare frem noen av mine favoritter: Oldefar C.I.B FIN DK EE CH V-91 Valkohampaan Onyx. Han konkurrerte i både lydighet og spor (om finsken min er rett, kan ha vært rundering ). Oldemor VV-98 Donatrix Altesse ble 16,5 år. Og var frisk og sprek til det siste. Hun var eid av kennel Donatrix, og jeg har fått høre mange fine historier om henne Oldefar FIN SE CH JK2 Valkohampaan Blancodiente er en av mine favoritter. Han gjennomførte en knallgod finsk karaktertest (+184), konkurrerte i lydighet og spor, og hadde et fantastisk gemytt. Så var det tippoldemor C.I.B FIN SE ES NO CH JK2 Hukanheimon Vesta, som konkurrerte i spor, lydighet og (tror jeg) rundering. Til sist på morssiden, tippoldefar: FIN SE CH Valkohampaan Devil. Som også konkurrerte i lydighet, spor og rundering. Farssiden til Rina kjenner jeg ikke like godt til. Så her går det bare på de titlene jeg vet om: Bestefar: Int.Ch., LUX BE CH RCI3 ZORAN of the Evening Star Oldefar sr DE CH NL CH EUV-THULA går igjen i mange stamtavler. Det samme gjør oldefar C.I.B BE LUX CH JVV-96 IPOIII TSISCO VAN DE HOGE LAER Og tipp-tipp-oldefar DE CH VDH CH LUX CH NL CH BUDDY V. LANA'S HOF 1 Siter
Bananen Skrevet 7. April 2012 Rapporter Skrevet 7. April 2012 Pøbel sin: http://flatblackdesi...ress.com/pobel/ Kamar sin: http://kingwanas.com/intothewind.html (nederst på siden) Siter
Mollymor Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Cassandra's Molly Bianca Jelenas stamtavle: Mor: Lilo Far: Iljaspico's Always in Armani Besteforeldre: fars side: Kimura's Bezzerwisser: Prinselia's Edna mors side: Chatojo's Buddy: Wesbostons Selma (Danmark) Olderforeldre: N UCH NV-02 Bogerudmyra's Tyson: N UCH NV-04 Bogerudmyra's Emilie: N UCH Fetter Anton Prinselia's Simonetta N UCH SV-05 Eclipse's Man in Motion (Canada): Prinselia's Shiba: Bostiff Frede (Danmark) Zenta (Danmark) Tippolderforeldre: INT NORD B L PE BR CR AM UCH Bogerudmyra's Ådne: Verdensvinner 2000 Edna V. Trajanus INT NS UCH BLW-98 FIN99 LUX00 Bogerudmyra's Ulf: AUST N FIN UCH FIN-01 Bostonway Dream Time N S UCH NV-94 Soboca's Arizona Arnie Bogerudmyra's Guro N S UCH Prinselia's Patric Solomar Alice (Sverige) CAN CH Eclipse's Golden Boy (Canada) CAN CH Argrae's Bit O'irish Lace (Canada) N S UCH Prinselia's Patric Solmalar Alice (Sverige) Jelo Baltazar (Danmark) Clara-Viola Von der Illerspitz (Danmark) Dolar Z Gdanska Rodem (Danmark) Jelo Janna (Danmark) Siter
trevi Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Sier som Wildah: OOooh tidsfordriv. Ser at jeg la ut Roma i sin tid, men ikke Gigi-min (ja vi elsker skrytetråder ) Gigi er da: N UCh Grimmendans Gigi Som har blitt BIR x 7 , BIM x 3, CACIB x 2, CK x 17 (stilt 21 ganger etter fylte 9 mnd) og BEST IN SHOW på rasespesial i Sverige x 1 (17.05.2012) Hennes pappa er den velkjente R.E. pE WW EW LUX VDH F CH Oural de la Fureur du Crepuscule (9 år på dette bildet) (foto: Lenka Burlakova - Oridix) Ourals far er den enda mer kjente (og brukte) R.E. F LUX MON AKC Ch Gourou du Crepuscule des Loups (foto Amanda McLaren) Ourals mor har ikke så mange resultater selv, men har en del kjente og vakre avkom og finnes i stamtavler på både svart og rødt. s.r. Flika du Bois du Tot (foto Bois du Tot) Gigi's mamma er Canela del Segadal, hun har ikke vært stillt så mye selv, men har mange suksessfulle barn fra forskjellige kombinasjoner, som i sin tur har gått videre i avl. (foto : meg ) Canelas far er enda en velkjent hanne F NL LUX CH R.E. pE Xeros van de Hoge Laer (10 år på bildet) (foto Lenka Burlakova) Canelas mor er en av mine favoritter, og har bl.a. blitt BIS flere ganger på den spanske spesialen. s.r. S.S. Spansk Ch Umbra van de Hoge Laer (foto Chris Aliapoulios) 1 Siter
Maria Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Weiefors Notorious Leja's stamtavle. Av premieringer er det hannhundene som helt klart "dominerer" på topplistene i hennes stamtavle. Far: Weiefors Future Flash - "Lillemann", lite stilt, men mer i det siste. Bodde tidligere hos en gammel dame, men bor nå hos en bruksdame og får kjørt seg mye mer. Flott hannhund Mor: Kajlas Dream Girl - "Thindra", fant bare bilde fra da hun var junior. Men hun er en lengre og slankere type enn faren. Jeg tar ikke resten av stamtavla, men kan ta de "store"! Farfar: NORD UCH Lamonias Indigo - "Musse". Bor hos oppdretter. Utrolig flott, maskulin gutt. Oldefar farssiden - WW-10 C.I.B. SE UCH Lamonias Elliot Oldefar morssiden: NO V-03 NORD UCH INT UCH Lamonias Botvid Tippoldefar farssiden - En velrenommert hann fra England. VWW-10 KBH V-05 SE V-05 EU V-06 NORD UCH INT UCH Denmore Noble Perfection Så får jeg ta noen tisper senere 1 Siter
ipadda Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Har jo skjedd endel siden sist jeg skrev her, starter på nye jeg: Betty: Norsk Champion, Dansk Champion. Hennes mamma: Norsk utstillings champion. Norsk Veteran Vinner 2011. Betty's pappa, Tarzan. Norsk Utstillings champion. Nordisk Vinner 2010 (eneste utstilling han deltok på i 2010) Norsk Vinner 2011 (eneste utstilling han deltok på i 2011) : Bestemor er NUCH og Bestefar er DKUCH. Farfar: Nordisk champion. Finsk champion. Tysk VDH champion. Svensk Vinner 2006. Svensk Vinner 2008. Norsk Vinner 2009. Københavnvinner 2009. European Veteran Vinner 2011. World Club Veteran Winner 2012. World Veteran Winner 2012. Flere BIS plasseringer. Farmor: Svensk champion. Bella Vita: European Junior winner 2011. Bv's Mor, Tjorven: Norsk Utstillings Champion. Norsk vinner 2007. Norsk Vinner 2009. Far: Ingen titler. Mormor er My (se Betty) Oldemor NUCH Farfar : Norsk champion , svensk champion. BIS på rasetreffet. Polkadott er etter Betty - så der er mye likt. IQ og Tasle er også etter Betty - så der er også mye likt. Siter
Meg Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 hiv på evt helseundersøkelser for foreldredyr og leddene bak, og stamtavlene blir enda mer intr! Siter
Maria Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Alle papillons som går i avl testes fri for PL og PRA, så det er ikke så interessant i mitt innlegg i alle fall 1 Siter
Papillon Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Alle papillons som går i avl testes fri for PL og PRA, så det er ikke så interessant i mitt innlegg i alle fall Finnes jo andre øyensykdommer Siter
Ara Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Oscar sin stamtavle ligger her : http://sanktbernhard.weebly.com/stamtavle.html Siter
Maria Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Finnes jo andre øyensykdommer Ja, men om en hund er diagnostisert med en eller annen øyensykdom så hører kanskje ikke det resultatet inn i denne skrytetråden? Jeg ville ikke skrevet annet enn positive ting i denne tråden pga vinklingen den har. Siter
Papillon Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Ja, men om en hund er diagnostisert med en eller annen øyensykdom så hører kanskje ikke det resultatet inn i denne skrytetråden? Jeg ville ikke skrevet annet enn positive ting i denne tråden pga vinklingen den har. Nei, men uansett liksom Siden du bare tenkte på PRA og PL. Siter
Meg Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 poenget er at titler er vel og bra! men helse er ennå viktigere. Siter
Stine Skrevet 5. Juni 2012 Rapporter Skrevet 5. Juni 2012 Trym sin: http://www.stamtavler.com/dogarchive/details.php?id=121228 Tuva sin: http://www.stamtavler.com/dogarchive/details.php?id=126582 Bodil sin: http://www.stamtavler.com/dogarchive/details.php?id=136671 Siter
Recommended Posts