høy-fart Skrevet 17. November 2008 Rapporter Share Skrevet 17. November 2008 GRUPPE 1 : Schæfer GRUPPE 2 : Tibetansk mastiff GRUPPE 3 : Manchester terrier GRUPPE 4/6 : Blodhund GRUPPE 5 : Thai Ridgeback Dog (kjærlighet ved første øyekast på verdensutstillinga i år !!) GRUPPE 7 : Korthårs Vizla eller korthårs Weimaraner GRUPPE 8 : Portugisisk vannhund GRUPPE 9 : Stor puddel GRUPPE 10 : Azawakh og Whippet Gosj for en selvmotsigenede liste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enlivan Skrevet 18. November 2008 Rapporter Share Skrevet 18. November 2008 Gr.1 -Schäferhund Gr.2 -Dobermann Gr.3 -Staffordshire Bullterrier Gr.4 -Dachshund Korthåret Gr.5 -Podengo Portuguës Gr.6 -Rhodesian Ridgeback Gr.7 -Vorstehhund korthåret Gr.8 -Flat coated retriver Gr.9 -Bichon Havanais Gr.10-Ingen hunder jeg ville hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zico Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Kanskje litt gammelt innlegg, men jeg synes det var litt artig.. Gr.1 -Border Collie (egentlig Schæfer da...) Gr.2 -Leonberger Gr.3 -Jack Russel Terrier Gr.4/6 -Rhodesian Ridgeback Gr.5 -Alaska Malamute Gr.7 -Gordon Setter Gr.8 -Golden retriver Gr.9 -Cavalier Gr.10- En blanding mellom retiver (eks golden) og enten setter eller border collie vil jeg tro er en fin blanding (eksteriør og gemytt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Gr.10- En blanding mellom retiver (eks golden) og enten setter eller border collie vil jeg tro er en fin blanding (eksteriør og gemytt) Den skjønte jeg ikke helt? Gruppe 10 er jo mynder. Mener du en myndeblanding (lurcher)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_ Skrevet 27. April 2009 Rapporter Share Skrevet 27. April 2009 Gr. 1: Hvit Gjeterhund Gr. 2: Dansk/Svensk Gårdshund (evt GSS) Gr. 3: Foxterrier, glatthåret Gr. 4: Dachshund, korthåret Gr. 5: Lapsk Vallhund Gr. 6: Rhodesian Ridgeback Gr. 7: Vorstehhund, korthåret Gr. 8: Labrador Retriever (evt Golden Retriever, golden sådan) Gr. 9: Helst ingen, men hvis jeg må ta en blir det Fransk Bulldog Gr. 10: Irsk Ulvehund, kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banshee Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 1: Hollandsk gjeterhund eller mallorcansk gjeterhund 2: Dp, pinscher eller dobermann. Får ta dober da, siden jeg har (hatt) de to andre 3: Uff, vanskelig... staff, det er artige hunder 4: Utgår 5: Lapsk vallhund 6: Dalmatiner 7: Weimaraner 8: Chesapeake bay retriever 9: Boston terrier 10: Saluki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polaris Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 Gruppe 1: Bearded Collie Gruppe 2: Landseer Gruppe 3: Welsh Terrier Gruppe 4/6: Beagle Gruppe 5: Siberian Husky (riktignok ikke en amerikansk tønneformet en, men en langbent, slank sak som ser ut som den faktisk kan og vil løpe) Gruppe 7: Breton Gruppe 8: Lagotto Gruppe 9: Petit Brabancon Gruppe 10: Whippet Red: Og når det gjelder blandingshunder, ville jeg nok gått for en med Malamutens herlige utseende og SH ukompliserte vesen. Som eyecandy på kennelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minstemann Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 gruppe 1: Kelpie gruppe 2: schnauzer av noe slag.. gruppe 3: weaten terrier gruppe 4/6: dachs gruppe 5: Finsk lapphund gruppe 7: vorsther gruppe 8: Engelsk Springer spaniel gruppe 9: papillon gruppe 10: afghaner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icebluelagoon Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 Gruppe 1: Collie korthåret Gruppe 2: Dobermann Gruppe 3: Bull Terrier Gruppe 4: Ingen Gruppe 5: Thai Ridgeback Dog Gruppe 6: Dalmatiner Gruppe 7: Weimaraner korthåret Gruppe 8: Ingen Gruppe 9: Ingen Gruppe 10: Ingen Noe sier meg at jeg muligens er litt kresen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tapper Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 Gruppe 1: Collie (foruten sheltie,så klart) Gruppe 2: Berner sennenhund Gruppe 3: Border terrier (tror jeg) Gruppe 4: Dachshund (lang el. kort hår) Gruppe 5: Basenji, tror jeg Gruppe 6: Dalmatiner (egentlig ingen) Gruppe 7: Italiensk spinone Gruppe 8: Kooikerhund eller Clumber spaniel Gruppe 9: CC (med OG uten hår) Gruppe 10: Irsk ulvehund eller saluki, tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 Gr. 1: (Schäfer) Welsh Corgi Cardigan Gr. 2: Rottweiler fra kennel Ambolt Gr. 3: Miniatyr Bullterrier Gr. 4/6: helst ikke.. Gr. 5: Urhunder.. Nei takk.. Gr. 7: Italiensk Spinone, bare fordi den er pen.. Gr. 8: Jakt cocker Gr. 9: Fransk Bulldog Gr. 10: Skotsk hjortehund Mulig denne lista avslører min spaltede personlighet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laikamor Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 dette her er altså bare etter utseende, for jeg kan ikke så mye om alle rasene:) Gr. 1: Aussie (blue merle) Gr. 2: Her ville jeg hatt mange hunder, men de 2 jeg helst ville hatt er boxer og engelsk bulldog Gr. 3: Cairn terrier Gr. 4: Dachshund strihåret Gr. 5: Basenji eller karelsk bjørnehund Gr. 6: Rhodesian Ridgeback Gr. 7: Pointer Gr. 8: Nova Scotia duck tolling retriver (toller) Gr. 9: Kinesisk nakenhund (naken) Gr. 10: Italiensk mynde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnkiogBonita Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 Lista mi: Gruppe 1: Australian shepherd Gruppe 2: Pyreneerhund Gruppe 3: Manchester terrier Gruppe 4: Dachshund langhåret Gruppe 5: Samojedhund Gruppe 6: Dalmatiner Gruppe 7: Breton Gruppe 8: Welsh springer spaniel Gruppe 9: Tibetansk spaniel Gruppe 10: Borzoi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shilamon Skrevet 28. April 2009 Rapporter Share Skrevet 28. April 2009 Som jeg digger slike totalt unyttige, men morsomme tråder:) Min liste er sånn ca slik: Gruppe 1: Bearded collie (lenge leve labbetuss) Gruppe 2: En av sennen hundene (klarer ikke helt på bestemme meg, liker dem alle) Gruppe 3: Skotsk terrier (klippet som bikkja i lady og landstrykeren) Gruppe 6/4: Hamiltonstøver/ Beagle (fantastiske begge to, selv om man vel egentlig burde hatt dunker og tatt vare på den norske arven:P) Gruppe 5: lapsk vallhund (dette er hunden jeg seriøst vurderer neste gang) Gruppe 7: Gordon setter (selvfølgelig! om jeg skulle valgt utenom egen rase hadde valget falt på breton eller münstländer) Gruppe 8: labrador (etter jakt linjer slik at den er slank og pen:p) Gruppe 9: stor puddel Gruppe 10: skotsk hjortehund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikitaf Skrevet 30. April 2009 Rapporter Share Skrevet 30. April 2009 Var litt vanskelig:D Gr. 1: Border Collie Gr. 2: Leonberger Gr. 3: Jack Russel Terrier Gr. 4: Dalmantiner Gr. 5: Samojed Gr. 6: Dunker Gr. 7: Gordon setter Gr. 8: Golden Retriver Gr. 9: Chihuahua Gr. 10: Irsk Ulvehund. Gr.11. Det må være den jeg har: Blanding av Border Collie & Schæferhund<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
12345 Skrevet 30. April 2009 Rapporter Share Skrevet 30. April 2009 Gruppe 1. Shetland sheepdog Gruppe 2. Dvergschnauzer sort Gruppe 3. Cairn Terrier Gruppe 4. Dachshund korthåret Gruppe 5. Eurasier Gruppe 6. Beagle Gruppe 7. Gordon Setter Gruppe 8. Engelsk springer spaniel Gruppe 9. Papillon eller chihuahua langhåret Gruppe 10. Ingen av dem, men hvis jeg måtte velge ville det vært: Irsk Ulvehund. Gruppe 11. Blanding av Cairn terrier og Norfolk Terrier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blondiemamma Skrevet 30. April 2009 Rapporter Share Skrevet 30. April 2009 Gruppe 11?? Er det virkelig noe som heter det??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Victoria Skrevet 30. April 2009 Rapporter Share Skrevet 30. April 2009 ^Det er vel blandinger :S? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 27. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2009 Svarer på nytt 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Aussie, kelpie, heeler 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Berner sennenhund 3 Terriere (FCI gruppe 3) Foxterrier glatthåret eller kanskje West Highland white terrier 4 Dachshunder (FCI gruppe 4) Vanlig korthår dachs 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) Grønlandshund! 6 Drivende hunder og sporhunder (FCI gruppe 6) Rhodeshian Ridgeback 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Korthåret Vorstehhund, langhået weimaraner, irsk setter 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Toller, jaktlabrador/golden 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) Papillon, storpuddel 10 Mynder (FCI gruppe 10) Sloughi, Saluki, Whippet Gruppe 11 - Blandingshunder Greyster (Vorstehhund og greyhound) evnt. Vorstehhund og alaskan husky (fordi slike blandinger er laget pg. bruksegenskapene, ikke for morroskyld) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuskelusken Skrevet 27. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2009 GRUPPE 1 : Schæfer, Collie, Border Collie GRUPPE 2 : Boxer GRUPPE 3 : Jack Russel Terrier GRUPPE 4/6 : Langhåret dachs GRUPPE 5 : Buhund, Elghund svart/grå, samojed, japansk spisshund, finsk spets GRUPPE 7 : Engelsk Setter GRUPPE 8 : Flat Coated Retriver GRUPPE 9 : Mops GRUPPE 10 : Irsk Ulvehund, Borzoi Gruppe 11 : Buhund/lundehund, shetland sheepdog/welsh corgi, buhund/collie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Banshee Skrevet 28. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2009 1: Hollandsk gjeterhund eller mallorcansk gjeterhund 2: Dp, pinscher eller dobermann. Får ta dober da, siden jeg har (hatt) de to andre 3: Uff, vanskelig... staff, det er artige hunder 4: Utgår 5: Lapsk vallhund 6: Dalmatiner 7: Weimaraner 8: Chesapeake bay retriever 9: Boston terrier 10: Saluki Presaen er jo en godkjent rase her i landet, men siden det ikke er i NKK førte jeg den ikke opp. Men den står på førsteplass uansett gruppe altså! Får legge til en blandingshund og da. Presa Canario x Kangal, vakreste blandinga jeg noengang har sett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laikamor Skrevet 28. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2009 Har skrevet her før, men her kommer en litt oppdatert liste: Gruppe 1: Aussie Gruppe 2: Boxer, engelsk bulldog, cane corso, og mange andre, men hvis jeg skulle valgt en ville det blitt boxer Gruppe 3: Staff, cairn terrier Gruppe 4: Vanlig strihåret dachs Gruppe 5: Basenji Gruppe 6: Rhodesian ridgeback Gruppe 7: Pointer Gruppe 8: Cocker spaniel eller nova scotia duck tolling retriver Gruppe 9: Mops eller cinese crested Gruppe 10: Irsk ulvehund Gruppe 11: Blanding av border terrier og cairn terrier eller blanding av boxer og staff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_ Skrevet 28. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2009 Må oppdateres noe. 1) Australian Cattle Dog 2) Østerriksk Pinscher 3) Foxterrier, glatthåret 4) Dachshund, strihåret 5) Canaanhund 6) Rodhesian Ridgeback 7) Pointer 8) Golden Retriever 9) Chinese Crested Powder Puff 10) Ungarsk Mynde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 29. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2009 1. Sheltie 2. Berner 3. Staffordshire Bull Terrier 4. Dachs, langhåret 5. Islandsk Fårehund 6. Black and tan Coonhound 7. Stabyhoun 8. Golden 9. Cavalier 10. Afghansk Mynde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 29. Juni 2009 Rapporter Share Skrevet 29. Juni 2009 1) Collie, korthåret 2) Grand Danois 3) Staffordshire Bull Terrier 4) Dachshund, langhåret 5) Faraohund 6) Black and tan coonhound 7) Engelsk Setter 8) Flat Coated Retriever 9) Kromfohrlander 10) Saluki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar