Gå til innhold
Hundesonen.no

Djervekvinnens valpetråd


Djervekvinnen

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Veldig søt valp - men ekstremt korte ben.............. skal de ha det?

Bladd rundt på alt jeg kan finne av myndesider og andre valper ser ikke sånn ut :)

Når vi i sin tid skaffet en springer så hadde den korte bein som valp, og alle sa at de vokser seg til - de gjorde aldri det - hun hadde superkorte bein og så helt vittig ut - hun skulle ha blitt utstillingshund, men stakkars det ble hun aldri..

Har alle valpene i kullet så korte bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ALLE! Så trivelig med tilbakemeldinger! :P

Jeg håper også at han blir like lekker som moren! Det vil tiden vise. Måler er jo at han blir norges beste avlshanne i sin rase. *flir* :)

Han var kjempefin! Så morro med valp asså! Jeg venter jo på valp selv nå(skal på valpebesøk i morra), og vet hvor utålmodig man blir mens man venter, hihi! :P

Gratulerer så mye, han var skikkelig søt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han er jo ikke så gammel enda, så beina kommer nok de. Her er bilde av moren hans på ca samme alder: Klikk her

Han er ganske velfødd, og veide mye mer enn vanlig vekt ved fødsel (alle gjorde det), så kan jo hende de fremdeles er litt tykk som gjør at beina virker kortere. Har sett bilder av andre valper som har vært en god del tynnere i kroppen, og beina ser litt lengere ut da. Så lenge han blir proposjonell, går det bra. Det gjenstår og se. :) De andre søskene virker lik i kroppen, men har bare sett dem på 3 ukers bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt valp - men ekstremt korte ben.............. skal de ha det?

Bladd rundt på alt jeg kan finne av myndesider og andre valper ser ikke sånn ut :)

Når vi i sin tid skaffet en springer så hadde den korte bein som valp, og alle sa at de vokser seg til - de gjorde aldri det - hun hadde superkorte bein og så helt vittig ut - hun skulle ha blitt utstillingshund, men stakkars det ble hun aldri..

Har alle valpene i kullet så korte bein?

Jeg som er myndekjenner kan si at valpen er helt normal og sånn ser de faktisk ut i den alderen der. Det som er positivt er at den dekker mye mark og ikke er høybent. Så dette ser veldig bra ut i mine øyne:)

Lykke til med den nye valpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søt valp - men ekstremt korte ben.............. skal de ha det?

Bladd rundt på alt jeg kan finne av myndesider og andre valper ser ikke sånn ut :)

Når vi i sin tid skaffet en springer så hadde den korte bein som valp, og alle sa at de vokser seg til - de gjorde aldri det - hun hadde superkorte bein og så helt vittig ut - hun skulle ha blitt utstillingshund, men stakkars det ble hun aldri..

Har alle valpene i kullet så korte bein?

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan den springeren så ut som valp gitt.... :P

Beklager OT, så jeg får slenge med at jeg ikke synes beina så kortere ut enn på andre myndevalper jeg har sett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma: Herrgud for en ventetid det er. Man blir nesten sprø. :wub: hehe. Føler jeg har venta i ett år nå. (har jo de, siden jeg begynte letingen da) Syns spesiellt den drektighetstia er værst. man vet ikke hvor mange det blir osv.

Ja, tanken med valp startet nok for ca to år siden. Men jo lenger jeg venter, dess to bedre er det jo egentlig. Men jeg klarer liksom ikke vente to år til :P Skjønner godt at du synes drektighetstiden er verst! Jeg går jo rundt og gruer meg for alt. Enn om hun ikke blir drektig, enn om det ikke kommer tisper, enn om det ikke blir dverger, enn om jeg ikke får valp, kanskje valpen blir vanskelig, er jeg egentlig klar for egen hund, skulle jeg ventet lengre? Alle slike tanker surrer liksom oppi hode mitt.. :P Men det jeg bekymrer meg mest for akkurat nå, er jo at hun ikke skal bli drektig.. Men valp blir det uansett! :P Hvis det ikke blir noen brune, skal jeg ta rød fra en annen kennel, hvis jeg kommer på valpeliste vell og merke. Gg hvis jeg ikke kommer på valpeliste, skal jeg ta aprikos fra kennelen jeg egenltig skal ha fra, og deretter vurderer jeg svart! :ahappy:

Valp skal jeg ha må vite :D

Men for og ikke spore helt av her, han var skikkelig nydelig! :P Tipper du gleder deg til og få ham hjem jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tanken med valp startet nok for ca to år siden. Men jo lenger jeg venter, dess to bedre er det jo egentlig. Men jeg klarer liksom ikke vente to år til :wub: Skjønner godt at du synes drektighetstiden er verst! Jeg går jo rundt og gruer meg for alt. Enn om hun ikke blir drektig, enn om det ikke kommer tisper, enn om det ikke blir dverger, enn om jeg ikke får valp, kanskje valpen blir vanskelig, er jeg egentlig klar for egen hund, skulle jeg ventet lengre? Alle slike tanker surrer liksom oppi hode mitt.. :D Men det jeg bekymrer meg mest for akkurat nå, er jo at hun ikke skal bli drektig.. Men valp blir det uansett! :DHvis det ikke blir noen brune, skal jeg ta rød fra en annen kennel, hvis jeg kommer på valpeliste vell og merke. Gg hvis jeg ikke kommer på valpeliste, skal jeg ta aprikos fra kennelen jeg egenltig skal ha fra, og deretter vurderer jeg svart! :P

Valp skal jeg ha må vite :ahappy:

Men for og ikke spore helt av her, han var skikkelig nydelig! :P Tipper du gleder deg til og få ham hjem jeg :P

Hvorfor er det så viktig med fargen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....fordi verden er rund og fyllt av valg man kan ta i livet :ahappy: Selv om noen påstår man skal se 100% vekk fra farge, synes jeg det er en svært individuell sak. Som man heller kan ta stilling til når fargevalget faktisk kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Endelig har det kommet noen fler bilder. Nå er han 7 uker og om 1 uke kommer han hjem! ;)

Ååå ;) Gjett om jeg vet hvordan du har det da.. det er 1 uke + 4 dager til min kommer ;) ;)

Og det blir jo bare verre og verre og vente dag for dag ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...