Gå til innhold
Hundesonen.no

Blogg & Galleri

Bildeforum  

43 stemmer

1. 1.

• Galleri
      2
    • Bildeforum
      29
    • Begge deler!
      6
    • Ingenting
      6

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen,

Som dere kanskje har lagt merke til er ikke Blogg og galleri fungerende på den nye siden.

Grunnen er at jeg er litt usikker på hvor mye det blir brukt.

Så hva synes dere, trenger vi noe sånn?

Skal vi evt bruke forumet til og poste bilder istedet? Eget bildeforum? Kjør debatt!

Skrevet

Bildeforum i forbindelse med det vi allerede har i raseleksikon og din hund. Noe i den duren :)

Skrevet

Jeg ser for meg et emne der man kan poste tråder etter man feks har tatt en bildeserie, gått en tur sammen med andre doggiser osv.. Noe ala "Din Hund", bare at man kan poste flere tråder :) Må være noen regler, så man poster litt mer enn ett bilde pr tråd.

Skrevet
Jeg ser for meg et emne der man kan poste tråder etter man feks har tatt en bildeserie, gått en tur sammen med andre doggiser osv.. Noe ala "Din Hund", bare at man kan poste flere tråder :) Må være noen regler, så man poster litt mer enn ett bilde pr tråd.

Kjempegod idé.

Skrevet

Det hadde vært kjempe flott om det ble mulig :)

Skrevet

Det ville vært supert! :)

Skrevet

Men HVIS det blir bildeforum, MÅ det bli automatisk forminsking av bildene. Jeez - hvem er det som gidder å sitte og knote med å forminske så mange bilder da? Ett bilde i en tråd eller to er greit nok, men skal en hel tråd være lagd av bare bilder, for ikke å snakke om et forum, så hadde jeg aldri gidda lagd en eneste tråd. Og litt av poenget er vel at forumet skal bli brukt, hvis det først skal bli et nytt bildeforum, liksom?

Skrevet

Sånn jeg tenkte så må man jo ikke poste 40 bilder i en tråd. Har du gått en tur og fått noen bra bilder, så lager du en tråd og poster de bildene du ønsker. Det finnes maaange måter å forminske flere bilder på samtidig :whistle:

...ellers så ER jo ikke automatisk forminskning i forakte da!

Skrevet
Men HVIS det blir bildeforum, MÅ det bli automatisk forminsking av bildene. Jeez - hvem er det som gidder å sitte og knote med å forminske så mange bilder da? Ett bilde i en tråd eller to er greit nok, men skal en hel tråd være lagd av bare bilder, for ikke å snakke om et forum, så hadde jeg aldri gidda lagd en eneste tråd. Og litt av poenget er vel at forumet skal bli brukt, hvis det først skal bli et nytt bildeforum, liksom?

Tusen hjertelig, dette er noe jeg har mast om lenge nå :whistle:

Skrevet

Jeg syns vi skulle invistert i automatisk bildeforminskning. Det er mye penere å se på, og det er veldig "funksjonabelt" !

Det er faktisk ikke alle som er eksperter på photoshop og hva det nå ikke er, og man burde jo tenke litt på dem også.

Skrevet

Si man har planer om å laste opp 20 bilder til forumet, som man ikke har forminsket på forhånd...

20bilder fra et Speilrefleks tar ca 4Mb pr stykk = 80Mb som må lastes opp til forumet... Det tar lang tid...

Mot om man forminsker på pcn selv, som ikke trenger ta mange minutter og laster opp kanskje 2Mb...

Skrevet
Si man har planer om å laste opp 20 bilder til forumet, som man ikke har forminsket på forhånd...

20bilder fra et Speilrefleks tar ca 4Mb pr stykk = 80Mb som må lastes opp til forumet... Det tar lang tid...

Mot om man forminsker på pcn selv, som ikke trenger ta mange minutter og laster opp kanskje 2Mb...

Men fremdeles, det er veldig mange som ser på oppgaven "å forminske 20 bilder" som ganske umulig. For de har ikke programmene, eller kunnskapen!

Til og med bilder tatt med en mobiltelefon er for store hvis man legger dem inn her, de må også forminskes.

Legger man ut 20 bilder, går jeg ut ifra at de er forminsket fra førav, for ellers tar det jo veldig langt tid å laste opp ja. Men et av de forumene jeg er på har automatisk bildeforminskning, og de fleste bildene mine blir faktisk forminsket litt selv om de er croppet og forminsket fra førav! Og alle thumbnailsene blir i samme størrelse, og det hele er bare mye hyggeligere å se på.

Skrevet

Jeg ser det negative med at mange ikke har kunnskapen til å forminske et bilde.

Så om det ikke er dødsmye jobb å få til en forminsker så ser jeg fordelen med det.

Hvis ikke så finnes det ENKLE metoder som rett og slett paint.. det er bedre enn ingenting :icon_confused:

Skrevet
Jeg ser det negative med at mange ikke har kunnskapen til å forminske et bilde.

Så om det ikke er dødsmye jobb å få til en forminsker så ser jeg fordelen med det.

Hvis ikke så finnes det ENKLE metoder som rett og slett paint.. det er bedre enn ingenting :icon_confused:

Men skal man legge ut mer enn et bilde, så virker jobben i paint ganske uoppnåelig den og.

Skrevet

Sant nok. Jeg har aldri sagt jeg er imot automatisk forminskning, men OM det ikke er mulig, så finnes det heldigvis alternativer. Bare nevnte Paint, siden dette er noe de fleste har på sin maskin. Men finnes KLART enklere ting enn Paint, men krever kanskje at man laster ned litt gratis osv :icon_confused:

Skrevet

Jeg forminsker alle bildene mine på fotobøtta, funker som bare det og det er flere om gangen. Man trenger jo ikke kunne verken paint eller photoshop kunnskaper for det?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...