Jump to content
Hundesonen.no

Forslag til endringer

Recommended Posts

Jeg er utrolig glad for at hundeforumet nå er trukket ut som eget domene. Alle de andre dyreforumene interesserte meg ikke noe særlig, og de var da heller ikke særlig mye brukt i forhold til hundeforumet.

Jeg oppretter denne tråden fordi jeg har forslag til endringer, og det har sikkert andre også. Tråden er ikke ment som en "hvorfor får jeg ikke til å gjøre ditt-og-datt"-diskusjon, men en mulighet for folk å foreslå ting de mener kan være en forbedring.

Jeg for min del foreslår at quote-funksjonen endres slik at trådede sitater (altså sitater av innlegg som inkluderer sitater av andre innlegg) tas med i sin helhet, slik at man får med hele konteksten.

Jeg foreslår også å gjøre emoticon-området bredere, slik at det ikke blir nødvendig med sidelengs scrolling for å se alle emoticons som står på samme linje.

Forslag fra meg:

Nå kan vi vel også fjerne den "Har: Hund/Reinsdyr/Katt" greia? Kunne jo evt. slått sammen Har + Rase til "Dyr" eller liknende?

Den svære greia under avatarene er stor. Litt for stor i forhold til tekststørrelse osv.

Og ang. maxstørrelse av bilder: går det ikke an å få automatisk bildeforminskning i stedet? Det er så utrolig utrolig irriterende å måtte knote med bildestørrelsen 550.. Hadde vi fått en annen max bildestørrelse eller hatt automatisk forminskning hadde det iallefall kommet flere bilder fra min side.

Få tilbake den skrifttypen/-størrelsen som var på sonen, så blir det mye mer behagelig å lese innleggene.

Og ang. maxstørrelse av bilder: går det ikke an å få automatisk bildeforminskning i stedet? Det er så utrolig utrolig irriterende å måtte knote med bildestørrelsen 550.. Hadde vi fått en annen max bildestørrelse eller hatt automatisk forminskning hadde det iallefall kommet flere bilder fra min side.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener - det er lov til å legge inn bilder som er større enn 550 piksler, men de bildene du laster opp direkte på doggis kan være max 550x550 px. Det er da en grei regel? Hvis du begrenses så innmari av de 550 pikslene er det da ikke verre enn å laste opp i f.eks. photobucket...

Vi minner om at max bredde på bildene du poster er 550 piksler

Med de utrolig strikte retningslinjene som er på dette forumet tør jeg jaggu ikke poste noe som er mer enn 550 pix bredt. Da er det jo hundre ganger greiere om man får automatisk bildeforminskning. Jeg er medlem av et annet forum som også er et "IP.Board" (altså samme merke regner jeg med) - der har de lagt inn script som gjør at bildene automatisk forminsker. Da bør det jo gå an å gjøre det her og? ;)

Slipper man å knote med forminskning av 100 bilder på bucket, skape kopier og lete mellom forskjellige størrelser osv.

Slipper man å knote med forminskning av 100 bilder på bucket, skape kopier og lete mellom forskjellige størrelser osv.

Nåja - jeg har to versjoner av bildene (originalene + i størrelse ca. 550 piksler), og det er faktisk ikke noe problem i det hele tatt. Bildestørrelsen reduserer jeg før jeg laster dem opp i photobucket, og jeg trenger uansett en mindre størrelse til bloggen osv. Jeg orker ikke å laste opp originalene i photobucket fordi det tar veldig mye lengre tid, og da tar det dermed tilsvarende mye lengre tid å se bildene for de som skal det...

Få tilbake den skrifttypen/-størrelsen som var på sonen, så blir det mye mer behagelig å lese innleggene

Denne er jeg veldig enig i, er det eneste jeg savner fra det andre forumet, syntes dennef fonten blir litt slitsom å lese i lengden. ;)

Denne er jeg veldig enig i, er det eneste jeg savner fra det andre forumet, syntes dennef fonten blir litt slitsom å lese i lengden. ;)

Jeg må si meg enig, skriften er enten for liten eller for tynn. Eller blåfargen er for skarp? Uansett, det er ubehagelig å lese..

Mine øyne ville satt veldig pris på (mulighet for) mørkere blåfarge i tekstboksene. Kanskje dere kunne laget en alternativ skin som var mørkere? Den andre skin'en (Spider) er jo like lys. ;)

Nåja - jeg har to versjoner av bildene (originalene + i størrelse ca. 550 piksler), og det er faktisk ikke noe problem i det hele tatt. Bildestørrelsen reduserer jeg før jeg laster dem opp i photobucket, og jeg trenger uansett en mindre størrelse til bloggen osv.

Har ikke bloggen auto. bildeform? Selv bloggen min har automatisk bildeforminskning. Det er sånn fin moderne ting som er ganske kjekk og ha hvis man ikke gidder å vie hele livet til merarbeid. Dette er det eneste forumet jeg vet om som ikke har bildeforminskning. Unntatt diskusjon.no muliggens. *sjekker* Nei se der, de har også automatisk forminskning. Er vi for aksepterende og flink på dette forumet, slik at det ikke er behov for å moderere oss automatisk? ;)

• 2 weeks later...
Har ikke bloggen auto. bildeform? Selv bloggen min har automatisk bildeforminskning. Det er sånn fin moderne ting som er ganske kjekk og ha hvis man ikke gidder å vie hele livet til merarbeid. Dette er det eneste forumet jeg vet om som ikke har bildeforminskning. Unntatt diskusjon.no muliggens. *sjekker* Nei se der, de har også automatisk forminskning. Er vi for aksepterende og flink på dette forumet, slik at det ikke er behov for å moderere oss automatisk? :)

Denne signerer jeg! Bildeforminsking - automatisk! DET hadde vært noe, det! Det er utrolig tungvindt å måtte finne bildet på dataen, ta kopi, laste det opp, og finne link. Evt finne bildet blandt mange andre bilder man allerede har lastet opp, for så å finne ut at man steike meg kanskje må forminske det likevel. <_< Blæh. Få automatisk bildeforminsking! Hvis andre klarer det, klarer doggis det! :)

Dette er kanskje altfor tidkrevende for moderatorteamet å gjennomføre, men jeg synes hundeprat trenger en opprydning for å gjøre ting litt enklere for nye brukere. Spesielt hadde det å skille ut alle rasetrådene vært en god ide synes jeg. Trådene som heter feks "Hvordan er belgere?" kunne blitt plassert i underforumene for rasene. Dette hadde vært god hjelp for alle som leter etter en passende rase. Det tar fort mye tid å søke gjennom alle forumene for tråder som beskriver feks 5-6-7 forskjellige raser for å lære mer om de. Eventuelt kunne det blitt opprettet nye tråder for dette formål i underforumene for rasene.

HELT enig med den! :P Raseleksikon bør jo si noe om hunden og, og da mener jeg IKKE historien bak. Jeg driter mildt sagt i hvordan rasen ble til, jeg lurer på om den passer til MEG.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det har gått seg til, heldigvis! Valpen er endelig fortrolig med barnet mitt sine bevegelser, og barnet respekterer valpen og dens grenser og plass. Jeg så mørkt på det i starten, men endelig er de gode venner med samme energinivå 😂
    • Hei  min hund er 3 år. I vår fanilie er det meg, som er mammaen til hunden og to barn. Ei på 14 og en på 18. Jeg har veldig respekt i forhold til hund og små barn. Vår hund forstår ikke konseptet med barn og jeg ønsker tips til hvordan man kan lære hunden ro når det er barn i nærheten.  I dag blir hun vil, bjeffer og når noen løfter opp barnet blir hun sjalu.. enn så lenge ikke i form av aggresivitet, men i form av bjeffing og ønske om å bort å leke, snuse og er veldig voldsom.  Det er vanskelig å øve når det gjelder barn, men tar i mot alle tips jeg kan få.    
    • Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...