Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 25.-26. oktober


SFX

Recommended Posts

2 AK på lørdag, meg og Kilja her inne tenker jeg. Spørs om Talli har så mye å stille opp med så hengslete, tynn og lite pels som hun har nå. :rolleyes:

Ser ut til at Belgere, Briard og AK har havnet i samme ring. Så morro da :whistle:

Men jeg blkir faktisk litt irritert av det der å få nr. på mail egentlig. Jeg har ikke printer koblet mot dataen, og ha ringen planer om å ha det i stuen heller. Mulig jeg bare er teit, men jeg vil heller ha det i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

43 og 55 bernere - dette er jo mer enn i Tromsø i helga... Jaja, de har jo satt opp gode, populære rasedommere. Steike!

Enten er det mange hanner, eller skrekkelig mange juniorer...

Mona, startnummer, detektivarbeidet begynner! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 og 55 bernere - dette er jo mer enn i Tromsø i helga... Jaja, de har jo satt opp gode, populære rasedommere. Steike!

Enten er det mange hanner, eller skrekkelig mange juniorer...

Mona, startnummer, detektivarbeidet begynner! :whistle:

Bella er nr 88 på lørdag og 49 på søndag. Stian og Jaru skal spørres så fort som mulig!

Hva har du?

Liker ikke at jeg har oppmøte klokken 12 på lørdag! Liker helst å være først i ringen jeg.. Selv om det skal bli godt å sove litt ekstra og nyte frokosten uten å stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella er nr 88 på lørdag og 49 på søndag. Stian og Jaru skal spørres så fort som mulig!

Hva har du?

Liker ikke at jeg har oppmøte klokken 12 på lørdag! Liker helst å være først i ringen jeg.. Selv om det skal bli godt å sove litt ekstra og nyte frokosten uten å stresse.

Vi er 78 lørdag og 30 på søndag. Kan se ut til at det er mye åpen klassetisper, som i Kongsvinger. Jeg tviler på at det er mange championer, søndag er det ei veterantispe.

Pappa har ikke fått startnummeret til Even, det kommer i posten, blæh! Fordelen med å stille veteranhanne, en vet rimelig sikkert hvor mange hanner det er!

Edit: Det er minst fem juniorhanner på søndag, for Tumle er femte berner i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Fire sloughis påmeldt på lørdagen. Én er min. Undres på hvem de andre tre er. Tipper at det er noen kullsøsken fra Trysil og Notodden. Gøy!

Skal i ringen kl 11.00 - deilig! Da blir det mulig å sove lenge, spise frokost, ta det kuli, og kjøre den knappe mila til Leto-hallen uten stress. Åh, himmelrike!

Dette blir uansett en avslapper-utstilling, for jeg tar det bare som trening på sloughien min. Han er ikke så veldig begeistret for utstillinger, så han trenger å øve litt. De andre to sluggisene mine skal også være med. Det er første gang på utstilling for lille valpen (han er 11 uker gammel), mens eldstemann ikke kommer til å bli stilt på flere småutstillinger i Norge - det han trenger nå er CACIBer.

Himla irriterende at man ikke får PM og nummerlapp i posten! Jeg har ikke printer koblet til PCen her nede i stua. Nå må jeg rigge opp printeren jeg har stående utilkoblet oppe på kontoret på loftet. Sånt er gørr (selv om jeg jo burde ha koblet til den printeren forlengst...).

Jeg synes egentlig det er litt provoserende at man betaler 320 kr per hund, og så får man gudhjelpemeg ikke engang PM og nummerlapp for pengene. Det er slettes ikke alle som har printer hjemme. Jeg vet ihvertfall fire påmeldte til Leto-hallen som ikke har printer. Det er elendige greier.

Edit: Dere med berner, vet dere om det er noen påmeldt fra kennel Apoletano? Hvis ja, så vet jeg ihvertfall hvem én av de andre påmeldte sloughiene er, for kennel Apoletano har en sloughitispe som er kullsøster til han som jeg skal stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Fire sloughis påmeldt på lørdagen. Én er min. Undres på hvem de andre tre er. Tipper at det er noen kullsøsken fra Trysil og Notodden. Gøy!

Skal i ringen kl 11.00 - deilig! Da blir det mulig å sove lenge, spise frokost, ta det kuli, og kjøre den knappe mila til Leto-hallen uten stress. Åh, himmelrike!

Dette blir uansett en avslapper-utstilling, for jeg tar det bare som trening på sloughien min. Han er ikke så veldig begeistret for utstillinger, så han trenger å øve litt. De andre to sluggisene mine skal også være med. Det er første gang på utstilling for lille valpen (han er 11 uker gammel), mens eldstemann ikke kommer til å bli stilt på flere småutstillinger i Norge - det han trenger nå er CACIBer.

Himla irriterende at man ikke får PM og nummerlapp i posten! Jeg har ikke printer koblet til PCen her nede i stua. Nå må jeg rigge opp printeren jeg har stående utilkoblet oppe på kontoret på loftet. Sånt er gørr (selv om jeg jo burde ha koblet til den printeren forlengst...).

Jeg synes egentlig det er litt provoserende at man betaler 320 kr per hund, og så får man gudhjelpemeg ikke engang PM og nummerlapp for pengene. Det er slettes ikke alle som har printer hjemme. Jeg vet ihvertfall fire påmeldte til Leto-hallen som ikke har printer. Det er elendige greier.

Edit: Dere med berner, vet dere om det er noen påmeldt fra kennel Apoletano? Hvis ja, så vet jeg ihvertfall hvem én av de andre påmeldte sloughiene er, for kennel Apoletano har en sloughitispe som er kullsøster til han som jeg skal stille.

Tipper nok at Bjørg kommer med Badra, ja. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Dere med berner, vet dere om det er noen påmeldt fra kennel Apoletano? Hvis ja, så vet jeg ihvertfall hvem én av de andre påmeldte sloughiene er, for kennel Apoletano har en sloughitispe som er kullsøster til han som jeg skal stille.

Jeg vet ikke om noen konkrete hunder hun har meldt på, annet enn at folk har skrevet i gjesteboka hennes "sees i Letohallen" (og hun skriver at folk kan få kjøpt honning av henne på utstillinger framover) - og hun virket såpass keen på å få championatet, siden dyret var en dag for ung i Kongsvinger, så jeg kan vedde mye på at hun er der! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke mange finske bebiser nei.. 1 på lørdag og 2 på søndag, og den éne på søndag er meg :whistle:

Nå kjenner jeg at jeg ikke er klar for utstilling! Har Presentasjonsangst til tusen! :P

begynner heldighvis ikke før 10.00 da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper nok at Bjørg kommer med Badra, ja. :P

Ja, hun er jo veldig aktiv med å stille henne. Og det er sannelig bra også, for Badra er ei knakande fin tispe. Jeg tror faktisk at hun blir både norsk, svensk, finsk, og dansk (?) champion ved neste cert. Det er fabelaktig at Bjørg stiller henne så mye.

Bjørg utmerker seg forøvrig på et annet område også: hun er den eneste i Norge som kun eier én sloughi! Jeg for min del har tre, for man blir veldig fort offer for "mye vil ha mer"-syndromet som sloughieier. :whistle:

Jeg og skrangla kommer oppover på Lørra'n!

Er "bare" 25 whippeter der da..?

Så bra. Men dere er ikke i samme ringen som oss, typisk nok. Lurer på hvorfor whippetene så å si alltid havner i en annen ring enn oss. Sluggisgutta mine klager og sukker og synes det er veldig urettferdig at de ikke kan sitte ringside sammen med alle whippevennene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er jo veldig aktiv med å stille henne. Og det er sannelig bra også, for Badra er ei knakande fin tispe. Jeg tror faktisk at hun blir både norsk, svensk, finsk, og dansk (?) champion ved neste cert. Det er fabelaktig at Bjørg stiller henne så mye.

Nei, hun blir dessverre ikke mer enn "bare" norsk. Hun har cert i samtlige fire land, men i Finland og Sverige må hunden være over to år for at certet skal være hvilende, og i Danmark må hunden allerede være champion i et land for at certet skal være hvilende. Så hun må tilbake for å få flere titler. Men hun har jo CACIB i disse landene, så der må hun jo bare vente på at tiden går, så det blir et år mellom første og siste. Surt, synes Bjørg også, men slik er reglene, og da må en jo bare enten akseptere de eller vente med å stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har skirver kan få sin nummerlapp i sekrteriatet. Ser ikke helt problemet, jeg.

Uansett: Har problemer med å få lest PM'en da datan ikke er helt samarbeidsvillig.... Noen som kan fortelle meg antall Basenjis?

:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Men dere er ikke i samme ringen som oss, typisk nok. Lurer på hvorfor whippetene så å si alltid havner i en annen ring enn oss. Sluggisgutta mine klager og sukker og synes det er veldig urettferdig at de ikke kan sitte ringside sammen med alle whippevennene sine...

Jeg vet det.. synes aldri alle myndne er samla jeg.. spredd over alt synes jeg! (men nå er jo ikke jeg en erfaren utstiller da :whistle: )

Men pass deg, om de to store og den lille knirkne bli observert så må jeg nok bort å klappe på! (Er jo ikke blitt mindre frelst av Slougien etter å ha møtt dine :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har skirver kan få sin nummerlapp i sekrteriatet. Ser ikke helt problemet, jeg.

Om noen informerte om det så hadde jo det vært greit :whistle:

Men ja, jeg syns til dem prisene som er nå at jeg kunne fått en lapp i posten. Og om det er mange som meg som ikke har printer så kan det muligens bli litt kø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 78 lørdag og 30 på søndag. Kan se ut til at det er mye åpen klassetisper, som i Kongsvinger. Jeg tviler på at det er mange championer, søndag er det ei veterantispe.

Pappa har ikke fått startnummeret til Even, det kommer i posten, blæh! Fordelen med å stille veteranhanne, en vet rimelig sikkert hvor mange hanner det er!

Edit: Det er minst fem juniorhanner på søndag, for Tumle er femte berner i ringen.

Oi, moro at Tumle skal stille, gleder meg til å se han igjen.

Aslak er nr. 64 på lørdag og 18 på søndag.

Odin er nr. 71 på lørdag og 24 på søndag.

De som ikke har skirver kan få sin nummerlapp i sekrteriatet. Ser ikke helt problemet, jeg.

Uansett: Har problemer med å få lest PM'en da datan ikke er helt samarbeidsvillig.... Noen som kan fortelle meg antall Basenjis?

:whistle:

Det er 10 stk. på lørdag og 7 på søndag. (voksne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, moro at Tumle skal stille, gleder meg til å se han igjen.

Aslak er nr. 64 på lørdag og 18 på søndag.

Odin er nr. 71 på lørdag og 24 på søndag.

Jeg har ikke sett Tumle på lenge, men eieren mener i hvert fall at han har kommet seg skikkelig. Spent på å se ham. Jeg mener også jeg hørte at det kommer en bror eller to.

Så det er syv og seks hunder mellom Odin og X'en. Kanskje Falco stiller i champion? Sargas? Gro har ikke meldt på noe, for det skulle vært SU. Kanskje Amigo, forresten? Og Even i veteran. Også et par juniorer foran oss.

Håper startnumrene til Even kommer til pappa i morgen, så en kan eliminere mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at Belgere, Briard og AK har havnet i samme ring. Så morro da :whistle:

Skikkelig kult det da :P. Bare synd valpene går i annen ring (heldigvis ser det ut til at voksne og valper har ulike oppmøtetidspunkt, så da får jeg med meg begge ringene)... Jeg har kun meldt på Willersen, jeg, Babs skal få vente med utstilling til Hamar, hun nå. Det er hhv 2 og 3 valper påmeldt, den ene er søstra til Willy, men den tredje lurer jeg på - funderer på om det kan være Willys halvbror fra Sverige ? Han er et par mnd eldre og veldig vakker, så det blir vel neppe noen BIR på oss den helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett Tumle på lenge, men eieren mener i hvert fall at han har kommet seg skikkelig. Spent på å se ham. Jeg mener også jeg hørte at det kommer en bror eller to.

Så det er syv og seks hunder mellom Odin og X'en. Kanskje Falco stiller i champion? Sargas? Gro har ikke meldt på noe, for det skulle vært SU. Kanskje Amigo, forresten? Og Even i veteran. Også et par juniorer foran oss.

Håper startnumrene til Even kommer til pappa i morgen, så en kan eliminere mer...

Sargas stiller ikke på lørdag iallefall, han ble bare nr. 3 i champ.klassen av den dommeren sist, og OE gidder jo ikke å stå som nr. 2 :rolleyes:

Kendo da?

15 og 18 bernervalper. Skal stille en hannvalp, så håper de ikke kræsjer med de voksne. Ser ut til å gå greit på søndag, da er voksne klokka 09.00 og valper klokka 12.30. Men på lørdagen kan det bli et problem, da er valpene klokka 11.30 og de voksne klokka 12.00..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR ET ROT!!

Hør her; på dogweb sine sider står det kun at jeg er påmeldt på miniatyrhundklubben sin utstilling på lørdag. Mona får min PM, og hun fikk den for dalmatinerhundklubben (hun har fått fra begge klubbene på sin hund). Jeg trodde det var fra miniatyrhundklubben hun fikk, så jeg ringte dalmisklubben jeg da. Men nå fant vi ut at jeg har fått den fra dalmisklubben (som det ikke står at jeg er påmeldt til), mens den det står på dogweb at jeg har påmeldt til har IKKE kommet (miniatyrhundklubben). Dette ble rotete..

Men har alle andre fått pm? Hvis ikke kan det jo hende at jeg får min senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sargas stiller ikke på lørdag iallefall, han ble bare nr. 3 i champ.klassen av den dommeren sist, og OE gidder jo ikke å stå som nr. 2 :rolleyes:

Kendo da?

15 og 18 bernervalper. Skal stille en hannvalp, så håper de ikke kræsjer med de voksne. Ser ut til å gå greit på søndag, da er voksne klokka 09.00 og valper klokka 12.30. Men på lørdagen kan det bli et problem, da er valpene klokka 11.30 og de voksne klokka 12.00..

Hilde drar ikke så langt for utstilling, hun er ikke såå interessert. Så om det er noen andre veteraner, er det fra det kullet til Elin som nettopp fylte åtte.

Du tror du har det travelt? Venninna mi skal stille fire hunder i tre ringer mellom 11:30 og 13:30 begge dager!

FOR ET ROT!

Hør her; på dogweb sine sider står det kun at jeg er påmeldt på miniatyrhundklubben sin utstilling på lørdag. Mona får min PM, og hun fikk den for dalmatinerhundklubben (hun har fått fra begge klubbene på sin hund). Jeg trodde det var fra miniatyrhundklubben hun fikk, så jeg ringte dalmisklubben jeg da. Men nå fant vi ut at jeg har fått den fra dalmisklubben (som det ikke står at jeg er påmeldt til), mens den det står på dogweb at jeg har påmeldt til har IKKE kommet (miniatyrhundklubben). Dette ble rotete..

Men har alle andre fått pm? Hvis ikke kan det jo hende at jeg får min senere...

Jeg har fått PM på en hund for begge dager, mangler for en hund - men denne er ikke meldt på elektronisk, og regner med at det kommer i posten til han som står registrert som eier.

Men du, kan noe av rotet skyldes at Mona står som eier av dyret ditt? Jeg så det i Kongsvingerkatalogen, der sto Mona som eier - men det sto også feil eier på en rekke andre dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ikke mange finske bebiser nei.. 1 på lørdag og 2 på søndag, og den éne på søndag er meg :icon_confused:

Nå kjenner jeg at jeg ikke er klar for utstilling! Har Presentasjonsangst til tusen! :)

begynner heldighvis ikke før 10.00 da :yes:

Det er aldri mange finske lapphunder hverken av voksne eller valper med mindre det er raseklubben sine utstillinger eller visse NKK utstillinger :) Steija til de som har Fjelldronningens Arwen skal stilles i valp på Lørdag og Søndag vet jeg :) Marco er den ene finske på Lørdag.. og på Søndag er det totalt 4 stk voksne.. Gosh :) Jeg liker ikke å måtte være eneste hund i rasen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være inne i hallen? jeg ble liksom litt usikker når tanta mi spurte meg, jeg sa; selfølgelig er det inne, det er jo i Letohallen :) men så ble jeg litt usikker igjen :) :blush:

Det er aldri mange finske lapphunder hverken av voksne eller valper med mindre det er raseklubben sine utstillinger eller visse NKK utstillinger :icon_confused: Steija til de som har Fjelldronningens Arwen skal stilles i valp på Lørdag og Søndag vet jeg :yes: Marco er den ene finske på Lørdag.. og på Søndag er det totalt 4 stk voksne.. Gosh :) Jeg liker ikke å måtte være eneste hund i rasen...

HiHi^^ vi skal være der på lørdag også, så kommer innom ringen der dere skal stille :) :)

Edit: Steija var jo kjempefin! 13 dager eldre enn chantie, og ganske brei i forhold (på bildene i allefall).. :/ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være inne i hallen? jeg ble liksom litt usikker når tanta mi spurte meg, jeg sa; selfølgelig er det inne, det er jo i Letohallen :icon_confused: men så ble jeg litt usikker igjen :) :blush:

Ja, det er inne i hallen :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...