Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 25.-26. oktober


SFX

Recommended Posts

(psst! hvis valpene blir bedømt av rasedommerene ville jeg valgt søndag var jeg deg.. :P)

ikke morsomt å stille for finsk dommer mener du? hehee :P Jeg synes det er gøy jeg da :blink:

Jeg har liksom ikke sett noe info i det hele tatt om hvem som er dommer jeg ;)

Hvor kan jeg finne mer info om det? Eller får man liksom den infoen etter man har meldt på?

Ja, mye spm. nå, siden blir første gangen jeg skal stille ut.. :D

EDIT: jeg kupperer jo hele tråden, unnskyld.

kanskje jeg skal lage en spm. tråd om utstilling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar
Jeg har liksom ikke sett noe info i det hele tatt om hvem som er dommer jeg :blink:

Hvor kan jeg finne mer info om det? Eller får man liksom den infoen etter man har meldt på?

Ja, mye spm. nå, siden blir første gangen jeg skal stille ut.. ;)

EDIT: jeg kupperer jo hele tråden, unnskyld.

kanskje jeg skal lage en spm. tråd om utstilling :D

Det står annonse i siste Hundesport - arrangør er Norsk Dalmatiner Klubb og Norsk Miniatyrhundklubb. De har en sides annonse i siste Hundesport, og det er der vi utstillingsgale følger med for å finne ut om vi skal dra eller ei! :closedeyes:

Om du ikke har/finner Hundesport, kan du også gå på arrangørklubbens hjemmeside, der står ofte annonsen. For å hjelpe deg i letingen, kan jeg gi deg denne linken, hvor du finner dommere.

Påmeldingsfrist 26. september for å få det billigst mulig, 6. oktober for forlenget frist og dyrere.

PM kommer en ukes tid før utstillingen, med overskt over hvilke raser som skal i hvilke ringer. Hvis en dommer får mange påmeldte, må de gjøre noen bytter, og da vil det stå i PM.

Bare å spørre om du lurer på nor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står annonse i siste Hundesport - arrangør er Norsk Dalmatiner Klubb og Norsk Miniatyrhundklubb. De har en sides annonse i siste Hundesport, og det er der vi utstillingsgale følger med for å finne ut om vi skal dra eller ei! :closedeyes:

Om du ikke har/finner Hundesport, kan du også gå på arrangørklubbens hjemmeside, der står ofte annonsen. For å hjelpe deg i letingen, kan jeg gi deg denne linken, hvor du finner dommere.

Påmeldingsfrist 26. september for å få det billigst mulig, 6. oktober for forlenget frist og dyrere.

PM kommer en ukes tid før utstillingen, med overskt over hvilke raser som skal i hvilke ringer. Hvis en dommer får mange påmeldte, må de gjøre noen bytter, og da vil det stå i PM.

Bare å spørre om du lurer på nor!

Tusen takk :P

Ja, jeg jeg skulle melde meg inn i NKK, men da måtte jeg jo betale full pris, siden det var litt over et halvt år igjen, så jeg hadde planer om å vente, så det ble halv pris :P:blink: ja, sjekke mailen nå, så nå ér det jo halv pris... hehe ;)

skal melde meg inn veldig snart jeg :P

ja, men tusen takk i allefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :P

Ja, jeg jeg skulle melde meg inn i NKK, men da måtte jeg jo betale full pris, siden det var litt over et halvt år igjen, så jeg hadde planer om å vente, så det ble halv pris :P:blink: ja, sjekke mailen nå, så nå ér det jo halv pris... hehe ;)

skal melde meg inn veldig snart jeg :P

ja, men tusen takk i allefall :D

Du melder deg ikke inn i NKK, du melder deg inn i en klubb - og gjennom det medlemskapet tilknyttes du NKK. Men det er ikke lenger mulig å være direktemedlem av NKK. Så det er opp til hver enkelt klubb å avgjøre om og eventuelt når de tilbyr halv kontingent.

Men det lønner seg å melde seg inn, for utstillingsgebyret blir doblet om du ikke er medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ehm.. det var det jeg mente :D

Jeg var i kontakt med NLK, det var da jeg sa at jeg gjerne ville bli medlem ;)

oi, du jeg har jo ikke tenkt på at det blir dobbelt da! :blink: Da burde jeg jo forte meg litt! :P

Hehe, lett å gå i surr!

Det er relativt kjapt å fikse medlemskap over nett, så det kan du få ordnet samtidig som du melder på elektronisk - om du vil gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lett å gå i surr!

Det er relativt kjapt å fikse medlemskap over nett, så det kan du få ordnet samtidig som du melder på elektronisk - om du vil gjøre det.

åja, jammen da skal det skjekkes ut NU :D

Tusen takk for all hjelpen :blink:

EDIT: Jeg lager en ny tråd jeg ;) Siden jeg lurer på litt til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ad-nota når det gjelder hotell på Leto-hallen. Tidligere har dette ikke vært tilgjengelig for utstillere, da samtlige rom ble brukt til utstillingsarrangørene/ ringpersonell. (Rommene over selve hallen)

Nå har de altså bygd et helt nytt hotell- kompleks i et bygg ved siden av hallen, og dermed er det mulig også for utstillere å sove nær hallen.

Det ER lov til å ha med hund, MEN DISSE MÅ VÆRE I BUR!

Vær vennlig å respekter disse reglene. Velger de fleste å "blåse" i de, og hotell personalet finner hundehår overalt etter en utstillingshelg vet jeg ikke hvor mye lenger de i det hele tatt vil tillate hund på rommene...

Dere skader i det lengste dere selv ved ikke å respektere disse reglene.

Jeg synes selv det er utrolig kipt å måtte ha dem i bur, men passer på hyppige turer, og har de gjerne med inn i hallen. (Også de som event. ikke blir stillt)

Jeg mener... Så lenge hundefolk "driter" i oppsatte regler er det kanskje ikke så rart at fler og fler hoteller bare sier "nei takk " til hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de krever at hundene mine skal være i bur så får de si ifra når jeg bestiller rommet! Jeg eier ikke noe bur, så skal jeg da stå der på kvelden og plutselig ikke ha noe sted å sove, fordi de ikke har sagt ifra om at jeg må ha med bur til hundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ad-nota når det gjelder hotell på Leto-hallen. Tidligere har dette ikke vært tilgjengelig for utstillere, da samtlige rom ble brukt til utstillingsarrangørene/ ringpersonell. (Rommene over selve hallen)

Nå har de altså bygd et helt nytt hotell- kompleks i et bygg ved siden av hallen, og dermed er det mulig også for utstillere å sove nær hallen.

Det ER lov til å ha med hund, MEN DISSE MÅ VÆRE I BUR!

Vær vennlig å respekter disse reglene. Velger de fleste å "blåse" i de, og hotell personalet finner hundehår overalt etter en utstillingshelg vet jeg ikke hvor mye lenger de i det hele tatt vil tillate hund på rommene...

Dere skader i det lengste dere selv ved ikke å respektere disse reglene.

Jeg synes selv det er utrolig kipt å måtte ha dem i bur, men passer på hyppige turer, og har de gjerne med inn i hallen. (Også de som event. ikke blir stillt)

Jeg mener... Så lenge hundefolk "driter" i oppsatte regler er det kanskje ikke så rart at fler og fler hoteller bare sier "nei takk " til hund?

Hvis de krever at hundene mine skal være i bur så får de si ifra når jeg bestiller rommet! Jeg eier ikke noe bur, så skal jeg da stå der på kvelden og plutselig ikke ha noe sted å sove, fordi de ikke har sagt ifra om at jeg må ha med bur til hundene?

Jeg er enig med Yodel - enhver hundeeier oppfører seg ikke bare på egne vegne, men på hundeeieres vegne. Hvis noen ikke tar ansvar, vil det kunne få konsekvenser for alle.

Men, hvis Mona ikke har fått beskjed om at hundene må være i bur, så er det hotellets ansvar og mangelfull informasjon.

Jeg har selv ankommet hotell en sen fredag kveld, og fått beskjed om at hundene ikke får lov til å være med inn på hotellrommet, fordi de hadde sett for seg at det var små hunder (og våre yndige bernere ble ikke ansett som små...). Da ble jeg sur og kranglete, for det var ikke gitt noen restriksjoner i telefonen, da jeg både via mail og telefon spurte om det var greit å ha hund på rommet, og fikk det bekreftet. Resepsjonisten endte med å ringe hotelldirektøren, som sa at selvfølgelig må vi få ha hundene på rommet - du har ikke gitt dem riktig/tilstrekkelig informasjon. Hvis et hotell har restriksjoner, må disse oppgis - en kan ikke selv se for seg eventuelle begrensninger eller regler. Jeg har for eksempel ikke hørt at det er vanlig å kreve burbruk på hotellrom før, så det hadde ikke falt meg inn å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden det tydeligvis ikke er noe rom ledig mer nå så lurte jeg på om det er noen som vet om noe annet hotell/campinghytter el. ligenende i nærheten?

Sånn bortsett fra at det ligger et kvarter unna flyplassen med alle hoteller som finnes rundt den, så har man vel kanskje hytter på Hersjøen camping? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - mange muligheter i nærheten om man har bil iallefall. Motellet på Jessheim Nord er sikkert relativt billig vi jeg tro - også har man jo dette Thon-komplekset som ligger like ved og som jeg tror er nærmest sånn selvbetjent sak som bør være veldig billig. Alt bare et kvarters kjøring fra Letohallen :icon_confused:.

Unge Willy er visst meldt på begge dager der oppe gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right right. Men hadde jeg hatt bil og lappen hadde det ikke vært noe problem. For tar ganske så nøyaktig halvannen time dit fra meg :icon_confused: men å ta tog grytidlig på morran og sope med seg ørten ting og så tilbake igjen synes jeg er stress å gjøre, spesiellt når det er snakk om to dager man skal frem og tilbake. Men jeg skal mase litt på hu modern om hu kan kjøre oss, må bare finne på bra nok argumenter.. Ellers så blir e hotell weekend for oss gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når utstillingen begynner på morran? :icon_confused:

vi skal jo bare være med på valpeshowet, regner med dette er etter alt det andre? :icon_redface:

Valpene går stort sett sammen med resten av klasse men de før de offisielle klassene ikke etter :ahappy: Det er sånn det har vært når vi har vært på valpeshow i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når utstillingen begynner på morran? :icon_confused:

vi skal jo bare være med på valpeshowet, regner med dette er etter alt det andre? :icon_redface:

Utstillingen begynner klokken 09:00 ja, men det er ikke sikkert du skal inn da.

Hvis det er samme dommer på valper og voksne, er valpene før de voksne, men det kan være andre raser i ringen som skal inn før din.

Får din dommer for mange påmeldte, blir det dommerbytte, og da flyttes valpene først. Da samles alle valpene i en ring (eller flere), og da kan det også hende du er langt ut i regla.

Så hvorvidt du skal i ringen klokken 09:00, 11:00 eller 13:00 vet du ikke før PM kommer i posten en ukes tid før utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...