Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Rogaland

Barooo

Recommended Posts

Skrevet
Line vant LP klasse 2 når hun debuterte med Penny! Selv med en 0 på fremadsending (som var lang med mye mindre kjegle enn det Penny har sett før...) Masse 10'ere ble det! Hurra!

Oi, så utrolig bra! Gratulerer så mye til dem :sint_01:

Skrevet

Var der med oppdretteren i dag :sint_01:

Kaysea da Pedra da Anixa - importtispen hennes - har endelig begynt å trives ringen. Det resulterte i BIM, CERT og CACIB på henne. Det første. Så det var kjempemoro.

BIR ble INT UCH Unistars Brave Heart, som kun manglet et norsk storcert for også å bli NUCH. Han er 7 år men ser ut som en unghund - meget pen. Kjempemorsom dag.

Skrevet
Var der med oppdretteren i dag :sint_01:

Kaysea da Pedra da Anixa - importtispen hennes - har endelig begynt å trives ringen. Det resulterte i BIM, CERT og CACIB på henne. Det første. Så det var kjempemoro.

BIR ble INT UCH Unistars Brave Heart, som kun manglet et norsk storcert for også å bli NUCH. Han er 7 år men ser ut som en unghund - meget pen. Kjempemorsom dag.

Var det den som vant gruppa, tro? Det var i hvert fall en pen hund som sugde til seg blikket mitt i gruppe 8, og jeg mener den vant gruppa. Men jeg var da så solbrent og sliten, at jeg ikke fikk med meg alt...

Men jeg fikk med meg at fineste pappa'n til "valpen" min ble BIG2! Han er suveren, og kler slike grupperinger. Han har fantastiske bevegelser! Dagen før ble han BIS på spesial for berner og nuffe, så det ble en god - men lang - tur for oppdretteren.

Da jeg så katalogen, angret jeg enda mer på at vi ikke stilte, tror dommeren hadde likt henne ut fra hva han gjorde og hvor dårlig konkurranse det var i de yngste klassene. Jaja, gjort er gjort, og jeg har i hvert fall lært mye om chow chow, collie, flat og labrador i helga.

Gratulerer til alle som er fornøyd!

Skrevet
weeee dere er så flinke, Kath:D:D:D

Gratulerer så mye HHC, dere må jo være fornøyd med det :wub: Certet tar dere neste gang!

Tusen takk!

Emma: Beklager - jeg glemte meg helt og sa hei før det hadde startet i ringen. Men jeg tror (og håper) at dommern ikke hadde dukket opp innen den tid :sint_01: Så vel ikke ut som noen utstiller i det antrekket heller :brr:

Skrevet
Tusen takk!

Emma: Beklager - jeg glemte meg helt og sa hei før det hadde startet i ringen. Men jeg tror (og håper) at dommern ikke hadde dukket opp innen den tid :sint_01: Så vel ikke ut som noen utstiller i det antrekket heller :brr:

Hehe, det går bra - det er jo forskjell på et "hei", og klemmer og lange samtaler og blablabla - også er det forskjell på om ringen har begynt bedømmelsen eller ei. Det blir for dumt om jeg demonstrativt skulle snudd ryggen og ignorert deg :wub:

Men, dommeren var i ringen... :)

Fant du skyssen din?

Skrevet
Nei vi var i ring 5 - men jeg stod og titta på dere når du ble tatt ut til finalen og derette så jeg dere inne i finaleringe.

Jeg hilste såvidt på deg og den overlykkelige flatten din ute :wub:

det var du som sto der med annika? *vims jeg neida* hehe

Ivo , overlyykkeli haha tror aldri den hunden noen gang slutter og være glad... han er glad uanett hva det er, til og med når han får kjeft :sint_01:

Skrevet

Vi hadde en usedvanlig vellykket utstillingsdag i hvertfall..

BIR og BIG.2 med han "far" Moby, Cacib og BIM på tispen min Milla (hennes siste for Int. tittelen! Jippi!) og NKK-certet på lille Moses.

Bløtekake og burdagsfeiring for meg selv på fredagen, champagne og Moses/Milla-feiring på lørdagen - og så en rolig og bedagelig hjemtur på søndagen.

Susanne

Skrevet

BIR og BIG.2 med han "far" Moby, Cacib og BIM på tispen min Milla (hennes siste for Int. tittelen! Jippi!) og NKK-certet på lille Moses.

Bløtekake og burdagsfeiring for meg selv på fredagen, champagne og Moses/Milla-feiring på lørdagen - og så en rolig og bedagelig hjemtur på søndagen.

Susanne

Grattis med supre resultater Susanne! Tenk at lille Mosesgutt har blitt så stor og flott!

Skrevet

Tusen takk!

Men "stor" er nok å ta i litt, da.. (Bitte-bitte liten, men "deilig fordet" er vel kanskje mer riktig å si.)

Utrolig heldig med været var vi også. Dog hadde vi ring innendørs (kjempestor ring) - men når man camper utenfor en hall på den måten er det utrolig deilig å slippe alt som heter regn i hvertfall!

Susanne

Skrevet

Susanne

Jeg så både deg og hundene. Jeg satt rundt samme ring :wub: Makan til flotte hunder, og den pelsen :sint_01: Uten at jeg har peiling på rasen, så tror jeg dine hunder fortjente resultatene :closedeyes:

Skrevet

Det var 9 juniortisper påmeldt, og Prada ble nr 2 av dem. Fikk CK.

Er egentlig fornøyd med det.

Søndagen var vi på myndeklubbens Open Show. Der vant hun Barn og Hund. Hun var for anledningen en Miniatyr Afghaner. Hihihi...

Skrevet

Susanne

Ja, det får'n si!

Grattis (nok en gang) med knall- resultater, Susanne :sint_01: !

Synes moses lille er nydelig!

Skrevet

Susanne

Gratulerer så mye, snakk om å raske med seg det meste! :ahappy:

Skrevet

Tusen takk for gratulasjonene.

Ja, det er ekstra moro når det går sånn spesielt bra, og spesielt når det er noe man faktisk "trenger" (sånn sett tittelmessig).

Søkte den int. tittelen til Milla i dag, og fikk mail fra NKK at de skulle sende det til FCI neste uke. Så kanskje dèt kan gå litt unna også.. (Måtte rydde opp i litt andre titler på dyrene mine som ikke lå inne på DogWeb)

Gratulerer så masse til alle andre som også var fornøyde med helgen!

Susanne

Skrevet

Susanne

Gratulerer til deg også ja :P Kjempe flotte resultarer! Hundene dine var kjempe vakre, å Moses :ahappy:

Hyggelig og treffe deg også :)

Og gratulerer igjen til alle sammen. Får jo nesten lyst på hund som jeg kan stille når jeg har sett alle i helgen . :)

Skrevet
Var det den som vant gruppa, tro? Det var i hvert fall en pen hund som sugde til seg blikket mitt i gruppe 8, og jeg mener den vant gruppa. Men jeg var da så solbrent og sliten, at jeg ikke fikk med meg alt...

Det stemmer at Brave Heart vant gruppa :ahappy: Han var i vårt reisefølge, så det var moro at han både ble BIG og BIR. Oppdretteren min eier sønnen til denne hunden - far og sønn ble 1BHK og 2BHK. De er typelike, men det var gøy at "gamlefar" tok det hele. Hehe. Han har noe skikkelig showete over seg.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
    • Bare det lille du beskriver om dognanny gjør at jeg vil fraråde hva som helst hun anbefalte ihvertfall. Som dere jo har oppdaget så er det å korrigere, rykke eller kjefte på en allerede frustrert hund ikke konstruktivt. Det er helt fint å høre hva dere har prøvd å hva som skjer. Men jeg lurer litt på, hva skjer om dere deler opp turene? Maks 15-20 minutter på en tur. Skjer det like ofte på morgen og kveld som på den lengre turen på dagtid? Et par enkle oppgaver i løpet av turen (som allerede er grundig innlært inne og som han kan), en enkel sitt, kontakt, håndtarget e.l. Da tenker jeg en kort stopp og en øvelse, maks to repetisjoner, og så rusle videre. Hvis dere får lært inn igjen grime så kan det være tryggere med å prøve halsbånd, men det er nok lettere for dere å få hjelp av en instruktør som ser dere og hunden. Jeg er helt sikker på at dette er løsbart, selv om dere er kjempetålmodige og har prøvd masse allerede! Håper vi får en oppdatering her også når dere har fått litt hjelp.
    • Takker igjen for godt svar! Vi har brukt både sele og halsbånd, med de siste 6 mnd har vi utelukkende brukt sele som sitter godt. Har flere ganger vurdert å bruke halsbånd i stedet men ser at vi ikke tørr da han helt sikkert hadde klart å vri seg ut av det når han klikker. Flere ganger har jeg vært redd for at han skal komme seg ut av selen når vi krangler. Han river å sliter, ruller å hopper. Eneste gangene jeg er trygg på at han ikke kommer seg ut av sele/halsbånd er om han er bundet fast, for da står han helt stille. Og både sele og halsbåndene vi har brukt er passer han og er justerbart. Vi brukte også retrieverkobbel i starten (fikk anbefalt det av oppdretter) men bruker ikke det lengre. En av teknikkene dognanny viste oss var å bruke retrieverkobblet til å "få han av oss" når han hopper på, ved å rykke i båndet, men det fungerte i en halv dag så trosset han det også å vi ønsker ikke å bli stående å rykke i et så tynt med kraftig bånd, det økte bare stressnivået hans.  Vi har ila året som har gått tenkt at han kan være både over og understimulert og gjort endringer i hverdagen i perioder for å justere aktivitetsnivået både opp og ned. Men det har ikke blitt bedre. I periodene vi har justert det ned ser vi at han blir verre, og gjerne mer pågående inne også. Noe vi mener taler imot at han er overstimulert. Og vi har siden han var liten forsøkt å gjøre tydelig skille på at lek og oppgirende aktiviteter skjer ute, mens inne er det ro.  Mulig jeg ordla meg litt feil i forrige kommentar, men vi krever stort sett ingenting av han ute. Det resulterer i at vi henger etter han å han drar som en galing. Men slik har det blitt fordi hver gang vi prøver å lære han noe ute (gå pent, søke kontakt med oss, sladretrening ol) så ender det etter et pr min med et nytt utbrudd. Så frustrasjoenen vår kommer av at vi føler vi er i en ond sirkel. Han vimser rundt å vet ikke hva som er forventet av han > vi forsøker å korrigere han å lære han noe/forstyrre han ved å gi han en oppgave eller mål med turen > han klikker > vi rykker tilbake til start. Slik har det blitt da vi har tenkt at vi kanskje bare må stå i disse episodene til han lærer seg hvordan han skal oppføre seg på tur, det er jo tross alt en rase som er lærevillig og gjerne vil ha en oppgave. Men selv etter lengre persioder der vi prøver igjen å igjen så later det ikke som at han forstår tegningen. Så de siste pr månedene så har vi ikke krevd eller forventet noe av han. Å selv når han er løs å kan løpe som han vil, feks på inngjærdet hundepark (Maridalen hundepark og Nordkisa hundepark) å vi forsøker å kalle han inn, så kommer han løpende (som jo er bra) men kommer da flyvende med sine 40 kg rett på oss å begynner å bite. Så kort sagt så klikker han både av for mye frihet, for lite frihet, lite/ingen forstyrrelse fra oss og for mye forstyrrelse fra oss... Mulig jeg høres ut som jeg bare kommer med motargumenter til alle forslag, å det mener jeg ikke! Men vi har virkelig prøvd alle vinklinger og teknikker vi kan tenke oss til og finne ut + litt til.  Men tusen takk for konkrete tips til adferdskonsulenter og fysio 😀
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...