Gå til innhold
Hundesonen.no

Student?


Wheaten terrier

Er du student? Med hund?  

26 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      21
    • Nei, venter til etter stundettiden
      1
    • Nei, men skal ha hund når jeg flytter ut uansett
      2
    • Nei, tror ikke det går
      0
    • Kanskje? Vet ikke...
      2


Recommended Posts

Nå regnes man jo som student når man går på videregående.. men jeg vet ikke om det var det du tenkte på?

Jeg har hvertfall fast timeplan som jeg må følge.. så Mona er hjemme alene til noen kommer hjem.

Festing gjorde jeg meg ferdig med i fjor :D neste uke har jeg bursdag, og da blir det nok litt liv hos Anders. Men, da får jeg mamma og de til å hjelpe meg med å passe henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og går andre år på gymnas. Festing gjør jeg megen sjeldent nå...Festa mye mer før når jeg bodde i spania..Syns fester i norge er KIIIPE. Derfor fester jeg ikke så masse lengre.

Pito er alene fra halv åtte til to-tre hver dag og det går smertefritt for seg.

Har igjen masser av tid til å trene med henne. Ingen problem i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student med hund ja. har hatt buster siden grunnkurs å har nå begynt første året på høgskolen. Har alltid hatt tid å råd til hunden, og har gått kjempefint.

Men har mye med priotitering å gjøre. Litt festing har det blitt, men ikke mye. Hunden kom først uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er student ja. Men fikk hunden da jeg jobbet, og hadde ikke da direkte planer om å studere igjen. Men det går fint det! Tror det blir værre hvis jeg får jobb hvor man blir borte hver dag hele dagen.. Men den tid den sorg.

Men er ganske usosial da egentlig.. Får mest dårlig samvittighet pga hunden, så da sier jeg heller nei takk til cafe besøk og går tur med hunden istedet. Når det gjelder å ha råd, så har man ikke så mye akkurat. Så har sett det at vi har kuttet ut å gått til vetten hvis det har vært noe småting, Somregel har det gått over av seg selv, men feks nå skulle vi ha rønket ho, men har ikke råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også student.begynte på universitet nå i høst.på det meste har jeg to forelesninger om dagen(tilsammen 4timer)så jeg har bedre tid til hunden nå enn da jeg gikk på videregående.må jo lese litt på fritiden og da,men fortsatt masse tid til bikkja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student på 3 året på universitetet, og har det som plommen i egget :D Har fri mandager og fredager. Og ingen obligatoriske forelesninger :)

Men på videregående er det nok mye værre. Der hadde hvertfall vi undervisning hver dag, og til 3 nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hund da jeg flyttet hjemefra som 16 åring for å gå på skole. Bode sånn til at jeg bode "på" skola omentrent, så lufta hunden i langfriminute å ellers vist det var mulig. Null problem. Jobba i helgene men fra 06.30-09.11 og 15.30- 18.00 så helt utmerket. Festing er det jo iblant, men som regel hos andre, å aldri uten at hunden får en real tur først, å da er det tidlig opp dagen etterpå å ut med den. Men ikke så my festing da, bare sånn i ny å ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting da... er ikke let å komme seg hit å ditt uten bil da, men man klarer altid å finne på en løsning. Det er ikke bestandig enkelt, men vil man det så går det. Til tross for alt det ekstra arbeidet, å det er ikke til å legge under en stol at det er MYE ekstra arbeid, men ville aldri ha byttet det om på noen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er elev med hund :) det kan bli strevsomt med allmennfag leksene... men overlever nok :D kan bli litt for slitsomt når det høljer mest ned med lekser.

Jeg har tatt allmenfaglig utdannelse, å hatt hund, å bod alee, å beståt, å osv, å osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er så mange som er opptatt med dette at hunden blir i veien å for lite tid osv... Vel tenk hvor mye du får igjen for dette! Da min første hund døde hadde jeg tid til å reflektere over ny hund. Å da viste jeg om begrensningene, men jeg tvilte ikke et sekund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt allmenfaglig utdannelse, å hatt hund, å bod alee, å beståt, å osv, å osv

men det er ikke bra for en hund å være hjemme en hel skole dag da... grunnen til denne linjen er jo også litt for at hunden får vært med hele dagen, også får hun springe ute i friminuttene. Hadde ikke orket å latt hunden sitte alene en hel skole dag :P dessuten skal man jo ha et annet liv og. Det blir jo mye med skole fra 8 til klokka halv fire hver dag, pluss tur en time og deretter trening 2 timer. derfor kan det fort bli litt slitsomt. Men det er litt en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør du når du begynner i jobb en gang da?

Jeg vil trives best i en jobb hvor jeg kan ha med hund. :) Derfor er det det jeg er mest på jakt etter. :P Mener det er best for hunden å være mest mulig ute blandt folk, og være med der det skjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er ikke bra for en hund å være hjemme en hel skole dag da... grunnen til denne linjen er jo også litt for at hunden får vært med hele dagen, også får hun springe ute i friminuttene. Hadde ikke orket å latt hunden sitte alene en hel skole dag :P dessuten skal man jo ha et annet liv og. Det blir jo mye med skole fra 8 til klokka halv fire hver dag, pluss tur en time og deretter trening 2 timer. derfor kan det fort bli litt slitsomt. Men det er litt en vanesak.

får du ha med Vicky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil trives best i en jobb hvor jeg kan ha med hund. :) Derfor er det det jeg er mest på jakt etter. :P Mener det er best for hunden å være mest mulig ute blandt folk, og være med der det skjer :P

Det er jo ikke alle som har jobber som hunder kan være med i. Burde ikke de få lov å ha hund da? Er det uansvarlig å ha hunden hjemme aleine mens man jobber/er på skole?

I såfall er det veldig mange som ikke burde ha hund.

En hund greier fint å være hjemme noen timer på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil trives best i en jobb hvor jeg kan ha med hund. :) Derfor er det det jeg er mest på jakt etter. :P Mener det er best for hunden å være mest mulig ute blandt folk, og være med der det skjer :P

Dette kan nok jeg også si at jeg ville sett på som ideelt, men de er ikke serlig Realistisk... Ikke med mindre du er heldig for det florerer ikke akkurat med slike jobber, men du kan sikkert finne en, sier ikke det, men når man er jobbsøker er det ikke som man har råd til å velge å vrake, i alle fall ikke i starten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...