Gå til innhold
Hundesonen.no

Student?


Wheaten terrier

Er du student? Med hund?  

26 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      21
    • Nei, venter til etter stundettiden
      1
    • Nei, men skal ha hund når jeg flytter ut uansett
      2
    • Nei, tror ikke det går
      0
    • Kanskje? Vet ikke...
      2


Recommended Posts

men det er ikke bra for en hund å være hjemme en hel skole dag da... grunnen til denne linjen er jo også litt for at hunden får vært med hele dagen, også får hun springe ute i friminuttene. Hadde ikke orket å latt hunden sitte alene en hel skole dag :) Desuten skal man jo ha et annet liv og. Det blir jo mye med skole fra 8 til klokka halv fire hver dag, pluss tur en time og deretter trening 2 timer. derfor kan det fort bli litt slitsomt. Men det er litt en vanesak.

Mona er hjemme hele dagen. Jeg går akkurat den samme linja som deg, og har uansett ikke mulighet til å ha henne med. Skulle gjerne endret reglene på skolen, men. Kan ikke si jeg liker å dra fra henne, men jeg tror faktisk ikke at en hund tar skade av å være alene hjemme om dagen. Jeg tror de aller fleste som har hund lar de være hjemme når de jobber. De som tar de med på jobb/skole er i mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student ja. Med jobb ved siden av. Og hund! :)

Nå skal det sies at vi har samlingsbasert undervisning disse siste 2 årene (dvs skole ca 6-12 dg i mnd.)

Arjen er for det meste hjemme, men hvis jeg har heldagsskole og forloveden må jobbe overtid, tar jeg ham med i bilen.

Også er vi jo 2 om ham da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alle som har jobber som hunder kan være med i. Burde ikke de få lov å ha hund da? Er det uansvarlig å ha hunden hjemme aleine mens man jobber/er på skole?

I såfall er det veldig mange som ikke burde ha hund.

En hund greier fint å være hjemme noen timer på dagen.

jada, det skal gå det. Men jeg syns det er best om hunden er mest mulig med. Det er det jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan nok jeg også si at jeg ville sett på som ideelt, men de er ikke serlig Realistisk... Ikke med mindre du er heldig for det florerer ikke akkurat med slike jobber, men du kan sikkert finne en, sier ikke det, men når man er jobbsøker er det ikke som man har råd til å velge å vrake, i alle fall ikke i starten

er klar over det. Jeg vil nok lete etter en jobb hvor hunden også trives. Har hatt kontorjobb tidligere hvor Vicky fikk være med og styre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona er hjemme hele dagen. Jeg går akkurat den samme linja som deg, og har uansett ikke mulighet til å ha henne med. Skulle gjerne endret reglene på skolen, men. Kan ikke si jeg liker å dra fra henne, men jeg tror faktisk ikke at en hund tar skade av å være alene hjemme om dagen. Jeg tror de aller fleste som har hund lar de være hjemme når de jobber. De som tar de med på jobb/skole er i mindretall.

det tar ikke skade, men jeg har hunden med der det er mulig :P Og jeg går på en måte ikke samme linje for deg, for jeg har en god del annerledes tilrettelagt, og mindre allmenn fag, så jeg tror ikke vi kan sammenligne det Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går allmennfag, og det går kjempefint å ha hund. Noen dager har jeg kort skoledag, og da bruker jeg ekstra tid på Ero, mens de dagene jeg har lengre dager så blir det litt mindre tid. Har jeg jobb etterpå må de andre i familien stille opp og gå tur med han. Og leksene gjør jeg på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tar ikke skade' date=' men jeg har hunden med der det er mulig :) Og jeg går på en måte ikke samme linje for deg, for jeg har en god del annerledes tilrettelagt, og mindre allmenn fag, så jeg tror ikke vi kan sammenligne det Julie.[/quote']

Hvordan er din skolehverdag da? Jeg har nemlig bare 8 timer allmennfag i uken :P Hele tirsdag er 6 timer allmennfag, og så to timer gym på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skole hverdag er som oftest kort, og lite allmennfag. I gymtimene har jeg hunde trening, det er 2 timer i uka. Og ellers er det lite altså. Og jeg har ene undervisning i noen fag. I f.eks matte, for jeg har ikke lære evnen i sånne fag når jeg sitter i et klasserom med mange elever, og èn lærer. Ellers er det ikke allverdens forandring. Men hvis jeg f.eks er borte fra skolen går ikke det på karakterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det med å la hunden være alene hjemme.. Klart det er fint for en hund å være mye med. Men for f.eks Puma (og mange andre hunder) så er det like greit å ha de hjemme- vil kanskje si det er bra for de tilogmed. Når han er alene slapper han 100% av, ligger og sover og roer seg helt ned. For en hund som kan ha litt lett for å stresse er det å ha den alene hjemme (vel og merke hvis hunden ikke har noe imot dette da!!) en god løsning. Så lenge det ikke blir ti timer, syv dager i uka, og man har tid og energi til å trene og gå tur når man kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...