Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Kongsvinger


SFX

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Om noen vil ha tips på overnatting så sjekk: Vormsund Golfhotell. Ligger i 2 etg over et Amfi kjøpesenter, selvbetjent så dere får nøkkelkort. Derfor veldig greit med hund, i hvertfall har det vært det for oss, for i perioden vi har vært der har det kun vært noen få hundefolk + oss (for kaldt for golffolket?). Den ene gangen vi bestilte ekstraseng til Lill fikk hun 2 køyesenger, så hadde vi vært 6 personer hadde vi betalt ca 200 kr hver :thumbs:

Som sagt kjøpesenter der, bensinstasjon i kort gåavstand + bensinpumpe, ikke lang kjøring til utstillingen.

EDIT; Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Styggen" er påmeldt i eksteriør..

Kult! Gleder meg til å høre resultatet :blink:

Hehe, det gjør jammen jeg også. Det er enten eller. Hadde vært gøy med et NKK-cert, da blir han nemlig Nuch.. Men det heller nok mer over til den gule siden, tenker jeg. :rolleyes:

Det er nå gøy å stille likevel da.. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babs er påmeldt i veteranklassen i år - hennes debut som veteran (om man ser bort fra en gjesteopptreden i fjor da, før aldersgrensene ble endret) ! Jeg kunne selvsagt stilt henne som champion, jeg tror vel man har litt bedre sjanse til å nå til topps fra championklassen, men jeg synes ikke hun er i sånn knall-kondisjon for tida, så da passer hun nok best som veteran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok så jeg stiller Bella likevel, så da står begge mine for championatet!

Noen som har tips til overnatting?

Er jo ikke all verden av overnatting der.

Vi fikk rom på Kongsvinger gjestegård, der er hund velkommen.

Vær obs på at telefonnummeret på hjemmesiden IKKE er riktig, søk heller i telefonkatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke all verden av overnatting der.

Vi fikk rom på Kongsvinger gjestegård, der er hund velkommen.

Vær obs på at telefonnummeret på hjemmesiden IKKE er riktig, søk heller i telefonkatalogen.

Skal du stille gårdshund ?

Jeg skal stille Betty, og tenk... nå er hun gammel nok til å være med og konkurere om certet, på dagen faktisk! :)

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du stille gårdshund ?

Jeg skal stille Betty, og tenk... nå er hun gammel nok til å være med og konkurere om certet, på dagen faktisk! :wub:

Gleder meg!

Ja jeg skal stille Hampus i championklassen.

Desverre har han lagt på seg igjen, her er det jojo på vekta.

Så jeg har ikke store forhåpningene...

Men uansett, gøy å stille sammen med andre uansett resultat!

Er møkklei av å være alene, eller sammen med et par andre gårdiser på utstilling.

Morsomt når hundene blir gamle nok til å konkurrere da...

Hampus plukka 6 CERT første sesongen, og ble faktisk N UCH på sin 2-årsdag.

Men da sees vi nok i gårdisringen. :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg vet at man pr d.d. IKKE får overnatte i vogn i nærheten av hallen. (Men man får stå der med camp.bil)

Men jeg snakket med NKKs plassjef nå i Stavanger, og han jobbet med å få ordnet campingvogn-plass i nærheten (en skole rett på baksiden av hallen, eller noe slikt). Men de vil informere om det nærmere, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eh... meldt på 2 herfra jeg gitt. Den sorte greyhounden, Puma (oh yess, ser ikke ut i måndeskinn) og Tascha (den gale, snakkende dalmatiner med lopper i blod). Tascha står for championatet, men har ikke noen videre håp ettersom det er hunder der som er mye bedre enn det Taschahar blitt (hun har vokst seg stygg i overlinjen). Men vi stiller nå opp uansett:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Sjekket for en halvtime siden og da var den ikke lagt ut enda.

66 er som forventet ja, men hadde jo håpet på litt færre likevel. :icon_confused:

Hehe, og jeg kan vedde mye på at du stiller i den største klassen! Sikkert 20 i AKT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for sent oppmøte! Vi pleier å ha oppmøte ni, av og til ti, men nå fikk vi oppmøte kl 12! Det betyr at jeg fint kan benytte meg av kollektivtransport, og allikevel ha god tid :icon_confused:

Ellers så var det god påmelding for oss: 16 Petit, 6 Belge og 5 Bruxellois.

Jeg har bare én hund påmeldt - Foxy, som er en bruxe.

Ellers så har vi fått dommerbytte, til Rodi Hübenthal. Har ikke stilt for han før, så tar gjerne imot tips på pm.

Og Caroline: vi skal i samme ring :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...