Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Iago

Recommended Posts

• Svar 447
  • Created
  • Siste svar

Du og linkene dine, altså! Takk igjen! :devil:

Hvis det fremdeles er plass på agilityen, og jeg melder på både Tulla og Aynï til utstilling, blir det jammen et tre-dagers-event for oss. Hmm. Hadde jo vært utrolig morsomt! Antar jeg..? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal! jippi! :) har ordna meg fri fra jobb både torsdag og fredag :) Stiller Loke, broren til Mille. Gleder meg til å treffe alle basenjifolka igjen

Kjempebra!!!

Vi gleder oss til å treffe dere igjen, og Mille gleder seg til å treffe broder'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sansynlig reiser jeg oppover for å kikke, men Supra er for liten for å stilles der. Så da blir det jente tur på meg og Supra for å være sosiale :P Vi har ikke noen plass å bo, men til nød så får vi pakke oss i en god sovepose i bilen, hehe :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sansynlig reiser jeg oppover for å kikke, men Supra er for liten for å stilles der. Så da blir det jente tur på meg og Supra for å være sosiale :P Vi har ikke noen plass å bo, men til nød så får vi pakke oss i en god sovepose i bilen, hehe :whistle:

Det er minst en ledig seng her, tror jeg, så du kan få slippe å sove i bilen :P Det er en times kjøring herfra til Hamar, jeg regner med at Belgerpia og skal være her, og da blir det sikkert taco og skravling kvelden før *flir* Du er hjertelig velkommen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst en ledig seng her, tror jeg, så du kan få slippe å sove i bilen :P Det er en times kjøring herfra til Hamar, jeg regner med at Belgerpia og skal være her, og da blir det sikkert taco og skravling kvelden før *flir* Du er hjertelig velkommen :P

Det hadde jo vært supert! Regner egentlig med at bilen er rimelig kald å sove i i november (Jeg har varebil så jeg får inn madrass baki og sånt men...) og hyggelige skravledamer er jo heller ikke å si nei takk til, hehe :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vinner iallefall ikke noe på å ikke møte opp- og Vikingskipet er jo litt spesielt da.

Hyggelig at dere kommer!

Jeg har meldt på til både Kongsberg og Hamar med innstillingen "den som intet våger, intet vinner"! I og med at det er såpass mange påmeldte i rasen og med tanke på at Norma utvikler seg noe sent har jeg ingen store forhåpninger, men hvem vet hva som kan skje? Jeg har aldri stilt hund på Vikingskipet, men har vært der som tilskuer en del ganger. Jeg liker den utstillingen, og synes det er greit å runde av utstillingsåret der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: så koselig at dere også stiller, da må vi slå av en prat! :D

I et svakt øyeblikk, uten å tenke på at den bindende påmeldinga til årets julebord med jobben var samme helg (og ja, jeg er meldt på der òg jeg), meldte jeg liksågodt på til alt mulig rart. Tulla skal i agility-ilden på fredag (om vi får plass), Aynï skal i junior på lørdag, og Tulla i åpen på søndag. For en gangs skyld er ikke gruppe 8 på samme dag som ag, noe som pleier å være en regel ser det ut som.

Vi liker i grunnen ikke haller (men det er sikkert like greit å være inne på den tiden av året), og vi har aldri stilt i, mye mindre trent, agility i en hall før, så det kan jo bli mildt sagt spennende. Har absolutt ingen forhåpninger der, og siden det er så ørtenogfjørti mange andre, kan vi like gjerne ta en god disk for min del.. Jeg pleier aldri å være nervøs før start, men nå er jeg nervøs allerede.

Aynï er jo grei, så henne tenker jeg ikke på, og resultatet blir vel som det blir uansett. Derimot er jeg spent på Tulla i utstillingsringen. Har klart å karre til meg Benedicte (labbis) til å stille henne, så da slipper hun (Tulla altså) å bli påvirket av mine frynsete nerver. Vet ikke hva jeg er mest nervøs for; utstillingen eller agilityen. Antageligvis utstillingen, for i agilityen kommer vi vel bare til å dumme oss ut likevel, huhu, og det har vi gjort før og vet at vi klarer ganske bra.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: så koselig at dere også stiller, da må vi slå av en prat! :D

I et svakt øyeblikk, uten å tenke på at den bindende påmeldinga til årets julebord med jobben var samme helg (og ja, jeg er meldt på der òg jeg), meldte jeg liksågodt på til alt mulig rart. Tulla skal i agility-ilden på fredag (om vi får plass), Aynï skal i junior på lørdag, og Tulla i åpen på søndag. For en gangs skyld er ikke gruppe 8 på samme dag som ag, noe som pleier å være en regel ser det ut som.

Vi liker i grunnen ikke haller (men det er sikkert like greit å være inne på den tiden av året), og vi har aldri stilt i, mye mindre trent, agility i en hall før, så det kan jo bli mildt sagt spennende. Har absolutt ingen forhåpninger der, og siden det er så ørtenogfjørti mange andre, kan vi like gjerne ta en god disk for min del.. Jeg pleier aldri å være nervøs før start, men nå er jeg nervøs allerede.

Aynï er jo grei, så henne tenker jeg ikke på, og resultatet blir vel som det blir uansett. Derimot er jeg spent på Tulla i utstillingsringen. Har klart å karre til meg Benedicte (labbis) til å stille henne, så da slipper hun (Tulla altså) å bli påvirket av mine frynsete nerver. Vet ikke hva jeg er mest nervøs for; utstillingen eller agilityen. Antageligvis utstillingen, for i agilityen kommer vi vel bare til å dumme oss ut likevel, huhu, og det har vi gjort før og vet at vi klarer ganske bra.. ;)

Hihi, godt vi er flere med dårlige nerver. :D Jeg meldte på Hamar av den enkle grunn at da får mine nerver prøvd seg skikkelig. Jeg kan ikke stille hund, men det må jeg lære, og da er det bare å trene på det på utstillinger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: så koselig at dere også stiller, da må vi slå av en prat! ;)

Næmmen, så moro at du også skal stille på Hamar! Det er ikke ofte jeg har muligheten til å treffe soniser eller andre hundefolk fra den kanten av landet, så da gleder jeg meg veldig til å hilse på dere ;) Men certet vil jeg ha, Tulla kan få komme på plassen etter ;)

Og du er ikke den eneste med nerver, hver gang jeg venter på min tur i ringen tenker jeg at "Hvorfor i svarte melder jeg på?! Jeg vil jo ikke dette!"

Hihi, godt vi er flere med dårlige nerver. ;) Jeg meldte på Hamar av den enkle grunn at da får mine nerver prøvd seg skikkelig. Jeg kan ikke stille hund, men det må jeg lære, og da er det bare å trene på det på utstillinger. :P

Må prøve å få sett dere i ringen, dere er jo kjempeflinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...