Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Iago

Recommended Posts

• Svar 447
  • Created
  • Siste svar
Hurra! :D

Jeg har forøvrig ingen store forhåpninger til denne utstillingen, det finnes rett og slett for mange fine springere (og jeg regner med at mange av dem kommer hit..), og Norma er ikke ordentlig utviklet ennå. Samtidig så gleder jeg meg veldig, rett og slett fordi jeg synes det er moro å stille for dommere som har lang og god erfaring med rasen :P

Samme her. Vår dommer har hatt dverg selv tidligere, og regnes for å ha god kunnskap om rasen. Og så skal det bli kjekt å treffe så mang andre hundeidioter samlet på en plass ;)

Må innrømme at jeg får litt tunellsyn når jeg er ved en utstillingsring, men håper folk kommer og hilser på om de ser meg :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. for dere som ikke kan forskjellen på høyre og venstre så skal dere altså gå mot 7eleven (når dere står foran stasjonen) og fortsette bortover en ganske lang slette som går langs togskinnene..

Takk! Sånne veiforklaringer liker vi. :P Er du der på lørdag?

Drit i å kuppe heiagjengen min ;)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plutselig! De trengte skrivere både lørdag og søndag, så da er det jo bare å stille opp :closedeyes: Hvis noen kjører fra eller gjennom Oslo en av eller begge dagene så hadde jeg blir veldig glad for å få noen å sitte på med :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plutselig! De trengte skrivere både lørdag og søndag, så da er det jo bare å stille opp :closedeyes: Hvis noen kjører fra eller gjennom Oslo en av eller begge dagene så hadde jeg blir veldig glad for å få noen å sitte på med :angel:

Vi skal opp fra sandvika lørdagen, men du må vel være der før ni, og vi ikke før i ti tiden :icon_redface: Desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, da vil jeg ha deg som skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skriver i aussieringen må du tegne en blomst på kritikken til Tia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, da vil jeg ha deg som skriver :)

Skal du dit? Når drar du? :angel:

Hvis du skriver i aussieringen må du tegne en blomst på kritikken til Tia :D

*ler* Det kan vi nok ordne ;) Mulig du må komme bortom og kreve å få den påskrevet, men blomst skal hun få (og så får jeg hilst på deg samtidig ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen! Lørdag morgen klokken to på åtte sitter vi på toget.. Vi er i Oslo i tre tiden.. også bærer det videre til sarpsborg.. Tjooheei! :)

Søndag er det utstilling på oss.. Første NKK'en for den sorte junioren min :D

Også er det første utstillingen for tispen etter hun fikk valper! Er spent på kritikkene ja! ;)

Ellers så gruer jeg meg til togturen.. da jeg ikke får LOV å ha hundene i buret.. for "det er ikke plass" wææh, wææh, wææh.. Tar ikke to slakt mer plass enn ett bur? og bånd? :S jaja.. håper det ikke er så veeeldig mange på Toget.. slik at jeg får lov å sette opp buret.. ;)

Vi får holde positiviteten oppe.. er jo bare 37 mopser påmeldt.. å det er jo "ingenting" (var over åtti stk på min første NKK utstilling)

;)

Edit: Vi skal da til Hamar,men sitte på med en fra sarpsborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå fra toget til skipet, er det i det heletatt mulig å gå seg vill? Aldri vært der, og jeg kan gå meg bort på flatmark.

Send på en mld til oss når du kommer til hamar, så finner du ut hvor vi er i verden. Er vi i nærheten av bilen kan vi hente deg :wub: Vi skal bort både lørdag og søndag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send på en mld til oss når du kommer til hamar, så finner du ut hvor vi er i verden. Er vi i nærheten av bilen kan vi hente deg :wub: Vi skal bort både lørdag og søndag :wub:

Yey!

Jeg må se an formen på dyret da... *vil til hamar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..:wub:

Er det slik t man bare kan stille opp på utstilling hvis man bare skal se på?? Og kan man ha med hunden eller må den være hjemme. Har ikke vært på utstilling før, men er litt nysgjerrig... :wub:

Bare å komme :lol:

Dersom det ikke er restriksjoner (ofte på store uts), som det i såfall opplyses om, så kan du ta med hunden. Bare husk vaksinasjonskortet. Bare å komme når det passer deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å komme :wub:

Dersom det ikke er restriksjoner (ofte på store uts), som det i såfall opplyses om, så kan du ta med hunden. Bare husk vaksinasjonskortet. Bare å komme når det passer deg :wub:

Og blond som jeg er må jeg da spørre om det er slike restriksjoner på Hamar?? Og hvorfor vaksinasjonskort??

Skjønner jeg har mye å lære her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...