Gå til innhold
Hundesonen.no

Tøybur på Europris

Recommended Posts

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Var i går og hørte om tøyburene. Fant bare vesken til ett bur, buret som skulle være inni var borte. :icon_confused: Snakket med en ansatt, og han sa at de ikke kunne bestille, men at det var uvisst om det kom inn som kampanjevare igjen.

Skrevet

Den "bingen" fås kjøpt her i Norge også, bl.a. av www.Doggia.no. Jeg kjøpte min fra de "Svenskene på Bjerke" i fjor, betalte 750,- tror jeg - og det er vel ca 160 cm i diameter (1 meter høy). GOD danseplass til i alle fall 3-4 beardiser.

Men ikke spes. stødig, da.. (Som Belgerpia nok fant ut på Drammen i år når hun måtte stille opp som "støttepinne" for bingen min et øyeblikk der...)

Jeg liker dog at hundene mine skal ha god plass når de blir buret inne. Minimumsburet jeg bruker til en beardis er et sk. 4'er bur, 90x60 cm og ca 65 høyt.

Joda, de "overlever" i mindre bur, men verken prisen eller vekten utgjør noen særlig forskjell - så da får de heller et stort enn et lite bur..

Susanne

• 2 months later...
Skrevet

jeg hadde et slikt lignende tøybur av de du kjøper på europris som ikke er stenger i inni og det som skjedde på en utstilling var at en annen hund falt over buret :) og heldigvis var ikke hunden min inni da,for da regner jeg med at han hadde vært skremt,så jeg kjøpte meg et tøybur med stålpinner i rammen til utstillingsbruk :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Nå har de fått det inn i Medium størrelse på Europris her med meg ihvertfall :lol: Skal se om de får inn små med tiden, så blir nok et slikt på meg ;D

Skrevet

Sto i europris 'avisen' at en slikt tøybur var et av kampanjetilbudene, 299,- ja, så vi dro til butikken og spurte etter det, og det var visst trykkfeil :lol: Det var kun det minste som kostet 299,- så de måtte bare beklage, hmrf..

Men tenkte likevel om kjøpe XL 399,-

Skrevet

Ja, det er vel ikke akkurat et oppbevaringsbur som man dytter inn en burredd hund og tror den blir der mens du er på jobb. Men greit å ha hunden i hvis du er på besøk, på stevner ol og har hunden under oppsikt.

De europrisburene mine har holdt lenger enn det tøyburet jeg har med stenger inni.

Så de hadde mediumbur på europris, Lindeberg.

Skrevet
Sto i europris 'avisen' at en slikt tøybur var et av kampanjetilbudene, 299,- ja, så vi dro til butikken og spurte etter det, og det var visst trykkfeil :lol: Det var kun det minste som kostet 299,- så de måtte bare beklage, hmrf..

Det er jo klart at de i avisen sin oppgir prisen på det billigste buret, og ikke det dyreste? Hvordan var det trykkfeil?

Dere som har dette buret, hvordan er kvaliteten?

Synes det er helt okei. Har holdt lenger enn et annet, dyrere merke jeg har. Men det er fremdeles et tøybur, med alt det som det innebærer. Jeg ville trodd det var dårligere enn disse med metallstenger, men det høres jo ikke slik ut? Du får i alle fall mye tøybur for penga! :lol:

Skrevet

Jeg vil tro det aller minste koser 199 kr, for det jeg kikket på som var Medium kostet 299, også koster Stort 399. Syns ikke prisen er ikke i det hele tatt, ihvertfall ikke når man tenker på plassen man får i det.

Håper dere har rett i at det tåler litt kloring, for min har en tendens til å prøve å grave seg ut når mamma går sin vei :lol:

Skrevet

Nå husker jeg ikke merket på det jeg kjøpte på utstilling da. Det var det største eller nest største. Betalte vel nesten 1000 tror jeg. Det er et slikt uten stenger. Så om de fra Europris er ok kvalitet på så er det nok endel å spare ja.

Skrevet
Det er jo klart at de i avisen sin oppgir prisen på det billigste buret, og ikke det dyreste? Hvordan var det trykkfeil?

Det sto verken 'fra 299' eller hva de evt. andre størrelsene kostet :lol:

Vis du ser europris avisen HER ser du trykk feilen :lol: Det skal stå slik som det gjør på 'stålburet' men det gjør det ikke, så da går man utfra at alle de tøyburene koster 299-

Skrevet
Det sto verken 'fra 299' eller hva de evt. andre størrelsene kostet :)

Vis du ser europris avisen HER ser du trykk feilen :thumbs: Det skal stå slik som det gjør på 'stålburet' men det gjør det ikke, så da går man utfra at alle de tøyburene koster 299-

Så på det selv. Det virker som en trykkfeil, men det står vel uansett bakerst i bladet at de tar forbehold om trykkfeil.

Lurer selv på om jeg skal kjøpe det. Her hjemme har jeg jo alltid et bur stående med seng og alt, hvis det skulle være nødvendig. Men jeg kan jo ikke ta med meg den tunge saken over alt.

Så da er spørsmålet, hvor liten og lett er den når den er pakket sammen? (str. S antar jeg at holder til Tinka)

Skrevet
Nå husker jeg ikke merket på det jeg kjøpte på utstilling da. Det var det største eller nest største. Betalte vel nesten 1000 tror jeg. Det er et slikt uten stenger. Så om de fra Europris er ok kvalitet på så er det nok endel å spare ja.

Høres bra ut :thumbs: Tenkte at det kunne vært greit å ha med på utstilling, når jeg drar alene så må jeg jo stå og holde ham hele tiden, og får ikke ordnet noe som helst. Hadde vært praktisk med et slikt bur, så får han muligheten til å slappe av også. Drar ikke ekstremt mye på utstilling, så antar det vil holde til mitt bruk. Får dra og se på i morgen.

Skrevet

Noen som vet en Europris i Oslo-området som har de store tøyburene til 399,-?

Jeg har vært innom tre forskjellige butikker i Vestfold i dag, but no luck. De hadde bare de små...

Skrevet

Jeg kjøpte mitt på Europris på Lambertseter. Det er en liten stund siden, men det kan jo hende at de har de fortsatt. :twisted:

Skrevet
Noen som vet en Europris i Oslo-området som har de store tøyburene til 399,-?

Jeg har vært innom tre forskjellige butikker i Vestfold i dag, but no luck. De hadde bare de små...

Kjøpt et lite til meg da! :twisted: Her har de bare medium.

Skrevet

Her er det også bare små, men det passer fint for meg. :twisted: Vet ikke heeeelt hva jeg skal med et slikt bur, siden vi har tre stålbur som er perfekt størelse for hundene våre, og et stålbur som er litt større.

Har jo liksom litt lyst på, men hva skal jeg med det? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...