Gå til innhold
Hundesonen.no

Guardo Ostoja Molosow


Protector

Recommended Posts

Ikke for å fornærme deg Protector; men hva skal du med en slik hund? Du får ikke stilt på utstillinger, prøver eller mentaltester eller noe som helst annet som er organisert hundeaktivitet. Da gjenstår det kun en årsak til at man velger en slik hund emm: Det ser tøft ut.. Jeg er sikkert fordommsfull og teit, men i min verden så er slike hunder "ubrukelige".
Jeg er delvis enig med deg. Skjønner ikke hvorfor Protector skaffer seg en kupert DC, - ikke bare er dem penere med ørene i behold, dem kan også stilles og konkurreres med. MEN - å si at slike hunder er "ubrukelige", er å ta litt hardt i. Hunden er da fullt brukendes selv om den ikke kan konkurrere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass
Hunden er da fullt brukendes selv om den ikke kan konkurrere?

Til hva da? Det er jo det jeg lurer på, hvorfor kjøper man en hund som er uønsket i det organiserte hunde norge? Importerer man den fordi man syns den er søøøøt da eller.. Jeg bare lurer, siden det ihvertfall ikke var for å se tøff ut, ifølge andre her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Oi, her er man jammen flinke til å trekke konklusjoner ut av det blå! :rolleyes:

Gutten har jo ikke vært pålogga siden i går engang, så det er ikke sånn at han sitter og ler av innleggene dine og ikke vil svare, Gråtass. Gi folk tid, det er ikke alle som er like aktive på sonen.

Nå må du slutte å tulle soppen.

Nei, andre er tydeligvis flinke til å svare for han, så jeg regnet med at de kanskje hadde ett svar de.. Men jeg er i utgangspunktet ikke spes inntressert i denne spesifikke hunden eller denne eieren, jeg lurer på en generell basis.. Noe jeg trodde jeg fikk fram i mitt innlegg hvor jeg skrev at det ikke var rasespesifikt (da er det nødvendigvis ikke akkurat dette individet som er vesentlig, liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du slutte å tulle soppen.

Nei, andre er tydeligvis flinke til å svare for han, så jeg regnet med at de kanskje hadde ett svar de.. Men jeg er i utgangspunktet ikke spes inntressert i denne spesifikke hunden eller denne eieren, jeg lurer på en generell basis.. Noe jeg trodde jeg fikk fram i mitt innlegg hvor jeg skrev at det ikke var rasespesifikt (da er det nødvendigvis ikke akkurat dette individet som er vesentlig, liksom)

Ja, jeg skjønner skepsisen din, selv om jeg har mange grunner (jeg vet ikke om jeg kan kalle de gode) til å evt finne på å importere en slik hund, og ja, jeg skjønner at du svarer de som svarer "for han" (det vet vi jo ikke noe om, selv om de kanskje har samme rase?), og til slutt ja, jeg skjønner at det gjelder på generelt basis. Jeg måtte bare kommentere NOE, og da valgte jeg kortversjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å ikke være ute med hundene gitt, her kommer konklusjonene og teoriene på løpende bånd...

For å svare på noen av spørsmålene:

Han har 1x Jr.BIS, 1xBoB, 6x Hungarian Prima Junior.

Gråtass:

Hunden er en avlshanne, kjøpt med den tanken. Tanken å gå rundt for å se "Tøff ut" med en slik hund har ikke slått meg. At jeg ikke kan dra på utstillinger i Norge bryr meg lite, sparer meg bare for en haug med inkompetente dommere og bortkasta penger. Ikke lenge siden en hund med ulovlige farger ble BoB her i landet.

Man avler ikke på utstillingsresultater uansett. Du kan godt syntes at "slike hunder" er ubruklige, det vitner bare til uvitenhet.

- - -

Han kan stilles i Sverige og andre land.

- - -

Siden han ikke kan stilles ut, bli mentaltestet osv så kan jo det bli litt bingo.

Har ingenting å utsette på hans mentalitet, var jeg usikker vill jeg ikke brukt ham. Utstillingsresultater betyr ikke en god hund. :)

- - -

Når det kommer til selve kupperingen... Jeg kaster ikke bort godt avlsmatteriale bare pga. ørene er kuttet, noe de tradisjonellt har blitt gjort i alle år. Det blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Gråtass:

Hunden er en avlshanne, kjøpt med den tanken. Tanken å gå rundt for å se "Tøff ut" med en slik hund har ikke slått meg. At jeg ikke kan dra på utstillinger i Norge bryr meg lite, sparer meg bare for en haug med inkompetente dommere og bortkasta penger. Ikke lenge siden en hund med ulovlige farger ble BoB her i landet.

Man avler ikke på utstillingsresultater uansett. Du kan godt syntes at "slike hunder" er ubruklige, det vitner bare til uvitenhet.

Takk for svar. Det var opplysende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å utsette på hans mentalitet, var jeg usikker vill jeg ikke brukt ham. Utstillingsresultater betyr ikke en god hund. :)

Nei, utstillingsresultater sier bare noe om utseende, at det er i hht rasestandard. Men hva med MH? Får du utført det, eller er det utført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det kommer slike spørsmål i andre hundetråder?

Og konkluderer med;

JA det gjør det faktisk til tider...Alle lurer på hva hunden skal brukes til og sånne ting..Det er jo helt normalt faktisk!

Vi er alle hundefolk og er vel en smule "nosy"...Fordi vi liker å vite regner jeg med..

Men det kan ha noe med måten det blir gjort på..Føler liksom at det noen ganger ligger tykkt i lufta hvilke tanker som ligger bak spørsmålene..Og det er jo ikke særig hyggelig.

Tenker i grunnen generelt sett,uansett hvem sin tråd det er..

Ellers kan vel MH fortsatt utføres i Sverige,dersom hunden er født før 1.01.08 om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan ha noe med måten det blir gjort på..Føler liksom at det noen ganger ligger tykkt i lufta hvilke tanker som ligger bak spørsmålene..Og det er jo ikke særig hyggelig.

Tenker i grunnen generelt sett,uansett hvem sin tråd det er..

Oi, her formelig singler det i glasshuset...

http://dyresonen.no/forum/index.php?s=&amp...st&p=525477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir veldig fort vandt med drittslenging og fordommer i hundemiljøet, skulle man brydd seg om alt sammen hadde man blitt gal. Jeg har mine hunder og er glad i de, vil jobbe for rasens beste og en fremtid her i Norge - hundene er det ikke noe galt med, men det er desverre slik at noenganger ender hunder i feil hender - dette er en oppdretters største utfordring... å finne egnede kjøpere!

Et par nye bilder!

http://img136.imageshack.us/img136/1536/aaavl9.jpg

http://img99.imageshack.us/img99/5130/aguardo1sm2.jpg

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke for å være frekk altså, men skal han være så høy bak som det ser ut på det øverste bildet? Mulig bildet lyver, men det så en smule dysfunksjonelt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke for å være frekk altså, men skal han være så høy bak som det ser ut på det øverste bildet? Mulig bildet lyver, men det så en smule dysfunksjonelt ut...

Ta en titt her, ikke mye "dysfunksjonel" :)

http://www.youtube.com/watch?v=2YUJur-79Uk...feature=related

Hadde heller ikke betalt den summen jeg gjorde for en "syk" hund!

- - -

Litt mer bilder!

http://img144.imageshack.us/img144/9231/zxor7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir veldig fort vandt med drittslenging og fordommer i hundemiljøet, skulle man brydd seg om alt sammen hadde man blitt gal. Jeg har mine hunder og er glad i de, vil jobbe for rasens beste og en fremtid her i Norge - hundene er det ikke noe galt med, men det er desverre slik at noenganger ender hunder i feil hender - dette er en oppdretters største utfordring... å finne egnede kjøpere!

Det er bra! Tror en slik rase trenger mange gode individer. Kjempeflott hund du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, etter å ha sett på både film og bilde, så syns jeg fortsatt han ser litt høy ut bak men mye mulig det er jeg som blingser :)

Må si jeg ikke helt har sansen for rasen, men er bittelitt farget av å ha bodd på Gran Canaria og sett altfor mange psykotiske individer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, etter å ha sett på både film og bilde, så syns jeg fortsatt han ser litt høy ut bak men mye mulig det er jeg som blingser :)

*klipp*

Da er det ikke bare du som blingser :) Men for all del, hvis rasen skal se sånn ut, så er han vel et godt bilde på standarden.

Det mentale skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke kjenner noen hunder av denne rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor gjør det det??

Jeg ser ikke helt hvor du vil hen,og hva du ønsker å poengtere.

Skal du komme med noe så kom med noe holdbart...

Hva som er holdbart i glasshuset ditt aner jeg ikke ... Det må være rimelig umulige vilkår for saklige argumentasjonsblomster, virker det som.

Men man får prøve:

Du klandrer andre for å angripe folk med fordekte spørsmål, når det er akkurat det samme du gjør når du spør "hvorfor sulteforer myndeeiere hundene sine?" Glasshus kan selvsagt være vanskelig å få øye på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...