Gå til innhold
Hundesonen.no

Guardo Ostoja Molosow


Protector

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Ikke for å fornærme deg Protector; men hva skal du med en slik hund? Du får ikke stilt på utstillinger, prøver eller mentaltester eller noe som helst annet som er organisert hundeaktivitet. Da gjenstår det kun en årsak til at man velger en slik hund emm: Det ser tøft ut.. Jeg er sikkert fordommsfull og teit, men i min verden så er slike hunder "ubrukelige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kjempelekker! Men gråtass hvorfor kan han ikke det? Pga han er kupert? Det er vel ikke i alle land det er ulovlig å stille/gjøre andre ting med en hund som er kupert eller? Har aldri satt meg så veldig inn i det siden jeg ikke har kuperingsrase selv :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å fornærme deg Protector; men hva skal du med en slik hund? Du får ikke stilt på utstillinger, prøver eller mentaltester eller noe som helst annet som er organisert hundeaktivitet. Da gjenstår det kun en årsak til at man velger en slik hund emm: Det ser tøft ut.. Jeg er sikkert fordommsfull og teit, men i min verden så er slike hunder "ubrukelige".

men det GJØR det jo... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på aldersgrensen i Sverige, siden de jo også har kuperingsforbud. Og ja, man kan jo selvfølgelig reise land og strand for å få gjort dette. Hvis man gjør det så vet man jo hva man har. Kanskje den allerede har vært igjennom noe av det siden han er såpass gammel for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på aldersgrensen i Sverige, siden de jo også har kuperingsforbud. Og ja, man kan jo selvfølgelig reise land og strand for å få gjort dette. Hvis man gjør det så vet man jo hva man har. Kanskje den allerede har vært igjennom noe av det siden han er såpass gammel for alt jeg vet.

Ja det er jo mulig det.. Glad vi har en rase jeg som er stiligst med ører og hale i behold (synes i hvertfall jeg da) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Dette sier det norske Mattilsynet om kuperte hunder:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...30425-0614.html

I korte trekk; kuperte hunder er uønsket i det organiserte hundenorge.

Jeg blir jo da nysgjerrig på hvorfor folk ønsker å kjøpe seg hunder som de ikke får gjort noe med. Tidligere reiste man gjerne til Sverige, men etter hva jeg hører har de en tilsvarende lov på trappene nå. Så da blir mitt spørsmål om man kjøper seg helkuperte hunder fordi det ser tøft ut, eller om det er en annen misjon.. Det er i min verden ingen forskjell om det er dogge, dobermann eller andre tradisjonelle kuperings hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier det norske Mattilsynet om kuperte hunder:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...30425-0614.html

I korte trekk; kuperte hunder er uønsket i det organiserte hundenorge.

Jeg blir jo da nysgjerrig på hvorfor folk ønsker å kjøpe seg hunder som de ikke får gjort noe med. Tidligere reiste man gjerne til Sverige, men etter hva jeg hører har de en tilsvarende lov på trappene nå. Så da blir mitt spørsmål om man kjøper seg helkuperte hunder fordi det ser tøft ut, eller om det er en annen misjon.. Det er i min verden ingen forskjell om det er dogge, dobermann eller andre tradisjonelle kuperings hunder.

Hvis du gidder å lese reglene (tenker i Sverige nå) og sette deg inn i de isteden for å "spy" ut unødvendige kommentarer som du ikke har peiling på, synes jeg du kan holde ting for deg selv til du får fakta på bordet! irriterende hvor dømmende mange er her inne!

Fei for egen dør, ikke andres!

Kan fortelle deg at kuperte hunder født FØR 01.01.08 er det lov til å stille i Sverige!

sånn, da fikk du kanskje med deg det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Hvis du gidder å lese reglene (tenker i Sverige nå) og sette deg inn i de isteden for å "spy" ut unødvendige kommentarer som du ikke har peiling på, synes jeg du kan holde ting for deg selv til du får fakta på bordet! irriterende hvor dømmende mange er her inne!

Fei for egen dør, ikke andres!

Kan fortelle deg at kuperte hunder født FØR 01.01.08 er det lov til å stille i Sverige!

sånn, da fikk du kanskje med deg det :rolleyes:

Nå kan jeg nødvendigvis ikke som du så lekkert sier det, spy ut noen andres meninger enn mine egne. Jeg har vel ikke påstått at denne hunden ikke kan stilles i sverige, har jeg vel? Jeg stiller ett enkelt spørsmål som jeg er nysgjerrig på, det har vel ingenting med å feie noen dører hverken egne eller andres, eller?!

Du bør forøvrig tenke litt på tonen du skriver dine innlegg i, så kanskje folk ønsker en skikkelig diskusjon med deg i steden for å svare på "eder og galle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier det norske Mattilsynet om kuperte hunder:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/...30425-0614.html

I korte trekk; kuperte hunder er uønsket i det organiserte hundenorge.

Jeg blir jo da nysgjerrig på hvorfor folk ønsker å kjøpe seg hunder som de ikke får gjort noe med. Tidligere reiste man gjerne til Sverige, men etter hva jeg hører har de en tilsvarende lov på trappene nå. Så da blir mitt spørsmål om man kjøper seg helkuperte hunder fordi det ser tøft ut, eller om det er en annen misjon.. Det er i min verden ingen forskjell om det er dogge, dobermann eller andre tradisjonelle kuperings hunder.

Det var det du skrev, og der har du svaret mitt for min del.

Frekke spørsmål får selvfølgelig frekke svar.

Hva med å bare være glad på andres vegne, og ønske de lykke til istedet for å mistenke folk for å ha hundene kun for at de er "tøffe".

Du burde isåfall ha formulert spørsmålet ditt på en helt annen måte!

Vær mot andre som du vil de skal være mot deg er kjekt å ha med seg! :D

Synes mange skulle vært litt mer varsom, hadde blitt en langt mer hyggeligere plass dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Det var det du skrev, og der har du svaret mitt for min del.

Frekke spm får seff frekke svar.

Hva med å bare være glad på andres vegne, og ønske de lykke til istedet for å mistenke folk for å ha hundene kun for at de er "tøffe".

Du burde isåfall ha formulert spm ditt på en helt annen måte!

Vær mot andre som du vil de skal være mot deg er kjekt å ha med seg! :D

Synes mange skulle vært litt mer varsom, hadde blitt en langt mer hyggeligere plass dette!

Javel. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hund!Teit at enkelte ikke klarer å holde småspydige kommentarer for seg selv!

Håper du får en hund du hadde håpet på,og at du får den til;-)Flott gutt!

Skal du stille ham ut da?Han så veldig "stillt opp ut"hehehe!Ser nesten erfaren ut der han står..

Har for tiden en barnslig og skjønn Dogo på besøk,som en kompis eier,men han er på ferie..en stooor gutt!

Kos deg med hunden din du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Flott hund!Teit at enkelte ikke klarer å holde småspydige kommentarer for seg selv!

Håper du får en hund du hadde håpet på,og at du får den til;-)Flott gutt!

Skal du stille ham ut da?Han så veldig "stillt opp ut"hehehe!Ser nesten erfaren ut der han står..

Har for tiden en barnslig og skjønn Dogo på besøk,som en kompis eier,men han er på ferie..en stooor gutt!

Kos deg med hunden din du!

Jeg regner med at den var myntet på meg og jeg kan presisere igjen: Jeg har ikke slengt spydige kommentarer, jeg har stillt ett spørsmål, som fortsatt står ubesvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det du skrev, og der har du svaret mitt for min del.

Frekke spm får seff frekke svar.

Hva med å bare være glad på andres vegne, og ønske de lykke til istedet for å mistenke folk for å ha hundene kun for at de er "tøffe".

Du burde isåfall ha formulert spm ditt på en helt annen måte!

Vær mot andre som du vil de skal være mot deg er kjekt å ha med seg! :D

Synes mange skulle vært litt mer varsom, hadde blitt en langt mer hyggeligere plass dette!

Hva finner du så frekt med at noen spør hva man ønsker å bruke hunden til, når man ikke får "brukt" den i Norge, og Sverige tydeligvis (?) har en lov som kanskje også forhindrer å få brukt den?

Ellers, gratulerer med ny hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva finner du så frekt med at noen spør hva man ønsker å bruke hunden til, når man ikke får "brukt" den i Norge, og Sverige tydeligvis (?) har en lov som kanskje også forhindrer å få brukt den?

Ellers, gratulerer med ny hund :D

Alle hunder som er kupert før 010108 får du stille i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...